jordanik Публикувано 29 Април 2011 Доклад Share Публикувано 29 Април 2011 (Редактирано) Действайки на принципа:"Колкото повече-толкова повече!" се захванах да съоръжа моята постна "германка" с малко допълнителни екстри.За целта реших,че вече е време да се сдобия с пълен ел. пакет.Необходимите части за тази интервенция са следните:-4 ел.задвижващи механизма,съответно за предните и задните стъкла.-2 ел.огледала с подгряване.-2 дюзи за пръскане на предното стъкло с подгряване заедно с ел.инсталацията им и уплътняващите гумени капачета.-4-те конзоли на дръжките на вратите за поставяне на бутоните на ел.стъклата-8-те бутона за управление на ел.стъклата/7 бутона за стъклата и един блокиращ задните стъкла бутон/.-джойстик за управление на ел.огледалата.-2 бутона управляващи плафоните с 2 крачета/използвах оригинални от предните врати наАуди80 Б4/.-2 плафона за предните врати от VW Golf4.-2 плафона за задните врати/използвах оригинални за осветление на багажника на Ауди80 Б4/.-плафон за осветяване на двигателния отсек/използвах нов закупен от "Бриколаж",защото по автоморгите не открих оригинален в задоволително състояние/.-заводската ел.инсталация на ел. пакета или поне по-голямата част от нея,която можем да демонтираме от колата-донор заедно с всичките букси.-заводския модул за управление на ел.стъклата 443 959 257 Siemens с термопрекъсвач.-комфорт-модул за вдигане на 4 ел.стъкла посредством алармата на автомобила.-едножилен многожичен кабел със сечение 2,5мм2 и 1,5мм2 ,3 броя закрити гнезда за автомобилни предпазители,1 превключващ бутон,изолирбанд,изолационен термо-шлаух,свински опашки.- 4 пластмасови тапичкис диаметър 40мм.за запълване на дупките в корите на вратите оставени от ръчните механизми.-7 броя прозрачни,ярки 3мм светодиоди светещи с червена светлина.- 2 броя крушки PN 272-1092 /12V, 60mA, 0,7W/-качествени автомобилни предпазители 5А,10А.След набавянето на необходимите части се налага да сервизираме всичко това,защото ще сеработи с ел.компоненти и механизми втора употреба и на поне 16 години експлоатация.Започваме от задвижващите ел. механизми на стъклата.Внимателно ги почистваме с обезмаслител и спирт,като отстраняваме старата смазка.Проверяваме цялостта на жилата и пластмасовите водачи и нанасяме нова смазка на всички движещи се части.Проверяваме изправността на ел. моторчетата,като им подаваме на буксите захранване 12V/сменяйки полярността на това захранване се сменя посоката на движение на ел. стъклата/-движението на механизмите трябва да става плавно и без накъсвания и удари.Следва проверка изправността на бутоните за управление на ел стъклата и блокиращия задните стъкала бутон.С помощта на омметър проверяваме контактите в бутоните.При ненатиснат бутон трябва да измерим затворен контакт между крачета 3-1 и 5-2.При натиснат бутон в положение върху "символа с подсветка" трябва да се отваря веригата между крачета 5-2,а при натиснат бутон в положение "обратно на символа" трябва да се отваря веригата между крачета 3-1.С помощта на захранване 12V подадено между крачета 4-3 с посока +12V на краче 4 и -12V на краче 3 на всеки бутон се проверява изправността на подсветката в него.В повечето случаи тази подсветка не работи или прекъсва и се налага да се подменят изгорелите светодиоди в бутоните.Заводски монтираните светодиоди са 3мм дифузни,червени на цвят и светят доста слабо/почти не се забелязват през деня/,затова аз реших да използвам ярки,прозрачни 3мм. светодиоди,които имат интензитет на светене няколко пъти повече от дифузните.Разглобяват се бутоните един по един и се подменят старите светодиоди с нови-в тази тема на колегата Incozi е описано подробно как става товa:http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=47512&hl=За да няма разлика в силата на светене процедурата се прави на всички бутони.Ето как се получава окончателно подсветката с ярките диоди,като сега тя се вижда отчетливо дори презденя.Блокиращият бутон заводски няма предвидена подсветка и действа,като обикновен ключ.В натиснато блокирано положение трябва да прави верига межу крачетата си,а при отпуснато положение-веригата да се разпада.Най-честите проблеми с него са износване на пластмасовите му законтрящи зъбчета и невъзможността му да се задържи в натиснато блокирано положение.Това,обаче се установява много лесно чисто визулано и се търси здравбутон по автоморгите.Проблемите с джойстика за управление на огледалата се свеждат най-често до изгоряла подсветка.Тя е реализирана с помощта на две крушки тип PN 272-1092 /12V, 60mA, 0,7W/,които в 95 % от случаите са изгорели.Проверката става,като се подаде захранване 12V междукрачета 5-2/полярността е без значение/.В тази тема на колегата Ivo_Dinkovhttp://audibg.com/forum/index.php?showtopic=40501е описано как се разглобява самия джойстик и как се подменят крушките за осветлението му,като те могат да бъдат заменени със светодиоди-аз избрах варианта да използвам паккрушки:Задвижването на ел.огледалата се проверява,като на буксите им се подаде захранване 12V между крачета 9-10 и 8-10.Обръщайки поляритета на захранването между крачетата се проверявя и движението на огледалата в обратната посока.Подгряването на огледалата се проверява с омметър включен между крачета 2-4.При изправен нагревател трябва да се отчете съпротивление около 5,2ома.Изправността на подгряването на пръскалките на предното стъкло се констатира също с омметър свързан паралелно на буксата им.Ако при измерването не се отчете никакво съпротивление се налага отварянето на пръскалката и подмяната на нагревателния елемент в нея.В тази тема на колегата VBI е описано как става това:http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=94233В моят случай се наложи отремонтирането само на едната пръскалка,като за нагревателен елемент използвах резистор със стойност 234 ома/0,7WМоделът Ауди80 няма предвиден заводски комфорт-модул за управление на ел.стъклата от алармата на автомобила и затова трябва да се търси алтернативен вариант.След консултация сняколко приятелчета занимаващи се с монтаж на автоаларми се спрях на комфорт-модул на фирмата BSM,произведен в България.Отзивите за него са много добри,работи безпроблемно,може да се управлява от всички аларми,като управлението му може да се извършва с + и с - и работи с всички схеми за управление на ел.стъкла/с активен + или с активен -/.Освен това ел схемата ,по която е реализиран има токова защита,която следи затварянето на прозорците иизключва управлението на съответния прозорец щом стъклото достигне в горно положение,за разлика от китайските дръвчета,които управляват стъклата по време.След като сме сервизирали електрическата част на всички компоненти идва ред да се погрижим и за външния им вид.В резултат на многогодишното им ежедневно използване пластмасовите конзоли в дръжките/особено на предните врати/ са в отчайващо състояние-издраскани,издълбани изахабени.Същото се отнася и за пластмасовите основи на огледалата.Явно се налагаосвежаването им.За целта се запасяваме с разредител,шкурка за сух шлайф № 400,водни шкурки с № 120,280,500,1000,2000, грунд-за пластмаса/Пластофикс/,шприц-кит и черен мат.Изшкурваме до основа всички пластмаси с едра шкурка за сух шлайф № 400,като целта е да свалимнадрасканото и люпещо се гумирано покритие върху тях..После продължаваме шкуренето,като изреждаме водните шкурки по ред на номерата.Трябва да постигнем това:Почистваме пластмасите с разредител и ги напръскваме с Пластофикс няколко ръце.Изчакваме 15-20 минути и нанасяме шприц-кит две-три ръце,за да покрие хубаво.Оставяме всичко да изсъхне за 24 часа.Обработваме детайлите с водна шкурка с № 1000,1500,2000,измиваме ги с вода,изчакваме ги да изсъхнат и ги напръскваме с черен мат няколко ръце.След 24 часа резулата е все едно всичко ейсега е излязло от завода.Необходимите ел.схеми,по които ще се работи са следните:- ел.схема на управлението на 4-те ел.стъкла.- ел.схема на задвижването на огледалата.- ел.схема за подгряването на огледалата ,задното стъкло и дюзите за пръскане на предното стъкло.-ел.схема за монтаж на комфорт-модул за управлението на 4 ел.стъкла от аларматана автомобила.Идва ред на разглобяването на колата.Започваме със свалянето на корите на предните врати.Махаме декоративната пластмаса на врътката за ръчно управление на прозореца.Развиваме закрепващото винтче и сваляме врътката.Развиваме закрепващите винтове на долната част на дръжката на вратата и сваляме долната пластмаса.Развиваме показалите се винтове държащи горната пластмаса на дръжката на вратата.С помощта на отвертка подпъхната под копчето за ръчно управление на огледалото то се разглобява.Внимателно издърпваме нагоре горната пластмаса на дръжката на вратата,като започваме отпредната част,после вадим и задната част и едновременно с това откачаме жилата за механично управление на огледалото.Дръпваме палчето за отваряне на вратата и развиваме показалото се винтче.Издърпваме внимателно конзолата на механизма за отваряне на вратата напред и навън и гооткачаме от кората на вратата.Махаме законтрящите пластинки и откачаме кукичката на жилото за затваряне на вратата.Развиваме рапидките държащи кората за основата и бутайки я нагоре я сваляме от вратата.Развиваме рапидката крепяща декоративната пластмаса в ъгъла на стъклото и я сваляме заедно суплътнението.Тази процедура се повтаря и на другите врати,като при задните трябва,след като откачим кората от вратата да откачим и буксата на говорителя.След,като сме оголили 4-те врати идва ред на свалянето на рамката със стъклото на всяка от тях заедно със задвижващия ръчен механизъм.Започваме с предните врати,като развиваме 4-те закрепващи рамката болта намиращи се в предната и в задната част на вратата.Тук не е лошо да си отбележим точното местоположение на тези болтове и на самата рамка спрямо основата,защото чрез тях става регулировката на прилепването на вратата към купето.Послеиздърпваме внимателно рамката със стъклото и ръчния механизъм нагоре и тя се отделя от вратата.По така свалената рамка вече може да се работи и на закрито,като за целта я поставяме на някаква широка и удобна плоскост/маса,бюро или нещо такова/.Развиваме болтовете закрепващи ръчния механизъм за рамката.След това развиваме 4-те болта в задната част на рамката.Обръщаме я от обратната страна и разтваряме пластмасовата щипка крепяща жилото на стъклотоСваляме зегерката,разглобяваме скреплението в мястото,където се свързва ръчния механизъм съссамото стъкло и махаме механизма.Ето тук се вижда разликата между двата вида механизми.А тук съм снимал фабрично оставените отвори,както за ръчен,така и за ел.механизъм.По обратния ред монтираме ел.механизма.Почистваме с обезмаслител металните шини,по които се движи стъклото и ги смазваме със силиконова смазка.Пробваме,чрез подаване на захранване на моторчето,плавната работа при вдигане и сваляне на стъклото и монтираме готовата рамка на съответната врата.Същата процедура повтаряме и на другата предна врата....... Редактирано 29 Април 2011 от jordanik 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 1 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 1 Май 2011 (Редактирано) Заемаме се със задните врати.Тук особеното е,че лостовия механизъм за заключване на вратата е захванат за таблата на рамката и преди да се пробваме да я свалим,трябва да го разкачим.После си работим точно,както при предните врати.Заемаме се с огледалата.Чрез завъртане на тялото на механичното огледало напред и назад ни се осигурява достъп до закрепващите болтове/вътрешен шестограм или торкс 25/.Развиваме ги и после монтираме новите ел.огледала,заедно с буксите им и инсталацията закачена за тях.Старите пръскалки се демонтират от предния капак,като подпъхнем внимателно тънка отвертка в едния им край откъм двигателния отсек,избутаме ги в посока предното стъкло и ги издърпаме нагоре,откачайки маркучетата в долната им част.Тук се вижда разликата между старите пръскалки и новите с подгряване,както и между уплътняващите гумени капачета.Монтираме новите пръскалки с подгряване и пускаме нужната инсталация за тях.В оригиналната схема тези пръскалки са под постоянно напрежение и съобразно изменението на съпротивлението на нагревателния елемент в зависимост от околната температура,автоматично се включват и изключват.В моят случай това не може да се реализира,защото се наложи замяна на оригиналния нагревател на едната пръскалка с резистор с постоянна стойност,което ще доведе до постоянно греене на същата.Затова прекарах подгряването им през бутона за пускане на подгряването на задното стъкло и огледалата,като така ще мога да си ги управлявам ръчно.Монтираме плафона за осветление на двигателния отсек и го свързваме към ел.инсталацията.Започваме окабеляването за ел.стъклата.Сваляме пластмасовата кора под волана.Демонтираме жабката.Отщипваме гумените маншони предпазващи кабелите откъм вратите и откъм купетоТова тук са тапите оставени в колонките,през които минават кабелните снопове за вратите.Ясно се вижда,че в тях са оставени заводски отвори с тапички,за допълнителни кабели и точно тях ще ползваме за прокарването на новата инсталация.За да реализираме ел.схемите се нуждаем от:-постоянно захранване +12V,което е налично и при загасена кола/Hot At All Times/-захранване +12V,което е налично при кола на контакт/Hot In ON Or ACC/-масаПостоянното захранване се хваща на свободните клеми/клема30/ под бушонното табло.Захранването,появяващо се при кола на контакт,се хваща от контактния ключ,като се закачим за черно-жълтия кабел идващ от контактната му система/клема15/.Масата си я осигуряваме от тук.Започваме окабеляването на предните врати по схема.Пускаме нови кабели през централната конзола,защото заводската ел.инсталация е прокарана зад таблото и няма начин да се свали цялата без то да се демонтира от колата-донор.Аз реших при демонтажа, за по-лесно, да я прекъсна в участъка зад централната конзола и после да си я възстановя при монтажа на моята кола,като спазвам цветовете на кабелите.Тук свързвам подгряването на огледалата към бутона за пускане на подгряването на задния прозорец.Монтирам комфорт-модула на BSM към ел.инсталацията на колата,като не се сдържах и го отворих,за да видя как са го реализирали.Кабелът,по който се получава управляващия сигнал от алармата на автомобила при заключване съм го прекарал през ръчно превключващ бутон.Целта на тази доработка в схемата е при мое желание да мога да изключа действието на този модул,примерно когато реша да оставя колата заключена и с леко отворени стъкла през лятото.Прокарваме кабелите към пасажерската предна врата и ги привързваме към оригиналната ел.инсталация на колата покрай въздуховода на парното.Заемаме се с окабеляването на задните врати.Заводски ел.инсталацията за тях върви по праговете на колата и се налага да се демонтират пластмасовите кори там.Развиваме двата винта закрепващи долната част на задната седалка към купето и я издърпваме напред.Развиваме показалата се рапидка в задната част на пластмасовата кора.Развиваме тапичката в средната част на кората.Дърпайки внимателно нагоре отщипваме кората от щипките на прага и я демонтираме.Развиваме двата винта в долната част на кората на средната колонка.Дърпайки я надолу и към вътрешността на купето я откачаме от шипките.Развиваме винтовете крепящи декоративните кори в долната част на прединте колонки на колата и ги демонтираме.Повдигаме мокета и кичето под него в участъка до праговете на автомобила и сваляме пластмасовте капаци на кабелните канали,в които е пусната заводската ел.инсталация.Използвайки тези кабелни канали си пускаме новата инсталация до задните врати.Заводски бутоните за управлението на плафоните в купето са навързани към една обща точка в ел.инсталацията,т.е отварянето на която и да е врата води до комутиране на "маса" и задейства осветлението в купето.Ако искаме да реализираме интериорно,габаритно осветление на всяка врата,което се задейства само при отварянето на съответната врата и не се влияе от положението на другите ,се налага да използваме втория свободен контакт на бутоните в колонките.За целта,обаче,трябва да сменим задните едноконтактни бутони с двуконтактни,като на предните врати,и да прекараме нужната инсталация до тях.С това окабеляването завършва,правиме необходимите проби и би трябвало да сме постигнали това:Ред е да се заемем с корите на вратите.На първо време с помощта на макетно ножче и малка ножовка оформяме отворите в корите за ръчните механизми,като им придаваме формата на окръжност и монтираме декоративните тапички.Заемаме се с поставянето на плафоните върху корите.Уточняваме тяхното местоположение и с помощта на поялник и няколко вида пилички пробиваме и оформяме нужните отвори в пластмасата.Следва монтаж на плафоните.Заводските крушки на тези плафони са с нажежаема жичка/5W/ и за да избегнем голямото увеличение на ел. консумацията в автомобила при отварянето на 4-те врати,ще ги заменим с LED крушки със същия цокъл.Ето и няколко нощни снимки на светещите LED плафони и копчета за управление на стъклата.За да се монтират новите конзоли на задните кори с вграденото в тях копче за управление на ел.стъклото е нужно да се преработят заводските отвори в тях.Пластмасата е фабрично перфорирана по контурите на необходимия отвор и следвайки белезите,прорязваме новите отвори.При монтирането на конзолата с копчетата за ел.стъклата на кората на шофьорската врата в долната част на дръжката остава незапълнен отвор.Използвайки част от старата пластмасова дръжка го запълваме.Сглобяваме интериора на колата в обратен ред.С това работата приключва и вече имаме напълно функционален ел.пакет на старата си кола с някои допълнителни функции,които ги няма нито една заводска Б4-ка. Успех на всички,които ще се захванат с монтирането на тези екстри в автомобила си! Редактирано 1 Май 2011 от jordanik 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
leo Публикувано 2 Май 2011 Доклад Share Публикувано 2 Май 2011 :lol: Браво за страхотната тема и голямото старание!!! :flehan: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kaiser Kar Публикувано 2 Май 2011 Доклад Share Публикувано 2 Май 2011 Брейиии, супер! Като понапредна малко в материята, ще направя това! Поздравления! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
auditos Публикувано 3 Май 2011 Доклад Share Публикувано 3 Май 2011 браво за темата и евала за това че е осъществен проект,ноискам да те питам нещо?този модул които за вдигане на стъклата с алармата при заключване на автомобила колко струва и ако може малко по подробно да обясниш как точно и къде се свързва нс ауди б3 с заводско постевени ел стъкла.? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 3 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 3 Май 2011 (Редактирано) ....този модул които за вдигане на стъклата с алармата при заключване на автомобила колко струва и ако може малко по-подробно да обясниш как точно и къде се свързва нa Aуди б3 с заводско постaвени ел стъкла.?Модулът за вдигане на 4-те ел.стъкла от алармата на автомобила е българско производство на фирмата БСМ и струваше нещо от порядъка на 27 лева/миналата есен/ с една година гаранция.Това е сайта на фирмата:http://bsm-bg.com/#/bg/Profile/А ето го и ,като продукт:http://bsm-bg.com/#/bg/Products/id=5Схемата му е така направена,че следи положението на всички стъкла и изключва всяко моторче веднага щом достигне горно положение/точно както оригиналния комфорт-модул на Ауди А4/,за разлика от китайските дръвчета,които вдигат стъклата за време/напъват всички стъкла определено време независимо от положението им/ и така скапват моторчетата.За да се монтира този модул на кола с ел.стъкла е нужно само да се свали полицата под волана,кората на шофьорската врата и да се прекъснат и превържат съответните кабели по схема.Ето как се променя оригиналната схема на ел.инсталацията на Ауди80 с 4 ел.стъкла/показал съм къде се свързва буксата на модула/: Редактирано 3 Май 2011 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
perkola Публикувано 3 Май 2011 Доклад Share Публикувано 3 Май 2011 Колега колко пари ти излезнаха частите и консумативите? Благодаря ти предварително! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 3 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 3 Май 2011 (Редактирано) Колега колко пари ти излезнаха частите и консумативите? Благодаря ти предварително! Сега ще направя бърза калкулация:-4-те механизма за ел.стъклата/стават и от Б3 и от Б4/+модула за управлението+ел.инсталацията+4-те конзоли с копчетата -100-200 леваЕто едно идеално предложение от форума на минималната цена:http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=86156&st=0-комфорт-модул-27 лева-4 декоративни тапички-3.50 лева-4-те плафона за вратите-25 лева-LED крушките за плафоните-2.50 лева бройката -2 двуконтактни бутона от предните врати на Ауди80 -7-10 лева-ярките 3мм светодиоди за подсветката на бутоните и малките крушки за подсветка на джойстика -0.20-030 лв бройката-2 ел.огледала с подгряване+инсталацията им-30-40 лева-пръскалки с подгряване+ел.инсталацията им+гумените им тапички -15-20 лева-плафон за осветление на двигателния отсек-3.50-4.00 лева-кабели,закрити гнезда за бушони,термошлаух,качествени бушони,свински опашки,изолирбанд и др.консумативи -20-25 леваГоре-долу това е всичко-най-тънко 200 лева,най-лошия случай 300 лева.Прибавяш малко див ентусиазъм и си готов! Редактирано 3 Май 2011 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
perkola Публикувано 3 Май 2011 Доклад Share Публикувано 3 Май 2011 (Редактирано) Мерси колега! Редактирано 4 Май 2011 от RaDi_b4 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pepist Публикувано 11 Май 2011 Доклад Share Публикувано 11 Май 2011 Мерси колега!браво колега 10+ от мен Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitara6ki Публикувано 24 Май 2011 Доклад Share Публикувано 24 Май 2011 Аз имам само един проблем и той е в частта с боядисването. Като изшкуря елементите, пръсна ги със основа и после като мина с черен мат ми става на мехурчета черната боя, защо се получава така? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jordanik Публикувано 24 Май 2011 Автор Доклад Share Публикувано 24 Май 2011 (Редактирано) Аз имам само един проблем и той е в частта с боядисването. Като изшкуря елементите, пръсна ги със основа и после като мина с черен мат ми става на мехурчета черната боя, защо се получава така?Какво разбираш под "основа"?За да не ти хваща боята на пластмасата,най-вероятно не си използвал грунд за пластмаса/пластофикс/.Без него нищо няма да се получи.После идва ред на щприц-кита за заличване на драскотините от шкуренето и най-накрая е черният мат.Хубаво е и всички продукти да са на една и съща фирма,за да няма нежелани реакции. Редактирано 24 Май 2011 от jordanik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AlphaMale Публикувано 27 Май 2011 Доклад Share Публикувано 27 Май 2011 Евала!! Едва ли някой ще се захване да прави такава ужасно мъчителна интервенция , но.. Евала за тва което си напраил! И за това че си се постарал по толкова удобен начин да обясниш кое как става. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gogata_b4 Публикувано 5 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 5 Декември 2012 откаде се взема захранването за ел огледалата можели дасе вземи от контактния ключ благодаря предварително ако може ми прати отговор заштото и аз ште слагам ел огледала информацията штеми бади полезна Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kkris Публикувано 6 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2012 (Редактирано) Червено/синия кабел от огледалата, отива отдолната страна на бушоните, на конектор M75s(ако не се лъжа), a на 18 гнездо, поставяш 5А бушон. Връзваш масата и подгряването и си готов... Редактирано 6 Декември 2012 от kkris Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Getzata Публикувано 29 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2013 НЯкой има ли схемата за 4-те ел. стъклат , тъй като тази не се чете. Също се интересувам от ел.схема за управленито на 2 стъкла сано. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Getzata Публикувано 29 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2013 НЯкой има ли схемата за 4-те ел. стъклат , тъй като тази не се чете. Също се интересувам от ел.схема за управленито на 2 стъкла сано. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Getzata Публикувано 29 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2013 (Редактирано) . Редактирано 29 Януари 2013 от Getzata Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bagera979 Публикувано 29 Януари 2013 Доклад Share Публикувано 29 Януари 2013 Ето , до 12.02 13 е активен линка. С 4 стъкла , но мисля не е поразлично и за две.Тегли Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts