Jump to content

Трудно палене след смяна на бензинова помпа


ivailo_stoqnov

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Моля да споделите опит или съвети относно един дразнещ проблем!

Както някой от вас знаят, скоро съвсем ненавреме и не на място ми се наложи да сменя принудително оригиналната си бензинова помпа, поради счупване на щуцера за бензина, който излиза от нея.

Помпата е сменена с чисто нова, скъпа и определено съм доволен от работата и, разхода на бензин, вървежа на колата, с изключение на следното:

След всеки един по-продължителен престой на колата, примерно една вечер, първото палене става с много повече въртене от нормалното. След това няма проблем, ако не стои по-дълго колата в покой. Лошото е, че това се случва постоянно.

Размислите ми по темата ме довеждат до идеята, че помпата не може да задържа налягането в системата, когато колата е изгасена. Предполагам, че трябва в самата нея или някъде по хранителната система да има клапан, който да държи необходимото налягане, предполагам че беше 4,5-4,8, за да може при следващото палене да става всичко без проблем.

Много е вероятно да съм изтеглил късата клечка с тази помпа и ако това клапанче е вградено в нея да не работи както трябва.

Определено нямам никакво намерение да сменям помпата отново, по скоро си мисля за допълнителен клапан на точното място в системата или някакво друго алтернативно решение.

Опасявам се, че при един по-слаб акомулатор може би ще имам ядове с паленето.

Очаквам вашите предложения за решаването на този дразнещ проблем!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си клапана за излишното гориво. Намира се на края на бензиновата рейка. В него влиза един малък маркуч от дроселовата клапа. Извади го и виж да няма бензин в него. Ако клапана ти е изпуснал може да го има този проблем и да не може да задържи налягането в системата. Не е изключено и бензиновата помпа да е с по различни параметри от старата ти оригинална.

Редактирано от leo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това дават руснаците за налягането на помпата. Втората колонка е за ADR.

3703430y.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам, има 2 клапана:

единият в помпата и този за излишното гориво.

Първият го отписваш автоматично.

Вторият може да се провери и евентуално смени,

но май не беше много евтин.

между другото, и аз бях в подобна ситуация

с първоначалното палене, която се влошаваше прогресивно.

Случайно се усетих, че има значение какъв бензин зареждам.

(споделял съм и в други теми).

С Лукойлски и на Петрол - проблема го има.

При Ромпетрол обаче - всичко е ток и жица.

Пали без да се замисля.

Моята помпа също е сменена,

не е скъпа, не е и маркова.

Редактирано от Veselin Milev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре:

- дай на контакт, брой до 5

- върни контакта

- пак дай на контакт и пак брой до 5

- пробвай да запалиш

ако запали без грижи, много е вероятно в новата помпа да нямаш клапан за обратното гориво, а в старата да си имал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен също е сменена помпата (не си спомням точно марката май беше с "Mapco", но в никакъв случай не е с оригинална) и го имах този проблем само, че към 2-рия ден ставаше този ако мога да го нареча така "проблем"! И аз като колегата "Veselin Milev" съвсем случайно разбрах, че това изчезва със смяна на бензиностанцията(ЛукОйл към Шел), в моя случай със смяна на бензина (95 към 98) и оттогава храня само с 98 и проблем съм нямал нито за момент и пък и на колата и е по приятно :zustimm:! Колега пробвай с едно зареждане(примерно 20-30лв 98 или смяна на бензиностанцията) и ще видиш, че проблемчето ще изчезне моментално! Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ще пробвам всичко което ми казвате, но проблема според мен дойде от смяната на помпата. Просто започна веднага след като я смених, нищо друго не е правено по колата. Момчето, което ми я сменя мери всичко по сисакова темата, и след смяната на помпата налягането на рейката беше такова, каквото трябва. Затова си мисля, че тази новата няма клапана или нещо не е точно каквото трябва. Дори сега се сещам, че веднага след ремонта с новата помпа отидох до Мола в Ст.Загора, защото трябваше да прибера от там жената и децата, да сме стояли не повече от 1 час там и при запалването веднага усетих, че трябва да върти в пъти по-дълго за да мога да запаля!

Задължително ще пробвам с друг бензин, щото сега зареждам предимно на ЕКО, от този Економи 95. Примерно ще пробвам някакъв по-високооктанов от Шел, Ромпетрол или Лукойл, за да видим какво ще стане. После отиваме на вариант някакъв клапан, който да се монтира някъде по системата, примерно след резервоара, който да върши работата на този в помпата или нещо такова. Не мисля, че клапана за обратния бензин, излишния има отношение към паленето. Просто мисля, че си изпуска налягането като стои без да работи или тази помпа и трябва повече време за да го постигне, но това в би трябвало да се усеща и по вървежа на колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че клапана за обратния бензин, излишния има отношение към паленето. Просто мисля, че си изпуска налягането като стои без да работи или тази помпа и трябва повече време за да го постигне, но това в би трябвало да се усеща и по вървежа на колата?

Разбира се, че има отношение към паленето!

Той задържа бензин в рейката.

Ако пропуска и връща гориво обрарно в резервоара,

при палене,помпата трябва да подкачи бензин

отново по цялата система.

Затова въртиш повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобно нещо - трудно първо палене - се наблюдава като падне нивото на бензина в резервоара под 1/3. Когато в пълен резервоара си пали от "половин оборот"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи от колата- сеатите ни мога да ти ги запаля с половин литър в резервоара само като им покажа ключа :hilezh:

При изправна горивна система не би трябвало да има значение количеството гориво. Колите с помпи в двете половини на резервоара страдат от това, не само при палене, при сдаване на багажа на едната помпа. При запушена вентилациия пак има проблем заради създаващия се вакум.

А, да- потопяемите помпи се охлаждат от горивото и затова е хубаво да си стоят едни 10 литра бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами винаги, когато стрелката тръгне към резервата, се налива! По закон! Аз също съм наясно за охлажването на потопяемите помпи, както знаете в моя случай не съм затрил на зор помпата, просто и се наредиха звездите и се счупи щуцера, помпата и до ден днешен си бачка, яко! Ама не може да качи бензина през маркуча към фланеца на резервоара! Това беше причината да се сменя, да беше изгоряла мама и стара да не ме е толкова яд!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....................съвсем случайно разбрах, че това изчезва със смяна на бензина (95 към 98) и оттогава храня само с 98 и проблем съм нямал нито за момент и пък и на колата и е по приятно :D! Колега пробвай с едно зареждане(примерно 20-30лв 98 или смяна на бензиностанцията) и ще видиш, че проблемчето ще изчезне моментално! Успех!

Ето така се създават великите (тотално погрешни) легенди!

Голям си колега, евала!:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не ми харесва подигравката ти! Колкото и да ти е смешно лично на мен така ми се реши проблема(без значение колко литра имам, дали 20,30,50)колата си пали на четвърт след това, а и в темата се видя, че и други колеги са установили същото! Споделих това което е помогнало в моя случай!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подигравка е ако твърдението ти има смисъл, а аз се гавря с него, но това не е така в случая.Проблем от този вид НЯМА как да се оправи с по-високо октаново число, по този начин ТИ набутваш лековерните хора(а такива много) финансово с абсолютно излишни разходи.Това не може да се толерира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре:

- дай на контакт, брой до 5

- върни контакта

- пак дай на контакт и пак брой до 5

- пробвай да запалиш

ако запали без грижи, много е вероятно в новата помпа да нямаш клапан за обратното гориво, а в старата да си имал.

Иво и аз така си мислех че това е метода обаче скоро помагах на един съфорумник да си смени бензиномера на ADR и там се оказа че при контакт помпата не се включва а когато вече завъртиш стартера. Защото аз като му го смених и докато му кажа да не включва на контакт че да не ми измие очите :hilezh: колегата вече беше на контакт и бензиномера си работеше. Странното е че и на моята ADR сменях помпата и я бях извадил с цялата кошница и с бензиномера но не помня дали съм пробвал да давам на контакт и да гледам дали тръгва помпата. Нека някой колега който е правил тази интервенция да каже как е било при него. Явно при ADR не е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време с един колега коментирахме случая, защото и на моето АЕБ не се пуска помпата при контакт. Започва да работи заедно със завъртането на стартера. Той твърдеше, че на неговата кола помпата тръгва още на контакт :zustimm: Така че може би ги има и двата варианта.

ivailo_stoqnov Мисля че добре си се ориентирал към клапана на самата помпа.

Симптомите на прецакан fuel pressure regulator - клапан за обратния бензин, както го наричате са точно същите, но аз съм по -скоро за клапана на помпата, след като проблемът ти се е появил веднага след смяната. Опитай с допълнителен клапан. Имаше писано по въпроса :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на АДР помпата се включва чак когато завърти стартера. Истина. Няма смисъл 5 секунди, 10 секунди и т.н.

Първо проверете дали изпуска клапанчето за излишния на рейката.

Иначе има и втори клапан който обикновено дава фира. Клапана в самата помпа. Шунтирайте клапанчето дето изпуска налягането(това на рейката) и проверете с манометър колко налягане вдига самата помпа и колко държи.Изгасете мотора. Стойте с манометъра поне 5 мин. Ако падне под 2 бара значи имаме проблем. И той е най-вероятно в помпата. Нищо че твоята е нова. Това нищо не значи.

Редактирано от kostaIliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали знаете как трябва да работи помпата за двигател AGN (1,8 20v) - дали включва още на контакт или чак като завъртя ключа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре де, ясно, и аз мисля, че проблема е в клапана на помпата!

Хайде някой на края конкретно да каже, можеш да сложиш този и този клапан, на ето това място, и да вървя да го правя! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=47043

колеги, дали пък тук някъде не се крие отговора на загадката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги, никой нищо ли не измисли???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега как да не сме измислили нищо. Ами каза ти се че може да е от клапана на рейката например. Но това ще се разбере когато се смени. Иначе на първо време ако се съмняваш в клапана на помпата можеш да си сложиш един невъзвратен клапан някъде между горивния филтър и другия клапан. Където ти е удобно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето, точно за този клапан питам, какъв, с какви показания, от къде?

Разбира се, че от там мисля да започна, все пак, проблема се появи след смяната на бензиновата помпа!!!! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влизаш в магазин за авточасти и искаш невъзвратен клапан. Обикновено го ползват дизелджийте. Като кажеш че ти трябва за горивопровода и те ще ти дадат такъв например като на снимката. Гледаш къде е стрелката, режеш където ти е удобно горивопровода преди рейката и го слагаш като го стягаш добре с хубави скоби.

3730576Q.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря много, мисля в събота да го пробвам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...