Jump to content

Централно заключване - помпата продължава да работи


ceco_valchev

Recommended Posts

Здравейте,

Спря да ми работи централното заключване (на вакуум) на Audi A4 (1998 г. 1.6, 101 hp, седан).

Дайте съвет как най-лесно мога да открия къде е спукано някое маркуче от централното и не прави вакуум за да не иска да се отключва или заключва колата?

Чува се само моторчето на централното как работи и до там!

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърде вероятно е повредата да е в някоя от вакууммашинките на вратите. Когато включиш или изключиш, и компресорчето не спре да работи, ослушай се за свистене покрай вратите. Може да е и при капака на багажника, ако си авант (там беше проблема при мене) или при капачката на резервоара. Корпуса на вакууммашинките е от две части със уплътнение между тях. Частите се закопчават една за друга с клипс. При мен просто клипсовете се бяха разкопчали. Закопчаваш и си готов. Малко по-сложно е ако е отишло уплътнението на плунжера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Тъй като и аз се сблъсках с проблема на вакум помпата на централното, реших да споделя как го отстраних.Не можах да открия темата дето един колега беше пуснал доста богат снимков материал, че да напиша там за това което свърших , но ще пиша тук.Карам АУДИ А4 99 г.фейслифт и от известно време чувах помпата да продължава да работи поне още 10-15 секунди и при заключване и при отключване.Всеки ми разправяше , че е тръгнала да гори и да си търся друга.След няколко дни така, отказа и да се отваря багажника от бутоните, а с ключа си отваряше, което пък няма нищо общо с помпата, понеже там ключалката е електрическа, с моторче.Комфорт модула е на попата за централното и реших да отида при един майстор да погледне дали проблема е електрически и какво да правя натам, че се бях приготвил да търся извадено маркуче някъде.Майстора, ще го наричам така, понеже не му знам името а и не искам да го знам, щом аз който не разбирам от такива неща си го оправих , а той ме прати да си търся втора ръка, понеже от тая нищо не ставало, имало много остатъчен графит от работата й(вътре има едни колелца и перки от графит който при триене отделят прах, който е неизбежно да не се натрупа в помпата, няма къде да иде).Една втора ръка такава е 150 -200 лв.зависи къде я намерите, е за мой късмет не намерих никъде и реших да я разглобя и да видя за какво иде реч, и добре , че го направих.Какво се случи?

Отворих всички елементи съдържащи се в помпата за да разуча начина и на действие, измих всичко от графита и почистих със спирт(платките ги напръсках с WD40, докато изтече всичката мръсотия.Нямаше нищо счупено вътре, после следейки начина на работа попаднах на един елемент който е на малка платка там дето излизат буксите за маркучите за въздуха с бял цвят, като цилиндърче с тръбичка на него, а на платката има запоени две метални плочки с пластина между тях, като надувах или всмуквах въздух пластината залепяше на едната и другата плочка съответно.Внимателно намалих разстоянието на двете плочки към пластината на половина от това както беше идеята е , че това е прекъсвача който спира помпата в двете посоки-отключване и заключване, по този начин скъсих времето за двете операции.Сглобих всичко закачих помпата обратно и сега като натисна ключа за да отключа или заключа всичко става мигновено и помпата си спира на момента, работи без грешка.Е тоя майстор ми идеше незнам какво да го правя, ако бях дал 200 лв. за нова помпа при положение, че тая е перфектна.Може ли да се занимава с това и да не знае , че това е регулатор на времето на работа на помпата, т.е.когато да речем заключваш помпата всмуква ключалките и остатъчния вакум всмуква пластинката към прекъсвача и обратното, когато заключваш го избутва на другата страна и колко е по-малко разстоянието толкова по-бързо изключва .А това го разбрах само като я разглобих за първи път, после видях , че е могло и без разглабяне, има една малка пластмасичка като капаче там дето са тръбичките на които се закачат маркучите, махате я и пластинките са там.След няколко зключвания и отключвания се оправи и ключалката на багажника, а "майсторчето" и за нея ми обяснаваше как тея копчета се скапвали, е всичко се оправи и си работи перфектно, аман от майстори.За пореден път се убеждавам, че няма разбиращи майстори, а само философи.Радвам се , че този форум съществува за да си ремонтираме колите сами, не ми беше за парите, ако се беше наел той да го прави, ама той беше категоричен , да си купувам нова.

П.П. Ако се заемате да отваряте помпата си пригответе спирт, кърпи, памук, че тоя графит ме направи като коминочистач, бях се омазал до учите, затова и не направих снимки, много цапа графита, а вътре всичко е черно от него!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето компресорче го взех за 50лв. втора ръка , но също се забавя при заключване и отключване. Благодаря ivanestio , че сподели за отстраняването на проблема !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз имам проблема с багажника - не се отваря. Така купих колата и много ме дразни по принцип :flehan:

Току що пробвах с друга помпа, по препоръка на майстора - същата работа, чак ме хвана яд, че чак от Варна ми я прати колегата и сега му я върнах.

При мен копчетата на багажника работят, майстора ги провери.

Ще взема да направя и аз тази манипулация и ще споделя резултати.

Дано се оправи, че съм с малко дете и е много досадно постоянното отваряне и затваряне с ключ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Колеги и аз вече сам с проблем и централното и искам да ви попитам за малко информация като вече минали по този път.

До момента сам свалил и почистил механизмите във вратите и днес ми презапоиха модула на централното.Значи след почистването на механизмите ефекта беше много незадоволителен вечерта пак не работеше централното и така отидох на разкачане на модула презапоиха го и след слагането пурви опит неуспешен, след това обаче започна да си работи обаче когато отворя дясната врата плафона не светва (само на нея) а аз днес си играх с шофиорската(защото нещо не ме кефи как се отваря от вътре нещо самото жило се едно не е на място)и когато заключа с ключа колата се заключва (навсякаде) а когато го направя с алармата след секунди се отключва сама, а алармата продулжава да си работи. Конкретно искам да попитам дали след презапояването може да се е загубил сигнал от дясната врата и има ли някакъв метод за калибриране на лостчетата които са зад кората сжурзани кам дръжките за отваряне? И така чакам идеи и решения на проблема колеги защото вече мн се дразня :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен се указа проблем от управлението на алармата ако ти трябва майстор в Сф пиши на лично да ти дам координати на този който ми фиксна мойто излезна ми 40лв ремонта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При B5 има едно крафитено колело, вътре в машинката която се намира отзад в багажника, при мен самото графитено колело се натроши на парчета изведнъж, без да има някакви признаци, ако си с комфорт функция, която вдига стъклата трудно се намира такава помпа и е около 200-250, за разлика нова от Ауди е 600 лв. Има един много точен пич телфона го има във форума Продава части само за Ауди VW, моргата се намира в Нови Искър близо до ТКЗС-то потърси му кординатите и питай при него, ако остановиш, че графита ти се натрошил като при мен успех :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като цяло мисля че е проблем от електрониката защото вчера при отворена дясна врата плафона не светваше а днес и при дясната вече не свети а централното работи, после пък отваря след като отключа и запаля, незнам кво става. Миналия ден след като презапоиха платката първоначално не тръгваше само електрониката се чуваше как цъка, после го чукнах отгоре и си тръгна, има някав проблем но не мога да разбера какъв е самата помпа ли задържа? Иначе мойта кола няма ел стъкла така че сигурно няма комфорт модул някой да да даде малко инфо как се разглобява тая помпа и кво се прави с тея графитени истории. Централното е VDO

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето компресорче го взех за 50лв. втора ръка , но също се забавя при заключване и отключване. Благодаря ivanestio , че сподели за отстраняването на проблема !

Масово бавят и набиват Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)

Няма да им се плашите =)

Редактирано от Bobu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Реших да не пускам нова тема за да пълня форума а да ползвам тази. Моето централно на скоро ми направи един мурафет. Заключва но не отключва... Вадих ,рових,търсих... Няма изпускане по вратите,помислих за нова вакуум помпа. Вече налична...същата работа само че с една малка подробност.При отключване (опита за отключване) започна да ми светва плафоните а преди този проблем не се случваше това действие . След дълги псувни по адрес на немците и цялото им родослове се оказа буксата  на комфорт модула ,която не е контактува добре. Напръсках я с един контактен спрей и си реших проблема с отключването но излезе друг. Сега не ми светва плафоните и по някога не ми вдига стъклата. Та въпроса ми е следния. Може ли някой да ми каже кой кабел за какво е на буксата и как мога да я почистя най-добре. А колата е А4 авант 97г. и номера на вакуум помпата е 4 АО 862 257 А

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Браво колега ... знаех си че преди да започна да правя нещо по колата е хубаво да прочета тук какво става ... та ... проблема ми е досущ като твоя ... но това за вакум регулатора на помпата не го знаех ... разцепих колата от всякаде днес ... и всичко по вакум пътищата е ОК ... датчиците на вратите също ... само там не погледнах където ти ... иначе започнах да разглобявам помпата .. но като видях графитените платна и изтръпнах .. веднага я зглобих и леко я оставих където е ... спряха да ми работят копченцата на багажника ... иначе си отключва и заключва колата .. но не и багажника ... полудях ... накрая хванах да я обръщам колата от яд ... исках да я скъсам на две ... накрая изпущих една кутия цигари докато се успокоя и реша да вляза отново тук във форума ... (бях спрял заради булшинството т*панари и разбиратели които са тук) ... нагледах се на какви ли не съвети преди време и теглих една на форума ... но такива като теб са рядкост и мисля че постовете на такива хора като теб трябва да са в червено да мигат и да имат гриФ ДОКАЗАНО ... за да може хората да ползват форума по предназначение ... та ... сега е 18:45 .. цял ден съм седял на колата .. сега се прибрах ... НО заради теб :) (с добри чувстваде) слизам долу и я мятам пак :D  ... Радвам се , че този форум съществува за да си ремонтираме колите сами и най-вече че понякога има читави мнения като твоето !!! ... благодаря предварително ;) ... ще пиша по-късно какво е станало ;)

Говоря за 

ivanestio

 ... ако не знаете за кой говоря ;) !!!

Редактирано от Tqko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за думите колега! :respekt: Ще се радвам моят пост да ти свърши работа, гледам да пиша винаги когато отстранявам някакви проблеми по колата, защото отдаван съм спрял да ходя по сервизи, не заради цените им, а заради тяхната некадърност.Винаги гледам да ги описвам, защото и аз съм се блъскал като теб по цял ден за нещо, което се е оказвало толкова лесно, но ако е имало кой да го каже, тогава става безценно.Ако разгледаш и другите ми постове в различни теми, ще видиш, че първо са дооооста дълги :) , но съм се постарал да опиша всичко, а когато да речем вземеш частта в ръце и четеш мнението ще добиеш представа за какво иде реч, защото не съм пускал снимки никъде, особено с проблема(и отстраняването му) с източването на бензин от нашите модели, но немеца, не е мислел, че в Германия като не се точи, тука няма да се точи и краде :)

А багажника ще почне да се отваря, след като оправиш пластинката, закачиш всичко и след това един път заключваш и отключваш с алармата централно и всичко се оправя, ако не, рестартираш алармата от valet  бутона, това е аварийният бутон, който е поставен някъде скрит(но ти го знаеш) и примерно ти е паднала батерията на дистанционното  от алармата и отвориш с ключа, тя започва да пищи, но от този бутон я деактивираш, после като си сложиш нова батерия на дистанционното и я заключиш с него всичко си се активира, това също го знам от опит.

Сега примерно си сменях гарнитурата на капака на двигателя, че сълзеше и ме дразнеше понеже карам с 5/40 масло и явно и е тънко вече(колата е 1999), но след като я смених всичко стана 6, сложих си elring, но това е друга тема, просто прочетох тук там и пак не ходих при майстор, резултата е сменена гарнитура и нищо счупено при манипулацията.Не съм писал как става, защото не е голяма философия, дори за човек с поне минимални познания и сръчност.

Успех!

 

П.П.Така, както съм описал метода с помпата съм оправил и на сестра ми колата, чиято помпа е на същия принцип, а колата е VW Polo!

Редактирано от ivanestio
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Помпата е в багажника под корите при капачака на резервоара, на моят модел е там!А плафоните са друга тема, нямат общо с помпата, тя е за багажника дето ти писах в другата тема!Плафоните може да са от зацапани контакти на ключетата на вратите, аз моите съм ги свалял и почиствал, а може и да е окъсил кабел по сгъвките на кабеляците на вратите, имал съм прекъснат там и ми беше спряла светлината на вратата долу като отвориш, а може и комфорт модула да ти дава бъг!Търси в други теми, нека тази остане за това което е в заглавието и да не я пълним с глупости извън нея! :zustimm:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре ок, няма да я пълним, значи само да обобщя. Проблема с НЕотключването на багажника се дължи на 2-те пластинки, които трябва да приближа една към друга?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Не съм го казал никъде така, просто съм ти дал насока , къде да търсиш проблема, тук споделяме, кой как какво е направил, но никой не е на 100 % сигурен за да каже точно това правиш и всичко се оправя, а и ти трябва да си провериш сам и да пробваш кое е.

При теб може да е прекъснат маркуча за въздух към ключалката и затова да не работи, провери първо това, защото когато не работи само багажника а всичко друго работи, може при заключване или отключване да си работи помпата, докато изключи самото реле за време, а не този прекъсвач с пластинките, има такова за да не работи помпата непрекъснато, докато изгори, когато се спука маркуч,но дори и за това време щом не отключва значи няма въздух до там.

Нали знаеш, че централното на багажника отключва и заключва, само когато предварително е отключена ключалката механично с ключа, да не се окаже това, че много ще се смееш после, след като минеш, през целия филм, а се окаже това :)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е това с ключалката. Багажника когато си иска отключва, но когато се заяде, трябва да заключа и отключа 4-5 пъти, докато отвори. Като свалих кората и смазах 20 пъти заключвах и 20 пъти колелцето се движеше свободно, плавно и докрай. Сглобих и на другия ден пак не искаше да се отвори... Ако се губи вакуум заради спукан маркуч, едва ли може веднъж да е спукан веднъж не...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Багажника когато си иска отключва, но когато се заяде, трябва да заключа и отключа 4-5 пъти, докато отвори. 

Много точно си го казал, а извода според мен е дупка в маркуча, като при теб в случая трябва да се увеличи разстоянието на пластинките за да се увеличи времето на работа на помпата, но първо си прегледай точно този маркуч, аз така бих постъпил, като го проверя първо на снопа при сгъвката от кабелите на багажника, а там може да си откриеш и някой закъсал кабел, аз съм преподвързвал снопа на старото ми Ауди, това си е често срещано, а проблема беше, че даваше оттечка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той маркуча не е в сноп а е отвън по пантата ( седан д колата) та там е здрав но утре ще го преслушам целия и ако няма спукано ще увелича разстоянието между пластините

Sent from my HTC One using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте колеги! За да не отварям нова тема ще пробвам да получа отговор тук: И аз минах по този път, като на моята помпа вътре графитения модул е натрошен. Колата е Ауди А3 97г 1.8 3 врати, а помпата е с номер 8L0 862 257 E на VDO, та когато започнах да търся нова помпа срещам най-различни разновидности и искам да знам този номер до колко са от значение буквичките в него (например последното "Е") Примерно дали съвпада с номер 8L0 862 257 Р И това, че моята е комфорт функция дали е от значение.  Благодаря предварително! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ...........

Аз съм слагал помпа на Поло 97 от Голф 5 не знам година, просто гледах да съвпаднат буксите, защото го взех от морга и всичко си работеше ОК.Комфорт модула няма общо с тази помпа!Отиваш да търсиш в моргата и си носиш твоята помпа да сравняваш, като намериш подходяща закачаш на буксите от твоята кола и тестваш, пазариш се, че евентуално не е същият модел, за да свалиш някой лев, обикновено не се получава :), плащаш и си ти ;), ако има разлика във времената за заключване и отключване отваряш и регулираш после, но може да не е необходимо.

П.П. При теб може да намериш подходяща от Пасат, Поло, Голф и т.н., аз сега сменях на Ауди А4 стартер с такъв от VW пасат и бяха идентични, работи без проблем.

Редактирано от ivanestio
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят проблем е сходен, помпата работи, нито отключва нито заключва, но прозорците се вдигат и свалят. Ослушвах се за спукани маркучи, нищо. Сега свалих помпата да пробвам да я сервизирам и аз. 


Отворих я, нищо нередно не видях, закачих я пак да я пробвам с изкарани маркучи. При работеща помпа си сложих пръстите на дупките не усещам никакво налягане....опитах се да надуя двата маркуча, щяха да ми се пръснат бузите, няма оттечки. Направих видео със звука, който издава помпата...споделете дали е същият звук като при вашите работещи помпи :)

http://www.youtube.com/watch?v=LmvQbtpYpgA

Редактирано от AgopXX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги нов съм във форума и искам да се извиня че използвам тази тема...аз също имам проблем с вакум помпата на моето Ауди.Проблема му е че не работи всеки пат и трябва да го чукна леко за да тръгне иначе не тръгва ако не го чукна.Не го прави всеки път но е гадно когато го закл. и после обикалям около него защото не иска да се откл. :) Благодаря ви предварително и пак се извинявам че ползвам темата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...