Jump to content

Темпомат - искам да монтирам, защото нямам.


dido1003

Recommended Posts

Здравейте колеги, имам следното питане защото незнам към кого да се обърна а искам да знам мога ли да си сложа следното удоволствие на колицата. Значи Темпомат или Автопилот как се води незнам искам да си сложа защото патувам доста често на много дълги разстояния. Колата е Ауди А6 96г. 2.5 ТДИ 115/6 к.с там както се води, ААТ са първите буквички на мотора и щях да забравя да кажа че е автоматик. Ако някой има представа дали може да се сложи такова нешо на моята количка ще съм много благодарен, и ако може от къдя мога да се сдобия с такова удоволствие. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, да ти кажа това е доста сложна работа. Аз имам автопилот и още един ключ дето не го знам за какво е(май ASR) и двете са на лоста за мигачите. Това означава , че първо трябва да смениш цялата конзола с ръчките. Има един вакуум закачен за жилото на газта, освен това и някаква допълнителна електроника закачена към компа на автоматика и този за горивната система. Трябва да намериш и някой достатъчно компетентен майстор за тази цел и току виж после имаш проблеми с електрониката , ако въобще намериш такъв. Сега , аз не разбирам толкова много, обаче на твое място не бих се занимавал. Може да питаш при някои алармаджии дето слагат парктроници и камери за задно виждане и др. дали слагат и автопилот , но той едва ли ще има нещо общо с заводски поставения. Успех все пак!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз разговарях с Васко1 и той ми каза , че трябвало първо да се провери на някав компютър дали изобщо моята кола може да поддържа тази функция. Във VW форума разгледах един колега си е сложил при Васко на Голф 4. Та мисълта ми е ако мога да си сложа да се напъна и да си намеря и да се сдобия с този комплект Темпомат.

Редактирано от dido1003
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип всяка една екстра може да се сложи допълнително стига да имаш мерак , пари и време за губене. Но наистина трябва да намериш някой който е слагал и той да си каже думата. Аз имам едни познати (сервиз) дето са доста навътре в нещата и мога да ги питам , но са във Варна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А така,колеги!Виждам,че стана дискусия тук за автопилота,та да ви задам един въпрос.Аз тази екстра я имам на Б4 фабрично,но така и не съм установил как точно се управлява това чудо и какви са точните функции на прилежащите и бутони.На лоста за управлението имам бутон Funк и превключвател с две позиции AUS и EIN.Освен това същия бутон Funk имам и на централната конзола,който при натискане свети.Доколкото се ориентирах с превключвателя се включва и изключва автопилота,но с кой бутон се фиксира зададената скорост,а и каква е функцията на бутона Funk в цялата работа?Освен това се интересувам има ли минимална скорост ,под която автопилота не действа или мога да го настроя за всяка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя темпомат не работи под 40 км/ч. Снимай твоя лост за управление на мигачите и темпомата за да се ориентираме по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен не ми е съвсем ясно aus и ein за какво е , но със сигурност не е за автопилота защото при мен е от този бутон на върха на лоста, дето влиза навътре - просто се задържа натиснат и готово. След това като се натисне пак скороста се увеличава докато не го пуснеш. При мен забелязах зимата на снега ,че като пребоксуват колелата при подадена газ се чува ABS-а(без натисната спирачка), което ме навява на мисълта че това AUS- EIN е нещо като ASR. Бях чел някъде че двете работели на обратен принцип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле,направо ще падна,ако се окаже че моята Б4 има и ASR!Тия немците ще излязат големи смешници-спестили всички екстри,но темпомат,Airbag и ASR сложили.Ех,що не се бяха отпуснали и за едно климатиче? B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе за ASR- а не съм много сигурен, просто споделих моите наблюдения при подаване рязко газ на хлъзгав път. Надявах се и някой друг да е обърнал внимание на това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги това с ASR-а незнам, от къде го измислихте. Значи темпомата работи така: изключен е когато копчето -плъзгач е в позиция към волана, за да включите темпомата, копчето се премества докато изщрака - към прозореца. При достигане на желаната скорост се натиска копчето FIX или FUNC навътре и скороста се поддържа автоматично. При повторно натискане на FIX докато темпомата работи същия увеличава скороста на движение с 2.5км/ч. При подаване на газ при включен темпомат той не се изключва и след пускане на газта колата намалява до достигане на предварително зададената скорост. Сега за плъзгача aus и ein при вкючен темпомат със зададена скорост ако върнете плъзгача една идея в посока aus без копчето да изключи/изщрака/ темпомата изключва временно и колата намалява при преместване на копчето обратно към ein темпомата се включва и скороста се връща на зададената преди изключването. Ако натиснете FIX обача докато темпомата е временно изключен то той веднага ще фиксира моментната скорост и последващо връщане на плъзгача към ein няма да промени нищо т.е. няма да върне предходната скорост.

Еми това е колеги, това са мойте наблюдения в/у устройството поне при мен така работи.

Редактирано от Tisho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оф сега почвам да се замислям май не беше точно така ами като натиснете спирачка той се изключва временно темпомата и с преместване на копчето към ein se връща скоростта преди натискане на спирачката.Абе то така като се замисла той май си прави квото си иска тоя темпомат ама айде искуствен интелект кво да го правиш

Вече не помна много много фана ме старческата/алкохолната/ деменция обещавам да провера довечера и утре ще има по-точна информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре , ама при мен копчето с плъзгача има 3 възможности - AUFN- EIN- AUS, и като го дадеш наляво докато изщрака застава на средата(EIN), а като даваш още наляво към AUFN след като го пуснеш пак се връща на средата. А като нямам ASR защо като подам рязко газ на сняг се включва ABS-а?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е LiuboG две позиции са като е на крайна дясна към волана копчето няма мърдане темпомата е изключен като е щракнато наляво можеш да го мърдаш от това положение наляво и надясно като то само се връща после в средата и изпълнява разните работи дето са описани в първия ми пост. А това за ASR-a може и да има нещо, но според мене не е свързано с темпомата евентуално може да има няква друга далавера, но аз не съм забелязъл нещо такова на мойта, но пък я имам отскоро така че незнам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е LiuboG две позиции са като е на крайна дясна към волана копчето няма мърдане темпомата е изключен като е щракнато наляво можеш да го мърдаш от това положение наляво и надясно като то само се връща после в средата и изпълнява разните работи дето са описани в първия ми пост. А това за ASR-a може и да има нещо, но според мене не е свързано с темпомата евентуално може да има няква друга далавера, но аз не съм забелязъл нещо такова на мойта, но пък я имам отскоро така че незнам...

Ти пак като я имаш отскоро и си разбрал точно как работи е голяма работа. Аз понеже движа основно в града и съм нямал много възможности да си правя експерименти все като натисна спирачка и после пак с FIX бутона се мъча да възвърна скороста. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги това с ASR-а незнам, от къде го измислихте. Значи темпомата работи така: изключен е когато копчето -плъзгач е в позиция към волана, за да включите темпомата, копчето се премества докато изщрака - към прозореца. При достигане на желаната скорост се натиска копчето FIX или FUNC навътре и скороста се поддържа автоматично. При повторно натискане на FIX докато темпомата работи същия увеличава скороста на движение с 2.5км/ч. При подаване на газ при включен темпомат той не се изключва и след пускане на газта колата намалява до достигане на предварително зададената скорост. Сега за плъзгача aus и ein при вкючен темпомат със зададена скорост ако върнете плъзгача една идея в посока aus без копчето да изключи/изщрака/ темпомата изключва временно и колата намалява при преместване на копчето обратно към ein темпомата се включва и скороста се връща на зададената преди изключването. Ако натиснете FIX обача докато темпомата е временно изключен то той веднага ще фиксира моментната скорост и последващо връщане на плъзгача към ein няма да промени нищо т.е. няма да върне предходната скорост.

Еми това е колеги, това са мойте наблюдения в/у устройството поне при мен така работи.

Абсолютно точно го е описал колегата, просто няма какво да се добави, освен че когато се натисне спирачка се нулира зададената стойност на скоростта. AUS след изщракване на плъзгача означава че тотално е изключен темпомата. След загасяне на двигателя зададената стойност също се нулира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, след изписаното до тук в крайна сметка неможах да разбера за това което питах дали ще стане или не, а за момчетата от Варна просто много са ми далече. Но след като изписахте не малко по темата се сетих за нещо друго. На брат ми на Пассат-а 5-ца има такова копче което Вие говорите AUS i EIN и бутончето FUNK. Признавам си, че никога несам се пробвал да го натискам когато сме били на дълъг път или на големи разстояние но знам , че веднъж още в началото сме го пробвали това на къде какво става с АУС и ЕИН и на едната от позициите като запищя един клаксон и то постоянно и се видяхме в чудо и се оказа че има едно червено бутонче в багажника и като го натиснеш спира. Никой не мие казал до днеска за какво е това да видиме дали Вие знаете. И след като ги има тея функции на лостчето значи ли , че има темпомат. Ще кача снимка снимана сега с телефона.

post-10064-1208469113_thumb.jpg

post-10064-1208469113_thumb.jpg

post-10064-1208469113_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, доколкото знам, най-лесно е да се постави темпомат, когато дроселовата клапа се управлява електронно, а не чрез жило.

провери дали си с електронна газ и тогава ще се разбере какво те чака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом лостчето има тези бутони ,то значи че има темпомат! Някои автомобили имат взможност да зададеш горна граница на скоростта и когато я надвишиш те известява със звуков сигнал и се индикира на дисплея на бордовия компютър!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя няма борд компютър и звуковия сигнал е се едно сум натиснал клаксона и го държа постоянно. Не си разбрал явно. Се едно като нещо на алармата като блокировка и има копче в багажника от което се спира цялата тая дъндания която става :birthday:

verter къдя да провяря за жилото или там за електронната газ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя няма борд компютър и звуковия сигнал е се едно сум натиснал клаксона и го държа постоянно. Не си разбрал явно. Се едно като нещо на алармата като блокировка и има копче в багажника от което се спира цялата тая дъндания която става :hilezh:

verter къдя да провяря за жилото или там за електронната газ?

Колега ето ти упътване на немски, намерих го в нета и е за 2.5 ТДИ 96г., но пак казвам намерих го в нета и не носа отговорност за верноста. ако имаш елсхема го сравняваш и ще видиш дали пасва.

Die GRA ist im Motorsteuergerät enthalten. Sie muß dort eigentlich nur freigeschaltet werden.

Einen Kabelbaum zu kaufen halte ich für zu teuer. Kaufe Dir einfach 6 verschiedenfarbige Kabel mit 0,5mm2 Querschnitt und einer Länge von jeweils ca. 3 Metern. Die Länge habe ich so lang gewählt, weil man beim Verlegen des Baumes dann nicht so sehr auf den Verlegeweg achten muß. Man hat dann auf jeden Fall genug Länge zur Verfügung. Was am Ende über ist, schneidet man eben einfach auf die richtige Länge ab. Aus diesen 6 Kabeln bastelst Du Dir einfach einen Kabelbaum. Ich habe den ganzen Kram einfach stramm mit Mullbinde umwickelt und alle ca. 15 cm mit Hansaplast umwickelt. Das hält prima und klappert nicht.

Für den elektrischen Anschluß des Lenkstockhebels gibt es bei Audi ein passendes Steckergehäuse zu kaufen. Das brauchst Du. Dann gibt es bei Audi ca. 30 - 40 cm lange Kabel, an deren Enden, und zwar jeweils an beiden Enden eines Kabels, bereits Kontakte vormontiert sind. Die Farbe der Kabel ist gelb. Wenn Du das dem Teileguru bei Audi so erklärst, wird er wissen, was Du meinst. Die vormontierten Kontakte auf den gelben Kabeln sind in Deinem Fall für den Einbau in das Steckergehäuse und für den Einbau in den Anschlußstecker des Motorsteuergerätes gedacht. Wenn Du so ein gelbes Kabel durchschneidest, hast Du also zwei Kabelenden mit jeweils einem Kontakt. Ich habe sie etwa 1/3 zu 2/3 geteilt. Du musst nämlich die gelben Kabel aus dem Anschlussstecker des Steuergerätes herausführen. Dazu später mehr.

Die Verbindung zwischen diesen gelben Kabelenden und Deinem selbstgebastelten Kabelbaum kannst Du prima mit Schrumpfschlauch isolieren.

Wenn Du das alles hast, dann kann es endlich losgehen.

Das Motorsteuergerät befindet sich im Beifahrerfußraum in Richtung Spritzwand gesehen vorn an der Schrägung unter dem Teppich. Du musst den Teppich, falls da noch keiner dran war, an den vorbereiteten Stellen aufschneiden. Ist aber nicht schlimm. Das meiste ist schon vorgestanzt. Wenn Du den Teppich später wieder herunterklappst, sieht man das eigentlich nicht mehr.

Unter dem Teppich befindet sich ein schwarzer Plastikkasten. Wenn Du den aufgeschraubt hast präsentiert sich Dir das Steuergerät. Auch das ist festgeschraubt.

Das musst Du losschrauben und vom Stecker trennen. Leg es einfach beiseite. Die Kontakte des Steckers sind nummeriert. Ich kann mich leider nicht genau erinnern, aber ich glaube, die Nummern stehen von innen auf der beschalteten Seite. Öffnen musst Du den Stecker ohnehin...

Also:

Fertige Deinen Kabelbaum an. Verbinde die eine Seite des Kabelbaumes mit den Anschlüssen des Anschlußsteckers vom Lenkstockhebel. Dazu benötigst Du jetzt die 1/3 langen gelben Kabelenden, deren Kontakte in den Stecker eingebaut werden.

Die Farben Deines Kabelbaumes kannst Du selber wählen, Du musst sie nur in den Schaltplan übertragen. So hast Du für evtl. spätere Störfälle einen passenden Schaltplan.

Verlege den Kabelbaum. Stecke den Stecker vom Lenkstockhebel auf die Kontakte des Lenkstockhebels.

Nach dem Anschließen an den Lenkstockhebel und dem Verlegen des Kabelbaumes kannst Du ihn auf Länge schneiden. Lieber ein wenig! zu lang als zu kurz. Es kommen ja auch noch die gelben Kabelenden hinzu.

Stecke die Kontakte der gelben ( 2/3 langen ) Kabelenden in die richtigen Anschlüsse des Steckers vom Steuergerät und führe die Kabelenden durch die Kabeldurchführung aus dem Stecker hinaus.

Am besten einzeln.... dann weißt Du noch genau, an welchem Steckplatz Du das entsprechende Kabel angeschlossen hast. Verbinde das gelbe Kabel mit dem entsprechenden Kabel Deines Kabelbaumes.( Isolierung nicht vergessen ) Danach den Stecker wieder zusammenbauen und an das Steuergerät anschließen und dieses wieder einbauen. Kontrolle, ob alles richtig verlegt ist und Deckel drauf. Teppich herunter und alles wird gut.

Freischalten lassen und es sollte funzen. Allerdings regelt die GRA erst ab 40km/h. Das ist aber normal.

Sollte es nicht funzen, wird es ärgerlich....den Fehler zu finden bedeutet alles wieder zu öffnen.....

Also lieber ne Stunde länger beim Einbau, damit es nicht zu Problemen kommt.

Ich drücke Dir die Daumen und wünsche Dir viel Spaß beim Einbau.

Hier noch die Beschaltung:

Mit Hebel meine ich den Lenkstockhebel, mit STG das Motorsteuergerät......

Kontakt 1 vom Hebel zum STG Kontakt 30

Kontakt 2 vom Hebel zum STG Kontakt 45

Kontakt 3 vom Hebel zum STG Kontakt 48

Kontaktnummer 4 und 6 vom Hebel zum STG Kontakt 24 ( Die Kontakte 4 und 6 vom Hebel kannst Du direkt am Stecker des Hebels oder wenige cm davor verbinden, dann brauchst Du nur ein Kabel zum STG zu verlegen)

Kontakt 5 vom Hebel zum Bremspedalschalter oder wahlweise zum Kupplungspedalschalter und dort dann an das schwarz/grüne Kabel parallel anklemmen.(Ist für die Abschaltung der GRA bei der Betätigung eines der beiden Pedale. Du brauchst Dich nur für einen der beiden Pedalschalter zu entscheiden, da es sich um ein und dasselbe Kabel handelt. Die Abschaltung funzt dann auf jeden Fall bei beiden Pedalen)

Die Belegung des Kontaktes 5 zum Pedalschalter gilt NUR!!! für Fahrzeuge mit Schaltgetriebe.

Bei einem Automatikauto muss das Kabel nicht zum Pedalschalter sondern an die Klemme 24 des Steuergerätes für das Automatikgetriebe

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...