Jump to content

къде да отида


kbarterov

Recommended Posts

къде да отида да проверят в какво състояние ми е катализатора на колата и ако трябва да го ампутират, щото чета из форума почти всички с като моя мотор са го кръцнали и са супер доволни.Колата е А6 AEL 140к.с. куатро.Направи ми впечатление че отдолу аспуха се дели на две , а въпросния катализатор не го скивам!?!От София съм и работя до блул. "К.Величков", та ако някой знае майстор некъде около този район нека напише. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като тръгнеш от "Константин Величков" по посока "Опълченска" вдясно има сервиз за ауспуси "Палма" мисля се казваха. Много са коректни и бързо работят. От години водя всичките коли там и не съм имал проблеми. Също виж тук във форума има колеги, които с това се занимават например Lazarov-90 май беше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да колега, и аз съм на същото мнение. Щом автомобила върви нормално, няма повишен разход на гориво и не мирише на сяра в отработените газове катализаторът не ти е за смяна.

А по принцип, ако се прояви интерес към темата мога да дам полезна информация относно запушването на катализаторите. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А по принцип, ако се прояви интерес към темата мога да дам полезна информация относно запушването на катализаторите. ;)

Има интерес!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се колеги, но снощи нямах време, а и сега така по-набързо.

Как да разберем, кога катализатора е започнал да се запушва?

Един от първите признаци е промяната в миризмата на отработените газове( както казват колегите от форума замириса на "кенеф").

Филтриращият елемент (питата) е съставен от хилади клетки с проход по-малък от милиметър. В процеса на експлоатация тези клетки постепенно се запушват ( от перифирията към центъра) т.е. натрупват се налепи ( смоли , катрани, сажди и др. нагари) в следствие горенето. Ако вземем база данни пропускателната способност на една пита 100%, постепенно прохода се свива до 90%, 80%,70% и т.н. Намалявайки сечението-скоростта, налягането и температурата се увеличават. Катализатора изпада в екстремен температурен режим. Керамиката започва да се стопява, като същевремено се свива и намалява своят обем (като цяло). Уплътняващият елемент с който питата е капсулована към корпуса (азбест, мрежа в зависимост от катализатора) се освобождава и често се изхвърля назад по ауспуха. Настъпва един временно лъжлив ефект на разтоварване на системата. Спира да мирише и автомобила се поотпушва, на питата е вече освободена от корпуса. В повечето случаи тя започва да подскача и да дрънка в катализатора ( зависи в какво положение ще застане). Постепенно керамиката се разрушава ( тя е температуро устойчива и твърда, но крехка) и се изхвърля назад по тръбите и гърнетата. Имал съм множество случаи за подмяна на нови и здрави гърнета, но запушени. В зависимост от големината на раздробените парчета едни се изхвърлят, а други остават по гърнетата и въпреки, че не се запушват постоянно дрънкат и вибрират-много е неприятно.

Други проблеми. Заради повишаване на съпротивлението и температурата се пукат меки връзки, корпуси на турбото, дори и изпускателни колектори. Падане на мощноста или постепено увеличаване на разхода на гориво-( горепосочените причини).

Има разбира се и други различни случаи, но по принцип тези са най-срещаните. Ето защо препоръчвам при пробег 130 - 150 хил. км. (може и по-малко в зависимост от качеството на горивата и техническото състояние на автомобила), катализатора да се смени с нов или да се отстрани. Повярвайте приятели ще си спестите доста главоболия.

Също като смяната на маслото колеги. Автомобила може да върви и със старото масло, на на "Х" км. пробег се заменя заедно с филтъра. Така трябва и да бъде. Катализатора е също един вид филтър, но е и заглушител. Точно тук идват онези гърнета( катализаторни-заместители) за които съм говорил много пъти. Различни в зависимост от катализатора който ще се отстрани. Толкова мога да кажа от разстояние. За по-точна диагноза трябва да "преслушам" автомобила.

Изчезвам, че ме гони службата. Ще се радвам ако съм ви бил полезен. <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да вметна че миризмата на сяра може да се появи при определени ситуации дори и с отстранен катализатор. Причината за това е тайна за мен и в тоя ред на мисли не знам до колко появата на такава е показателно за запушен катализатор!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази миризма може да идва и от други места - например скапващ се акумулатор или приплъзващ (подпален) съединител (което май не е твоя случай ти си с автоматична скоростна кутия като гледам профила ти).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Lazarov-90 писал си за премахване или смяна на катализатора,моя го махнах и: 1 Струва ме се,че от тогава изгорелите газове имат много лоша миризма 2 От време на време дрънкули.Та въпросът ми е ако сложа нов лошата миризма ще изчезне ли,коло приблизително струва? :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Lazarov-90 писал си за премахване или смяна на катализатора,моя го махнах и: 1 Струва ме се,че от тогава изгорелите газове имат много лоша миризма 2 От време на време дрънкули.Та въпросът ми е ако сложа нов лошата миризма ще изчезне ли,коло приблизително струва? :flipoff:

Колега, като махна катализатора, какво сложи на негово място?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстор го прави,просто го избучи и след това го постави пак.

Колега щом като ти е бил изтърбушен катализатора няма начин да не звънти.

Редактирано от Lazarov-90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега щом като ти е бил изтърбушен катализатора няма начин да не звънти.

По ме дразни,че миризмата на изгорелите газове е по-неприятна от преди.Причината в липсата на катализатор ли е,или си втълпявам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отстранил си филтър колега. Разбира се, миризмата и състава на отработените газове на изхода ще се промени. Ако монтираш нов катализатор и автомобила няма друга техническа неизправност би трябвало всичко да е наред т.е. както си е бил преди с оригиналният катализатор. :steinigung:

Пропуснах друго да те питам колега: неприятната миризма в купето ли влиза или е само отзад на изхода на ауспуха?

Редактирано от Lazarov-90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип е от ауспуха,но ако подухва(вятър) го завърта.При отворен прозорец или врата влиза миризма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ще ви подскажа: вземете си автомобил с бензинов мАтор и проблемите с гадните миризми ще изчезнат :huh:

Редактирано от Караконджул
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде можем да те намерим колега Lazarov-90 и с какво работно време си? :flipoff:

София, понеделник - петък , 8.00 - 17.00ч.

0888746507

Редактирано от Lazarov-90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...