Jump to content

Ремонт на подгрева на дюзите на стъкломиещото


VBI

Recommended Posts

Здравейте,

Тъй като имах проблеми с не работещо подгряване на пръскалките реших да се опитам да ги възстановя. Първо проверих с пробна лампа дали има захранване към пръскалките – имаше след като дадох „на контакт“. След това с омметър директно на куплунзите проверих дали работят нагревателчетата – нямаше верига, трябва да е около 300ома.

От този сайт: ЦЪК видях как са направени и какво им се разваля. Обикновено се налага почистване, презапояване на кабелните обувки, които контактуват към металната втулка и нагревателчето.

При мен обаче (както винаги :hilezh: ) освен клеясването, двете нагревателчета се бяха „разпаднали“ и се наложи да ги преправям. На мястото на самите нагревателчета сложих резистори по 900 ома. Засега вече цял месец не са ми замръзвали. Ето какво е необходимо като материали:

  1. Два резистора - 450 до 900 ома, колкото по ниска е стойността, толкова повече ще нагряват. Аз лично поставих два резистора по 900 ома
  2. Три подходящи размера термо-свиваем шлаух

praskalki-2.jpg

 

Сваляме пръскалката от капака като я натискаме в предния край:

praskalki-1.jpg

 

Разглобяваме я като силно издърпваме долната част назад – има зъбчета отстрани, които я фиксират:

praskalki_1-1.jpg

 

И виждаме това :)

praskalki_1-2.jpg

 

и това:

praskalki_1-3.jpg

 

Изваждаме всичко и го измиваме с вода. Ако нагревателчетата са неизползваеми срязваме кабелните обувки от кабелите (обикновено са жестоко корозирали и много често прекъснати) и минаваме на варианта с поставянето на съпротивление на мястото на нагревателя. За целта мушкаме съпротивлението в тънкия термосвиваем шлаух и го нагряваме от разстояние с поялник за да се свие. Подгъваме едно от крачетата и долепваме резистора на металната втулка точно там където е стояло оригиналното нагревателче. Обърнете внимание, че втулката е по-тясна от страна на нагревателчето и точно там слагаме съпротивлението. След това нанизваме малко парче термосвиваем шлаух върху втулката с долепеното съпротивление за да ги фиксираме едно към друго. Отново нагряваме леко от разстояние шлауха за да стегне резистора към втулката. След това монтираме втулката с резистора обратно към долната част – там където оригинално е входа от стъкломиещото. За целта с ножче леко изрязваме пластмасата там, където е стоял оригиналния нагревател – иначе няма да влезе резистора:

praskalki-3.jpg

 

От тук има 2 варианта:

1-ви Вариант - запояват се 2 тънки жички към резистора, към които по-късно се свързват оригиналните кабели ИЗВЪН пръскалката. Може би това е по-добрия вариант.

2-ри Вариант – запоява се оригиналния кабел директно към резистора, но тъй като става по-дебело се налага да се отреже долната стеничка на тялото на дюзата за да може да се монтира долната част с нагревателя – аз лично избрах този вариант защото за първия вариант се сетих след като изрязах стеничката :) - "да имам акъла на Българина, който му идва после" - чудесна сентенция :angry: .

praskalki-4.jpg

 

След това монтираме долната част в тялото на дюзата като внимаваме металната втулка да влезне хубаво в отвора към дюзите

praskalki-5.jpg

 

После фиксираме така сглобената дюза с едно парче термосвиваем шлаух – аз нямах под ръка и затова ползвах тиксо:

praskalki-6.jpg

 

Монтираме обратно пръскалката и я свързваме към ел. инсталацията. При мен 100/С4 оригинално пръскалките са непрекъснато захранени след запалване на двигателя, без значение каква е външната температура. Това лесно може да се провери с пробна лампа – при подаване на контакт трябва да има 12В на клемите на пръскалките.

В случай, че металната втулка също е корозирала и е спукана, на нейно място може да се постави тръбичка от телескопична антена с подходящия размер. В този случай долната част на пръскалката НЕ се ползва. Причината е в това, че двата размера на отворите се различават – към дюзите е по-широк. Резистора се монтира директно на самата тръбичка и отново се фиксира с термосвиваем шлаух максимално близо към дюзите. Дължината на тръбичката се измерва така, че директно да влезне гумената тръбичка от стъкломиещото в нея.

 

Редактирано от VBI
Възстановяване на снимки
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вальо,вярно ли имаше нерви хем да ремонтираш,хем и снимки да правиш?

:dance: :dance: :dance:;):dance:

Темата е много ценна.Замислям се за варианта нагревателите на дюзите да могат да се изключват от копче на таблото.

Лятото няма нужда от тях.

Нека темата да бъде преместена в раздел"Направи си сам"

Модераторите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може някакъв термо-датчик да се сложи на захранването им и да се включват под 0 градуса, май на по-новите модели е така :dance: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала!!! Аз също трябва да ги оправям, ама незнаех какво ме чака, но вече ми е ясно какво ще поправям през лятото :dance:, щото то зимата отмина :dance:. Поздрави и :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да пиша, че размера на отвора на предния капак за пръскалките е 1.6мм х 2.6мм, в случай че се налага директно подмяната им. Това беше хубаво да е горе в самата тема най-отдолу - ако може някой да го вмъкне защото вече не мога да я редактирам :dance: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си не човек. :dance:

пп , оправих онова 6А за което се чухме,всичко е едно към едно с АСЕ.капака на проблемите беше разменени кабели наТПС и дебитомера.Някой специално е удулжавал кабела на ТПС :bia:

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се Пепи, не ти звъннах защото не намерих нищо за разлика в АСЕ и 6А от бачкането, а и тези стойности, които ти даваше потенциометъра направо ме хвърлиха в музиката :bia: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво :respekt: ....Аз си мисля и за серпентина с ръчно кранче през казанчето на чистачките. Лятото я спираш, а зимата си караш 1:3 течност за чистачки с вода. При мен може да се ползват много места за захранване с топло на казанчето :stupid: Пък даже не знам дали ако се върже ел.кран към подгрева на задното стъкло с огледалата дали няма да е най-добре :flipoff:

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година се кефех как не ми замръзват пръскалките, а тази замръзнаха при -11 на магистралата и то с течност разредена за - 30. Евала Вальо! Реши поредния проблем за много автомобили и то професионално. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега поздравления за страхотната тема и за добре свършената работа :bia:

Искам да попитам и аз нещо свързано с темата. Колата ми е 100/C4, с разликата обаче, че капака ми е от А6/С4. По този повод имам и аз подгряване на пръскалките, които обаче не са свързани никъде и съответно не работят.

Случайно да имаш електрическата схема на свързване или да знаеш как бих могъл да навържа моите?

Редактирано от ithilieth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

Случайно да имаш електрическата схема на свързване или да знаеш как бих могъл да навържа моите?

Взимат захранване от моторчето за чистачките - така е фабрично. Мериш с една пробна лампа къде на моторчето за чистачките има +12В като дадеш на контакт (без да ги пускаш) и там свързваш подгрева на пръскалките, "масата" я връзваш където ти е удобно, но НЕ на самия преден капак. Все пак преди това замери дали им работят нагревателите с омметър :( .

@kalin3000

Засега не са замръзвали, но винаги може да се сложи по-малък резистор, примерно 450 ома ако има проблеми. Честно казано мислех да монтирам крушка от табло на всяка пръскалка, но нямаше място ако не се преработи малко корпуса на пръскалките - тя ще нагрява най-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

евала колега аз я правих тая операция но непроработиха и сега като видях темата ти се изкефих кат малко дете!оште утре ште взема резистори но си мисля не пражят ли голяма температура като работят нон стоп?колко ома ште е наиподходяшто да сложа ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не те не греят толкова много, просто поддържат температурата на металната втулка вътре да е над нулата за да не замръзват. Заводски си греят непрекъснато като подадеш на "контакт". Аз съм сложил 900 ома и не са ми замръзвали сега в студовете. Колкото е по-малко съпротивлението повече ще нагряват. Мисля, че над 900 ома или 1ком може да не успяват да загряват достатъчно пръскалките и при голям студ да замръзват :steinigung:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега мерси за яката тема направих го с 430 омови... и сега ште тествам но поправих и 4 те оригинални нагревателя трябва мн.хубаво да се изчегарта боклука от тях и работят трябва да споделя 4е са доста по силнички!! но да се надяваме 4е и така става ако не ще преправям пак ...аз го направих по иначе от снимките и несам рязал почти никаде стана мн яко!

аз взех от 830 ома от 560 и 430 накрая се спрях на 430 на тези които 6те сложа и 560 на резервните праскалки но като нагрях оригиналния нагревател за миг ме опари мн яко .... :rolleyes: но странно моите бяха зелени на цвят!

Редактирано от sas6o s4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналния действително може да е по-силен, но той контактува през бронзовата втулка. Много често на самата втулка и пада покритието точно там, където контактува с нагревателя и вече не прави добра връзка. Резисторите в това отношение са директно запоени за кабелите и няма да има проблем. При мен единия нагревател се беше раздробил, а другия беше силно изтънял - т.е. не се знае до кога би изкарал, затова и директно го направих с резистори. Вътре преди добре да ги измия пръскалките бяха "позеленяли" от "патината", която се е получила в следствие на електролизата от влагата и напрежението. След измиването си станаха пак лъскави. Мисля, че с резистори няма да замръзват - поне на мен досега не са ми замръзвали дори и в големите студове -16.5С. Все пак е важно и течността за чистачките да не е "гола-вода" защото дори и да ти нагряват пръскалките ако замръзне в маркучетата пак няма да пръскат :gmorning: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ги разглобих и се оказа прекъснат черния кабел, помислих си че там е проблема, но като замерих самите нагревателчета нямаше съпротивление. Сложих резистори 500 ома, по схемата на Вальо. <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си търся пръскалки за фаровете (монтират се на бронята) - чудя се дали да търся оригинални от 100/А6/С4 или афтермаркет/универсални :dance: . Някой да е виждал да продават някъде?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От известно време се замислям и аз за нещо такова ,но ще изчакам да се стопли навън,че сега хич не ми е до работа http://hopshop.bg/index.php?main_page=product_info&cPath=1_3&products_id=220

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря - точно това ми трябваше :).

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

От известно време се замислям и аз за нещо такова ,но ще изчакам да се стопли навън,че сега хич не ми е до работа http://hopshop.bg/in...products_id=220

Вече ги монтирах, като ги свързах посредством тройник към пръскалките на предното стъкло - чистят супер :hilezh: . Не ползвах казанчето с моторчето, което е в комплекта защото трябваше да му търся място. Самите пръскалки ги монтирах на лайстната под фара и ги регулирах та пръскат в участъка, където свети лупата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...