Jump to content

АВК_то ме остави на пътя


Recommended Posts

Гарнитурата е на Гьотце 30-027257-20 - по каталога на Гьотце и на Евро 07 излиза същия номер, макар че по каталога на Гьотце излиза още една, ама тя май е метална.

Неделчо, наистина има и метална гарнитура, но аз ти пратих тази, която е за твоя мотор и затова ти исках номер на рама и мотор.

Моля ти се не намесвай Евро 07 с моето Goetze. :zustimm:

Съзнателно ти изпратих възможно най-добрия и скъп филтър - Hengst. Не, че няма още няколко добри марки. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 125
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Дали може като съм вадил делкото да съм разкачил нещо по задвижването на маслената помпа?

Абсурд, колега. Нещо друго е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не правя сравнение между твоето Гьотце и това в Еврото. Просто като напиша "goetze" в google и първият резултат е Евро 07. Проверих в техния каталог, проверих и в каталога на goetze - за моя двигател това е гарнитурата. Колегата Vitcig също потвърди. Както Ради каза по-напред и на мен ми мина през ума да не би някой отвор да не съвпада. Явно проблема е другаде. Филтъра ще го сложа довечера. Старият е Ман и си мисля, че не той е проблема.

Абсурд, колега. Нещо друго е...

Сподели какви предположения имаш докато не съм разглобил предницата още

Редактирано от nedelcho_iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ако след смяна на филтъра не се оправи ще трябва да сваляш картера. Много каръшко ще е да се окаже отвор на гарнитурата още повече, че Кокича е проверил точния модел. Ако има запушване поради липсващ отвор си мисля, че все от някъде ще пробие маслото при това налягане. Все пак замери първо с манометър какво точно е налягането (както предлагат по-горе колегите), да не се окаже в норма, а да тракат пуловете. После го замери и с новия филтър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчиците за налягане два броя ли са? Налягането се мери в дупката за датчика(след като се махне датчика), нали? Има ли значение на кой датчик да меря(предполагм, че няма)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма значение от кой датчик ще мериш налягането стига да е маслен :steinigung: - сваляш го и навиваш манометър на негово място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано не се е запушила маслена магистрала. Дано се оправи след смяната на масления филтър, колега. При АВК на А6С4 датчика за налягане на маслото е само един, черен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново се отървах с най-лекото - след смяна на филтъра и ново масло(М10Д наливно) всичко е О.К. Честно си казвам не го очаквах. Още не мога да си го обясня - освен стария филтър да е "глътнал" кореселин и да се е прецакал нещо. Отворих капачката за маслото - качва масло доволно.

Направих една друга беля - залях ангренажа с масло. Вече е сух, ама ще трябва да се сменя. Дали има опасност да стане голямата беля в следващите 100-200 км.?

Колко да го карам това масло? За мое учудване мотора работи добре с него. Дали да го покарам едни 500 км. или да го сменям възможно най бързо? Направи ми впечатление, че с 2 литра масло нивото застана посредата на щеката. Сега с това масло не смея да го настъпя мотора повече от 3000 оборота.

Завъртях десетина километра за проба. Мотора се форсира мудно, като подам газ първо се замисля и тогава поема. Когато понастъпя газта(да отвори и втората клапа на дросела) усещам съвсем леко придърпване. Когато върна газта рязко "пука" доста в ауспуха. И преди е пукала, ама сега доста повече. Това центровка ли е? Предварение ли иска или закъснение? Според мен ще иска предварение ама да видя и вашето мнение. Центровка не съм си играл да правя - при зацепването на ангренажа бутнах делкото така, че палеца да сочи долу-горе белега и после не съм я проверявал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега да по питам, че ми стана интересно - защо е бил необходим този тормоз над 5000об? АБК-то там тъпче жестока и издава жални звуци, просто не вижда освен за идеята защо е трябвало да се пържи толкова мотора :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В центровката на запалването вероятно е проблема защото си въртял делкото. Трябва да я направиш със стробоскоп (на белега за центровка на запалването отзад на маховика!!!) или в сервиз иначе няма как да я направиш точно. Добре, че проблема е бил във филтъра, явно при промивката е засмукал боклуци и се е запушил :steinigung:. Маслото, което си сипал не е за твоя двигател, тача че мой съвет е да го смениш максимално бързо. Ангренажния ремък ако си го подсушил добре би трябвало да няма проблеми, но ако не си го сменял скоро не е лошо да го смениш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ясно, че центровката ще е в сервиза, ама мисълта ми беше да я наглася временно. Тука в провинцията майсторите нямат стробоскоп(поне преди 3 години нямаха). Когато палеца на делкото сочи белега, маховика отзад къде трябва да е - на чертичката или нулата? Според теб предварение ли иска?

За маслото - досвидя ми се да сипя Мотула, защото не очаквах да се оправи проблема. Язък за хубавия филтър. Ще му врътна най-много 100 км. и ще го хвърлям - хем да се промие мотора малко(подозрително ми се видя, че събра около 0.5 литра по-малко).

Ремъка е на около 15 000 км., ама ще го сменя и него да ми е спокойно. Няма да се циганя, че когато влезе на ония "лошите" обороти да не вземе да се предаде.

...
Може да поспорим малко по въпроса дали "тъпче" на 5000 оборота, особено на втора и трета предавка. Виж на 6000 вече наистина издава "жални звуци" :steinigung: . Сега сериозно. Примерно тръгвам да изпреварвам на трета, и в следващия момент предавката идва вече къса, а нямам навика да превключвам докато съм в насрещната лента и ето ти ги 5000+ оборота. Моите наблюдения над АВК_то са, че до 3000 е заспало, след 3000 се пробужда, след 4000 вече му идва силата. Незнам, може и моят мотор да е издухан и затова да съм с такива впечатления.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали е в предварение или закъснение центровката е трудно да се каже - зависи дали ти чука аванса и дали не загрява повече от нормалното? Според мен по-скоро ти е в закъснение, т.е. трябва повечко аванс :steinigung:. Така само по белезите нямаш шанс да го нагласиш точно въпреки че си има отделен белег за запалването, който е отзад на маховика. Там са два белега "0" за ГМТ и "|" за запалването (мисля отговаря на 6 градуса). Правиш го по втория белег. В момента щом пали и работи е добре да отидеш някъде да я центроват. Все пак щом ще сменяш ангренажния ремък първо направи него и после прави центровката на запалването защото ще се размести при смяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да спретна една бърза центровка на АВК-то? Ако дебитомера е пострадал при гърмежите какви ще са симптомите? Има ли той някаква роля при работа на мотора на газ?

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекарай мотора на белези, горе на разпределителя на чертата между Т и О, долу на белег на шайбата - отзад е 0 и постави делкото така, че белега за първи цилиндър да сочи точно по средата на палеца.

Дебитомера играе роля за газта, по принцип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така я направих центровката, ама не съм я проверявал след като обтегнах ангренажа. Както казах по-горе, мотора се форсира мудно, като подам газ първо се замисля и тогава поема. Когато понастъпя газта(да отвори и втората клапа на дросела) усещам съвсем леко придърпване. Когато върна газта рязко "пука" доста в ауспуха. И преди е пукала, ама сега доста повече. Това центровка ли е или дебитомер? И на газ и на бензин е едно и също. На място колата се форсира добре, ама пак не е както преди. Без газ колата тръгва с лекота на равното, но когато подам газ и отива да забива муцуната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Центровка. Завърти делкото по часовниковата стрелка много леко, докато не намериш време да идеш на центровка със стробоскоп. Важното е, на място с включени консуматори, при подаване рязко на газ, да не чука аванса.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На полеви условия най лесния начин за центровка е даваш предварение след това въртиш делкото до достигане на максимални обороти и връщаш леко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е начин, но трябва да не се прекалява с предварението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам нещо свързано с " чукането на аванса " , ясно е че чука ако е голямо предварението на запалването . Преди години съм се учил да карал на москвич 412 и тогава имаше някакъв бензин 86 ;) Та като го карахме с него и при едно изкачването на един малък баир въпреки , че колата беше на трета и си вървеше без да се тормози започна да чука аванса та знам горе долу за какъв звук иде реч :) На моето ауди Б4 АБТ , когато е студена колата има едно чукане или по - скоро щракане като я запаля студена и най - вече се чува при потегляне и набиране за скорост т.е. при самото ускорение . Когато загрее хубаво маслото на 90 градуса това щракане изчезва или поне не се долавя по слух . Ако катеря баир или примерно съм с ниска скорост на голяма предавка и дам газ да ускоря , въпреки че колата не може да поеме веднага и се усещат вибрации в купето ( мотора се мъчи в първия момент - това само за проба съм го правил не я карам така ) не се чува никакъв аванс да чука . Та въпроса ми е може ли аванса да чука само на студен мотор , според мен не и даже звука , както съм писал е по - скоро като щракане а не детонация ... Има и още нещо интересно примерно покарал съм колата известно време и мотора и маслото са загрели хубаво и нищо не се чува да чука , газя я за 5 - 10 минути , качвам се паля и като потеглям ( понеже се натоварва мотора ) пак се чува това щракане въпреки , че и маслото и мотора са топли и след като покарам малко пак изчезва . Според мен маслото се стича от някъде и затова щрака и на топъл мотор , но кой е този детайл по двигателя , който не се омаслява веднага ... Ако някой има предположения да казва :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предварение искала. Това с белега на делкото е малко измамно - зависи откъде го гледаш(само където не му се качих отгоре преди малко). Върнах делкото около 5 градуса(на око) което трябва да е около 10 градуса на коляновия вал. Сега ситуацията е почти "6", ама не ми се играе така на проба-грешка, да не вземе да гръмне пак, че отдушника на картера едва го залепих(беше станал на три части).

Колега аванса се чува при ускорение без значение загрял или студен мотор. Чува се най-вече когато си на по-висока предавка, с ниска скорост и натиснеш газта по-сериозно. На бензин би следвало да се чува повече. За АВК_то мога да ти споделя от опит, че при 24 градуса преди ГМТ, аванса трака та се не трае. Натиснеш ли газта и започваше да трака, дори и при форсиране на място се чуваше. Без значение на газ или бензин. При 17 градуса на газ се чуваше много рядко. Това, което описваш ти ми прилича на хидравлични повдигачи, ама нека и колегите да кажат. Ако искаш да си сигурен за центровката - в сервиза. Ако мотора ти похапва масълце(като моя) сигурно по буталата има доста нагар, който пък също спомага мисля за това да чука аванса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора , претърпя преди една година основен ремонт заради това чукане , понеже се доверих сляпо на един майстор , който беше убеден че чука биелен лагер или бутален болт . А повдигачите , ги бях сменил още преди ремонта с нови на ИНА понеже и аз мислех , че е някой повдигач ама пак си остана шума . Като отворихме мотора се установи следното : колата е била прегрявана и цилиндрите и буталата бяха надрани ( на цилиндрите само от едната страна личаха леки драскотини , които на допир бяха гладки на буталата си личеше повече ) дойде човек и замери цилиндрите и буталата и каза че са добре и че това че били надрани не трябвало да ме притеснява , отдолу обаче нещата бяха зле . Биелните лагери бяха станали огледални особено на 4 - ти цилиндър и коляновия вал също беше износен , свалихме го и се оказа че и основните лагери за на подобно дередже . Та ремонта се състоеше в шлайфане на коляновия вал на първи ремонт , нови биелни и основни лагери за първи ремонт , нови сегменти и гумички на клапаните . Колата не харчеше масло нито преди нито след ремонта . Буталните болтове ги гледа майстора и каза , че били добре ... Най лошото е че чукането си е същото като преди ремонта , после чух разни теории , че може да чука паразитния вал дето върти делкото , майстора не го е гледал него за луфт в лагерите . Доколкото съм чул ако са разбити лагерите му ще имам проблем с налягането на маслото а аз такъв нямам , сещам се за нещо което видях като беше разглобен мотора а то е че зъбчатките ( май се водят червяци ),става въпрос за тази , която е на паразитния вал и за тази на самото делко , даже и на око си личеше , че има износване между тях . Дали може те да щракат така обаче не знам .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека и другите колеги дадат мнение, но мисля, че чукането при теб не е от аванса. Давай газ смело и то ще се проличи откъде чука :hilezh: Нали виждаш при мен как се получава. Истината е, че това са стари и изморени коли, които не си знаят пробега. Все ще има нещо да чука. Колкото и пари да наливаш нова няма да стане, а за частите, които слагаме коментара мисля, че е излишен. Ние да сме здрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...