Jump to content

Как да сменим светлините на таблото на А4 B5 '96


Recommended Posts

Привет и от мен колеги!

До скоро някои неща по таблото не ми светеха и се наложи да смена няколко лампички, тъй като не знаех нищо се наложи малко на сляпо да ги сменям, затова реших да направя малко снимков материал с който може да съм полезен на някой със същия проблем.

Необходимо ви е:

1. Кръстата отверка

2. Плоска отверка

3. Лампички които са показани на снимките 12V / 1.1W , аз лично си ги купих от АутоПлюс на цена 1,40 лв./бр.

Съветвам ви да си вземете поне 1 бр. повече от колкото ви трябват /на мен ми трябваха 3, накрая сложих 7 нови, явно старите след няколко включвания и изключвания на кабелите се скапаха... не зная не съм наясно/

За температурата на маслото - 1 бр.

За волтажа на акумулатора - 1 бр.

За температурата и резервоара - 1 бр. /за двете е обща/

За дълги светлини - 1 бр.

За оборотомера - 3 бр.

За скоростомера - 3 бр.

За другите светлинки по таблото /airbag, ръчна, акумулатор и т.н./ по 1 бр.

Ето и 2 снимки на крушките:

1_114.jpg

2_90.jpg

Сега да махнем капака зад волана, на снимката съм показал къде да приложете малко сила, само дръпнете смело и капака ще изкокне.

3_23.jpg

На сведващите две снимки се виждат болтовете които се откриват след свалянето на капака, именно те трябва да се развият.

5_18.jpg

6_8.jpg

Сега е момента да метнете едно парцалче върху волана, защото като изкарвате таблото има разни ръбести краища с които бихте могли да надраскате издърпващата се част на волана.

На следващата снимка са кабелите, общо 5 на брой, като при мен лампичката за късите светлини № 3 е отделна и се налага да сте внимателни, да не и счупите крачетата с които се придържа към таблото /като мен :) /

71.jpg

На следващата снимка са показани купонгите на всеки кабел, то вие сами ще ги видите ама..........

81.jpg

За да свалите кабелите на следващите снимки се вижда коя пластмаса трябва да се издърпа, щом аз се сетих сигурно за всички ще е пределно ясно.

Заключено

9_10.jpg

Отключено

10_15.jpg

Ами това е, завъртвате новите кръшки, правите една проверка /нужно е да закачите само синият и жълтият сноп с кабели, за да проверите дали светят всички светлини/ и ако всичко свети заключвате купонгите, връщате таблото, завинтвате таблото, слагате капака и сега трябва да си сверите часовника, защото изостава като му спрях тока :)

Искам пак да обесня, че колата е А4 B5 '96-та година, не съм много наясно, но сигурно при по-новите е по-различно. Оставям на колегите да дават съвети за по-новите.......... като си купя по-нова ще пиша :)

Щях да забравя...... ето как изглежда сега :rolleyes: , то човек ако не се похвали, защо да ги оправя... :D

11_14.jpg

Надявам се темата да е полезна!!!

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво отлично ръководство :flipoff:

Само да вметна някой ако си свали таблото и няма такива крушки да не се учудва, има табла при които осветлението е с диоди залепени на самата платка ама при тях рядко се случва да изгори някой :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11_14.jpg

Надявам се темата да е полезна!!!

И пак имаш изгоряла крушка като гледам ФИС-Дисплея :flipoff:

Иначе поздравления за добре структурираната и илюстрирана тема наистина ще е полезна при евентуална манипулация :rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха.... познай от три пъти защо не свети :flipoff:

Пак ще трябва да го свалям :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е тръгнало скоро ще са всички! Ами всъщност само старите изгарят засега, да видим колко време ще карат новите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво отлично ръководство :hilezh:

Само да вметна някой ако си свали таблото и няма такива крушки да не се учудва, има табла при които осветлението е с диоди залепени на самата платка ама при тях рядко се случва да изгори някой :bia:

колега,заеш ли как да ги накарам да светят по-силно тези диоди...или ако някой друг знае да сподели B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти е слабо осветлението трябва да провериш дали потенциометъра е в ред и да го напръскаш с контактен спрей евентуално. Предполагам, че можеш да намалиш и съпротивлението което е сложено ама рискуваш да ги изгориш. Насочи се към ремонт или замяна на потенциометъра най-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги до колкото съм запознат цвета на таблото зависи от самата плака а някой правил ли е таблото си да свети синьо с червени стрелки или поне да се направят стрелките да светят бели

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги до колкото съм запознат цвета на таблото зависи от самата плака а някой правил ли е таблото си да свети синьо с червени стрелки или поне да се направят стрелките да светят бели

Купи си Пасат Б5,5. Като искаш такава комбинация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече всичко се вижда, но имам едно притеснение... лампичката за Air Bag-a ми свети по-дълго от обичайно 10-20-30-40 сек. всеки път различно и после си изгасва :)

Кой ще ме успокои, че няма страшно... промяната стана след смяна на крушките по таблото, мисля че преди това си гаснеше няколко сек. след запалване на двигателя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече всичко се вижда, но имам едно притеснение... лампичката за Air Bag-a ми свети по-дълго от обичайно 10-20-30-40 сек. всеки път различно и после си изгасва :)

Кой ще ме успокои, че няма страшно... промяната стана след смяна на крушките по таблото, мисля че преди това си гаснеше няколко сек. след запалване на двигателя :)

Имаш записана някаква грешка. Включи Ваг-Ком и провери контролера на аербега и евентуално изчити грешките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си дал без да искаш на контакт преди да си закачил всички кабели може така да е станало. На В4 е така свеги около 1 мин. и после си гасне. Мисля, че няма страшно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече всичко се вижда, но имам едно притеснение... лампичката за Air Bag-a ми свети по-дълго от обичайно 10-20-30-40 сек. всеки път различно и после си изгасва :respekt:

Кой ще ме успокои, че няма страшно... промяната стана след смяна на крушките по таблото, мисля че преди това си гаснеше няколко сек. след запалване на двигателя :respekt:

На мен ми свети 1 мин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен колеги!

До скоро някои неща по таблото не ми светеха и се наложи да смена няколко лампички, тъй като не знаех нищо се наложи малко на сляпо да ги сменям, затова реших да направя малко снимков материал с който може да съм полезен на някой със същия проблем.

Необходимо ви е:

1. Кръстата отверка

2. Плоска отверка

3. Лампички които са показани на снимките 12V / 1.1W , аз лично си ги купих от АутоПлюс на цена 1,40 лв./бр.

Съветвам ви да си вземете поне 1 бр. повече от колкото ви трябват /на мен ми трябваха 3, накрая сложих 7 нови, явно старите след няколко включвания и изключвания на кабелите се скапаха... не зная не съм наясно/

За температурата на маслото - 1 бр.

За волтажа на акумулатора - 1 бр.

За температурата и резервоара - 1 бр. /за двете е обща/

За дълги светлини - 1 бр.

За оборотомера - 3 бр.

За скоростомера - 3 бр.

За другите светлинки по таблото /airbag, ръчна, акумулатор и т.н./ по 1 бр.

Колеги извинете за тъпия въпрос, но за къси има ли светлинна сигнализация? Защото на мен така или иначе нищо не ми свети като съм на къси, а онзи ден някои около мен спомена че няма на някои коли (което на мен ми се струва абсурдно, но знае ли човек по-добре да попита). Утре съм решил да сменям но сега се замислих, че незнам колко светлинни сигнала има на таблото и колко крушки да си взема :hilezh: мойта е без ФИС-дисплей. Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мхм това е отговор който не очаквах :) То се е видяло че днес няма да сменям, затото това което си мислех че е изгоряло всъщност го няма? :) С риск да стана досаден :) искам да попитам при завъртане на ключа на контакт и при първоначалната проверка кои лампи светят? Сещам се че при мен нали светва си Airbag, ABS и тази за акумолатора, а м/у ABS и знака с акумолатора нищо не свети, та има ли някакъв сигнал там и някой знае ли какъв е и кога светва? Също така от другата страна където е оборотомера каква сигнализация има на мен ми светва само за габаритите? Благодаря предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABS, airbag, акумулатор и имобилайзер светят по принцип. От към оборотомера освен късите ти е само имобилайзера - жълта крушка с изображение на ключ. Може да има и други в зависимост от екстрите на модела - колани, подгрев, сигнали за изгорели крушки, чек енджине и др., които може да ги нямаш въобще. Трябва да свалиш таблото и да погледнеш иначе само гадаеме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...