Jump to content

при студен двигател при палене изръмжава за 2-3 сек


Recommended Posts

Колеги,всяка сутрин,т.е когато автомобила е престоял достатъчно време когато запаля двигателя той изръмжава за няколко секунди и тогава влиза в режим.Един съсед случайно я чу и изказа мнение което е логично според мен,но искам да събера още мнения затова пускам тази тема.Без да знае с какво масло карам той се насочи веднага към това като чу това изръмжаване-аз карам с пълна синтетика 5 W 40 и според него трябва да мина на полусинтетика 10 W 40 защото 5 W 40 e много тънко,особено като позагрее става като вода,повече го гори и т.н.а когато престои дълго време както е при мен примерно-цяла нощ то се стича напълно в картера и при завъртане сутрин се получава нещо като триене на сухо докато го подкачи и може би това е даже лошо за двигателя,би довело до бързо износване на някои части и т.н.Все пак пробега ми е около 200 000 км и според него спокойно мога да мина на 10 W 40 и по този начин да се получи едно по-добро смазване от сега...а аз мислех че е точно обратното-че с пълна синтетка се получава по-добро смазване точно защото е по-тънко и стига навсякъде.Вие какво мислите? :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи на съседа ти да се гръмне.....5W40 при студен старт пази двигателя повече, точно защото се подкачва по-бързо. Ако имаш драматични харчове на масло търсиш причината и я отстраняваш, а не наливаш по-гъсто масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи на съседа ти да се гръмне.....5W40 при студен старт пази двигателя повече, точно защото се подкачва по-бързо. Ако имаш драматични харчове на масло търсиш причината и я отстраняваш, а не наливаш по-гъсто масло.

и аз съм на това мнение но исках просто някой да ми потвърди това,благодаря :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз съм на това мнение но исках просто някой да ми потвърди това,благодаря :rolleyes:

А лампата за маслото свети ли? Щото ако тя не се задържа светната, според мен, е глупаво да се търси причината там. Още повече, че 5-40 синтетика е най-дорото, което може да се ползва за този клас кола. И освен това на загрято повечто масла имат еднакъв вискозитет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А лампата за маслото свети ли? Щото ако тя не се задържа светната, според мен, е глупаво да се търси причината там. Още повече, че 5-40 синтетика е най-дорото, което може да се ползва за този клас кола. И освен това на загрято повечто масла имат еднакъв вискозитет.

свети когато нивото падне и трябва да се долее....т.е датчика работи..не разбирам какво искаш да кажеш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

свети когато нивото падне и трябва да се долее....т.е датчика работи..не разбирам какво искаш да кажеш

Ако се оттича маслото, е възможно да потропва, докато го качи обратно. Тогава гасне и лампата. Аз ако не съм карал колата повече от 2 дни, лампата загасва 1-2 секунди след паленето и потраква един-два пъти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,всяка сутрин,т.е когато автомобила е престоял достатъчно време когато запаля двигателя той изръмжава за няколко секунди и тогава влиза в режим.Един съсед случайно я чу и изказа мнение което е логично според мен,но искам да събера още мнения затова пускам тази тема.Без да знае с какво масло карам той се насочи веднага към това като чу това изръмжаване-аз карам с пълна синтетика 5 W 40 и според него трябва да мина на полусинтетика 10 W 40 защото 5 W 40 e много тънко,особено като позагрее става като вода,повече го гори и т.н.а когато престои дълго време както е при мен примерно-цяла нощ то се стича напълно в картера и при завъртане сутрин се получава нещо като триене на сухо докато го подкачи и може би това е даже лошо за двигателя,би довело до бързо износване на някои части и т.н.Все пак пробега ми е около 200 000 км и според него спокойно мога да мина на 10 W 40 и по този начин да се получи едно по-добро смазване от сега...а аз мислех че е точно обратното-че с пълна синтетка се получава по-добро смазване точно защото е по-тънко и стига навсякъде.Вие какво мислите? :rolleyes:

привет,колега!караме идентични коли.и на еднакви километри.при е същото стартиране на двигателя.същия шум.дори и със 10W40.карах малко с него и се върнах пак на 5W40 както си го пише в книжката на колата.така че караи си,и да не ти пука!явно такъв е двигател!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

привет,колега!караме идентични коли.и на еднакви километри.при е същото стартиране на двигателя.същия шум.дори и със 10W40.карах малко с него и се върнах пак на 5W40 както си го пише в книжката на колата.така че караи си,и да не ти пука!явно такъв е двигател!

да,така и ще направя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,а как ще коментирате това-част от една статия която ми попадна....според нея когато пробега е над 150 000 трябва да се мине едва ли не задължително на полусинтетика...?

Правило 1:

Ако не сте първи собственник на колата, то разберете какво масло/синтетика, полусинтетика,минерално/ е наливано в двигателя до сега. След това като знаете на колко километра е колата, ще трябва да решите с какво масло Вие ще я карате. Тук вариантите общо взето са следните:

а/ Ако колата е сравнително нова/да кажем по-малко от 100 хил. км/ и е ползвано само синтетично масло, то най-добре продължете с такова. То най-качественно си върши работата. Най-добре е новите двигатели да работят със синтетично масло, тъй като това масло най-добре прониква между търкащите се части и прави качествен тънък мазен филм/слой, който предпазва двигателя от износване.

б/ Ако колата е над 100-150 хил. км. и е карана със синтетично масло можете да продължите с такова, но ако ви се вижда скъпичко, не е грях да преминете и на полусинтетика. Така или иначе вече има някакво износване между отделните части и в образувалата се хлабина полусинтетичното масло също работи отлично.

в/ Ако колата е над 150 хил. км., най-добре е да преминете на полусинтетично масло, дори и ако колата до тогава е била с пълна синтетика. Просто хлабините между детайлите вече са големички и финният слой на синтетичното масло става прекалено тънък.

г/ Ако колата е над 200хил.км., то полусинтетичното масло вече е задължително, а и минералното такова не е грях.

д/ Ако колата е на по-вече от 100-150 хил. км. и до сега е ползвано предимно минерално или полусинтетично масло, то НЕ БИВА да наливате масло което е пълна синтетика, въпреки че много го хвалят. Синтетичното масло дори и без никакви добавки има силен миеш ефект и ще отмие бързо всички “отпадъци” от предните масла, които по една или друга причина са се наслагали по триещите се части и по този начин донякъде са “компенсирали” загубите от износването. С пълната синтетика и с измиването на тези отлагания хлабините ще се увеличат и двигателя ще започне “да дрънчи”. Има случаи при по-износени двигатели /условно над 200-250хил.км/, при които това може да доведе дори до аварии.

Обобщено нещата изглеждат така – с времето и с увеличаване количество на изминатите километри сменяйте маслата от синтетично към полусинтетично и след това минерално. Ако сте били дълго време с минерално или полусинтетично масло, НИКОГА не наливайте в двигателя пълна синтетика, колкото и да ви убеждават във високото му качество. Това масло вече просто не е подходящо за вашия двигател

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То хубаво, но ако погледнеш официалната документация на Ауди ще видиш, че там няма такива глупости - няма един двигател, за който да се налага промяна въе вида масло поради износване....

А това, че на 150 000 двигателя е износен е страшна глупост, това да не е трабант ? Повечето двигатели, които се търкалят в БГ са на по 500 000 + и по описаната схема вече трябва да се карат с грес, не с масло...

Технически изправен двигател с вярното масло (покриващ VW стандарта) е правилната формула, всичко останало е измислица...

Я кажи какво правим ние с 4F, когато смяната на маслото с по-гъсто направо ще размаже DPF-a ? На 150 000 да ги връщаме в Надин ли ?

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

моето мнение е че се получава само в първоначалния момент докато подкачи маслото от картера-просто за няколко секунди...може и помпата да се окаже че бръмчи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, и в крайна сметка това изръмжаване от какво се получава?

От хидравличните повдигачи на клапаните. 2-3 секунди докато се напълнят потракват, после спират това е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

свети когато нивото падне и трябва да се долее....т.е датчика работи.....

Незнам дали има датчик за нивото или лампата светка като остане без масло помпата...ако е второто и системно е карана така

/защото този двигател по мнения от форума хапва доста масло/

явно вече е "поразтропан" мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,а как ще коментирате това-част от една статия която ми попадна....според нея когато пробега е над 150 000 трябва да се мине едва ли не задължително на полусинтетика...?

Правило 1:

Ако не сте първи собственник на колата...

Наричаш това писание на чичка сменил скоро москвича с гоуфдвойка-статия?

Пълни глупости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изръмжаването почти сигурно е от хидравличните повдигачи,ако не продължава повече от 1-2 секунди е напълно нормално и няма нужда да се паникьосваш.В първия момент докато се напълнят с масло е нормално да причукат,карай си с хубаво масло и не слушай глупостите на комшията,той ти е казал точно обратното на това което в действителност е правилно.Аз карам с 5w30 и двигателя си пее,пробвал съм 10w40 и резултата е по-лош старт и причукващи клапани.Този двигател си похарчва масло и трябва да се примириш с този факт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтракването ти е или то повдигачите или от веригата на валовете в задната част на мотора.Заради харча на масло много често въпросната верига и прилежащия й обтегач остават не добре смазани и се поизносват.

Освен всичко изписано по-горе като причина да не слагаш 10W40 мога да добавя и това, че това масло в студовете и не само е гъстичко за този мотор и по-специално за маслената помпа.Много често ALT-тата имат проблем със запушена цедка на маслената помпа и след това проблеми със самата помпа, тя и самата не е от най-читавите де.Като му сложиш и по-гъсто масло съвсем рискуваш да имаш проблеми с помпата, която струва почти 2000лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...