Jump to content

върви ли газта по добре лятото, или греша?


Recommended Posts

Привет колеги,

Бърза справка, че това ми е първата кола на газ..

Струва ми се, че тука от месец-два като стана по-жега и колата почна да върви повече от "нормалното". Това ми е първото лято с ГИ и се чудя, въобразявам ли си, или колата верно върви по-добре. A4 B6 1.8T е "звера" :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да върви по-добре колата лятото :gruebel: Това се дължи най-вече на различната газ. Пропан-бутана е смес от 2 газа с малко различни свойства и за това има лятна и зимна смес. Примерно зимата сместа е 60% пропан : 40% бутан а лятото обратно 40:60. Пропанът е по-ниско калоричния газ от двата, но има много по-ниска точка на кипене. Той кипи при температура -42С а бутанът кипи около нулата. Та зимата е по-добре пропана да е повечко и от това малко страда вървежа и харчлъка а лятото когато бутана е повече всичко е наред :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да върви по-добре колата лятото :gruebel: Това се дължи най-вече на различната газ. Пропан-бутана е смес от 2 газа с малко различни свойства и за това има лятна и зимна смес. Примерно зимата сместа е 60% пропан : 40% бутан а лятото обратно 40:60. Пропанът е по-ниско калоричния газ от двата, но има много по-ниска точка на кипене. Той кипи при температура -42С а бутанът кипи около нулата. Та зимата е по-добре пропана да е повечко и от това малко страда вървежа и харчлъка а лятото когато бутана е повече всичко е наред :D

Благодаря за инфото :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да върви по-добре колата лятото :stupid: Това се дължи най-вече на различната газ. Пропан-бутана е смес от 2 газа с малко различни свойства и за това има лятна и зимна смес. Примерно зимата сместа е 60% пропан : 40% бутан а лятото обратно 40:60. Пропанът е по-ниско калоричния газ от двата, но има много по-ниска точка на кипене. Той кипи при температура -42С а бутанът кипи около нулата. Та зимата е по-добре пропана да е повечко и от това малко страда вървежа и харчлъка а лятото когато бутана е повече всичко е наред <_<

Колега Todir,

това дали е практика на всяка бензиностанция или всеки го решава самосиндикално?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Todir,

това дали е практика на всяка бензиностанция или всеки го решава самосиндикално?

По-точния въпрос е дали това е практика на производителя - било той "Лукойл", румънец или грък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че бензиностанциите нямат отношение към пропорциите на газта. Просто няма как да я мешат сами. Каквото дойде с цистерната от рафинерията това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от много време си задавам въпроса: Кога имаме по-добро смесообразуване? Когато подадем по-студен, или когато подадем по-топъл въздух? Това когато търсим динамика на газ :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При по-висока температура на въздуха предполагам, че ще се смесва по-добре (по хомогенна смес) и по-бързо с газта. Но пък от друга страна в по-топлия въздух има повече влага и по-малко кислород. Та от гледна точка на кислорода си мисля, че студения въздух е по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно си прав! Аз засичам разлика от около 10% между някои от нашите родни бензиностанции така, че нищо чудно с истинска газ разхода да падне усезаемо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че бензиностанциите нямат отношение към пропорциите на газта. Просто няма как да я мешат сами. Каквото дойде с цистерната от рафинерията това е.

Да де, това имах предвид!:hilezh:

При по-висока температура на въздуха предполагам, че ще се смесва по-добре (по хомогенна смес) и по-бързо с газта. Но пък от друга страна в по-топлия въздух има повече влага и по-малко кислород. Та от гледна точка на кислорода си мисля, че студения въздух е по-добре.

Колега, Т на въздуха, влага и кислород нямат корелация помежду си! Пример - влажност на въздуха в Сахара и в Созопол, отнася се и за О2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Бг газта е пълен боклук.

Сигурен съм, че ако се зареди от Германия, разходът ще е с 15% надолу.

само остава да намерим и газ кой да ни произведе там :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Бг газта е пълен боклук.

Сигурен съм, че ако се зареди от Германия, разходът ще е с 15% надолу.

В Германия има и много гадна газ (на повечето места) и гаден безнин. В Италия и газта и бензина са осезаемо по-добри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...