Jump to content

Audi A5 1.8 TFSI, 3.2 FSI или diesel


Recommended Posts

Здравейте колеги,

не пускам темата в раздел "как и какво Ауди да си купя" поради простата причина, че все още не съм решил точно какво да бъде и нямам нищо конкретно предвид.

За да не съм голословен ще пусна това А5 за пример: Audi A5 1.8T S-line.

Разбира се то е едно от най-евтините на пазара и надали ще се спра точно на него.

Принципно държа да бъде бензин колата, но ме притеснява разхода на масло при турбо двигателите. Сериозен проблем ли е това (чувал съм за смяна на бутала и тем подобни...) или с доливане всичко е наред?

FSI добър вариант ли е за бензин без този проблем?

За дизеловите двигатели не знам почти нищо. 3.0 TDI трябва да се внимава как се поддържа и как му се сменя маслото. За същия двигател ли става дума и в а5? Други дизелови варианти?

Може би искам вече да карам автоматик, но и там нямам никакви познания. Как да различа дали колата е със 7-степенно DSG или с мултитроник и какво точно да гледам там като симптоми дали е наред кутията или не?

Знам мнението на хората от форума за quattro и по възможност ще взема такава кола.

S-line определено ми харесва повече от "обикновения" вариант.

Предпочитам 3-врата, но и Sportback e вариант за по-дългосрочен план. Това няма особено отношение към въпросите ми обаче.

Изчел съм всички теми в раздела, но предпочетох да си пусна и аз моя.

Имам приятел (bsdnikolov) на който имам пълно доверие и с който можем да направим доста сериозна диагностика на колата на място, но въпреки това ако реша да взимам ще я закарам и в Порше да я прегледат.

Пак казвам, че на този етап темата е само информативна и като се знам може и на 4G да отида накрая, но все пак ще съм ви много благодарен за отговорите :).

Редактирано от fifipaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 338
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

С доливане на масло всичко е окей, но зависи и колко често ще го правиш де, на късмет е, има хора доливат на всеки 1000км на моята доливам на всеки 6-7000, ако ти писне да доливаш тогава се пипа двигателя но не е наложително по принцип. 

Автоматика не мога да ти кажа как да го различиш но определено е добра идея, колата не е спортна (въпреки дизайна) така че няма смисъл от ръчка освен ако не си голям фен.

 

FSI ще ти се стори мудно, моята е 2 литра турбо и честно казано е много бавна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.2 Мудно не знам как ще ти се стори, на двуврата кола :) Ние имаме в семейството тазгодишна А5-ца 2.0 тди обаче 190кс куатро и автомат и си ускорява прилично, по нашите магистрали рядко се кара над 170-180, така че бива :)

Иначе автомата винаги може да се познае като я покараш 100 метра :) S-tronic-a е супер според мене, сменя много добре, на 45км/ч си на 4-та, харчи доста прилично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.2 CALA 265кс определено не е мудно в Б8(разбира се зависи с какво се сравнява). 2т също бива, 2тди вече е зле.

3.2 моя масло не е пипвал, може и да е до късмет просто споделям, до колкото знам и да пие просто се долива.

4G ако гледаш за тея пари няма да има читави, там за хубавите отиваш на двойни пари от а5 близо. Мултитроник до колкото знам се слага на малките мотори и предно, изключение е 2.7тди мисля. Всичко друго трбява да е Строник що е автомат в тея коли или Типтроник за Б8цата. Иначе да ако ги покараш едното(CVT) мисли мисли и набива ограничител и набира-a-a-a, а другото(DSG) реди предавки. За Строника вкарай задна и тръгни, при заминали съединители или тръгнали, първо там се проявяват симптомите. Генерално, ако можеш да избегеш Мултитрошляка добре ще направиш.

4G и B8 нямат много място за сравнение, ако имаш някакви бъдещи планове а и да нямаш, не вземай кола с две врати за основна и единствена. Също така търси кола с доказуема история, по-добре кола на реални 200к отколкото на 120, но реални 300+ ;)

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3.2 CALA 265кс определено не е мудно в Б8(разбира се зависи с какво се сравнява). 2т също бива, 2тди вече е зле.

 

Значи разликата от 1 секунда до 100км/ч между 3.2 фси и 2.0 тди, което споменах аз е границата между "определено не мудна" и "зле" :verweis: Всеки си преценя сам разбира се. 

Иначе дори и с 4/5 врати колата, отзад си е тясна, не мога да си изкривя душата - тавана идва нисък .. но при свалени задни седалки, ще се изненадавш колко пространство се отваря за багажи разни.

Едит: Сега видях че 190 кноьовото тди се слага от 2014, сори!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човек 0-100 не е единствения показател. Карал съм достатъчно коли и със споментатите мотори особено.

Като насложиш лага на турбото на миксера докато споолне и направи налягане имаш 1-1.5 сек, ако тръгнеш да изпреварваш от 100 до 140 с едната ще ти трбяват http://www.zeperfs.com/duel1681-4733.htm

4.9 сек с другата 10 , така по-добре ли ти се визуализира спрямо 1-та секунда, която реално е 2 от 0-100 ?

 

Едит: и 190кс е зле :) Ама за да го разбереш трбява да покараш 2тфси или стария 3.2фси...Разликата си е точно между "определено не мудна" и "зле" :hilezh:  :hilezh:

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сравняваш стария мотор, а аз говоря за новия, така че не ми се визуалирзира особено, но както и да е. Ясно че 3.2 е по-добре, ама думата която характеризира 2.0тди не е "зле" според мен, особено като имаш предвид и разликата в разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите до тук колеги!

Да разбирам че S-tronic и DSG е едно и също и се слага на по-големите мотори?

Иначе 3-врата кола карам от доста време и съм запознат с неудобствата й. Въпреки това визията ми харесва доста повече и не знам дали ще направя компромис с нея :).

Редактирано от fifipaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DSG e съкращениe от Direct shift gearbox, демек виждаш смяната на скоростите на оборотомера. А CVT е съращение от Continuously variable transmission, чието сменяне не се вижда на оборотомера.

Това са видове кутии. При Ауди те си имат собствени имена, примерно А5-цата я има и с двата вида кутии, едната се казва S-tronic, а другата Multitronic. На други пройзводители, биха се казвали по различен начин, но пак биха се разделяли на DSG и CVT.

Редактирано от petrishki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, че има и Tiptronic който е конвенционален автомат в случая ZF6HP26 в 3.0тди и 3.2фси е той. Доста здрав, но по-бавен от Stronic и с по-големи загуби. По новите има и с ZF8 които е най-добрия баланс.

Според мен оптималното за А5 е 2тфси Quattro Stronic - лично мнение

Мотора 211кс вади близо 200 на колела, реално е рейтнат 211 но е повече.

И за petrishki да визуализирам разликата между бива и зле :) http://www.zeperfs.com/duel5860-2726.htm прави 80-180 за 16сек, а не за 25 като най-новия 2л дизел...

Мда разхода на печката http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/zweiliter-vierzylinder-diesel-test-9714378.html?show=3

Testverbrauch 7,4 L/100 km

При рейтнат 4.5...

 

Едит: Ей тук в раздел Transmissions https://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A5 има написано,кое къде се монтира 

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имате ли идея дали на пре-фейслифтово А5 може да се сложи фейслифтов волан? В момента съм с такъв S-line волан на А3-ката, а и скоростния ми лост е същия. Някак си не ми се иска отново да ги хващам тях в новата кола :).

Питам защото при А3 не са plug&play нещата при пре и след фейслифт воланите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Мотора 211кс вади близо 200 на колела, реално е рейтнат 211 но е повече.

 

То всъщност има само една единствена у БГ която отговаря на тези критерии и е в Стара Загора...http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11379167956021571

Може ли човек да си снима толкова тъпо колата за продажба, направо се изумявам...

Ако не те притеснява малко по-висок разход и това може да погледнеш http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11439480537924931&slink=bqcjgu

 

Нямам идея за воланите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледал съм ги всичките, но давайте каквото ви харесва :).

Сивото човека не е писал, че е куатро, но има табелка на решетката. Съдейки по инфото от wikipedia и това, че е автоматик трябва да е с: 6-speed Tiptronic.

Не куатро FSI-тата излиза, че са с multitrtonic.

 

EDIT: Разхода не ме притеснява защото не карам много. Много по-важно е колата да е здрава. Ако е здрава ще харчи колкото трябва или колкото я настъпвам :).

За сега като за 1 ден проучване 3.2 FSI ми се струва най-безпроблемния вариант.

Все пак някакъв ориентировъчен разход градско (задръствания в София) на този двигател с автоматична кутия?

 

Кажете и за какви екстри да гледам в тези коли? Големи малки MMI-та. Гледам има разлика във FIS дисплейте? Сивата като гледам дори темпомат няма (за разлика от моята), но това не е болка сериозна.

Редактирано от fifipaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойто А5 3.2 Q в Софията дава 11 - 14, час пик 15. Карам го вече 100 хиляди, по мотора само едни тампони съм сменял. Не харчи масло и звучи прилично. Чистих и дюзите, и както предполагах нищо не излезе - хорски слухове. За волана няма проблем да е смени, но трябва да си купиш и новия еърбег.

Редактирано от galeksiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CALA/B са доста здрави и безпроблемни мотори, харчат си обаче това по-горе си е направо икономично :) В час пик под 15 не очаквай(каталожно е 13.6), зимата на по-къси разстояния 18-19 стига, ето я моята старата 3.2фси+quattro+ZF6 Tip в B8 , всичко над средната стойност е 100% градско. Не е и най-тежкия маршрут, но е в пикови часове...

tFD7P41.png

Сивата си е Quattro ... не знам как не виждаш таблека, ще ти извади очите поне на 3 снимки я има, както и вътре с/у пасажера и отзад под надписа 3.2

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз казах, че виждам табелка, но продавача не е писал, че е Quattro ;).

"Сивото човека не е писал, че е куатро, но има табелка на решетката."

Разхода ако е както казваш ти е добре, а ако е както казва galeksiev е идеален. Гледах иначе по спецификация колко й дават, но исках и реални мнения от хора карали такъв двигател.

За волана знам, че трябва да се смени и airbag-a. Щом не е проблем да се сложи това е чудесно :).

 

PS. Табелка quattro има, но предните седалки ми изглеждат супер много протъркани за 130к километра. В тази автокъща има още една и може да се разходя събота да ги погледна. Отделно ми се вижда постна. Няма никакви бутони и "врътки" около скоростния лост, което ме навежда, че много екстри отсъстват. Както казах не съм запознат с екстрите при А5.

Редактирано от fifipaldi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пише си в обявата(Други • 4x4), наче да сега видях как точно си го написал. Колата веряотно не е на 130к , моята я продадох на малко по-малко седалките бяха като от магазина.

За копчетата около лоста, това идва с вида навигация 2г/3г/3г+ Не е свързано с имане и нямане на екстри. Отиди я погледни все пак, най-малко врътни да видиш мотора, как стои на това купе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има тема ето:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=179424

 

 

Ако не държиш да е бензин ето ти перфектния вариант -

 

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11447605821393256&slink=bqm5kh

 

2.7 предняк, мултитрошляк...невероятен автогол :)

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DStealth благодаря ти отново. Помогна ми доста до тук както и останалите колеги :).

За 2.7 дизел-а. Идват ми доста в повече написите S-line и карбона отделно с това "2.7 предняк, мултитрошляк...невероятен автогол" спрямо четеното до тук съм напълно съгласен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Събота ще отида най-вероятно. В автокъщата където е сивата има още една А5-тица. Малко не ми харесва, че е Горубляне, но нищо не пречи да отида. Мисля и 4G-то от първия пост да го видя на живо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...