Jump to content

От А6 4F на Q5 - голям ли е скока?


Recommended Posts

Здравейте колеги!

Горд собственик съм на A6 4F 2005 2.4 Ръчка вече няколко години. Броят се на пръстите на едната ръка нещата, които съм и правил. Общо взето само обслужвам и карам.
Колата ми харесва, но доста често излизам с приятели извън града и доста често ми се налага да карам по баири, калища и т.н. Отделно съм запален скиор и отскачам по пистите зимата.
А6-цата е с фабрично спортно окачване и е доста нисичка, и понякога бера ядове като пътувам напред назад.

Твърдо съм решил следващата колица да е малко SUV с което да нямам такива грижи. Бях се спрял на KIA Sportage, ама нещо чета че били доста пластмасови. В последно време се заглежам по Q5-ците - гледайки цените вече влизат в моя бюджет.

Тук искам да вметна, че гледам вече бюджетен вариант като съм се спрял на 2.0 дизел - 170 коня ( първи дизел ще ми е евентуално ) автоматик. - Видях, че имат Tiptronic i Stronic ( май Tiptronic-а е по-безпроблемния )

Та въпроса ми е съпоставяйки A6-цата ми в момента и Q5-цата голяма ли ще е разликата в подръжка и евентуални ремонти? Има ли нещо на тия двигатели което да дава фира и да е проблемно? До колкото разбрах Q5-цата е на платформата на А4 б8. Всякакви мнения и насоки ще са ми от полза. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да уточниш бюджет, години на производство, за да е една идея по-лесно някой да ти даде конкретен отговор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за покупката ли са 25к или за покупка+някакво обслужване.

Дизелите ги убиват от бой.Въртят двойно и тройно повече километри от бензина.

За този бюджет има и 3.отди, което ще дойде с по-богато оборудване.

Иначе това е за БГ по обяви

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=3&slink=8ie8kr&f1=1

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ще е бюджетен вариант както споменах по-горе. Не търся як вървеж и т.н. Винаги съм си бил спокоен шофьор. Избрах 2.0 дизел като може би най-безпроблемен и икономичен. ( бензиновите не могат да се газифицират а и познат има 2.0тфси и харчи масло зверски )

Някой има ли представа какви пари му е обслужването на тоя мотор ? Предполагам на автомата и маслото трябва да се смени задължително ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, колега.

 

И аз минах от 4F на Q5. Да не се повтарям прочети какво съм писал в тази тема и ще продължим тук :zustimm:

 

http://audibg.com/forum/index.php?/topic/199411-q5-tfsi/

 

В Q5 ако искаш tiptronic /която е по-здравата и безпроблемна кутия/ - не от Европа, примерно от САЩ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега. Благодаря за линка изчетох цялата тема. Явно модела е сравнително здрав и безпроблемен. Разбира се ако попадна на милионник няма да е така, но като цяло не са зле. 2.0 тди моторите от тази година предполагам не са като тези първите които пукат глави и имат някакви проблемни дюзи нали така? Има ли пак някакви кодове на мотора, които да избягвам или всичко е позакърпено?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 10/17/2018 at 1:25 PM, noX said:

Та въпроса ми е съпоставяйки A6-цата ми в момента и Q5-цата голяма ли ще е разликата в подръжка и евентуални ремонти? Има ли нещо на тия двигатели което да дава фира и да е проблемно? До колкото разбрах Q5-цата е на платформата на А4 б8. Всякакви мнения и насоки ще са ми от полза. 

Ти си взел А6-ца с най-елементарния двигател, слаган още на А4/Б5. С ръчна кутия.

Не се сещам за по-безпроблемна комбинация при тази А6-ца. Спортното окачване е неприятно за возене, но пък дава стабилност, каквато няма да намериш в сув без някакво специално окачване.

2.0D е хубав мотор, но все пак е дизел, който има дюзи, помпа, евентуално ДПФ. В Q5 са подложени на по-голямо натоварване, отколкото в една А4-ка, Шкода или Пасат.

Отделно от ръчна кутия (които при ВАГ са известни като безпроблемни агрегати с много запас) се отива на автомат, на който само маслото през 50-60к км е около 300-400лв.

Ако си свикнал с вървенето на А6-цата (която е със сравнително слаб мотор) може да гледаш Q5 с типтроник. Не знам дали има дизели. По-евтин е за обслужване и ремонт. Недостатък е малко по-лошото представяне и съответно малко по-високия разход.

......а ако не ти хареса поведението на Q5 има много добри Пасати с 4по4, ДСГ, 2.0Д/177кс и богато оборудване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за отговорите колеги. Действително точно 2.4 търсех и то ръчка да ми е най-икономично като подръжка + да върви поне малко. В интерес на истината съм доста доволен от вървежа - за мен е ОК. 
Наистина колата е като залепена за пътя което е страхотен плюс, но в София по тия високи бордюри, тесни улички и дупки пускам сълза всеки път. Досега никога не съм имал Дизел и просто ми беше интересно дали като подръжка ще се доближават нещата. Съпоставях цените на частите в интернет и са почти изравнени. Трябва тези дни да покарам някое Q5 с типтроник да видя как ще е. Tози S-tronic го забравям. 
Благодаря отново за отговорите и съветите колеги ! 

Редактирано от noX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно наясно съм че няма как да не се чупи. Просто няма да опира в всеки един легнал полицай, няма да мисля толко джантите след поредната дупка и най-вече ще си ходя на ски и вилички без ядове :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, Diaksi said:

Тва е голяма заблуда, че като си със СУВ ще минаваш през дупките със 140 и на него нищо няма да му стане : )

Възможно е, ако СУВ-ът не е на шасито на лека кола, т.е. ако си е истински "джип". Но там пък за комфорт и стабилност не може да се говори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги нещо се пообърках малко. Има ли Audi Q5 2008-2011 2.0 TDI с кутия Tiptronic? В един Американски форум чета, че за 2.0тди били само S-trinic кутийте? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не забравяй, че и там имаш съединител и маховик :) За 1-2 хиляди разлика в ремонта на кутията, не знам дали си заслужава досадното превключване на дизел, особено градско. Защо не погледнеш А4  Алроад, А6 Алроад или Q7? От тия коли всяка може да те събори, ако не е в добро състояние, дори и 2.0 ТДИ. Разлика в поддръжката има, ама А6цата не е лека за поддръжка и 2.4 не е най-здравия мотор в това купе, явно си взел читава и си я карал безпроблемно, същото може да се случи и на 3.0 ТДИ, ако внимаваш и не бързаш. Предимството на 2.0 ТДИ от към поддръжка с 3.0, че не е с вериги (които не е гаранция, че ще ти се наложи да смениш, за разлика от ремък) и че консумативите като масло, филтри са по-евтини като крайна цена. Разхода не е нещо кой знае колко различно. Дюзите са 2 по-малко, ама това, което получаваш от към усещане е огромно. При Q5 май пак са само С-троници, типтроници по спомен останаха само в А6/А8 и Q7, като в А6 след 2011 е само на 3.0 би-тди и 3.0 тфси.

Разбира се има някви дребни сметки, че на 2.0 ТДИ - накладки, дискове и разни такива по-евтини и се износват по-малко, защото колата е една идея по-лека отпред, ама това са смешни неща, ако си купуваш Ауди и то за 20к+.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A6 Allroad и Q7 са доволно по-тежки за поддръжка от Q5 2.0TDI ръчка, харчат чувствително повече и имат повече потенциални доста скъпи ремонти. 

 

След 2.4, с който колегата е свикнал, изборът на Q5 2.0TDI с ръчна кутия е чудесен, стига да не го притеснява ръчната кутия и да иска автомат. :) При S-троник нещо не ми харесва липсата на надежност, цените за ремонт, а ако се ползва редовно градско, тези две неща идват доста по-бързо.  Иначе самата кутия е мрак! 

Редактирано от JusttRelaxx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата щом клони към 2.0TDI,ръчната кутия ще му пасне идеално.От друга страна,вече изпадат и прилични Q5 8R 3.0TDI V6,втора ръка.

И е нормално да са с повече екстри.Вече избора е лично негов.

S-tronic кутията наистина сменя мигновенно,потвърждавам.

 

Audi Q5 8R – Wikipedia

Редактирано от tonko2.0T
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...