Jump to content

Шайби за разширяване на следата/Spurverbreitung


Recommended Posts

Прецаква се, защото:

а) близко е до акъла, ако човек може да си го напъне малко

б) за всички онези, които не им се нрави "а)" колегата grizzly го е обяснил толкова перфектно, че дори и картинки не са нужни.

.... а мен си ме знаеш, само си меля.

Мелиш почти винаги, не винаги. Айде да не си говорим за акъли, че не е възпитано :-)

Това с отговора не го правя нарочно, а отговарям докато чета форума. Оставам с впечатлението че се опитваш да ме накараш да го прочета целия и тогава да отговарям. За да засвидетелствам уважение към Членовете :( ще опитам :-)

Едит: сега чета какво е писал Гризли. Не ми се навлиза в полемики на тема динамика, механика и съпромат, но само ще ти подскажа че обосновката му не е съвсем точна, може да се приеме че потока на силата остава непроменен и оттам и някои други неща не се променят. Само ми кажи дали си дипломиран инженер конструктор или не си, да знам на какъв език да ти говоря? :P

Редактирано от Sag
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се навлиза в полемики на тема динамика, механика и съпромат, но само ще ти подскажа че обосновката му не е съвсем точна, може да се приеме че потока на силата остава непроменен и оттам и някои други неща не се променят. Само ми кажи дали си дипломиран инженер конструктор или не си, да знам на какъв език да ти говоря?  :(

Под не е съвсем точна имаш предвид "достатъчно точна" вероятно? Като за форум?

Това за "потока на силата" от Лорд Вейдър ли го научи?

Ако говориш за мен: Да. Дипломиран машинен инжинер - конструктор. Завършил лето '92 Машиностроителен факултет към ТУ София. Катедра Автоматизация на Дискретното Производство. Тъй да се каже специалист по роботика. И действащ такъв последните 24 години - не карам такси. И моркови не садя. Та обяснявай сега да се просветлим.

---------

И целия дебат е безсмислен. Ако се сложат такива шайби в умерени граници (примерно 10мм) нещата няма да се променят съществено. Както като ефект така и като износване. Разбира се това може да се регулира с офсета и на джантите. Ако се прекали тогава ще има промяна в натоварането. Всеки си прави сам сметката. Така или иначе се съмнявам че ще променим мнението на човек който е решил каквато и да е интервенция. Била тя и неблаготворна.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с потока на силата беше добро. Някой ще сподели ли и за вихъра на въртящия момент? И водопада на мощноста :P:(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че не е необходимо да си кой знае какво светило в инженерните науки за да проследиш логично нещата и да стигнеш до извода, че наистина нещата отиват на зле като се сложат по-големи фланци.

И за да не бъда толкова голословен, човека който прави част от асортимента в Маргел, никак не лошият стругар бай Дамян, ми е разказвал какво е виждал с очите си, не какво пише по дебелите книги, а именно разбити лагери, рейка и т.н. подробности.

На колегата решил да слага въпросните боклуци (лично мое мнение), УСПЕХ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми харесва темата,но имам един въпрос:сигурни ли сте,че при променянето на обтекаемостта на колата с въпросните фланци,не се променя и пасивната защита на возилото?За добро или зло? :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, за Визи говорех. Да, безмислено е и да, виждам че си съгласен, в умерени граници не вреди. А "ако прекалим" е въпрос, който навсякъде и за всичко има един отговор -- щета.

ПС. Това за Вейдър ще се направя че не съм го чул, а ако много държите ще се наложи да потърся книгите да ви науча какво е поток на силата :> Но предпочитам да не стигаме до там да си прилагаме такива доказателства :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що се консултирах с мой близък приятел ДОКТОР, какъвто и аз щях да ставам, но се отказах поради бизнес причини. Както се досещате, става дума за машини и съоръжения. Реших да отговоря, макар че ми е неприятно.

Моите уважения към дипломата ти и МЕИ, но автоматизация на производството ми говори, че май не са ви учили на конструиране, или поне не и на машини и съоръжения :-)

Във всеки един крик, редуктор, каквото се сетиш се проследява силовия поток или потока на силата. Вярно че 92-а е доста далечна, но би трябвало да не си го забравил (ако си го учил). Като гледам как скачаш да обясняваш че не караш такси и не садиш моркови, нещо в което аз не съм те обиждал или обвинявал (въпрос на семантика), имам чувството че изпитваш доста комплекси на тема образование в МЕИ. Трябва да ти кажа че по нашите защити (и то не дипломни а проектни) който не беше чувал за това, не минаваше.

От казаното до тук следва или че не знаеш какво ти говоря, или не сте го учили. Ако е второто, бих казал че е жалко да се заяждаш. Ако е първото, няма да коментирам (както и правописа ти на думата инженер).

Прилагам сега една извадка от софийски учебник, нали много натъртваш че в софия си завършил :(, с което считам дискусията за приключена и благодаря за вниманието.

http://k.uv-hosting.com/holder/uchebnik.jpg

http://k.uv-hosting.com/holder/silov%20potok.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Респект за усилията които си хвърлил. За мен остава в рамките на добрия тон да се извиня за насмешката. :(

Все пак ти цитираш сложни редуктори а решението на задачата за шайбите става само с помощта дори на чиста статика. От типа на лост. Така че не виждам какво толкова да разлагаме сили и вектори като имаме конзола с точково окачване в един двоен лагер. Поне отзад. Все пак се радвам че хвърлихме толкова сили за разнищване на някаква задачка. Колкото и мъничка да е тя.

Останалите забележки ги скипвам за да запазим добрите отношения. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За обтекаемостта:Мнението,че по-голямата следа прави колата по-стабилна е до някакви граници реално.За това в конструкторските решения введно с по-широките гуми/задни мостове/ се изработват и издути въздухозаборници/калници.Целта е въздушния поток да действа предвидимо /до колкото е постижимо/в дадени реални ситуации/висока скорост+завой+страничен вятър и т.н./Съвсем не са за подценяване тестовете в тунела и конструкторско-дизайнерските решения,взети на тяхна основа.

Според мен тунинговането е много специализирано действие и трябва много внимателно и технически грамотно да се подхожда към всеки негов елемент.

Ще кажете,че въпросните 4/6 см /+ гуми 205/не са кой знае каква величина,но обтекаемостта на колата в долната част/особено при високи скорости/сигурно се нарушава.А дали тя е в границите на допуските,заложени от производителя,трябва и е редно да се провери по каталог.

Много задълбах,но мисля че автомобилостроенето е много сериозна работа.

И - техниката не прощава!Пазете се и тя ще Ви пази живи и здрави! :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз не се заяждах, и по принцип не се заяждам, нито търся да обиждам някого. Конкретно за задачата, знаеш че може да се издребнява до безкрай, аз в рамките на уместното направих силов анализ и моя извод го знаеш. По един или друг път на логиката всички стигаме до еднаквия извод, че не много големи фланци няма да окажат влияние. :-) :wall:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,пресен случай от Великден:карам по магистралата към Ботевград.На първата права/м/у 5-10км някъде/ ме изпреварва ново Пежо 307,червено,направено със спойлери,гуми нисък профил и т.н.въобще гъзария.На половин километър пред мен/аз карам със 130км/ч/на въпросната кола се счупва долната кора под двигателя и за секунди видяхме такъв "танц",че жена ми изпищя!Стигаме до Пежото и гледаме,че от дясната страна е строшена и пластмасовата броня.А вътре едно пишлегарче "ни жив,ни умрял".Та тунинга е радост за окото,но нашите пътища въобще не са направени както трябва и попадането в екстремна ситуация е /за жалост/гарантирано. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мислим за екстремни ситуации,то и излизането от вкьщи,както и седенето у дома е опасно.Хора всеки си прави кефа как си иска и си поема негативите.Аз сьм сигурен,че всеки си има някакво хоби,което не се одобрява от другите. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
Прочетох внимателно цялата тема и бих искал да попитам: А какво са фланци ??  :D  :D  :P

Хахах е това беше страхотното мнение за завършек на темата, след като на моменти се задълбаваше до екзистенциализъм и космически технологии :bia::P

опаа извинявам се че избутах темата, но в един момент така се бях зачел, че забравих че е архивна :D

Редактирано от upass
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може да е архивна темата, ама и аз да се изкажа :bia:

при разширяване на следата ескимосите няма как да те познаят...:D))) уж са като едни хиени и само гледат за следи от Ауди Куатро, ама знаеш ли...:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е сега я прочетох цялата тема,peace колеги peace,не знаех,че невинното ми въпросче ще породи 3 страници словестна еквилибристика и плуванв в дълбините на физиката.Оргиналното разширяване на следата от АБТ е 25мм и мисля,че е абсолютно в границата на нормалното.След всички мнения стигнах до извода ,че няма да го правя щом фланците ги е правил бай Дамян,щото в крайна сметка имам стругове и метали от всички видове и калибри но предпочитам дет се казва да монтирам нещо дет го е смятал и правил немец.Благодарско на всички и със здраве :bia::D:bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...