Jump to content

''Лекуване'', уморените пружини на рамената на стъклочистачките.


Recommended Posts

След поредната смяна перата на стъклочистачките(този път Шампион) ,пак се наложи да карам в дъжда с полуизчистен преден джам :gruebel:.Много се поядосах ,че трети коплект сменям и пак нещо не е както трябва за това се поусъмних ,че прожините на рамената са ми омекнали и си купих втора ръка,но пак прът. :lol: И реших малко трансплантация да направя като присадя още една ,трета прожина на моите рамена. :bia: Немеца е загатнал отвор ето тук,защо ли?

Там където е този фабричен отвор пуснах едно свредло 3мм. за да влезе прожината.И се получи това нещо...

post-15792-0-03499600-1304440774_thumb.j

Ефекта е добър,леко се засилва натиска върху стъклото и перата започнаха да чистят по-добре,даже си върнах старите безшарнирни пера ,които добре ,че не изхвърлих. :lol:

Редактирано от georgi 80 avant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като свалиш рамото и напънеш малко основата ,ефекта ще е още по осезателен.Аз без да сменям пружини ,като сложих безраменните пера,така си оправих моите,за 5 минути.Използвах близката ограда от подредени успоредно винкели за застопоряване,но сега се сещам ,че някоя канална шахта ще ти свърши чудесна работа,просто пъхаш дебелия край на рамото и натягаш по посока на долната страна на рамото.

п.с.Този лек Иво Динков го е открил преди хиляди години .... :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

А,относно изкривяването на рамената...после няма ли да заприличат на свалени от някой Москвич? :)

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е лошо да попрочетеш преди да пишеш. :) Темата отдавна е приключена,ако измислиш нещо ново ,ок,ама и коментари като последния с които оспорваш 100% ефект!!!!!!!Искаш да кажеш че сме някакви измекяри и караме с криви и безформени рамена ли?

Объркал си се нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорката едва ли искаше да каже точно това!

Третата пружина е къде, къде по ЕнтелИгентен начин за решаване на проблема, отколкото огъването на рамената, пък било то и съвсем малко. :respekt:

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност е грешен начин.

Рамото се измята в основата си, която е алуминиева.

Ако сложиш пружина, увеличаваш натиска на върха на рамото, но под различен ъгъл и чистачките заминават по- бързо.

ако изправиш иначе привидно правата алуминиева основа на рамото, ще усетиш разликата без пружина и рамото ще притиска под правилния ъгъл стъклото :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, не те разбирам напълно какво имаш предвид, като казваш, че се измята в основата си?!

Деформира се самата алуминиева част ли?

Ако сложиш пружина, увеличаваш натиска на върха на рамото, но под различен ъгъл и чистачките заминават по- бързо.

Наистина е логично като се увеличи натиска чистачките да заминават по-брзо. Но защо да е различен ъгъла? ( а всъщност, кой точно ъгъл имаш превид?)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четете преди да пишете и обяснявате кое е интелигентно и кое не!Виждам интелекти сте, само внимавайте с да не скъсате некой минискус :runterdrueck:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно.

Ъгъла между 'кукичката' на рамото и стъклото е различен при закривено/изметнато рамо и право такова. При закривеното е по- голям ъгъла.

Като се сложи трета пружина, както пробвах, в един участък чистеше добре, в другия пак малко по- зле точно заради по- големия ъгъл.

А след като изправих основата чисти без допълнителната пружина. С допълнителната пружина натиска е толкова силен, че имах чуството че всеки момент ще влезе при мен рамото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Четете преди да пишете

Признавам, не бях чел темата за чистачките!

Прочетох я.

Веднага след това излязох и хванах тресчотката с късо удължение и камък 13 и свалих шофьорската чистачка. Останах силно изненадан от деформацията на алуминиевата част! :zustimm:

С подходящи дървени подложки и с чука внимателно изправих кривината на халуминиевата далавера.

Монтирах обратно и след проба нямаше видима промяна. А проблема е, че с безраменна чистачка остават съвсем леки следи точно по стедата на перото, предполагам заради недостатъчен натиск. Надявах се след иправянето да изчезне проблема но...

А си правя извод, че проблема е в силата на натиска защото при размяна на чистачките дясната винаги чисти добре, а лявата оставя въпросните леки следи по средата.

Явно и третата пружина не е много оферта, за това си мисля за подмяна само на едната пружина с подобна по размер (малко по-къса) от друг автомобил, или по някакъв начин да се понатегнат оригиналните пружини (например с увеличаване на диаметъра на местата, на които се закачат)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кое всъщност ви кара да смятате, че рамената на чистачките са деформирани? И кой би го направил това деформиране без да скапе задвижващия механизъм. Аз писах и преди къде е според мен проблема - в наклона под който чистачката бърше стъклото и дали има възможност да се наклони в посоката, в която се движи или дере насреща и че се лекува лесно - като се бръкне в ухото с отверка и се осуче в нужната посока стоманената част. Конструкцията на рамената е с огромна резерва, нищо че са от алуминий. Може би има различни модели рамена - едни по-малко, другите повече изкривени, от различни производители.

Днес минах през магазина на ауди/порше и поисках чисто нови рамена на чистачки за ауди 80 (90 в Америка). Шофьорското е огънато почти като сърп, пасажерското малко по-малко, но сравних с наклона на рамената на чистачките, монтирани в момента на колата. Няма абсолютно никаква разлика, даже ми се стори, че и пружините на партида 1993 са по-яки от пружините партида 2010.

Тия, които разглеждах днес бяха Made in Germany, на мойто 90S са белгийски, на другата, дето имам не съм ги гледал но и те са "огънати" по същия начин, но имам и едни резервни от моргата, които също са белгийски и пак лявото е по-огънато от дясното.

Редактирано от Бъчи
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кое всъщност ви кара да смятате, че рамената на чистачките са деформирани? И кой би го направил това деформиране без да скапе задвижващия механизъм.

Наложих и сравних с чисто ново рамо- деформацията е доста осезаема, иначе без сравнение рамото изглежда право.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

http://prodavalnik.com/85-po-dobra-vidimost-v-dzhd-i-snyag-s-rain-x-i20747641

Преди 3 дена тотално разреших проблема,не ми трябваха чистачки на скорост след 70км/ч,а ако е проливен още по-добре.Горещи препоръки към продукта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че всякакви такива вакси, в комбинация с фарове и тъмнина са убйствено мъчение за водача, ако има късогледство- в случая имам 1.25 и направо ми идва да си изритам предното стъкло- тествано на ново, старо, оригинално и неоригинално стъкло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...