Jump to content

Ауди А6 c5 Facelift TDI


Edi Mladenov

Recommended Posts

Колеги от скоро съм собственик на Ауди А6 Душегуба ! Работата е следната харесах колата , карах я няма проблеми смених маслто Castrol 5w40 и след 5 дена отворих капаците на главата с учебна цел и какво да видя - по 3 кобилици на глава паднали ,,,,, . По клапан на всеки цилиндър не работи .... ядове чудно ми е как колата пали върви и харчи малко , не чука и работи меко с 6 паднали кобилици :@ Нейскам да е продавам харесва ми динамика вървеж и т н . Дайте ми съвети по смяната на кобилици повдигачи евентуално и валове. Мойте валове са леко износени няма и половин милиметър и само на 1 вите гърбици на 2 та горни вала ........ Много ме е яд колата не я карам полудявам. Мотора е 2.5 ТDI AYM

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега какво да ти кажем?Добре дошъл в клуба :D На моята дереджето беше що годе същото,аз също бях с три паднали кобилички и нямах проблем с вървеж и палене.За да бъде качествен ремонта трябва да се сменят всички кобилички,повдигачи,тарелки и гарнитури на капаците.И това при положение,че валовете наистина са ОК ,както казваш ти.При мен този ремонт излезна 1200 лева със труда.Но аз сменях и други неща допълнително.Смених и филтър картерни газове който при теб може и да няма нужда да се сменя,тъй като колата е фейслифтова.Цената му е към 200 със труда.Така,че си приготви едни 1000 лв. и отиди при читав майстор да ти ги оправи,защото и паленето после не майтап работа.Мотора утихна доста повече от първоначалното.Влагай качествени материали и недей да пестиш за части,защото ако искаш да си я караш без аварийно трябва да си я гледаш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си един комплект от немския ebay, вървят по 500-600 евро и има всичко необходимо (валове, кобилици, повдигачи, тарелки и семеринги) и си в играта :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен даже единият цилиндъ не работеше и пак никий не разбра докато и аз като теб оворих да видя за сигорност какво става и от там,нови валове,кобилички,пулчета,абе всичко в главите ново.да чукам на дърво колата за сега е чук но ми излезе 3000 лв с всички ремаци и ролки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото се разкача цялата система и ако не се обезваздуши като хората,и майстора не си разбира от работата,при завъртането на стартер и въртенето на помпата има опасност да изгори електронния блок който я управлява!Тези коли се зацепват с специални инструменти а не по доста разпространения начин с белези по ролките.А ако не си сменял ролки,ремъци и успокоители сега е момента,защото при такъв ремонт се сваля всичко пред двигателя и тогава се подменят дефектиралите части.Също така моя съвет е да си прегледаш и стартера и динамото,защото при евентуален проблем с тях на по-късен етап,пак ще ти разглобят всичко за достигнат до тях.С този модел на Ауди е така.Много са хубави,но ако се развали нещо,подръжката е скъпа,особенно ако се обслужва с качествени части а не афтърмаркет.Моята препоръка е,ако имаш възможност да не жалиш пари при ремонта,за да ти е мирна главата за в бъдеще.А ако смяташ да я продаваш я направи на две на три ,и я пускай на пазара.Аз моята си я харесвам,оправих и всичко което имаше да се оправя и сега и се наслаждавам ежедневно.Просто преди да започнеш да извършваш ремонта си помисли колко време искаш да я караш още и до колко си готов за бъдеща подръжка.Между другото по-добре си смени и гарнитурите и о-пръстените за маслото,те като сума са около 50-70 лева.Така колата няма да ти тече като лейка и няма да губи масло.Решиш ли да я правиш отивай в оторизиран сервиз.Малко повече ще платиш,но бъдещите главоболия с колата ще клонят към минимум :) Успех и очакваме развитие по проблема :)

Редактирано от mitaka7717
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам взъможност да е правя на сервиз, аз ще си е разглабам частите ще са нови кобилици повдигачи и пулове INA ремъците и ролките ще са нови , за зацепването ще ми помогне много добър майстор , който е правил 2.5 ТDI v6 на Ауди. Та който може да ми дава съвети мнения и впечетления от V6 tdi нека пише :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти една много хубава тема (на руски) за смяната на ремъците и ролките с доста подробна информация. Наистина е силно препоръчително да имате специалните инструменти за зацепване, макар че повечето от тях могат да се изработят и в домашни условия кажи-речи. При смяната на чарковете има някои специфични особености, описани в темата, но ако следваш всичко стъпка по стъпка няма да имаш проблеми :)

 

edit: опс, забравих темата :Dhttp://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=163339

Редактирано от coresnet
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги понеделник имам всичките части , днес сглобих колата както е и както е работила без 7 кобилици сложих капаците сложих тръбите на дузите но немога да е запаля припуква но непали пуши отзад но не пали , сглабвам я за да е преместа в голям гараж защото филма с разглабане и сглабане ще е голям. Помагайте как да е палим ????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

закачи вакуум помпичка на входящия горивопровод към филтъра,на самия филтър/ако е хубав/ има болт за обезвъздушаване-развиваш го малко не целия и помпиш докато не излезе хубава струя гориво и тогава въртиш-продължителното въртене на сухо разказва играта на ГНП/VP44/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С Силен акомулатор запали от раз ! Работи перфектно нетрака и върви и всичко това без 7 клапана :D  КАК ??? А утре - Понеделник ? 5,1, 2015 Ми идват валовете кобилиците и повдигачите .......... и филма се започва .........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето предположение е 1000? :) И то това си е направо тънка лайстна :))))) Смешно ми е на мен ама и аз като сменях бях благодарен,че поне валовете ми бяха в час :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги всичко е налично , колата е разглобена! Но не съм започнал да нареждам новите части , имам възможност да АЗОТИРАМ новите валове и да подложа на допълнителна термична обработка кобилиците за да им се повиши твърдоста, говорил съм с професионален термист , който занимава точно с такива валове, и ролки та питането ми е дали ще е добре и как ви се струва , двигателя ще  удължи ли живота си многократно , дали някой от вас е карал с азотирани валове ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично за първи път чувам за такава процедура (не съм компетентен в тази област) но знам със сигурност едно - оригиналния материал си е проектиран качествено и е достатъчно здрав. Проблема е в мазането, не в твърдостта на валовете/кобилиците. Какъвто и материал да е, при положение че се влоши мазането заради повдигачите - то той няма да издържи на триене на полусухо. Ако не струва много пари операцията можеш да я направиш, но пак ще си зависим от достатъчното количество масло, което минава през повдигача и маже кобилицата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега проблема не е във валовете, а в "цицките" под повдигачите които пръскат масло. Като се износят и маслото минава в страни а не "цъцка" отгоре. Има серивзен бюлетин за това. Принципно ако ги смениш не би трябвало да има грижи. Това с допълнителната обработка е малко рулетка - или печелиш или губиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега проблема не е във валовете, ....

А какво е променено при последния двигалтел, който уж не яде толкова валове. Чувал съм, че имало и "кухи" валове и ми е било чудно, как това променя мазането.

Отделно аз имам съмнение, че валовете износват повече и първите лагери - откъм ремъците.

Как се обяснява, че на различните цилиндри валовете са различно износени?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При "В" моторите валовете наистина са кухи с набити на тях гърбици, не са отливки като на "А"-версиите. Основната разлика е в кобилиците, които са ролкови като на 2.7/3.0 TDI, както и предполагаемо подобрение на леглата на повдигачите в главите (това последното не мога да го твърдя със сигурност). Повдигачите на практика се разбиват в леглата си и както каза TDI_Fan част от маслото започва да се излива отстрани като се губи дебит/налягане до отвора отгоре, който трябва да пръска масло по кобилицата. Оттам каквито и валове да имаш, с недостатъчно мазане резултата е ясен... Относно различното износване аз лично не знам от какво е, но е факт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повдигачи нови съм въел всичко е налично колата е с свалена предница ,и свалени капаци но чакам майстор защото несмея да е прекарам на белези сам и да блокирам помпата и вала , а повдигачите как се вадят ? ми е интересно и как да разбера износено ли е под тях ? В момента колата е с Кастрол 5W40 минал съм около 800 км и отворих колата не зарад проблем а от интерес дали е проблемна . Искам да знам с какво масло да карам колата като най високо качество на маслото и смазващ ефект. Колата си е правя за мен не искам да е продавам и не мисля да е продавам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При "В" моторите валовете наистина са кухи с набити на тях гърбици, не са отливки като на "А"-версиите. Основната разлика е в кобилиците, които са ролкови като на 2.7/3.0 TDI, 

Това за ролковите кобилици не е вярно. Аз съм с B мотор и нямам ролки. Ролкови не съм виждал на Ауди, а само на Шкода Сюпърб. Иначе всичко друго което казваш е вярно.

 ми е интересно и как да разбера износено ли е под тях ? 

С хлабиномер и достъп до сервизна информация и допуски - трябва да имаш твои човек в оторизиран сервиз.

За маслото аз карам с 0В40 или 5В40 - с друго не бих рискувал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде ли няма информация за тези допуски ? Търся информация за числото на твърдост на валовете и да ми го замерят в работата на новите валове и при нужда да азотирам , като марка с какво масло карате колеги ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при Ауди разбира се са с ролкови кобилици, но след 2002-2003 год. (по спомен). Отворете ЕТКА и вижте, не си измислям :) Ролковите кобилици задължително са с кухите валове, не знам да има кухи валове със старите кобилици (тяхната площ е доста по голяма, както и на гърбиците на валовете; кухите валове са с много тесни гърбици, както и ролките). Колега, повдигачите можеш сравнително точно да провериш и на ръка, ето ти един документ, погледни картинката на последната страница: http://www.cesomot.cz/doc_en/AMC_report_V6.pdf

 

EDIT: Колега TDI_Fan, мотора ти да не е BFC? Защото наистина BFC го дават със стария тип валове и кобилици заедно с AKE/AYM (кобилицата се води "cam lever", парт номер 059109444). На всички останали "В"  (BCZ/BDG/BAU/BDH) се води ролкова ("roller rocker arm", парт номер 059109417A/B в зависимост от номера на шасито).

 

EDIT 2: КОлега Edi Mladenov: за твърдостта виж 2 стр. от документа, където пише стойности на HRC (оригиналните са били с твърдост 56-68 HRC, конкретния производител ги прави с минимално 45 HRC на гърбиците и 40 HRC на останалата част).

Редактирано от coresnet
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...