Jump to content

Отново проблем със зареждането на акумулатора


alter_breed

Recommended Posts

Колеги преди 2 месеца ми пресвяткаше лампата за акумулатора и изведнъж светна и не загасна повече. И така смениха ми консумативите по алтернатора + акумолатора и клемореда. И аз реших, че проблема е решен за поне 2 3 год напред, но уви ето го отново. Паля колата и лампата за акумулатора остана да свети и аз веднага го премерих и заряда беше на 12,6V, влезнах в колата и дадох газ до около 3к оборота и лампата премигна (пожужа малко) и загасна. Слезнах и премерих всичко си беше в нормата 14.3V, но от тогава вече когато дам на контакт и лампата за акумулатора не светва изобщо. Също когато запаля и алтернатора не зарежда, а когато дам газ до около 3к оборота тръгва и все едно не е имало проблем. Купих волт метър за запалката в колата за да видя дали в движение спира да зарежда и мога да твърдя за 15км изминати, че си зарежда в границите. Някой срещал ли е този проблем и как го е решил? Четох по други форуми, че може намотката някъде да е прекъсната и може да трябва смяна на цялия алтернатор или рециклиране. Затова къде в София мога да ида на читав майстор. Възможно ли е лампата на таблото да е изгоряла? Мерси очаквам предложения, защото другата седмица тръгвам на дълъг път и не искам изненади.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми сменени са Релерегулатора и четките.

Забравих да напиша, че колата е А4 1.8 125 к.с ADR 1998г

Редактирано от alter_breed
  • Thanks 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли е намотка. Потърси за някоя хлабава връзка и другото за което се сещам е да не си купил някое "качествено" релерегулатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как да си обесня неработещата лампа за акумолатора? И това, че при абсолютно всяко палене алтернатора не започва да зарежда, а трябва да дам газ до около 3к оборота и тогава всичко се оправя? То така или иначе ще се ходи на майстор, та кажете тука в София къде мога да ида. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо си смени лампата,щом не свети при контакт може да е изгоряла,щото през нея минава възбуждането след старт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Генератора се върти в обороти и не смятам че е ролката. Първо ще сменя крушката и ще прегледам за хлабава връзка, и ако не се оправи ще ходя по майстори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо си смени лампата,щом не свети при контакт може да е изгоряла,щото през нея минава възбуждането след старт.

 

Прав е колегата. Да допълня, че може и да не е самата лампа, а кабела до нея - виж тънкия кабел на алтернатора дали е там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега при мен всичко е много забутано и ще съм благодарен да ми обесниш точно от къде минава този кабел и т.н. Мерси 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега днеска го огледах по обстойно и всичко е толкова завряно, че без сервиз няма да мина. Нито букса се вижда къде е, нито кабел и направо се оговорих с колегата buzzi да я види и това е. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алтернатора се вади за 10 мин. Не е сложно. Само така изглежда заради колекторните тръби. Иначе излиза лесно. Аз залагам и на фалшив реле регулатор. На пасата на един приятел бяха същите симптоми. Но нека се види и лампата на таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лошо е да имаш проблем по тоците, но сега реших да уговоря един 2ра ръка (около 50лв) да го сложа и ако всичко се оправи да не се занимавам вече. Ще пиша когато реша проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Проблема е решен. Оказа се, че синята жичка беше прекъсната някъде около двигателя и я измъкнахме и я вързахме с постоянен + на датчика за газоразпределителната клапа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи малко по точно обеснение. Жичката беше прекъсната и майстора, когато я дръпна тя излезна. Положението стана следното: единия край си остана вързан за алтернатора другия край стига точно до този датчик за газоразпределителната клапа, а и имахме съмнение, че таблото не дава правилно сигнал и решихме да я вържем към +са на датчика и всичко да си е наред. Е сега пак нямам лампа за акумулатор, но си зарежда в нормите и си карам спокойно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без лампа за акумулатора в един момент може да спре да зарежда. Най-добре я вържи както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

гоулем майстор си намерил, щом я е вързал към + при контакт. сега чакай регулатора да изпрегне. толкова ли е трудно да се намери другата част от кабела и да се върже, и да светне и лампата на таблото и всичко да е както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз знам, че е по-добре, но положението е следното, че проблем има също и в таблото и не ми се дават излишни пари, а колкото до другия край на жицата до колкото видях ще трябва сваляне на алтернатора и на колектора, а там работата става много и неоправдана, но ако нямаше проблем  в таблото щяхме да прекараме нова жичка. Аз си купих една джиджавка, която се включва в запалката и показва колко волта зарежда алтернатора. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алтернатора се сваля за 10 мин. Няма нужда от сваляне на колекторите. Единственото което трябва да се направи е да се напъне оптяжната ролка за да се свали ремъка и след това с един шестограм и ключ 17 мисля беше се отвива болта който държи големият болт. След това малкия болт и алтернатора е долу.  С малко въртене излиза малко трудно, но излиза. Малко се натиска маркуча на радиатора за да не пречи  и така. Преди да се свали задължително е да се откачи акумулатора.

  • Thanks 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...