CID Публикувано 1 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 (Редактирано) здр колеги, моля някой който е наясно с нещата да разясни що е това "Съд за картерна вентилация" и как би се отразило действието му в/у турбинираните двигатели.попрочетох нещичко тук ( http://club4g.org/board/performance/869-ho...an-install.html ), но все още не ми е напълно ясно - аз съм с 1.8Т и след последната пушибалка коят' ми ръгнаха откъм картерните газове "за да не се харчело масло и за да съм имал по малко вредни емисии..." колата не ще и не ще да върви ! така че - ако си купя такъв съд, дали ще могат да се поправят нещата? в смисъл - сигурен съм че колицата има много повече мощност, но тия маслени пари дет' ги връщам обратно в горенето е*ават мамицата на всичко (и свещите зацапват и горивовъздушната смес се разваля, т.е. октановото число се намаля и т.н. )молбата ми е - ако някой вече е пробвал тази инсталция, да постне малко снимки да видим кое и как се слага на А4 1.8Т (а може и на други модели), белкем си реша/решим някои от проблемите с липсата на мощност !мерси предварително едит: ето тука една ценичка ( http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OIL-CATCH-C...id=250521126407 ) Редактирано 1 Ноември 2009 от CID Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cornu©opia Публикувано 1 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 Защо ми се струва, че ролята на тая консерва е чисто екологична?Демек, вместо мазните маслени пари да пърдят в атмосферата, те са се събират в тенекето?Ясно е, че за стар двигател е по-добре картерните газове да не се връщат обратно, но за какво ти е това?Изведи маркуча силно назад и отдолу и го остави да си пърди на воля...Едно време на москвичите се правеха даже специални инсталации, та тези маслени пари да се изкарват в праговете/калниците и да омазняват там, барем избяга ръждата... Може ОПЕЛджиите пак да го правят, де... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gogobogo Публикувано 1 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 Във VW форума миналата седмица имаше полу дискусия за някакво устройство за картерните газове.Темата е: "Изкарване на изпаренията от картера" Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CID Публикувано 1 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 (Редактирано) не съм мислил за "извеждане отдолу и назад"... особено след като вече ми сложиха тая PVC пи*ка на изхода и я свързаха отново със горивната система.ако ми писне достатъчно ще я строша ! това е ясно, ама кат' са сетя колко мангизи ми взеха ... и сега да го махам !?все пак - моля да се изкаже и някой корифей в областта на автомонтьорството (особено тунинг-монтьорството) edit: колега gogobogo от прочетеното във VW-форума разбрах че момчетата май НЕ говорят за турбинирани двигатели , поправи ме ако греша но има различни мнения а нито едно не подсказва начина по който работи "Съда за картерна вентилация". догатките не оправят нещата. дайте нещо истински преживяно и най-вече - преодоляно !това си е проблем за преодоляване от'дет и да го погледне човек. иначе колко нормално би било това - всяко лято да си почства човек дроселите ?! ако ще се купува инсталация, хайде да разучем повече за нея... Редактирано 1 Ноември 2009 от CID Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 1 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 (Редактирано) Батки струва ми се, че тая система е безполезна поне на тръца. Значи аз като гледам той заводско си има подобно нещо. Значи преди парите да отидат в тръбата към турбото минават през една подобна майна(1 на първата и 21 на втората схема) а след това и през една пластмасова тръба със странна форма(2 на първата схема), която е празен обем. Така като гледам май идеята е да кондензират маслените пари, масълцето да се върне в двигателя и към турбината да отиват само бензинови пари що годе пречистени от маслото. Дали е така не знам трябва да се изкаже някой по-големи знания по химия кое ще кондензира първо маслото, бензина или водата и дали заводските системи са достатъчно студени за да се получи конденз. В крайна сметка ако не стане интеркулера ще я свърши тая работа само дето масълцето ще остане по тръбите. Идеята на това което е дал колегата ми се струва същата. Редактирано 1 Ноември 2009 от Todir Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TURBO_maniak Публикувано 1 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 На края на маркуча с номер 14 стои този калапан и при подаване на повече газ този клапан затваря и газовете минават през отвор не по широк от 2мм.и няма как да мине масло през него Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CID Публикувано 1 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 (Редактирано) ...Значи преди парите да отидат в тръбата към турбото минават през една подобна майна(1 на първата и 21 на втората схема) а след това и през една пластмасова тръба със странна форма(2 на първата схема), която е празен обем. Така като гледам май идеята е да кондензират маслените пари, масълцето да се върне в двигателя и към турбината да отиват само бензинови пари що годе пречистени от маслото... eйй най-после да я видя таз пи*ка смотана ! дам, точно номер 2 е , струва 30-40 кинта а ако ти я покажа как е направена, ще ти се повдигне и ще фанеш да пребиеш някой (разбирай оня който я е направил). всъщност на живо тоз "празен обем" няма нищо общо с формата дадена в ЕТКА-та т'ва е една пластмаска, сдвоена от две по-малки парченца по възможно най-идиотския начин - разтопена PVC-тръбичка и (буквално) НАТИСНАТА (!) към друга подобна.ако някой я види в действителност, нека да я снима ше му паднат събите от смЕх !струвами се обаче че нещо не си отговарям(е) достатъчно изчерпателно !? ясно е че при подаване на газ, налягането в картера се повишава, но защо да говорим непременно за появата на бензинови пари ? тук не става ли въпрос И за нещо друго - по-скоро за липсата на пресен (чист) въздух който да постъпва по-нататък в горивовъздушната смес ? казвате че през 2 мм не можело да преминат маслени пари - а защо да не ? и тук възникват моментално други въпроси - как така през 2 мм сечение ще се нагнетява ? дане би турбината по-скоро да "дърпа" оттам (т.е. да се опитва) ? и възможно ли е да има къстъм клапан (някакъв тунинг клапан) като този по-горе, който да осигурява "по-добро" количество встъпващ въздух ?и друг въпрос - а какво става от тройника (5) към изход (12) на първата снимка ?и сега може би най-важния - къде мамХа му се вмъква с цялата схема въпросния "Съд за картерните пари" ? къде ? може ли някой директно да го нарисува в/у една от двете схеми ? ...а може и снимчица да лепне Редактирано 1 Ноември 2009 от CID Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 1 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 т'ва е една пластмаска, сдвоена от две по-малки парченца по възможно най-идиотския начин - разтопена PVC-тръбичка и (буквално) НАТИСНАТА (!) към друга подобна.ако някой я види в действителност, нека да я снима blink.gif ше му паднат събите от смЕх !Аз съм я свалял моята ама нямам такива наблюдения Изглеждаше си излята. Да не са ти пробутали някакво менте неземно.струвами се обаче че нещо не си отговарям(е) достатъчно изчерпателно !? ясно е че при подаване на газ, налягането в картера се повишава, но защо да говорим непременно за появата на бензинови пари ?Ами откъде мислиш идва този въздух в картера? Там е херметично затворено единственото място от където може да влезе въздух е да се просмуква през цилиндрите. Затова по-износените двигатели духат повече. Пробвай твоя. Развий капачката на маслото, но я остави върху отвора. Ако подскача зверски значи имаш много картерни газове. Като дадеш газ трябва да спре да духа.тук не става ли въпрос И за нещо друго - по-скоро за липсата на пресен (чист) въздух който да постъпва по-нататък в горивовъздушната смес ?Ако ти духа толкова, че да няма място за чист въздух тоя двигател не става и за скрап Картените газове са малък процент от сместа и се изгарят по-скоро по екологични причини.казвате че през 2 мм не можело да преминат маслени пари - а защо да не ? и тук възникват моментално други въпроси - как така през 2 мм сечение ще се нагнетява ? дане би турбината по-скоро да "дърпа" оттам (т.е. да се опитва) ? и възможно ли е да има къстъм клапан (някакъв тунинг клапан) като този по-горе, който да осигурява "по-добро" количество встъпващ въздух ?Така де турбинката смуче през този клапан. Вероятно е сложен да ограничава смученето и друг въпрос - а какво става от тройника (5) към изход (12) на първата снимка ?Вентилация на скоростна кутия мисля ама не съм много сигурен Това за откачането на катрерната вентилация съм го чувал от разни гаражни майстори лададжии дето го махат да не цапа скъпия 5-левов филтър Ако картерните газове са чак толкова много, че създават проблеми със сместа или мята направо масло от там, двигателя си е за основен ремонт и подобни интервенции няма да го спасят. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DIDOO Публикувано 1 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 (Редактирано) В картера се поддържа вакуум...създаден или от въздушния колектор(при липса на надув) или от смукателя на турбото (при надув)...Този съд (oil catch can) си взех едно такова от e-bay http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trk...-All-Categories за 1.8 Т ..Основното му предимство ,че събира маслените пари от картера в този съд ,а не се губи в всмукателя на двигателя(в повечето случаи въздушните маркучи на турбо-двигателите са омаслени) ...,другото ,което е че казват ,че маслените пари понижавали октана на бензина ...Мисля,че е полезна джаджа,защото при влизане във високите обороти се губи масло,а ми се струва ,че по-този начин доста ,ще се намали ...Мисля ,че най -правилния метод на свъзване е между пласмасовия накрайник(1) и тройника (5)..По този начин всички маслени пари ще минават през него..Другото,което е ,че аз още не съм го монтирал моето,защото ,просто ,2 часа търсене не можах да му намеря ПРАВИЛНОТО място(в 1.8Т всичко е претрупано)и ми стоеше малко грозно и неестесвено .Може ,след време да го измисля ,къде да бъде....От 5 към 12 отива в въздушния колектор....през едно клапанче ,невъзвратно Редактирано 1 Ноември 2009 от DIDOO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TURBO_maniak Публикувано 1 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 eйй най-после да я видя таз пи*ка смотана ! дам, точно номер 2 е , струва 30-40 кинта а ако ти я покажа как е направена, ще ти се повдигне и ще фанеш да пребиеш някой (разбирай оня който я е направил). всъщност на живо тоз "празен обем" няма нищо общо с формата дадена в ЕТКА-та т'ва е една пластмаска, сдвоена от две по-малки парченца по възможно най-идиотския начин - разтопена PVC-тръбичка и (буквално) НАТИСНАТА (!) към друга подобна.ако някой я види в действителност, нека да я снима ше му паднат събите от смЕх !струвами се обаче че нещо не си отговарям(е) достатъчно изчерпателно !? ясно е че при подаване на газ, налягането в картера се повишава, но защо да говорим непременно за появата на бензинови пари ? тук не става ли въпрос И за нещо друго - по-скоро за липсата на пресен (чист) въздух който да постъпва по-нататък в горивовъздушната смес ? казвате че през 2 мм не можело да преминат маслени пари - а защо да не ? и тук възникват моментално други въпроси - как така през 2 мм сечение ще се нагнетява ? дане би турбината по-скоро да "дърпа" оттам (т.е. да се опитва) ? и възможно ли е да има къстъм клапан (някакъв тунинг клапан) като този по-горе, който да осигурява "по-добро" количество встъпващ въздух ?и друг въпрос - а какво става от тройника (5) към изход (12) на първата снимка ?и сега може би най-важния - къде мамХа му се вмъква с цялата схема въпросния "Съд за картерните пари" ? къде ? може ли някой директно да го нарисува в/у една от двете схеми ? ...а може и снимчица да лепне От (5) към (12) свършва в смукателния колекторпо точно това е вакум на празен ход има вакум и дърпа парите от там като подаеш газ вече има налягане и има един друг клапан който затваря в обратна посокаТози маркуч ми беше скъсан и саздаваше проблеми от там знам тези работиразглобих цялата тази работаяд ме е че не направих снимки за да ви стане по ясно Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CID Публикувано 1 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 (Редактирано) oгромно благодарско колегиии... невероятна помощ ми дадохте !!! тъкмо се бях заканил да купувам едно от тия съдинки и вече знам - непременно ще си го купя само ако може колега DIDOO - фърли една снимка къде смяташ че е най-добре да се сложи, че наистина е претрупано под капака на 1.8Т разгледах и за някои други модели ( http://cgi.ebay.co.uk/PERFORMANCE-Oil-Catc...=item35a466d671 ) , и пак въпрос - за'кво ли може да служи малкия филтър отгоре на джаджата ? охлаждане или паралелна вентилация на преминаващите пари (демек - опресняване с чист въздух) ?а колега TURBO_maniak, да знаеш по тази схема - кои са най-лесно издаващите багажа клапани ? кой може най-често да се замърси, пробие и т.н. ? ... или просто ако може да се смени онзи за който се знае че дроселира системата, че усещам как колицата се мъчи до 3000 об/мин те и свещите ми сигурно са за смяна вече (или за почистване), ама откакто ми сложиха тая глупост - все повече не иска да върви едит: кои дросели се зацапват и как евентуално се почистват ? сори за тъпия въпрос ама наистина не знам кое да разглобявам първо...и последно - какво представляват тези клапани и къде се слагат ( http://www.shopping.bg/Raztovarvashti-klapani ), и спирам дотук че прекалих малко Редактирано 1 Ноември 2009 от CID Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
g5bg Публикувано 1 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 Определено в завода не са сложили такова нещо на 1,8Т. Иначе нямаше да са в масло колектор, тръби, кулер.Аз имам монтиран ойл кач кан на моя дизелак и ми е чистичко. Има някои съображения да се сложи такова нещо но едва ли е повишаване на мощността. Просто темата е дълга и не ми се пише... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 1 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 Ето ти моя филм с кът-оффа http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=65534&hl= Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CID Публикувано 1 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 Todir, прочетох ти цялата тема ама я кажи след като е минал месец и половина почти откак' си сменил клапана - с какъв точно модел си го заменил ? и какъв е тоя 710N клапан, и какво общо има с онези по-горе които добавих - едно и също ли е предназначението им ? всъщност мога ли и аз да си сложа като твоя клапан, без да се страхувам за евентуални проблеми ..., че много ми се иска и при мен да се върнат кончетата ... особено лага до 3000 об/мин ми е отвратителеен иначе нещо ми се струва че говорим за различни клапани ? поправи ме ако греша... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DIDOO Публикувано 1 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 (Редактирано) oгромно благодарско колегиии... невероятна помощ ми дадохте !!! тъкмо се бях заканил да купувам едно от тия съдинки и вече знам - непременно ще си го купя само ако може колега DIDOO - фърли една снимка къде смяташ че е най-добре да се сложи, че наистина е претрупано под капака на 1.8Т Не знам ....И аз искам да попитам Трябва да е на достъпно място ....,далече от горещия антифриз и от турбото,за да кондензират тези маслени пари ...Не знам къде е това място в 1.8Т АЕБ...Ще го мисля Редактирано 1 Ноември 2009 от DIDOO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 1 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 Това е клапан за турбото не е този за картерните газове. Значи аз сложих клапан от ТТ мисля това е въпросния 710N Номера му е 06A 145 710N. Нямам никакви проблеми от тогава. Разликата от тия които си дал е, че на аудито е рецикулационен клапан тоест вместо да издуха въздуха в атмосферата го връща преди турбото. На нашите каруци дебитомера е най-отпред, този въздух вече е измерен и ако го издухаш сместа може да не е точна. Тунинг батките могат да ти отговорят по-добре за тия клапани които си дал Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Oyama Публикувано 1 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 Защо ми се струва, че ролята на тая консерва е чисто екологична?Демек, вместо мазните маслени пари да пърдят в атмосферата, те са се събират в тенекето?Ясно е, че за стар двигател е по-добре картерните газове да не се връщат обратно, но за какво ти е това?Изведи маркуча силно назад и отдолу и го остави да си пърди на воля...Едно време на москвичите се правеха даже специални инсталации, та тези маслени пари да се изкарват в праговете/калниците и да омазняват там, барем избяга ръждата... Може ОПЕЛджиите пак да го правят, де... Напротив, екологичния начин е фабричния - двигателя изсмуква гнясявите маслени пари и ги изгаря в горивния процес. С кеч тенк просто се акумулира основното количество масло на дъното , а останалото отлита в атмосферата (кеч танка задължително трябва да има отдушник навънка) Сток варианта не е добре защото маслените пари намаляват октана на бензина и е по вероятно да има детонации, откъдето връщане на сейфти аванс, откъдето загуба на известна мощност. Друг е въпроса че ако мотора ви е стегнат трябва да имате съвсем лек повей на картерна мизерия, ако дуе кат ураган не се чудете що не върви колата а разглабяйте маторя. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CID Публикувано 1 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 (Редактирано) "С кеч тенк просто се акумулира основното количество масло на дъното , а останалото отлита в атмосферата (кеч танка задължително трябва да има отдушник навънка) Сток варианта не е добре защото маслените пари намаляват октана на бензина и е по вероятно да има детонации, откъдето връщане на сейфти аванс, откъдето загуба на известна мощност."изключително точно казано ! именно това се случва в момента с моя двигател - задушава се хич няма и да си играя, просто утре (или когат' намеря време) - купувам един "Oil catch tank" иии им духвам под опашките на всички майстори разбирачи е*аси майката, осраха ми колата... и то за какви пари говорим ...на вятъра съм ги хвърлил все едно. хем го подозирах, ама кой да ми каже... сега вече е ясно - два клапана единия ще е 710N а другия ойл-кеча ...хмм... я? дали има специални кеч клапани за Ауди или просто се произвеждат от различни марки ?аз като гледам май-май е второто без значение за коя марка автомобил говорим ? явно ще търсим добър производител някой от тунинг батките да се изкаже plss ... вече е време, хем и една схемичка да добавят - кое къде и как се свързва. видно е че говорим за сериозна добавка, моля курифеите да се изкажат по въпроса ! Редактирано 1 Ноември 2009 от CID Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vermeer Публикувано 1 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 Напротив, екологичния начин е фабричния - двигателя изсмуква гнясявите маслени пари и ги изгаря в горивния процес. С кеч тенк просто се акумулира основното количество масло на дъното , а останалото отлита в атмосферата (кеч танка задължително трябва да има отдушник навънка) Сток варианта не е добре защото маслените пари намаляват октана на бензина и е по вероятно да има детонации, откъдето връщане на сейфти аванс, откъдето загуба на известна мощност. Друг е въпроса че ако мотора ви е стегнат трябва да имате съвсем лек повей на картерна мизерия, ако дуе кат ураган не се чудете що не върви колата а разглабяйте маторя. Ами не си прав, че кеч кена трябва да има отдушник към атмосферата... Моя сетъп е с два кеч кена и няма никаква връзка с оклноя въздух. Отвориш ли кеч кена (да речем през онези мини филтърчета) обезмисляш една от двете цели на кечкен сетъп-а Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vermeer Публикувано 1 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 ... вече е време, хем и една схемичка да добавят - кое къде и как се свързва...По-принцип е достатъчно да сложиш един по-голям след троника на брийдър тюба - без значение къде - веднага след него или непосредствено преди клапана към интейка. Така може да го сложитш в дясно или ляво от двигателя. Такъв кен ще ти обезмаслява картенрните газове във бууст.Аз съм сложил още един след клапана при тройника на брийдър тюба - той обезмаслява картените газове при парт тротъл и айдъл...Ти си избираш какво да монтираш. Не ти препоръчвам отворен кен поради 2 причини - 1. всичко под капака става в масло 2. не е толкова ефективен защото не "изсмуква" картерните газове, които реално ползват вакумни източници, а въздуха буквално се филтрира под влияние на повишеното налягане в картера (а надявам се на всички им е ясно, че не е хубаво там да има зор). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CID Публикувано 1 Ноември 2009 Автор Доклад Share Публикувано 1 Ноември 2009 (Редактирано) vermeer братче ти си гений ! много технически издържан отговор вкара виж какво открих тук: ( ) и тук ( )за кой кеч-танк говориш ? и плс - дай някоя снимка утре, вдругиден (под капака на колицата си), че така като ги напишеш нещата не стават 100%-тово ясни мерси предварително Редактирано 1 Ноември 2009 от CID Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vermeer Публикувано 2 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 Ето тук една снимчица като ги мъдрих нещата преди време...http://img8.imageshack.us/img8/8453/oilcat...pupdatedma8.jpgА ето и тройника за който говорих - клапана стърчи на страниПазарувах от тук: http://www.saikoumichi.com/OCC_STAGE_SYSTEM.htmВнимавай с размерите и какви размери и вид маркучи слагаш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Oyama Публикувано 2 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 Ами не си прав, че кеч кена трябва да има отдушник към атмосферата... Моя сетъп е с два кеч кена и няма никаква връзка с оклноя въздух. Отвориш ли кеч кена (да речем през онези мини филтърчета) обезмисляш една от двете цели на кечкен сетъп-а Нещо не си в час май ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vermeer Публикувано 2 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 Нещо не си в час май ?Бухахаха. Недей напада щото ще се изложиш... пак Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Oyama Публикувано 2 Ноември 2009 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2009 Я се опитай да ми обясниш кво точно имаш предвид - от картера маркуча ти влиза в херметичен съд така ли ?! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване