Jump to content

Айде нова темичка за размисъл - проблем с климатроника


sagiboy

Recommended Posts

Здравейте пак колеги!Единия проблем го решихме-сега да скокнем на другия:hilezh:

Като пусна климатроника и си тръгва нормално и си духа и на шофьорското и на пасажера студено.По някое време обаче започва да духа топло от пасажерското място до прозореца,отпред на стъклото и половината от пасажерското в централната конзола.Като изгасиш колата и запалиш отново-същата работа-първо студено после топло:rotcol:!

Въпроса ми е да неби да му е нужна адаптация и някой знае ли как да я направя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с адаптация чрез Ваг-ком, но ако не знаеш как, накарай някой, който разбира!

Успех!

Ок VAG-COM-a го имам,ама някой дали знае кои канали и какво точно трябва да се направи защото съм малко бос с тази апаратура?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да стане с адаптация... но може и да не :hilezh:

Има сервизен бюлетин за тоя проблем (2007550/5) и нова версия на тоя клапан, който управлява двете зони... намира се отпред, лесно се стига до него

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Customer statement / workshop findings

Very different temperature on the driver/passenger vents or no cold air on one side.

Very hot air comes out of the dashboard vents when driving. This can be fixed by switching the ignition

off and on.

Technical background

1. Swarf from the engine production blocks the pump valve unit. As a result, one valve can stay

permanently open. Through the open valve hot water flows into one of the heat exchangers.

2. Plug on the pump valve unit not correctly slotted in or pin pressed out.

3. Pump valve unit not correct, one or both valves jam or do not close correctly.

4. Outside temperature sensor on the bumper shows undefined values.

Production change

1. The engine blocks are cleaned of swarf in a high pressure washing system from 4F 2 6N018394.

2. Extensive checks at the supplier from 4F 6N 090000.

3. Optimised pump valve units with parts index B from 4F 8N 097314 for LHD and 4F 8N 094300

for A6 with RHD

4. Outside temperature sensor correct from 4F X 6N 026534

Measure

1. Turn both sides on "Low". If the temperatures on the driver and passenger side do not clearly drop, a

valve in the pump valve unit is blocked.

Replace the pump valve unit.

2. Check the plug on the pump valve unit in the plenum chamber. The illustration shows a pressed-out

pin (arrow).

Technical product information Transaction No.: 2007550/5

Sporadically very hot air from dashboard vents, A6 Release date: 01-Mar-2008

Sporadically very hot air from dashboard vents, A6(2007550/5) Page 1 of 3

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да стане с адаптация... но може и да не :hilezh:

Има сервизен бюлетин за тоя проблем (2007550/5) и нова версия на тоя клапан, който управлява двете зони... намира се отпред, лесно се стига до него

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Customer statement / workshop findings

Very different temperature on the driver/passenger vents or no cold air on one side.

Very hot air comes out of the dashboard vents when driving. This can be fixed by switching the ignition

off and on.

Technical background

1. Swarf from the engine production blocks the pump valve unit. As a result, one valve can stay

permanently open. Through the open valve hot water flows into one of the heat exchangers.

2. Plug on the pump valve unit not correctly slotted in or pin pressed out.

3. Pump valve unit not correct, one or both valves jam or do not close correctly.

4. Outside temperature sensor on the bumper shows undefined values.

Production change

1. The engine blocks are cleaned of swarf in a high pressure washing system from 4F 2 6N018394.

2. Extensive checks at the supplier from 4F 6N 090000.

3. Optimised pump valve units with parts index B from 4F 8N 097314 for LHD and 4F 8N 094300

for A6 with RHD

4. Outside temperature sensor correct from 4F X 6N 026534

Measure

1. Turn both sides on "Low". If the temperatures on the driver and passenger side do not clearly drop, a

valve in the pump valve unit is blocked.

Replace the pump valve unit.

2. Check the plug on the pump valve unit in the plenum chamber. The illustration shows a pressed-out

pin (arrow).

Technical product information Transaction No.: 2007550/5

Sporadically very hot air from dashboard vents, A6 Release date: 01-Mar-2008

Sporadically very hot air from dashboard vents, A6(2007550/5) Page 1 of 3

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Този клапан в коша на мотора ли е или под пластмасовата кора отпред?какъв е начина да го теставм?

....всъщност това е клапана който затваря водата от мотора към парното-правилно ли съм разбрал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапана е отпред под пластмасовата кора, честно казано не знам дали има сигурен начин да се тества ... дай един мейл на лични да ти пратя PDF-a за тая акция

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапана е отпред под пластмасовата кора, честно казано не знам дали има сигурен начин да се тества ... дай един мейл на лични да ти пратя PDF-a за тая акция

Веско,аз я намерих темата в нета и си дръпнах PDF-a,даже току що бях в гаража и видях къде се намира клапата, но не знам как ще я проверя дали е заяла или си е заминала....ще трябва да го измисля:hilezh:добре че идва зимата:rotcol:

извадих куплунга,но ще го направя пак когато загре колата.може просто да е заяла,но ще видя пак

обаче не трябва ли да има клапа която е вътре в купето и сменя въздуха от климатик на топло от радиаторчето,а не само тази за топлата вода

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и аз и Rio ме писали по този проблем с клапана. При мен се чувства общо взето рядко и го оправям като OFF-на климатика и го включа после пак. Когато е в ръчен режим климатика - съм забелязал че почти не го прави проблема (три - четири пъти това лято).

В Порше - естествено казват че само смяна оправя нещата (склонен съм да се съглася) и струва към 550-580лв с труда.

Обаче адаптация и аз незнам възможна ли е тук и как става. Аз не съм вадил куплунга никога, но ми стана любопитно?! Моля, нека ако някой е правил адаптация да пише!

Чува се обаче как клапана затваря и отваря и сякаш се мъчи и му е трудно- това го чувам като ON/OFF - вам климатроника .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали пък като за начало да не се пробва с контактен спрей върху куплунга. Все пак там е доста прашно. Също е и с големи температурни разлики, а и влага трябва да има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали пък като за начало да не се пробва с контактен спрей върху куплунга. Все пак там е доста прашно. Също е и с големи температурни разлики, а и влага трябва да има.

Смятам тези дни да поразглобя и да видя какво ще стане и ще пиша тука във форума!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свали клапана и го разглоби. Супер елементарен е – електромагнит, бутало с конусен връх нанизано на пружина и мембрана.

Почисти го, после сглобяваш обратно и всичко ще бъде наред. За щастие иначе адски гаден проблем, се решава лесно.

При мен духаше 80С отляво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свали клапана и го разглоби. Супер елементарен е – електромагнит, бутало с конусен връх нанизано на пружина и мембрана.

Почисти го, после сглобяваш обратно и всичко ще бъде наред. За щастие иначе адски гаден проблем, се решава лесно.

При мен духаше 80С отляво.

Като го свалиш не губиш ли много антифриз?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То е най-горе. Нищо не се губи. Клапаните са супер елементарни, като в Перла 04.

Само набиваш по един болт в маркуча, или някакви стягащи клещи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То е най-горе. Нищо не се губи. Клапаните са супер елементарни, като в Перла 04.

Само набиваш по един болт в маркуча, или някакви стягащи клещи.

Ясно.....ще видя какво ще направя и ще добавя и снимков материал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, както сме я подкарали, тия от Порше нЕма да видят и един лев скоро от нас :2gunsfiring_v1: . (Например, някои от нас вече си почистиха дроселите вместо до ги сменят с нови)

Ако това с клапана стане както казва Sag, то тогава много хора могат да си спестят едни 300 евро от раз <_<

Пък ако пуснем и няколко снимки направо ще я позлатим тази тема.

Sag, дай малко повече инфо: тия двете цилиндърчета май се отвиват от едни малки болченца и се свалят. Вътре от какво се чисти - прах, ръжда; смазва ли се?

Редактирано от MSM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко снимков материал за същият проблем и временното му решение, от колегите в audi-club.ru:

Проблема климата в А6 С6

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко снимков материал за същият проблем и временното му решение, от колегите в audi-club.ru:

Проблема климата в А6 С6

Demiro,благодаря за снимките1Много ще помогнат за отстраняването на проблема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брех, това ще го пробвам днес и при мен отлево и отдесно духа понякога топло, а по средата студено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развива се горната планка, която държи всичко, вадиш чарковете, промиваш и събираш обратно.

За няма час работа е, с включено чуденето. Ако знаеш какво да правиш, става за нула време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развива се горната планка, която държи всичко, вадиш чарковете, промиваш и събираш обратно.

За няма час работа е, с включено чуденето. Ако знаеш какво да правиш, става за нула време.

Da ясно,като видях как действа този клапан и разбрах как да процедирам с него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги аз днес извърших процедурата по почистване на клапаните на климатика. Руския сайт от линка по-горе много ми помогна.Там има и скица на клапана. Някои от колегите там карат по повече от година преди да се наложи следващо почистване, според мен обаче те не чистят всички детайли отвсякъде.

ВАЖНО:

- Преди да започнете процедурата трябва да намерите подходящата еврейска звезда, тъй като сега аз немога да си дозатегна хубаво всички самонарезни болчета, тъй като малко ги прецаках с неподходяща отвертка и утре ще търся такава да ги дозатегна или ще сложа направо нови. (Обаче май не капе от никъде макар и да не са дозатегнати всички болчета.)

-Отвъртете капачката за доливане на антифриз, ако колата е топла за да се освободи налягането

-Внимавайте при махане на металните цилиндърчета в които стоят електромагнитите - трябва да се пипа много леко и да се вадят с леко разклащане въртене, защото всичко е клеясало. При мен излезе цялото тяло барабар с електромагнитите и дюзите, а не само тези цилиндрични кожухчета тъй като се бяха слепнали с електромагнитите. Деликатния момент е точно при измъкване на цилиндричните кожухчета да не се отчупи пластмасовата връзка , която държи електромагнита към жака за куплунга.

- Има по една медна шайба във всяко електромагнитно цилиндърче - гледайте да не ги загубите

МАТЕРИАЛИ: Аз ползвах един домакински препарат на жена ми за премахване на петна от ръжда, триещата част на гъбка за миене и кърпа от микрофибър.

При мен процедурата мина за около 1,5ч. Прилагам малко снимки с описание

snimki pochistvane klapan HVAC.pdf

Редактирано от MSM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да ви кажа колеги, че след прочистването днес проблема с топло/студено не ми се появи повече въпреки всички експерименти и тестове, въртене/натискане на копчетата и повече от час градско и околовръстно каране - ледено студен въздух от всички дупки :birthday: .

Дозатегнах си и 6 те самонарезни болчетата с еврейска звезда Т9 (вчера за малко да ги превъртя с едни фалшиментски отвертки и шестограми). Вече почти не се чува как клапите затварят при изключване н климатика.

Смятам да повторя процедурата на пролет.

Ако и при другите 4f-ки процедурата мине успешно предлагам да си я сложим темата на видно място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...