Jump to content

Малка питанка относно А6 4F - част 2


grizzly

Recommended Posts

Колко екологична е колата ще е определящ фактор, а не мощността или годината на производство, вероятно каталожните данни и евро нормата която покрива двигателя ще се гледат . Аз съм твърдо за това.

Нова тв

Редактирано от MSM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би ще мерят контролно различни модели... Едва ли ще мерят всяка кола, би било невъзможно да се подават данни в данъчното за отделна партида.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо искаш принудително, мощност ли изгуби?

Първо благодаря, линка ми свърши работа.

Иначе не губи мощност колата, но изведнъж стана голям проблем с ДПФа. Както беше ок, светна в жълто и никакви изтезания извънградско не я угасиха. Беше вдигнала чувствително нивото на маслото (т.е. беше на макс, при положение че съм убеден че при смяната преди около 2-3к км беше добре). Издърпахме го до ниско ниво и долях литър масло (оригинално, ФВ, 507). Това не знам защо се е получило, дюзите са добре (най-голямата корекция ми е 28 на едната). Според сервиза е заради честата ДПФ регенерация и повечето гориво което впръсква по тази причина. Разхода ми е наистина доста висок - около 14-15.

След това пуснахме принудителна регенерация но грешката в ДПФа си остана. Колата се поразтовари, усещам я като че ли да тегли малко повече, обаче лампата свети.

Решили сме да го киснем в течност за почистване на отлагания в ДПФ филтри. Дано се оправи.

Иначе ще търся начин да го махам, просто карам прекалено често и прекалено дълго градско. Някой вършил ли е операцията за да ми препоръча нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно е това с течността - ще го сваляте за да го киснете ли?

Съдейки по разкази на колеги, много се радвам че нямам тази екстра .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам, сваля се и се кисне. При някои помага, при други не. Зависи колко е задръстен.

А аз седя и си мисля дали така и така да не го махам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз явно съм набарал правилната комбинация от интензивност на каране, преходи и гориво. Не мисля и занапред нещо да променям, независимо кой какво казва.

Колата ми е на 169 000км

40000км в България , 80% от които извънградско, горивото в 95% от това време е Shell V-Power Diesel.

показания на дюзите: -12, -10, +2, +4, +6, +8 :respekt:

DPF-a: перфектен, никога не е съзадвал проблеми.

Не съм ползвал никога добавки, нищо не съм почиствал превантивно, нищо не съм сменял по двигателя. Дано така остане и занапред. :rolleyes:

между другото този момент с кисненето на DPF-a го чух една вечер на една среща на собствениците на BMW E60. Според тях имало нужда от тази процедура на около 200 хил.км. Даже показваха някакви клипчета как работи колата преди и след.

От една страна DPF-a е добре измислен и доста издръжлив (специално при 2.7, 3.0 и 4.2тди), но отдруга на употребявана кола почва да създава проблеми. Така като ви чета постовете неприятностите идват основно от това, че карате тези коли интензивно градско. Или трябва да си смените дестинациите, колите или да махата DPF-ите. Това последното май е най-неприятния момент, защото за толкова години не съм чул/не познавам човек който да го е правил на 4F и след това да се е похвалил.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо благодаря, линка ми свърши работа.

Иначе не губи мощност колата, но изведнъж стана голям проблем с ДПФа. Както беше ок, светна в жълто и никакви изтезания извънградско не я угасиха. Беше вдигнала чувствително нивото на маслото (т.е. беше на макс, при положение че съм убеден че при смяната преди около 2-3к км беше добре). Издърпахме го до ниско ниво и долях литър масло (оригинално, ФВ, 507). Това не знам защо се е получило, дюзите са добре (най-голямата корекция ми е 28 на едната). Според сервиза е заради честата ДПФ регенерация и повечето гориво което впръсква по тази причина. Разхода ми е наистина доста висок - около 14-15.

След това пуснахме принудителна регенерация но грешката в ДПФа си остана. Колата се поразтовари, усещам я като че ли да тегли малко повече, обаче лампата свети.

Решили сме да го киснем в течност за почистване на отлагания в ДПФ филтри. Дано се оправи.

Иначе ще търся начин да го махам, просто карам прекалено често и прекалено дълго градско. Някой вършил ли е операцията за да ми препоръча нещо?

При мен никога не ми беше светвала лампата за филтъра, но след първият ремап(колата пушеше много) филтъра се задръсти за 4 дена и колата се сдуха здраво от към динамика. Принудителното регенериране няма да помогне според мен. Кисненето и да има резултат ще е за кратко време. Един път стигнеш ли до такова запушване оправяне няма ако типа на шофиране се запази. Ако след кисненето пак се запуши ще трябва да го премахнеш. Първо софтуеарно после и физически. Аз вече извърших тази процедура балгодарение на помощта и съдействието на Stoil :respekt: и съм много доволен.

Поздрави

Редактирано от TMAX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да, прави сте. Извода е ясен - тази кола с ДПФа не е за градско каране, особено на къси дистанции (както при мен). Като най-голямата болка е ДПФа, дюзите са сравнително доста по-лесни за поддръжка. Вертер е перфектен пример - 80% извънградско и никакви проблеми.

Мисля че в скоро време ще пиша и аз на Стоил, дано да могат и моя да премахнат. Дори и да го оправя сега, ще изкара макс до зимата според мен. По добре е да си реша проблема генерално, тъй като потребностите ми няма как - все ще си ми трябва и за градско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ставаше за градско щяха да го напишат някъде. По скоро всичко след определени километри трябва да се смени. Знам, че на всички са реални километрите ама на някои са по малко реални.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато си купуваш кола не пише къде да я караш в градО или селО. Тъпо е да се съобразяваш спрямо колата, а не тя с теб.

Този ДПФ може да се премахне софтуерно и да го продадете за около 400лв и сте на нулата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че всички тук сме умни, обаче Шпекси винаги е малко по-умен. Мерси че ми отвори очите.

Доста често ми се случва да изкарам 500 км с колата без прекъсване на интервали по 8 км градско сутрин и вечер. В зависимост от времето даже не успява да загрее напълно. Според мен кола с ДПФ не е преценена за такъв тип каране, а аз няма как да си променя потребностите. Затова обмислям да го премахна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да, прави сте. Извода е ясен - тази кола с ДПФа не е за градско каране, особено на къси дистанции (както при мен). Като най-голямата болка е ДПФа, дюзите са сравнително доста по-лесни за поддръжка. Вертер е перфектен пример - 80% извънградско и никакви проблеми.

За съжаление градското в София не е градско, а киснене на едно място и червени вместо зелени вълни по светофарите "тръгни, спри" - примери колкото щеш. Ето това е което пълни филтъра. Няма такова неуредено движение в никой град в Европа - може на всякъде да има огромни задръствания, но колите все пак се движат бавно и постоянно. А в София, дори сега когато заради скъпото гориво колите намаляха пак е проблем защото я няма организацията... Аз за себе си съм намерил баланса - ползвам колата в града, само за разстояния повече от 5-6 км където поне 5 мин. може да се движиш с 50-60км, и не я карам в същинския център, където ползвам метрото или ходя пеша. Вече доста време така нямам проблеми с ДПФ-а.

Legendata - а ти провери ли колко ти е задръстен филтъра през Вагком на 103 или 104 канал беше? Коя жълта лампа ти свети постоянно? Не би трябвало вече да е за ДПФ, а двигателчето и щом не е червена все още може да се оправи. В Порше ще ти я регенерират както трябва за 40-50лв. ако не е светнала червената лампа. Прегледа ли и темата за ДПФа при 4f? Пусни грешките които ти дава през Ваг там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление градското в София не е градско, а киснене на едно място и червени вместо зелени вълни по светофарите "тръгни, спри" - примери колкото щеш. Ето това е което пълни филтъра. Няма такова неуредено движение в никой град в Европа - може на всякъде да има огромни задръствания, но колите все пак се движат бавно и постоянно. А в София, дори сега когато заради скъпото гориво колите намаляха пак е проблем защото я няма организацията... Аз за себе си съм намерил баланса - ползвам колата в града, само за разстояния повече от 5-6 км където поне 5 мин. може да се движиш с 50-60км, и не я карам в същинския център, където ползвам метрото или ходя пеша. Вече доста време така нямам проблеми с ДПФ-а.

Legendata - а ти провери ли колко ти е задръстен филтъра през Вагком на 103 или 104 канал беше? Коя жълта лампа ти свети постоянно? Не би трябвало вече да е за ДПФ, а двигателчето и щом не е червена все още може да се оправи. В Порше ще ти я регенерират както трябва за 40-50лв. ако не е светнала червената лампа. Прегледа ли и темата за ДПФа при 4f? Пусни грешките които ти дава през Ваг там.

При мен филтъра се беше задръстил напълно - правеше налягане след турбото от рода на над 1 атмосфера, но червена лампа не е светкала. Светеше си постоянно само жълтата лампа за филтъра. Лампата за диагностика също не е светкала, както и не отчиташе грешка на Ваг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да се оплача от ДПФ-а. никога не е късно :hilezh: Карам много градско, предимно малки разстояния, зимата едва загрява дори с печката. Светна ми предупреждение веднъж, усетих го и по вървежа, но само след 2 км на околовръстното се оправи. Често виждам в огледалото, че изпушва (може би 1 път на седмица). Колата е на 245 000 км вече. Карам и доста извънградско де. Мисля да си я карам както досега. Не ми се ще да махам ДПФ, защото са по-малко вредните емисии :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен ситуацията е подобна на ТМАХ. Свети постоянно жълтата лампа на ДПФа, само че има и грешка particle filter upper limit exceeded (link) . Регенерация пускахме, но не се изчисти напълно. Може би е трябвало 2-3 пъти да се пусне.

Както и да е, вече ДПФа е свален и натопен в препарат за почистване. Според хората си е имало още доста сажди вътре. Ако не е много зле положението, утре мога да споделя дали процедурата има ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен филтъра се беше задръстил напълно - правеше налягане след турбото от рода на над 1 атмосфера, но червена лампа не е светкала. Светеше си постоянно само жълтата лампа за филтъра. Лампата за диагностика също не е светкала, както и не отчиташе грешка на Ваг.

Сега си погледнах инструкцията, която си бях взел от Порше- не е червена индикация, а следното:

- Поява на иконата за ДПФ на ФИС ==> 55% запълване

- Поява на иконата за свещите + енджин ==> 75% запълване ( "Двигателя преминава в авариен режим и водача усеща голяма загуба на мощност")

- Поява на иконата за ДПФ + свещите + енджин ==> 90% запълване ("Водача трябва по най-бързия начин да потърси съдействието на оторизиран сервиз, тъй като регенерацията може да бъде извършена само там и то за сметка на клиента! Ако натоварването на филтъра със сажди е надвишило 90%, регенерация не е възможна и следва смяна на филтъра отново за сметка на клиента")

Аз имах грешка за ДПФ ,май същата, и в Порше я бяха изчистили при регенерацията и повече не се е появявала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли идея защо ми тече вода отдолу под колата в участъка около педалите - някъде от където започва страничната предпазна кора. Изтича наведнъж към 200-300 мл след дъжд или мивка, и то само след като мръдна колата на 20 м. В нишата пред предното стъкло е абсолютно чисто и няма листа които да запушат. Ако е някъде по проводите запушването как ли може да се изчисти?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този DPF има живот според ауди около 250 - 300 хил.км. (за 6 и 8 цил.мотори)

Нормално е да не е вечен и вероятно около тзои пробег започват да светкат лампите.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто, ще трябва да разглобяваш и да гледаш откъде влиза вода.

Аз да питам какво правите с горивото? Тук спря да се предлага на EKO дизел+ и само тоя економи, който не е оферта. Някой знае ли дали е само временно или го спират, защото идва скъпо?

Ромпетрол и Шел как са като качества?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво те притеснява и не му е оферта на ЕКО-то? Аз съм най-доволен от тях. Бях минал на ОМВ, защото са ми на лесно място, но пак се върнах на ЕКО.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш възможност опитай V-Power, разликата в цената се изравнява от пониженият разход извънградско.

Поне такива са ми наблюденията върху комън рейл (сравнително на малко километри).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш възможност опитай V-Power, разликата в цената се изравнява от пониженият разход извънградско.

Поне такива са ми наблюденията върху комън рейл (сравнително на малко километри).

Моите наблюдения са същите :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...