Jump to content

Предно или Задно Предаване (задвижване)


Recommended Posts

Привет на всички!

Отварям тази тема с уговорката че Куатро не се коментира :twisted: .

Да споделим мнения относно задвижванията, предимства и недостатъци и т.н. Според мен с предното предаване се кара по- лесно в завои, на хлазгаф път, зимно време, по нагорнище.

При равни други условия, стартирането на кола с предно или задно ще е по добро според вас? Мерцедес и БМВ са с традиционно задно задвижване а Ауди са с предно нещо не схващам идеята за тази разлика при водещите в автомобилостроенето? Прочетох различни коментари в др. форуми :twisted: и нещо са много убедени в предимствата на задното предаване та да си кажем и ние мнението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОТ икономическа гледна точка твърдо ЗА предното

- по ефтино за направа

- по лесно за подръжка (няма кардан и дифф)

при еднакви други условия:

-по-голяма мощност до гумите

-по-висока макс. скорост

-по-добро доускороние

-по-малък разход на гориво

За стабилност в завой и такива неща няма да коментирам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще един глас за предното!

към написанато от колегите добавям още култовото извъртане на ръчна! особено на лек сняг и гладък асфалт, усещането е неистово.....винаги когато завали първия сняг има едно обращало на автобус 72 и отивам там вечер с колата и се почва едно връткане......абе направо е по-хубаво от секса! :twisted:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз бих допалнил че по хубавото от секса е когато се кара по някой път а не да се враткаш на широко пространство.по пътя е истинския адреналин а там предимството на предното е там че може да използваш и ръчната докато при задното предаване ръчнАТА дефакто не ти трябва":)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами факт: Карал съм Мерцедес С180 16V 122 коня супер машинка задно предаване е да ама съм карал и Ауди 1.8 90кс(Не съм сигурен за конете май бяха по-малко) Динамиката беше една и съща и по каталог и реално, как се губят всичките тези коне по диференцяла незнам. При по-мощните(200кс+) автомобили съм за задно предаване и 4х4(Да не казвам Куатро)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята завиващите колела да не са водещи дават сериозни предимство на задното предаване. Избягва се и до голяма степен недостатъци като недозавиване. Стартирането от място с кола със задно е много пъти по-добро от кола само с предно. Факт е също така, че най-мощните коли на тази планета са само със задно, но дали поради факта, че 4х4 трудно издържа на такова натоварване - не мога от отговоря с пълна точност.

... и накрая: предното е умряла работа! Който е карал 150+ коня задно знае що е фън :twisted: Само да можех да карам достатъчно добре кола със задно, ехееее :shock: Това е и причината да се съглася, че предно на мокро и сняг е по-лесно за каране от задно предаване :twisted:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за задното старта се получава от факта, че като изпечеш от място с бесна ръчка зялата кола се люсва назад, и предницата олеква, при което гумите започват да се въртят като обезумели. при задно, допълнителната тежест, която се стоварва на задния мост упражнява натиск върху двигателните колела и счеплението е по-добро. това е доста условно защото има значение за баланса на тежестта, както и с какви пружини е колата отпред и отзад. Да наистина порше, бмв, ферари, додж вайпър са с задно. но.....ако става дума за кола тип болид от Ф1 наистина- Шуми и той си джитка със задно, ама за всеки ден и при всевъзможно обстоятелства за мен предимството е предното...... :twisted:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам как за кола която е прилично мощна и страртира с задно предаване усуквайки задницата, която се стреми да изпревари предницата, се коментира, че е с предимство в старта пред същата с предно. Тук изключвам сликове и всякакви екстри подобряващи сцеплението, говоря за сток коли. Като коментари от рода на, промяна на центъра на тежеста и натиск в/у задните колела ми се струват несериозни в полза на задното при тръгване. Едно разсъждение.

Тежеста на двигателя оказва влияние, както и шофьора и спътника му тежат на мястото си тоест отпред :twisted: , има момент когато силата на тежеста и инерцията при ускорение измества тежеста в задна посока но при прилична мощност силата влияеща на задницата се получава като при закрепена греда(от механиката) и задницата поради съпротивлението на масата пред задните колела и невъзможността да усвои чисто силата с посока непред се усуква и самата сила се разсейва т.е. има загуби. Плюс за предното.

Същото предимство и при нагорнище и завои. Когато буташ една количка тя е по- нестабилна от колкото когато я дърпаш, в това всеки се е убедил.

Мисля, че гореспоменатите марки все още са поклонници на задното заради възможноста да се подобри комфорта на движение(возията или както му викаме), друго като + за задното движение не се сещам.

Затова очаквам вашите мнения и информазия :twisted:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

M_sub има една игрица Live for speed . Та при нея има една опция да следиш силите който действат върху гумите . Там много ясно се вижда как при потегляне силите действащи върху задните колела многократно се увеличават , следователно центъра на тежеста се пренася върху задния мост. Та така идва по-добрия старт на колите със задно. Има и много други компютърни модели илюстриращи разпределението на силите който действат върху гумите в дадената ситуация. :twisted:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мм да, може и така да е само прости разсъждения. Но си мисля, че е така - силата на задните колела е по - голяма, но устойчивоста и усвояването на цялата сила не е добра а и загубите са по-големи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Придържам се напълно към мнението на metody и Roni!

Относно двойното задвижване и Vmax се сещам една статия за една тунинг фирма подобна на 9ff, която поставила рекорд за Vmax на пистата Нардо. Мисля са вдигнали 388км/ч :roll: Както и да е, не е толква важно. По-интересното беше, че тунинга е на основата на Порше 911 (996) Турбо, което си е 4х4, но поради громният въртящ момент са прекъснали връзката към предния мост.

Та за това си мисля и че Енцо, Carrera GT, SLR са със задно само. :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо се отклонихме от темата с тези супер авомобили :twisted: Ако говорим за сток коли с коне до към 150 хайде 200 макс. Иначе аз съм съгласен с доводите за супер мощните автомобили с задно. Но въпроса ми бе отворен-дали загубите на мощмост, ускорение за задно са по големи от тези за предно предаване? И важно сток коли нормални за ежедневно каране не изстребители. Ако колата е супер бърза то куатрото е истината за стабилност ускорение, вече за чудовищни мошости щом не може да исдържи 4х4 остава изпитаното задно предаване но колко е управляема колата, все пак не се кара само на права отсечка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

интересна тема......цял живот съм карал коли със задно и последните 5-6г. ми се налага да карам с предно....малко изводи....

предното се чупи повече,в завой не завива,не може да тръгва,рапределеделението на тежестта е много гадно абе с две думи не става за каране....задното единствения проблем му е че през зимата не може да тръгва по нанагорнище от място ма за това има ESP и блок.диф....общо взето хубава кола с предно няма...та в тоя ред на мисли я ми посочете едно Ауди над 150к.с. което е с предно...

P.S. Tова е лично мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...та в тоя ред на мисли я ми посочете едно Ауди над 150к.с. което е с предно...

ОФТОПИК:

Мойто бате :twisted:. 150 конски сили (според акта за раждане), +5 кончета от сини габаритки, + 2 кончета от цветните капачки на гумите. Събирам пари за азот и че литна. А е само с предно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми колите със задно:

- имат по добър баланс - въртят се около 50/50. от там по-малки инерциони моменти при завиване -> от където идва и по-доброто пътно поведение.

- по-добър старт - при старт по голяма част от тежестта се пренася на задния мост. от там по-голямо триене на гумите в асфалта -> по добро сцепление.

- по-добро спиране - поради баланса няма толкова голям трансфер на тежест към предния мост и задните спирачки могат да бъдат по ефективно използвани.

- субективно в завой усещането е сякаш колата се върти около шофьора, защото той се пада най-близо до центъра на тежестта. това е по интуитивната ситуация. с предното имаш чувстово че предницата завива като на автобус (малко пресилено, но мисля че илюстрира това което казвам)

- предните гуми могат да бъдат изнесени доста по-напред поради липсата на полуоси. от там по-бързо реагиране при завъртане на волата.

- неприятното усещане на презавиваща задница, при рязко подаване на газ и подобни ситуации в които има рязаък трансфер на тежест към предния мост. прави колата доста по-опасна за неопитен шофьор.

- по-малко интериорно място, поради разположението на скорстната кутия и кардана.

колите с предно

- по-ефтини

- по-ниски разходи по обслужването

- по-малки загуби от трансмисията -> по-икономични

- по-добро сцепление на хлъзгави настилки

- по-лесно изкачване на наклони през зимата

- един неприятен ефект. тъй като полуоските на предните гуми са с различна дължина, при рязко подаване на газ дългата се осуква повече, което създава неприятното усещане за издърпване на волана в завоя (torque steering)

общо взето където едното е предимство при другото предаване е недостатък :twisted: но не ми се пишеше и на двете места. ако съм пропуснал нещо допълвайте, защотото го написах много набързо. изводите за вас...

по-въпроса за пренасянето на тежестта. ако някой е ходил на божурище и е гледал типото -> вътри гуми до края на втора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старото Audi A8 3.7 (250 коня) го има и с предно :twisted:

Като привърженик на БМВ цитираш 50:50 разпределение на тежестта, което е специалитета на заведението, но далеч не е толкова разпространено при другите фирми.

... абе винаги ми е било интересно: тея 50:50 с пълен или с празен резервуар ги мерят!? Със сигурност има разлика в баласна :twisted:

Ако усещането как колата завива около теб със задното предаване е толкова силно, какво ли би било с една Toyota MR2 примерно? :roll:

Хайде да не се разписвам, че пак ще ми направят забележка, че не се придържам към темата :? :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

]Ами дай ми някакви примери... Винаги съм готов да науча нещо повече :twisted:

ами предни карета,предни, носачи и всекви такива се сменят много по рядко на кола с задно....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повозиха ме в такава.Нещо съм объркал ли?За конете или предаването?

нищо не си объркал аз с мойта за една седмица се завъртях 3 пъти и реших че не е мойта кола и я продадох.момчето дето я купи след два дена не можа да вземе един завой и колата стана тоталка.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде да не се разписвам' date=' че пак ще ми направят забележка, че не се придържам към темата :? :oops:[/quote']

или се отплескваш или трябва да ми кажеш кола с предно предаване и централноразположен двигател та да напраим некво сравнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че и ти толкова добре, колкото мен знаеш, че такава кола няма :twisted: Дадох ти само пример за кола 3.0л с предно предаване - за друго не съм разбрал, че искаш пример :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...