Jump to content

Audi A6 4.2 quattro C5


Recommended Posts

Привет колеги...,

ако може малко инфо относно ауди A6 4.2 quattro C5.., поддръжка, монтаж на газ, често срещани проблеми, разход на гориво т.н.

Интересува ме при покупка от какво да се притеснявам.., ще съм ви  много благодарен..

Колебая се между 2.7 битурбо и 4.2...

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 56
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

4.2 ARS е много приятен мотор, но със сериозна поддръжка. :) 

 

Обтегачи на веригите на разпределителните валове - 2 бр, около 950-1050 лв/бройката ОЕМ. Веригите са по 160 лв/бр някъде, но има и Febi, за 30 лв бройката с отстъпка, вътре веригите са IWIS. Състоянивто им може да се определи с VAG-COM при оглед в сервиз.

 

Всмукателният колектор е с променлива геометрия, ако не функционира правилно, колата не върви. Трудно се ремонтира, по-често се търси друг, втора употреба. Може да се хване на място при оглед.

 

Първоначалното обслужване също не е евтино. 

 

Водният радиатор е скъп, ако се наложи подмяна. Охладителната система трябва да е на 101% изправна, защото моторът държи висока работна температура и от мърлящина може да прегрее. 

 

Поради високата температура в моторния отсек, всичко пластмасово се опича и се разпада, особено след 15-20 години постоянна жега. 

 

Текат от капаци на клапаните, тапи и семеринги - сравнително просто и евтино се отстранява този проблем. 

 

Тук-таме може да се случи да се предаде някоя бобина. Не са никак скъпи. 

 

Газифицира се успешно, без нужда от 2 изпарителя, върви отлично на газ. 

Разход - при мен под 21 газ градско в София не съм виждал. 22-25 някъде е обичайният. 

 

Автоматът е мудничък, но попринцип е здрав. 

 

2.7Т според мен е удачен вариант, само ако смяташ да го засилваш. Има си своите собствени драми, част от които ти бях описал в една друга тема.

 

Ако си намериш такъв запазен автомобил, много ще му се радваш. Но задължително мини на оглед в сервиз, където знаят какво да гледат, преди да се хвърлиш да купуваш :) Успех с търсенето! 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам C5 4.2, колата е хубава и приятна за каране, не очаквай чудеса от вървеж, модел на 20г е с бавна скоростна кутия, около 7 секунди 0 - 100. Има разни готини дреболийки като двоен стъклопакет, соларния шибидах, който включва вентилацията при изгасен мотор, отопляеми седалки, ел. щора на задното стъкло и ръчни на задните врати.

Както казаха поддръжката е скъпа и има реален шанс да влезеш в една постоянна реставрация. Все пак получаваш доста кола за смешните пари, които струва.

 

Мисля обаче че 2.7т ръчка е по-удачния вариант, динамиката е сходна въпреки, че е 50кс по-малко + че нямаш евентуалния ремонт на автомата, който е доста вероятен вариант. След малко засилка ще е по-бърза от 4.2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страшно много ви благодаря колеги, за мен бе важно да разполагам с информация за моторите, защото все още съм в колебания....,преди да се хвърля в дълбокото.... и аз мисля за да взема 2.7 мотора въпреки това, че според инфото от колегата най-горе мотора е малко по деликатен, за ремонт се сваля мотора и т.н. се надявам с повечко късмет да попадна на по-читав....

 

Благодаря Ви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен най-големия проблем на тоя мотор, е че не можеш да намериш читаво вървящ такъв, сигурно 90% са умрели вече.  И не е толкова проблема, че е на 20 години, а че липсват едни 100коня в общия случай. Съживяването ми се струва прекалено голямо приключение - като почнем от нов колектор и т.н. Отделно, че празния ход няма оправяне и пак почти всички са прецакани и клатят стабилно.

Иначе 4,2-ката си е супер като поведение и вървежа е да го кажем достатъчен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

 

 

А спрямо 2.7 ръчка, какво би избрал...те са на същите години...но ако се ремапне има  голяма вероятност да си дойдат изгубените коне по-лесно..а са и по икономични...

 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро като си взимаш още една кола точно това ме спря да взема 4,2, то няма едно останало живо просто...само една еска ми хареса горе долу обаче ми трябваха стандартни тенекии и стъкла и да е по-тихо тъй че взех от последните 2,7 с автомат. И там има глупави моменти ама предпочитам да не плащам колектори на стойност половината кола само за да върна фабричния вървеж и празен ход. 2,7Т повечето и те не вървят читаво, но там поне сменяш колкото неща по списък и знаеш, че тръгне че и по-добре от фабрично.

Ако са чисто нови коли бих купил 4,2 пак автомат.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е била със запекъл колектор.

Любо каза, че този, който е на колата в момента (работи перфектно), го е купил за около 300 лв. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13 minutes ago, DLS said:

Наскоро като си взимаш още една кола точно това ме спря да взема 4,2, то няма едно останало живо просто

+1

Като потенциален проблем, бих добавил, че вече не се произвеждат части за тези коли и ако нещо кофти се случи, може да се гризне сериозно дърво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, DLS написа:

Наскоро като си взимаш още една кола точно това ме спря да взема 4,2, то няма едно останало живо просто...само една еска ми хареса горе долу обаче ми трябваха стандартни тенекии и стъкла и да е по-тихо тъй че взех от последните 2,7 с автомат. И там има глупави моменти ама предпочитам да не плащам колектори на стойност половината кола само за да върна фабричния вървеж и празен ход. 2,7Т повечето и те не вървят читаво, но там поне сменяш колкото неща по списък и знаеш, че тръгне че и по-добре от фабрично.

Ако са чисто нови коли бих купил 4,2 пак автомат.

 

 

Ясно, че и при двата филма е пълен.., а като разход на гориво как се справят 2.7 ците...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея как е 4,2 като лична кола, но 2,7 ми дава 9 извън града с нормално каране и някъде около 17 градско, газ нямам. Аз лично съм си направил извода, че кола над 200к просто вече не става, затова като се купува нещо на 10години избираш не само по модификация, а по извесните потенциални проблеми. Това с невървящите 4,2  2,8 и от тоя тип в по-голямата си част са просто форумни легенди, реално всички са умрели през годините и вървежа ако имаш късмет е 70% от стоковия. Обаче тия легенди тръгват точно от това, че турбо мотора може по-лесно да се направи да върви и 10 години по-късно вече всички са забравили какво е било като са били свежи тия коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, JusttRelaxx написа:

Моята е била със запекъл колектор.

Любо каза, че този, който е на колата в момента (работи перфектно), го е купил за около 300 лв. :) 

Колега, как точно се диагностицира, дали колектора е запекъл, на място при оглед? Какво трябва да се гледа точно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://forums.quattroworld.com/a8/msgs/44689.phtml

Виж първите две снимки и описанието към тях. 

Освен това при форсиране на двигателя, двата актуатора трябва да се надуят, единия на 3000, другия на 5000 оборота, ако не се лъжа. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

53 minutes ago, DLS said:

Нямам идея как е 4,2

При мен с нормално каране на гняс: 

ГраЦко: 28/100

ИзвънграЦко: 16-17, при по-яко каране 20-21/100 (магистрално с 180-200 км/ч)

 

На бенз е около 10% надолу.

 

4.2 хич не мога да препоръчам .... толкова са издухани вече, че не си заслужава времето и усилието в търсенето на запазен екземпляр. Има и бая скъпи възли: обтегачи, автоматика (не фейслифтовия), радиатор, цялото окачване също е досадно за правене и диагностициране. По ел. инсталацията също има драми и е хубаво да се смени каквото може. Обслужването, ако се кара над 30к км на година също ще тежи на бюджета. И най-вече да повторя - не се произвеждат вече части!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

примерно: пружини, втората водна помпа, носачи и т.н

 

ПП

Сещам се също за тампон на скоростна кутия ;)

 

Редактирано от HannoSLM
добавкЯ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, HannoSLM said:

4.2 хич не мога да препоръчам .... толкова са издухани вече, че не си заслужава времето и усилието в търсенето на запазен екземпляр. Има и бая скъпи възли: обтегачи, автоматика (не фейслифтовия), радиатор, цялото окачване също е досадно за правене и диагностициране. 

Точно казано, вече са прекално издухани и затова не си заслужава занимавката. Автомата и аз разбрах че има значителни подобрения във фейса като това явно важи и за двата мотора. Също за двата явно важи и че радиаторите за издухани, масово държат близо до 10градуса по-високи температури, моя ще го сменям също. Ако не беше купена с други цели моята, честно казано нямаше да пипна нито 2,7Т нито 4,2 на тия години...2-3 месеца мъки да се намери нещо което да прилича на кола и реално пак има проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това важи за всеки един автомобил на 20 кусур години  ако не е поддържан както трябва тоест е каран от немарлив човек...2.7 също има скъпи възли и своите кусури .Общо взето и двата автомобила са си ...еб....м...... и могат да те разплачат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и 1,8Т може между другото. Въпроса, че ние като потребители оценяме сега пазара не спрямо това какви са били колите някога, а какви са сега. Търси се най-малкото зло общо взето. А за нещастие от това, което видях колите в бг нов внос са почти всички някакви екземпляри взети от кръстопътя морга или преса и хайде в бг. Няма кола, която да се качиш и да караш без да изсипеш поне 2-3к първоначално, да се чуди човек предишните собственици какво са правили...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз като си търсих 2,7 без ограничение на бюджета? Най-скъпите бяха еднакво, че и по-зле. Единствено отвън с много чалъм има шанс да се намери свястна до последно каранара и поддържана грамотно кола. А цената вероятно ще е х2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Демек казвам, че в бг положението е леш, а навън читаво Ц5 струва колкото Ц6 тука и никой не го иска. Логиката е много проста - навън подръжката на такива модификации струва пари, които няма кой да плаща ако ще кара 15годишна колиба. За тия пари се взима нещо по-свежо, когато старата заминава за някой търг или разпродажба бъдейки карана до последно колкото може без да умре и да може да минава преглед.

В бг обаче ремонтите са много по-евтини и пак повечето хора ще вземат новия модел, защото вярно ще го ремонтираш, ама пак ще ти излезе близо до дебелата цена на стария навън. А стария дори в топ форма пак ще гълта пари и всичко е кантар, зависи колко пари спрямо нерви ти се харчат :)

Но в бг 3-4 месеца гледах такива коли и абсолютно отговорно мога да кажа, че няма нито една която да я купиш само с годинките, поддържана от нормален потребител и без текущи проблеми. Взимаш и почваш реставрация ако ти се кара що годе нормална кола... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...