Jump to content

Масло за B6 1,9TDI 131hp. с чип, какво?


Recommended Posts

Колеги, имам Б6 1,9 ТДИ 131 к.с. с чип. Преди около 11-12 000 км. смених маслото с CASTROL EDGE 5X30. Така поне ми бяха писали от фирмата, кадето е правен чиптунинга /UPSOLUTE/ и ми препоръчаха да се сменя на всеки 15 000 км. Сега обаче при студен старт се чува необичайно тракане, което при загравяне или увеличаване на оборотите над 1100-1200 спира. Познати ми препоръчаха да сменя маслото с Mobil 10x60. Някой има ли поглед върху нещата? Кое е по-добре за двигателя,изхождайки от това, че има и чип тунинг?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с Castrol Edge 5W-40 TD 505.01. Има одобрение за помпа - дюза.

В никакъв случай 10W-60! :rolleyes:

Доколкото знам съгласно натрупания практически опит маслото на мотор помпа-дюза се сменя максимум на 10 хил. км, колкото и качествено да е! :)

Редактирано от KOKO 100 C4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с Castrol Edge 5W-40 TD 505.01. Има одобрение за помпа - дюза.

В никакъв случай 10W-60! :rolleyes:

Доколкото знам съгласно натрупания практически опит маслото на мотор помпа-дюза се сменя максимум на 10 хил. км, колкото и качествено да е! :)

+1 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и в момента съм с Castrol Edge 5X40.За близо 12 000 км., от които около 3000 извънградско и около 9 000 км в градски условия не е мръднало и милиметър надолу на щеката. Но предполагам, че с течение на времето мени качествата си. А и самото масло колко е оригинално то си знае :rolleyes: Като прибавим и качеството на дизела, въпреки, че зареждам само от OMV /Не зная верно ли е, но познати карали с австрийска или немска нафта, твърдят, че разликата била доста осезателна/, то ще го сменя и то пак със същото, а тогава ще видя дали това тракане ще изчезне.

....в началото писах за 5W30, но това е препоръчаното от фирмата правила чиптунинга, реално съм с 5w40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен и с 5W30 и с 5W40 може да караш, но гледай някакси да си докажеш произхода на маслото! Най-добре пробвай с оригинално VAG масло! :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За България май е по-добре да се кара 10 000км с 5-40.

Мерак ми е да пробвам оригинално Ваг масло. Колегата ACE май продава такова, 110лв. е 5л. туба. http://bparts-bg.com/product/97/5w40-special-plus-505-01-5l-audi-vw-skoda-seat.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всеки 15k km Motul X-Clean C3 8100 5W40 VW505.01 , не виждам логична причина масло пълна синтетика да се сменя като минерално ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...... не виждам логична причина масло пълна синтетика да се сменя като минерално ....

"Качествена" българска нафта логична причина ли ти изглежда?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая тунинг фирма ако и от чипове разбират толкова, колкото и от масла.... горко ти, нито добро не те чака. Каква е логиката да му предпишат 5W30 на този AVF? Повече държи на температури и натоварвания ли или и те не знаят... или просто защото било Лонг Лайф, па решили да му клъцната интервала на половина и си мислят че пазят мотора повече щото е с чип тунинг :blink:

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая тунинг фирма ако и от чипове разбират толкова, колкото и от масла.... горко ти, нито добро не те чака. Каква е логиката да му предпишат 5W30 на този AVF? Повече държи на температури и натоварвания ли или и те не знаят... или просто защото било Лонг Лайф, па решили да му клъцната интервала на половина и си мислят че пазят мотора повече щото е с чип тунинг :schlaumeier:

Ами колега влез в сайта им и поразгледай Upsolute Chiptuning....все ми се струва, че нещо поразбирват от тия неща. Аз нямам претенции да сам разбирач,но около 45 -50 000 км. след тунинга никакви проблеми. Повече се съмнявам в качеството на "оригиналното" масло, което купуваме от тук, отколкото в това, което ми препоръчаха те.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледай какъв е топлиният индекс на 5W30 и 5W40..... все си мисля че едното е до 90C", а другото е до 100C"..... така по спомен :schlaumeier: . Изводите оставям ти да си ги правиш, какво се случва с едното и другото масло при натоварване в жегите.

Аз на този мотор съм му врътнал 120000км, 100000км от които с чип-тунинг, не че има някакво значение, за последните 3 год.

Междудругото с 10W60 можеби ще си решиш проблемите и няма да си счупиш мотора, но на това масло силата му е при товар - жега и яко зор, тоест обороти в лютеницата, защото там отиваме на 120C" пак така по-спомен :zustimm:

Ако не си състезател е безмислено горе-долу. Слагаш му 5W40 и пак си караш до 15000км , 10000км, 5000км или на колкото ти кефне.

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз изкарах 12 000 кил. с 10в60 ,като за последните 3 000 долях литър,и вчера го източихме сравнително чисто.Даже си беше бистро.

Сега сипах 5в50 рали формула/пак много хвалено/ да го видим него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Качествена" българска нафта логична причина ли ти изглежда?

не, поради тази причина всичките коли ги карам с пълна синтетика

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не, поради тази причина всичките коли ги карам с пълна синтетика

Пълната синтетика как точно се справя с увеличеното количество "лайна" и нагари, които се трупат в него....нали знаеш защо маслото на дизелите почернява за нула време?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да е качествено маслото при дизела за нула време става черно.

Сменям го на 10 000 и проблеми съм нямал (вискозитета и нормите според указанията в книжката)

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо маслото на дизелите почернява за нула време?

аз лично разлика в почерняването на маслото с българска, словенска, хърватска, австрийска, италиянска и немска нафта не съм забелязал... ти ако имаш преки впечатления, бъди така добър и ги сподели :birthday:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз лично разлика в почерняването на маслото с българска, словенска, хърватска, австрийска, италиянска и немска нафта не съм забелязал... ти ако имаш преки впечатления, бъди така добър и ги сподели :respekt:

Недко, проблемът е в това, че Лукойл Бургас работи с руски петрол тип "Уралс", който е с повишено съдържание на сяра, а тя е най-големият враг на двигателите. :birthday:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... ти ако имаш преки впечатления, бъди така добър и ги сподели :birthday:

Нема сми....кой разбрал разбрал....останалите да са живи и здрави :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кокич, около 300 000 км имам на дизели с наша родна нафта, проблеми не съм имал, другото са форумни легенди :birthday:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз доколкото знам откакто сме членки на ЕС си има закон какво трябва да е съдържанието на сяра в гориво отговорящо на еди-кои си Евро 03, 04 или сега вече 05 стандарт. Оттам на сетне... кво значение има какво е количеството на сяря в Руския, Американския или Таджикистанския петрол?

В маслото има сяра, която колкото в по-големи количества е толкова по-бързо умаря качествата на маслото и какво от това? Какво си мислите, че производителите на моторно масло незнаят за това, а само вие? Затова и в напълно синтетичните масла има добавки, които неотрализират действието на сярата в горивото, в някаква степен, но не напълно. Затова и синтетичните масла са с по-големи интервали на смяна.

Защо маслото се почерня веднага, защото в мотора има сажди и нагар. Защото става черно, защото в синтетичните масла има миещи добавки които сработват първоначално и изчистват нагара който се образувал, в някаква степен. След това действието им отслабва и сработват предпазващите добавки, който намалят износването на мотора по триещите се повърхности. И с най-перфектната нафта и масло на света да карате, пак ще го има нагара и черния цвят на масло при дизела.

И маслата ни са хубави и нафтата ни е хубава, стига да не си купувате маслата или зареждате нафтата от някакви съмнителни източници.

Сярата може и да е вредна за мотора и маслото му, но пък е полезна за горивната система, тъй като е едно от основите смазващи вещества.

Тая песен смея я пяли няколко пъти вече.... всеки си го сменя на колкото му кефне и с каквото му кефне, общо взето е най-правилното предписание за BG потребителя.

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А в крайна сметка се оказа, че необичайния звук не е породен от качеството на маслото, а от износен лагер...този, който е със свободен ход, така наречия "фрайлауф". Смених го и мотърт пее :steinigung: А така или иначе и маслото е към края на ресурса си, но вече съм решил Castrol Edge 5x30.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега...не се будалкай с тва 5W30....зимата няма да е толкоз студена :steinigung:

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, така... слушай предписанията на туниг фирмата. Остави ги какво ти предписват от Audi, те от коли не разбират.

шума и вибрациите от фрайлайфа са доста по-различни от тракащ и шумен мотор, незнам набазата на какво сте решили че е от маслото.... :steinigung:

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв е този лагер "фрайлауф" и къде се намира :flehan: За пръв път чувам такова нещо. И аз съм с АVF мотор и ако трябва да го проверя... :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...