Jump to content

АВК_то ме остави на пътя


Recommended Posts

Здравейте колеги,

вчера колата ме остави на пътя. Както си карах отнех газта и в момента в който подадох пак газ започна да прекъсва. Това се случва на гориво газ. Превключих веднага на бензин, но същата работа, гръмна и изплю гумения маншон.

Колата е А6 С4 с мотор АВК. Обикновена газова уредба.

До последно колата си вървеше без никакви признаци, че ще има проблем. Никога не е гърмяла, палеше и вървеше и на газ, и на бензин без проблем. Ламбда сондата ми е разкачена - така си карам от много време.

Проверих зацепването на ангренажа - О.К. Смених капачката и палеца на делкото, смених свещите - без промяна. Пробвах да паля с откачени кабели на дебитомера и стъпковия мотор - няма ефект. Въртях делкото - по-лошо става, по-добре не.

Колата пали трудно, като на два цилиндъра, мотора се тресе и не може да се форсира. Ако се форсира чука ужасно, докато набира обороти(прилича ми на чукаш аванс, ама чука яко). След като се форсира и отнема газта утихва - няма чукане. Опитах се да тръгна така, тръгнах, обаче беше нанадолнище, след като набрах О.К., ама като доиде баира започна да чука пак, няма мощност, две предавки надолу, не се набира, гръмна пак и се отказах да я мъча повече.

Та сега се чудя откъде да я подхващам. Всякакви идеи са добре дошли. Довечера ще я закача да видя дали има някакви грешки записани, ама малко ме съмнява да си каже. чудя се дали да опитам да сменя делкото и бобината? Все си мисля, че проблема е в тоците, ама де да знам вече. Всичко по таблото си работи нормално, оборотомера си отчита и не трепва(в смисъл да подскача стрелката) Дали може мотора да се е строшил нещо(не беше в цветущо състояние, ама си вървеше доволно)? Ще видя да премеря и компресията.

Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 125
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Преди да прегледаш белезите на ремъка, не прави повече никакви опити да палиш или въртиш мотора.

Белезите се гледат по предна шайба на колянов и разпределителен вал, едновремено с белега на маховика.

Има вероятност за превъртяла шайба на коляновия вал или прескочил ремък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Белезите ги гледах само отпред - бяха наред, ще погледна довечера и на маховика. Колелото на разпределителния вал дали може да превърти спрямо вала? Има ли разпределителния вал някакъв белег?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж тук за белезите. Имал съм случай на разхлабен болт(големия) на шайбата на коляновия вал. Резултата не ти трябва да знаеш какъв беше :flehan: Редактирано от BaCeTo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Невъзможно е да превърти колелото спрямо вала. С шпонка е вътре. Ремъка погледна ли в какво състояние е, да не ти е изтървала гайката на ролката или обтегача и да е прескочил ремъка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А има ли вероятност да работи едновремено на бензин и газ? При баща ми /също на АБК/ се беше случило нещо подобно преди, но на бензин работеше добре, а на газ гръмеше и думкаше чернилка отзад като на богата смес. Оказа се, че е клапана, който затваря бензина се е прецакал и работи едновремено на двете горива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чукането няма да го има, обаче.

Как точно стана белята - спрял си и си пробвал да го запалиш после ли или в движение?

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма вероятност да работи на газ и на бензин едновременно.

...
Ремъка си беше наред - обтегнат. Първата ми работа бе да проверя него, превъртях я на скорост и си дойде точно на белезите. За съжаление не погледнах дали и отзад на маховика е на белег, но довечера ще видя.
...
Ако отзад на маховика си дойде на белег този вариант следва да отпадне, нали?

Какви са симптомите на проблем в бобоината или датчика на Хол в делкото? Повечето се насочвате към проблем с газоразпределението или нещо строшено в мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ме съмнява да е бобината или комутатора, просно няма да запалиш. Да, ако белега отзад на маховика пасне с другите, зацепването е правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ради прибирах се от морето. По бургаската магистрала бях и стъпал на около 160 км./ч, свършва магистралата намалям на около 110-120 км./ч и на първия баир застигам колона от коли, отнемам газта, намалям още и в момента когато подавам отново газ(лекичко да поддържа скоростта) започна да чука и да прекъсва, отнех газта превключих веднага на бензин, подавам пак газ, пак чука и прекъсва. Това става на пета предавка, минах на четвърта, трета, но подам ли газ колата започва да чука и придърпва. Върна ли газта мотора се върти на скорост(в режим на моторна спирачка) без да чука или придърпва. Подадох пак газ(бях качил вече баира и спусках), гръмна и изгасна(вдигнах капака - беше изплюла маншона от дросела).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време на Audi_superb така изведнъж му изтропа мотора, карал по а.м. Тракия и моторът изведнъж започнал да чука. Шумът, който чух по телефона беше много сходен с този на повдигачи, но много по отчетлив, остър и силен. Моторът не беше изгубил обаче мощност. Оказа се, че две бутала бяха повлекли поли. Смени четирите бутала (при АВК то има 2 модела бутала - по-къси и по-дълги) и нещата се оправиха. При теб обаче това не ми харесва. Нека отново да погледнете белезите, включително този на маховика и тогава пак ще говорим. Това, че шума изчезва при падане на оборотите обаче ми говори лошо за едни лагери долу на коляновия вал .... Нека по-запознати да се изкажат.

С почти същите симптоми пак на ABK излезе бубина.

Т.е. имаш предвид чукането да е от детонации? <_< Не ми се вярва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е бобина,от Студентски град до Парк хотел Москва същата работа и то само по баир прекъсва ,на равно и по надолнище работи и така докато се стъмни и видяхме къде прекъсва .Ако бобината ти е от тези на които електрониката е захваната за бобината със запояване често правят тези номера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е такава при него, такава бобина се слага само на В4 и то преди 93 та средата (малко на изуст, не помня от рама до рама ли беше). При него е бобина и комутатор отделно на метална планка. Той е и с по-новия диджифант 1.72 или нещо такова след седмицата.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Т.е. имаш предвид чукането да е от детонации?
И аз това си мислех. При 6000 оборота като отнема газта и мотора затихва. Чукането е по-леко когато подавам газ само на първа клапа на дросела(мекото на педала), а ако смачкам газта до долу чука много яко. Когато работи на празен ход, мотора се тресе (имам чувство ще падне от коша), но няма чукане. Преди време блокирах едно VW. Повлече ми биелен лагер. Тогава обаче лампата на мслото си светеше до 2000 оборота и чукането не изчезваше. На АВК_то лампата за маслото гасне още докато въртя на стартер(това когато не иска да пали).

П.П. DIGIFANT_а е 1.75 - това излиза на диагностиката.

Редактирано от nedelcho_iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, като работи мотора пипни бобината и кабелите, да видим ще те удари ли тока, поне да знаем има ли прескачане на високо напрежение. Усещането не е приятно, знаеш. <_<

П.П. DIGIFANT_а е 1.75 - това излиза на диагностиката.

Значи 100 % си с новата бобина. Хубавото при нея е, че може да се разглобява (в смисъл такъв), от друга бобина може да вземеш дефектиралия комутатор при теб, например.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има тука една автоморга наблизо. Мисля да правя пазарлъка да взема една бобоина и делко за проба, ако намеря разбира се. Датчика на Хол в делкото - какви са му симптомите, когато си заминава? Чудя се ЕКУ_то дали може да прави някакви мизерии?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега пуснах ти и ЛС....не разбрах в кой участък си закъсал от магистралата и дали си нейде по сервизите....Ако си около Карнобат и района ми се обади, ако с нещо мога да помогна ще се радвам. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неделчо, вкарваш се в грешен коловоз... датчик на хол излиза веднага на VAG а, ЕКУ то е абсурден вариант просто. Аз силно се съмнявам и в бобината да е проблема, но си длъжен да провериш. А само ако имаш представа понякога как запича делкото на АВК и как се сваля, дори да е здраво, ако не си го правил, ще го поломиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледа ли белезите на маховика отзад дали съвпадат? На един колега, но с АСЕ беше аналогичен случай и причината се оказа в зъбното колело под шайбата на коляновия вал. Каналчето се беше изяло, превърта покрай шпонката и беше почнала да губи центровка. Както си кара почва да губи мощност, трудно пали, трака и т.н. Пак проблема се случи на магистралата, едва успя да стигне до морето, добре, че не удари клапани в бутала. Така, че понякога шайбата превърта в шпонката и отпред гледаш ангренажа ОК зацепен, но като погледнеш отзад на маховика - няма никой. Почни първо от там и гледай да не я палиш много много докато не си сигурен, че ангренажа е зацепен правилно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
...

Благодаря колега, оправих се. Един познат има ремарке-платформа и ни прибра снощи.

Редактирано от nedelcho_iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...
Е аз няма да бързам да сменям. Първо ще проверя зацепването на ангренажа и ще видя какви грешки има записани. Иначе делкото съм го вадил чистил(беше много запекло) и вчера тръгна много леко да се върти.
...
Не съм гледал маховика. Така като чета, тези шпонки май лесно превъртат. Незнаех и вчера изобщо не погледнах отзад. Е аз поне си изкарах добре почивката, проблема стана когато се прибирах.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, гледаш белега на разпределителния вал горе, гледаш на шайбата долу, гледаш на маховика отзад и като ги нагодиш, свали капачката на делкото и виж първи цилиндър ли сочи. Не знам кога си го въртял, да не би да не си го затегнал и да се е превъртяло, от което автоматично губиш центровка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отпред всичко е О.К., делкото също. Остава да видя отзад на маховика. Делкото го въртях да давам "предварение-закъснение"(след като закъсах вече), но както писах в първия пост работата ставаше по-зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...