Jump to content

Audi 90 coupe quatro 2.0 160 HP


Recommended Posts

  • Отговори 79
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

НМ-то не е само за Италия, не вярвайте сляпо на преводни материали, все пак са писани от хора, а и купета има с грешен волан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Към колегата integrale45, на мене сферата до момента не ми е създавала проблеми, но все пак имам едно на ум. Основния проблем идва от спирачната и хидравличната спирачна помпа.

Понеже НМ серията е като франкенщайн, дори и спирачните ни помпи не са обикновенни, за тези които не са си сменяли спирачната помпа, а карат с оригиналната мога да ви кажа, че е хубаво да си носите още една в багажника като консуматив. Проблема идва от следното: в оригиналната спирачна помпа има едни клапанчета и покриващи ги гумички на буталото, в един момент когато тия неща почнат да се прецакват от годините, налягането неможе да се отпуска в нормални граници и спирачките започват да блокират, а когато блокират става прекрасно, защото колата остава на едно място, тъй като спирачките на НМ-ките ни са доста силнички, повече и от кончетата под капака :].

Малко се отплеснах, но сега ще обясня какво всъщност прави тази сфера за колегите които не са наясно: Hydraulic Pressure Accumulator наричана още BOMB заради съставките в нея :], има за цел да задържа налягане в системата ако хидравличната помпа (тази на двигателя. . . с ремъка) откаже или двигателя угасне (докато се движите с 200 например :]). С две думи сферата играе ролята на вторична подсигурителна система ако първата откаже за да не се претрепете. Както казах по горе сферата е наричана BOMB, защото съдържа азот (nitrogen) под много високо налягане (устройството и съм показал на картинката HPA.gif). Хубаво е ако си сменяте сферата да смените и хидравличната течност, на казанчето ви трябва да пише каква трябва да е, но в 90% от НМ-ките е 02 000.

post-41543-0-57546800-1334222933_thumb.g

Редактирано от noel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавам с моите питанки.NM-ката като загрее,дори след 90 градуса,не се включват перките за охлаждане на радиатора.Забелязал съм , че се включват,когато се угаси двигателя и така около 6-7 минути охлажда.Досега не съм срещал подобн оохлаждане,някой ще може ли да поясни,датчик ли трябва да се провери или е нормално за мотора.Виждам че има два радиатора,последователно ли са свързани?Има ли "радиатор" за охлаждане на маслото на двигателя,както при АСЕ-то,дето прилича на реотан на готварска фурна :rolleyes: ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За охлаждане на маслото на кое? На хидравликата има и то не е точно радиатор.... На друго не. На NM няма "ПЕРКИ" на радиатора - има само 1.Смени си датчика в долната част на водния радиатор. Измий го и го почисти - сигурно има доста отлагания по него - варовик,антифриз...Също и предното радиаторче. За по добре го смени с по голям. Не гледай много много уредчето за температура - не са много верни.Не сравнявай 4 с 5 цилиндров мотор - да приличат си - и блока и главата на 5ка са същите като на 4 само с по 1 добавен цил.Но дотам.

Редактирано от CLNIKI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се защо перката се включва,когато се угаси двигателя,а когато е запален не се включва.Двата радиатора еднакво горещи ли трябва да са при загрял мотор,защото един път проверих и се оказа,че големия беше по гореш от малкия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на 4 и на 5 цилиндровия има датчик на колектора който включва перката при загасен мотор, твоя е в ред търсете причината в другия или в неправилно подредени пинове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудя се защо перката се включва,когато се угаси двигателя,а когато е запален не се включва.Двата радиатора еднакво горещи ли трябва да са при загрял мотор,защото един път проверих и се оказа,че големия беше по гореш от малкия?

Да нормално е големия да е по-топъл. А се включва като загасиш, понеже водната помпа спира да върти водата, температурата се вдига мног оясно и датчика сработва. И как така не ти се вкючва когато работи двигателя - на място след продължителна работа не тръгва ли перката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ще откача кабелите от датчика на радиатора,ще ги допра,ако перката се включи,ще сменям датчик.Ами температурния уред показва над 95 гр и не включва перката,като угася мотора,тогава тръгва.Включва се със запален двигател,само когато се пусне климатика,но скоро ще разбера истината.Всичко клони към датчика на радиатора.Доколкото знам,за да се включи перката при угасен двигател,значи много е бил загрят,при моята кола АСЕ-мотор никога не са се вкл перките при угасен двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перката се включи на около 100 градуса,може би уреда не показва вярно

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай двата уреда за температура... този на охл.система и този на маслото. При мен стрелката за охл.система винаги е на 90 градуса, но ако тази на темп.на маслото не се е вдигнала значи двигателя не е добре загрял. Когато вече тръгне на се вдига и температурата на маслото значи е отворил термостата, след достигане на 90 градуса и на маслото вече перките се включват ако колата е на място. На по-старите Аудита стрелката за охл.система още не е неподвижна и показва реално(както във вашия случай). На по новите все на 90 си стой(при мен). Според мен датчика на радиатора работи, защото той включва на около 95-100 градуса 1-ва степен(при мен също е така макар стрелката да е на 90 градуса). Това което може да се направи е да се кара само с хубаво масло колата, за да не прегаря....визирам синтетично.

ПП - Аз опитах да се боря с проблема че пуска перка на около 100 градуса, но резултат никакъв. Чистих радиатора, смених водна помпа, термостат, 2 пъти Т-шалтер на радиатора, резултата е че пак на толкова си пуска перката. След всичко съм спокоен, но за всеки случай вече карам само с 5-40 синтетики понеже си внушавам че по-добре :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами при NM перката се включвала при по висока температура -95 градуса май,така показало в програмата в един магазин за авточасти.Понеже едно приятелче купи купе куатро с такъв мотор и аз питам от негово име

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,какъв разход на гориво бензин/газ ви дават колите с този мотор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде ще дам по подробна информация за моя торник колко гори.Всички засичания са пълно-пълно,но не точно на 100км.Един път съм минал 333 друг път 234 и т.н.Сега тука обаче да подчертая,че вече не съм куатро.Със сменени скорости съм,и съм само на предно.Естествено влияе за разхода.Всеки ден карам София-Кремиковци.Живея на НДК и по Евлоги Георгиев е мазалао съответно.Километрите до там са ми 25 в едната посока.Демек си въртим едно 50км на ден.Това ми е някакъв среден разход.Тука ме хващат задръстванията,ма като минем Подуене бием си 5-та и така.То до там си е извънградско като цяло.Та средния разход варира между 12 и 13 макс.Колата я карам само на бензин.Зимата,ама тогава си бях и куатро 15-16 но само и единствено въртене тука в София,никъде другаде.Това при нормално каране,не съм агресивен шофьор.Пак съответно пълно-пълно,и няма значение от изминатите километри :zustimm: Абе общо взето доволен съм.Сега си чакам и новите дюзи,ба белким слезне една идея надолу :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kuhak, каква газ колега тия коли се карат само на бензин :}

А, не може ли да се карат на газ и то с обиконовено АГУ !?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може разбира се,какво е удоволствието да даваш 35-40 лв и да измиинаваш 100км на бензин в града,това си е направо извращение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аре бе.Тва си е мания.Защо постоянно трябва да се убеждава,да се слага газ и прочие да се гледа най евтиното егати.Тва си е до човек.Всеки сам си знае възможностите.Вас ако ви слушаме треа само 800 кубика деу матиз да караме егати и по възможност на метан :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аре бе.Тва си е мания.Защо постоянно трябва да се убеждава,да се слага газ и прочие да се гледа най евтиното егати.Тва си е до човек.Всеки сам си знае възможностите.Вас ако ви слушаме треа само 800 кубика деу матиз да караме егати и по възможност на метан :steinigung:

....напълно съм съгласен с колегата по горе :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...