Jump to content

Почистване фарове


Recommended Posts

Колеги,

каращи Ауди 100 тип 44, тъй като преди време един колега ме помоли да му обясня накратко как да си почисти фаровете на стотичката и аз му отговорих чрез ЛС, реши, че ще е хубаво да приложа ЛС-то си и в една тема.

За това пускам тази, за да е от полза и на други колеги, които карат старата стотица.

Истината е, че след като си почистих фаровете се родих като шофьор през нощта :hilezh:

Ето и информацията. Само да предупредя, че за съжаление, когато правех процедурата по почистването забравих да снимам и за това направеното от мен съм описал с налични от мене снимки, които ми се намираха в папката Ауди 100 :hilezh:

COPY&PASTE от Личните ми съобщения :bia:

За да махнеш фаровете трябва да махнеш капака на дифузора на радиатора (3 на последната снимка), за да имаш достъп до левия фар

После махаш мигачите

newpicture2kd4.png

След като махнеш мигачите освобождаваш непосредствено под мигача ето тази гумено-пластмасова лентичка, която е захваната за страничната лайстна на бронята

audixv4.jpg

После махаш решетката (2 на последната снимка), която е хваната отгоре с две щипки и един болт в средата, а в долните и два края има две крачета, които ги хващаш и дърпаш нагоре

newpicture3tu4.png

После се открива видимост до едни щипки - при мен бяха свински опашки, с които голямата лайстна на бронята е закрепина за металната броня - ОТКАЧАШ ги.

newpicture1uk7.png

А самата лайстна е закрепена пак на щипки за пластмасовата броня - откачаш я и се открива видимост до долните два болта на всеки фар, с които са закрепени за т.нар. предна маска - ОТВЪРТАШ

newpicturevk8.png

и готово - фара ти е в ръцете (разбира се преди това си отвъртял болтовте отгоре на фара(1 на последната снимка), които се виждат непосредствено след отваряне на капака)

0042ug4.png

Стъклото на самите фарове е закрепено с метални щипки - откачаш ги с отвертка от към пластмасата на фара. После се отделя стъклото- него го измиваш и го подсушаваш добре, а отразителите с памучна кърпа ги забърсваш и след това всичко по обратния ред на нещата :hilezh:

Дано импровизираните снимки да са ти от полза - малко дълго съм го описал, но цялата процедура по махането ми отне 20 мин. (е верно, че за 3-ти път си разглабям предницата :hilezh: )

Пиши като направиш интервенцията и как е минало всичко

Поздрави,

Петър!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Напълно подкрепям колегата petertyp44. Предишната ми кола беше такава и след измиване на стъклата и рефлекторите фаровете светеха като прожектори! :hilezh: . Цялата процедура може да се направи и без сваляне на лайсната и бронята. Махат се само страничните мигачи, гумената лента под фаровете и предната решетка. После се развиват винтовете, които държат фара, внимателно се измества леко нагоре за да се освободят щипките, които държат стъклото. След измиването се сглобява по обратния ред. :hilezh:

Поздрави,

Вальо

Между другото чест проблем на тези модели е слабата "маса" към крушките на фаровете. За да се отстрани е необходимо, кафявия кабел, който е на куплунга на крушките да се свърже посредством допълнителен многожилен кабел 2.5кв.мм директно към двигателя. Разликата е огромна: без кабел 10-11.5В на работещ двигател и фарове къси/дълги (измерено директно на крушката) и 12.8-13.4В със кабели закачени допълнително и към масата на двигателя. Високите стойности съм измерил при около 2500 оборота.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Петьоо, защо не я публикува по-рано(или защо не я четох по-рано), тая неделя се измъчих докато си почистя единия фар и ресултата е че сега трябва да си купувам нов допълнителен, защото изкъртих стария по време на почистването :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

за B4 е горе-долу по следния начин:

1. Сваля се мигача, вадиш да висне отстрани или го откачаш от буксата

2.Сваляш лайсната под фара - тя се държи на винтче от едната страна, а от другата е щипка...

3.Сваляш скобите който държа стъклото към пласмасата(те са по 6 за всеки фар - 2 отдолу, 2 отгоре и по една отстрани) с една отверка примерно, махаш уплътнението и почистраш стъклото отвътре със спиртна кърпичка както и рефлектора, после със кърпа напоена с вода и накрая се подсушава със сух памучен парцал)

4. После по обратния ред

Фаровете не се вадят стоят си на мястото, като по желание може да се извадят крушките...

Успех от мен!

П.П. Бех забравил че съм в раздел 100/А6 !

Редактирано от Lube
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за B4 е горе-долу по следния начин:

...

Фаровете не се вадят стоят си на мястото, като по желание може да се извадят крушките...

Успех от мен!

И за С4 е подобно упражнението, аз го почнах снощи. Като почистя и двата фара, ще пусна пак един менюъл в снимки :flipoff:

Само, че аз свалям и фара, за да го почистя добре :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 3 months later...
А за А6 някои да даде некав съвет, че в момента късите ми го играят габарити!!! Помощ моля!!!

Ако са пластмасовите фарове спасението е нови!!! И полирането непомага!!! Ксенона е задължителен елемент от фара според мен! :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
Ако са пластмасовите фарове спасението е нови!!! И полирането непомага!!! Ксенона е задължителен елемент от фара според мен! :)

Колега колко пари излизат новите? И само пластмасата отпред може ли да се смени или трябва барабар с рефлектора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега колко пари излизат новите? И само пластмасата отпред може ли да се смени или трябва барабар с рефлектора?

Аз в Юнитрейд проверих но там продават само целия фар :angry2::eusa_wall: Ако някой знае откъде може да се купи само пластмасовата част нека сподели с нас :flehan::lol: Полирането не знам дали ще помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в Юнитрейд проверих но там продават само целия фар :bia::hilezh: Ако някой знае откъде може да се купи само пластмасовата част нека сподели с нас :bia::hilezh: Полирането не знам дали ще помогне.

Моите са много засрани отпред и трябва да се сменя пластмасата. Не знам дали в някоя морга ще ми продадат само пластмасите, но и да ми ги дадат май трудно се разглабя цялата история, за да се сменят и ще видя зор... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Същия проблем имам - много замъглени пластмаси! Утре ще ходя да ги полират казаха, че ще стане после ще пиша.

Редактирано от Ивайло Димитров
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

И при мен е съштата работа но батко си доиде от америка и ми каза че при тях имал специален препарат бил немски ся кат си иди на края на месеца ще ми го прати някои ако го знае да пише

Редактирано от miloto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Колеги,поправям всички видове фарове.

Относно полирането на пласмасовите ,имаше някъде из форума за А6,издържат толкова време,колкото новите излезли от завода и издържали на атмосверни влияния около 10-на години.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Темата на BURKAN. Същото упражнение, само че за Audi C4 1994-1997 :wink::rolleyes::lol:

Тази е за фаровете с лупи. :lol:

Редактирано от monz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Ето най-старата процедура от която всички ние преди години пак чистехме фаровете на а6 ц4 - Чистене фарове с лупи а6 c4

:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 100/С4 става и без да се свалят самите фарове. Махат се само мигачите, лайстната под самите фарове, вади се гуменото уплътнение и щипките (от страната на радиатора трябва внимателно да се махне/сложи щипката после) и се сваля стъклото. От вътре рефлектора се почиства със сух мек парцал, а стъклото се измива добре. При мен имаше проблем със самите рефлектори от горната страна на едно и също място, където осветява ксенона и на 2-та фара. За да оправя рефлекторите изрязах 2 трапецовидни пластини от алуминиева, лъскава 0.5-1мм ламарина и я монтирах върху мястото, където е паднал емайла на рефлектора. В долния край подмушнах ламаринката в двете крачета, които държат оригиналната шапка на рефлектора, а в горния след като я изкривих плътно по гънките на рефлектора (затова избрах да е алуминиева ламарината, по гъвкава е) я хванах с една рапидка в предния край. Стана идеално и свети добре - без разсейки. Направил съм и снимки, ако на някой му трябват мога да ги сложа в темата.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са обещаните снимки на възстановените и почистени рефлектори:

reflektorpokritie.jpg

reflektorplastina.jpg

montiranaplastinareflek.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Много ми е любопитно каква е ролята на тази шапка която се намира над крушката защото преди време правих процедурата с ламаринката и махнах на единия фар шапката за да намеря разликата, но понеже не открих такава ги махнах и от двата фара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шапката се слага за да не заслепява насрещно движещите се, когато си на къси светлини - огледалцето, което е монтирано в крушката не е достатъчно и затова се слага допълнително и тази "шапцица". Другото и предназначение е да отсече точно кривата на светене на фара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странното е, че като махнах шапката на единия фар щателно го сравних със другия и не видях нито разлика в отсичането нито в потока светлина (проверих го и на тъмно) единствено се различава това, че пред фара с шапка има около 1.5-2 метра сляпо петно докато при този със махнатата шапка светлината започва на 25 см пред колата и за това реших да ги махна, после ходих на стенд за реглаж и момчето каза, че няма забележка. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Основно не е приятно за тези, които се движат срещу теб. Всички марки автомобили с Н4 крушка имат монтирана "шапка" в рефлектора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...