Jump to content

Подгрев на двигателя при отрицателни температури


Proff

Recommended Posts

Колеги,

карал съм дизел и преди, но ми е интересно колко време си подгрявате двигателя преди да го подкарате, а и кога форсирате (на скорост) до 2,5 - 3000 и нагоре об/мин. Казха ми, че има софтуерно ограничение, но аз не го усещам, а ме е страх да не си прецакам колата. Иначе, при около и под нула подгрявам 2-3 мин (на място на празен ход) и после карам "easy" до отлепяне на стрелката от 50 С, но днес един ме ядоса и... не съм стигал 3к об/мин, но я понастъпах в мак.върт.момента, за да му натрия носа.:steinigung:

Благодаря предварително!

Редактирано от Proff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми колега, аз мойта не смея да й давам цялата газ докато не стигне 90 на охл.течност и 80 примерно на маслото.А иначе като стигне 70 на маслото вече по-смело си я карам до около 2,5-3 оботора да речеме. Пак да кажа това си го права по мое усмотрение. А иначе при отрицателни температури при палене сутрин , потеглям чак като стрелката на маслото ми се отлепи от "минимума".

Редактирано от Burner_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подгрявам докато изгасне лампата за подгева и паля. Не засичам време или нещо такова, тя лампата си гасне когато вече може да палиш (все пак се усеща че по някой път отнема повече време да угасне). А за настъпването, понеже нямам уреди за маслото и т.н. по таблото, я карам до 2000 оборота докато не загрее на 90 антифризчето, после ако съм в настроение (или много несъм :steinigung: ) я настъпвам без да я мисля ама хич, ако ми е некво никво си я карам както преди да е загряла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При моята лампата за подгрева светва за части от секундата .Направо си паля като бензин е.Иначе аз по принцип не я карам повече от 3000 оборота като е загряла ,камоли като е студена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подгряването на дизела според мен не се влияе от околната температура, а от температурата на двигателя. Много често ми се е случвало да се прибера в 3ч. нощес, например. И сутринта в 7ч. като тръгна за работа, лампата не подгрява и колата си е супер пъргава все едно е лято, нищо че температурата навън е под нулата. Иначе когато не съм я карал по-дълго време задължително бръмча 2-3 мин.на място преди да тръгна. Не я натискам много преди да е загряла - до 2000об. макс. Не гледам по уреди кога ще загрее, то се усеща с пъргавината, защото незнам защо но трудно ми вдига 90 градуса. По скоро бих се ориентирал по уреда за маслото, отколкото по този за антифриза.

Когато е загряла винаги я карам и превключвам предавките в диапазона над 2000 об. Имам чувството, че в големите обороти се държи по-добре. След яко юркане, особенно лятото я оставям също 2-3 мин. работа на място.

Редактирано от orlin_emilianov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми то и студено да е навън след каране трябва да се остави 1-2 мин да поработи на място да охлади маслото иначе се разгонва фамилията на турбото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори лятото ,е добре да поработва преди тръгване няколко минути , работният режим на двигателите не е еднакъв , но повечето работят на около 90 градуса, респективно е добре да няма силни натоварвания преди достигане на работен режим.Това е все едно да започнете да тренирате с големи тежести веднага без да загрявате, не е гаранция за контузия,но правите ли го често и това ще се случи, та и колата така ,настъпвайте я студена до ламарината и очаквайте изненадка.С няколко думи казано, дори след работа на двигателят на място, далеч автомобилът не е в абсолютна форма, има доста метал и течности от маховика до гумите и е добре стартирането да е плавно.

А инъче през лятото не чакам , паля и тръгвам , но без да настъпвам в първите няколко километра, а ако карам на къси отсечки така и стигам по-полека.Зимата задължително оставям колата да поработи въпреки,че е в гараж.Най-лесно ще разбереш сам, тя колата сама си показва готова ли е или не за стъпка, разликата е осезаема как почва по-леко да върви да сменя предавките и така.... Поздрави!

П.П. Подгряването на горивото и на двигателят са две различни неща :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно! Хубаво е да поработи на място, но после, особено при пробези от 5-6 км, по-добре да си с бензика, че по-бързо влиза в работна температура и можеш да си я караш. Аз съм най-притеснен от спукване на глава, особено като се има предвид, че съм именно с 2.0ТДИ. Вярно, че е от тези, които не се пукали, ама... Един много технически грамотен майстор ме успокоява и ми обяснява, че проблемът не е в по-динамичното каране студена, а вкарването на двигателя в критични обороти (даже и топъл). При дизела не е възможно качествено контролиране на горивния процес, т.е. няма запалителна свещ и той е пряко зависим от качеството на нафтата. Електрониката - ДА, но липсата на свещ. Изглежда логично!

За всеки случай и аз ще стоя на място и ще карам до 2к при студен двигател, а после няма да я мъча до критични и то... че и при по-дълго време на над 2к об/мин 1-2 мин преди да я изгася, заради турбото :hilezh:

П.С. За подгрева преди запалване... там е 2-3 секунди само!:wacko:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

И аз да ви споделя за моя 20 годишен котурник. При -19 или 20 не знам с точност. Запали от четвърт след подгрева. По принцип винаги след студено първоначално палене когато и да е то, оставям колата да поработи минимун 15-20 минути на место, сутринта слизам, паля колата, заключвам с дистанционното и се качвам да си изпия кафето, след което детето го качвам в затоплена кола. Но жена ми нещо май не го прави, т.е. няма възможност. И след дълго каране я оставям да порабои до 5 минути на място за да се охлади маслото.

АВЕ няма какво да си кривя душата, много си харесвам колата и съм щастлив, че я имам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да ви споделя за моя 20 годишен котурник. При -19 или 20 не знам с точност. Запали от четвърт след подгрева. По принцип винаги след студено първоначално палене когато и да е то, оставям колата да поработи минимун 15-20 минути на место, сутринта слизам, паля колата, заключвам с дистанционното и се качвам да си изпия кафето, след което детето го качвам в затоплена кола. Но жена ми нещо май не го прави, т.е. няма възможност. И след дълго каране я оставям да порабои до 5 минути на място за да се охлади маслото.

АВЕ няма какво да си кривя душата, много си харесвам колата и съм щастлив, че я имам.

respekt.gifrespekt.gifrespekt.gif

И аз така.Много корава кола zustimm.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Солидарно с колегите,моята също е стара-94год.но досега не ме е предала,сутрин като палим комшиите се кръстят,много корав автомобил.Обичам дизелите-слабост са ми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...