Jump to content

Въпрос относно смяната на хидравличната течност, колко често?


sweetlioo

Recommended Posts

Здравейте колеги, надявам се да помогнете. Интересува ме през какъв период от време и по какъв начин се сменя хидравличната течност? Въобще задължителна ли е смяната и по какъв начин влиае на работата й, самата възраст на течността? Възможна ли е повреда, в хидравличната помпа, рейката или някъде другаде ако не сменя течността? Хванала ме е параноята напоследък :hilezh: защото миналата седмица, се развали спирачната помпа, и май се оказа от старата и несменяна години спирачна течност, та сега се чудя същотото ли е и за хидрваличната течност. Какви са изискванията при подмяна, обезвъздушаване прави ли се, и някакви такива подробности ще са ми от полза. Само забравих да кажа, че сегашната течност има тъмен цвят, тъмно кафяво или черно, подобно на изгоряло масло, не виждам примеси на твърди частици, не е гъста, не е и прекалено рядка.

Редактирано от sweetlioo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какъв е този цвят кафяв ужас ми звучи!По принцип наще автомобили ползват течност която е зелен цвят по каталог!Моята е червената но не е смесена със зелена!Най важното е да не ги мешаш!Лесния вариант за подмяна е със спринцовка теглиш всичко от казанчето и доливаш същото количество!Другия вариант е махаш маркучите източваш казанчето но доколкото знам системата се надувала някак си не знам как за да махнеш и това което е в помпата но не съм много запознат аз съм правил първия вариант и сега вече почти година си е хубаво червена:hilezh:Ама за да направиш първия опит първо уточни какъв цвят е била...!!!Ама май ще трябва основно!

Редактирано от Everio
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като гледам може и зелена да е била, немога да и хвана отенака :hilezh: Сега четох в нета, че на изгасен мотор се празни казанчето, върти се наляво, надясно волана да изхвърли течността, и после се налива новата, като навиването на волана се прави отново, на запален мотор. Но това го четох за рено, а за ауди незнам дали е същото и незнам как точно се изпразва системата, ако някой го е правил нека да обясни. Препоръчайте и течност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж я сменяш цялата с оригинална, като вземеш колата не повече и само като имаш проблем тогава може да я смениш отново. А спирачната течност на всеки 2 години. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как да го източа, и как да налея новото по най-правилният начин. Ако може стъпка по стъпка да обясните ще съм Ви супер благодарен :bia::hilezh::hilezh::hilezh::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за спир.течност е е 4-5г по-скоро според мен :hilezh:

2 години според концерна. :hilezh:

Редактирано от drob4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как да го източа, и как да налея новото по най-правилният начин. Ако може стъпка по стъпка да обясните ще съм Ви супер благодарен B)B):respekt::blink::)

Според мен иди в сервиз, на хората там това им е ежедневие. Ще ти я сменят лесно.

На моето ауди съм я сменил пак със зелена - не аз де - в сервиз.

Има разлика с новата - усеща се.

важно е да ти затегнат всички маркучи отдолу, за да не тече навсякъде и да доливаш ;о))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Укрепваш добре колата и вдигаш предницата на трупчета. Сваляш капачката на резервоарчето и развиваш леко холендъра на маркуча за високото(от към помпата). Като се източи повечето течност, махаш изцяло маркуча от помпата и навиваш пълен ляв-пълен десен няколко пъти - за да излезе каквото може от системата. Когато си готов, връщаш маркуча за високото и стягаш холендъра - внимавай да не се престараеш (може и да не се наложи нова дифтунка). Наливаш малко течност в казанчето и пак същата процедура със волана - пълен ляв-пълен десен. Вземи някой приятел да върти геврека, а ти да наблюдаваш нивото и да доливаш по малко.

Палиш и следиш нивото в съда, и пак волана ляв-десен докато спре да излиза въздух от системата. Чак тогава я сваляш от трупчетата и правиш едно малко градско, като следиш за шумове от към помпата и ако трябва допълваш.

И не изливай старата хидравлична течност на земята, а си приготви съд. :hilezh: Може отрязана бутилка от PVC например. Успех.

---

за хидравличната течност

цък

audia419tdi1997.jpg

Редактирано от ramdar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги за отговорите, ще гледам да свърша процедурата възможно най-скоро. А за колегата ramdar , искам да те питам на картинката дето си постнал, този маркуч с номер 10, ми се е нацепила обвивката,та за смяна ли е маркуча, и как да подходя към смяната? Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес огледах течността в казанчето, оказа се че е тъмно червена, не кафява или черна, без примеси и течна като олио. Видях, че се препоръчва течност с зелен цвят. Това значи ли, че някой е окалпазанил системата преди мен, и когато сменям течността, трябва ли промивка, за евентуални остатъци от старата? Или по описания по-горе начин и просто си наливам новото? И съжалявам, че ви затрупвам с малоумни въпроси, но толко си знам, този маркуч на схемата с номер 10, как се нарича, като ида в магазина какво трябва да кажа, за да ме разберът, че търся нов такъв?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

маркуч номер 10 е ако не се лъжа към рейката маркуча се води за високо налягане!Аз го купих оригинален 330лв от порше бг защото е с един специален клапан вътре!Много специфичен маркуч знам,че други менте варянти няма:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А леле мале ти ми скри шапката :hilezh::hilezh: толко скъп маркуч, че ако това е наистина цената, се отказвам :hilezh: дано външната обвивка е само фасадна и от вътре е здрав, че за тия пари работя цял месец :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, не е лошо да промиеш системата(със същата нова хидр.т. - ако ти се намира в повече...), но спокойно може да минеш и без тази операция. На схемата с номер 10 е маркуча за високо налягане, свързващ помпата с рейката. Не е никак евтин. Everio е прав, че не е обикновен. Има доста теми в форума и за него. Нямам точна представа дали в твоя случай е задължителна смяната му, но щом е напукан моето мнение е ДА!

Евентуално за нов маркуч - KOKO 100 C4.

п.п. - във форума има много "вещи", но що си мълчат в твоята тема не знам. Може да им е омръзнало и да е твърде елементарно вече за тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш излишни пари не се занимавай с глупости според мен. карай и си свиркай. Най често рейките протичат точно слд профилактично сменяне на хидравлично масло. Ако искаш да си блъскаш главата заповядай, но не е нормално да бараш неща които работят. Който е запознат знае какво става когато се смени течността.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А леле мале ти ми скри шапката :hilezh::zustimm: толко скъп маркуч, че ако това е наистина цената, се отказвам :hilezh: дано външната обвивка е само фасадна и от вътре е здрав, че за тия пари работя цял месец :lol:

Наистина е скъп тоя маркуч и почти всичките Б5-ци текат от него (рано или късно), из моргите читави няма .... а хидравличната течност като я сипеш зелена и поработи малко започва да си сменя цвета, избледнява и започва да потъмнява към кафяво.

Ако не искаш да си вкараш голям автогол не си играй с хидравличната система без нужда, провери нивото на течността и долей от оригиналната течност ако трябва (зелена, може и от Шкода да си купиш, БМВ ползват абсолютно същия стандарт) и карай...

Дано нямаш проблеми с рейката и/или помпата, защото тогава цената на маркуча (300+ лв.) ще ти се стори ниска...

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2 г трябва да се сменя тая течност щото е минерална, хигроскопична, старее и тн. И не е игра, това а профилактика.

За маркуча Коко не знам дали може да помогне, щото е само оригинален. А и не е казано, че има проблем с него. Рециклажи не вършат работа. Клапан няма в маркуча, а дроселиране чрез игра с диаметъра на отвора на маркуча в единия край. Това е доколкото мога да синтезирам писаното по въпроса в други теми и личен опит от сервиза. Те и затова като сменят маркуча и оставят накрайниците и нищо не става - дроселирането остава в стария маркуч.

Това да протича рейка от профилактична смяна на течността - :hilezh: Нема такъв филм. Ако са остарели уплътненията - могат да ги подменят - О-пръстени и тн - ремонтния комплект. И нещата заспиват. Ако се разтропа рейката - нищо не може да се направи - тарикатите притягат гребена и тя почва да затяга повече или по-малко в неизносените участъци. И пак отиваш на втора употреба (която няма как да прецениш кога ще се разтропа) или на заводски рециклаж, дето струва мама и тати и никой не може да си го позволи. Еле ако колата е със Сервотроник - мамата си трака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тарикати или не аз само съм доливъл по малко и 3 години и половина нямам проблеми и само карам. с излишни ремонти не ми се занимава. Смяната на уплътнения и пръстени определено си е голяма кушия. Течността нищо и няма . Не е течност , а е масло и то хидравлично. Някои хора хал хабер си нямат от техника тука. Живота и е доста повече от 2 години.

Като ви се ремонтира без смисъл и ви се наливат пари в 15 годишни коли давайте , няма ви спирам.

Редактирано от kostaIliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото не е течност - сигурно на калъп го купуваш! :hilezh: И смяната не е ремонт, а профилактика. Вие и маслото на мотора ли не сменяте? Профилактично. Поне веднъж годишно.

Редактирано от gsb
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ви се ремонтира без смисъл и ви се наливат пари в 15 годишни коли давайте , няма ви спирам.

И какво предлагаш като алтернатива, да ги хвърляме ли старите коли, караш-караш и на скрап?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....Много специфичен маркуч знам,че други менте варянти няма:hilezh:

..., щото е само оригинален. ....

Този маркуч се прави от майстори на хидравлични маркучи. Колко са читави не знам, но са под 100лв за А4.

Няма нещо което да не може да се направи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, аз нямам сервиз, но съм съгласен с човека, след рециклаж протичат напразно рециклирани рейки и/или неправилно и с кофти части.Иначе рециклаж направен кадърно и на неизносена рейка е само плюс.

Този маркуч се прави от майстори на хидравлични маркучи. Колко са читави не знам, но са под 100лв за А4.

Въпроса е, че досега нито един от ползвателите на такива заместители не е казал добра дума за тях, почти във всички случай се говори или за появата на силен шум, и/или за трудности при въртене на волана, или за други проблеми, непознати при оригиналния маркуч.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите колеги, но сега ме хвърлихте в размисъл :respekt: Значи маркуча няма да го сеюменям със сигурност, поне не на първо време, но течността, за нея незнам? Добре ли е зле ли е? Протича ли нещо, по добре ли се отразява на рейката? Иначе моята течност е с червен отенък, това значи ли че не е нужна толко честа смяна, и по лошо ли е за системата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...