Jump to content

Тракане откъм двигателя -верига и повдигач


dido_en

Recommended Posts

Здравейте,

Надявам се, че няма проблем, че правя нова тема, но са ми нужни вашите мнения колеги.

Когато си взех колата леко потракваше отпред при двигателя. Поразрових се и подпитах тук-там и се оказа, че е веригата. Също така сутрин като я запаля и за 1-2 секунди потраква много силно, което пък явно е повдигач. Посъветваха ме да сменя маслото, въпреки че колата си имаше пълна история и маслото имаше още живот. Сложих Castrol EDGE 5w-30 (друга тема е това, колко читаво е това масло) и мога да кажа, че май нещата станаха една идея по-зле отколкото със старото масло. :wall: Та понеже сега нямам възможност да я вкарам в сервиз за смяна на обтегач и верига общо взето чета, какво може да е друго.

Това, че и повдигач трака и веригата (веригата започва да трака като загрее колата) ме кара да се замисля да не е някъде другаде причината. До колкото четох има възможност да е запушена някаква цедка на маслената помпа, но много не вдявам от маслените пътища. Ако може да дадете идея къде първо да търся проблема ще съм много благодарен. Четох и за замерване на налягането на маслото, но нямам представа кой и как може да го направи.

Искам да попитам и дали е възможно да утихнат тия тракания, ако сложа друго масло, т.е. да се оправи от това?

:steinigung:

На кратко - колеги помагайте! :flehan:

Качих две клипчета на двата проблема:

1. Студен старт и потракването за 1-2 сек.

(на клипчето се чува един фонов шум, който е от климатиците на Billa)

2. Вече загрял двигател и тракането на веригата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да смениш маслото файда няма да има, трябва си отваряне на мотора....знае ли се на какви километри е все пак колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дойде в България на 144000км и е от собственик, но не съм на 100% сигурен дали са реални честно казано. По-скоро вярвам, че са реални, но все пак нещо ме кара да се съмнявам. Може ли да се разбере всъщност, ако се закачи на компютър?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е грамотно върнат, няма хващане....и на запад ги правят тези номера и дори частни лица. Това го гледах в едно клипче- предаване за автомобили в Германия. Сервизните книжки отдавна не са критерий. Сигурен може да бъдеш, ако купуваш от приятел и той е първи собственик.

Същия модел и мотор като твоя беше си купил от немско познат, ама беше тотален жмел....вкара над 2000 лв. в него и все му правеше магарии, накрая го продаде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз имам същия проблем с моята кола, Audi A4 1.8 1998.Когато я купих не се чуваше много,но след смяната на маслото се увеличи. Закарах я на майстор да почисти цедката на маслената помпа,но уви пак се чуваше като загрее.Посъветваха ме да сменя маслото с по-хубаво.Смених го и се пооправи,даже доста,но пак от време на време се чува веригата и то когато е загряла колата.Майстора ми каза ,че това се случва на повечето Аудита след като минат определени километри ,и че било нещо като консуматив.Така,че със смяната на маслото ще се подобри и доста по рядко ще се чува, но единственото решение на проблема е смяна :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На клипчето ми се стори ,че тропа повече от дясната страна.Така е трудно да се определи.Един стетоскоп тук ще ти даде по точна представа в коя част на двг е този звук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега autorazsipnik, струва ми се, че е ясно от какво точно е, понеже това е изключително разпространен проблем. Имам предвид, че симптомът, като загрее колата и започва да се чува този звук, съвпада с проблемът при доста хора и се оказва, че веригата е виновна.

Въпроса е дали самата верига е виновна (разтеглена, с луфт или др.) или хидравличният обтегач?

До колкото четох във форума този проблем с веригата си е доста сериозен, защото има реална опасност да превърти и да стане гювеч работата :steinigung:

А относно тракането на повдигача, искам да попитам дали е опасно и дали е много наложителна смяната, както при веригата? :rolleyes:

Колега Stanislav A4, с какво "по-хубаво" масло караш, от Порше или друго от доверен човек? И всъщност колко време караш с това тракане?

tanuco честно казано не смятам, че моята е толкова зле, колкото описваш колата на твоят познат, но какви проблеми всъщност имаше по нея той?

А някой знае ли какви пари са веригата и обтегача за ALT мотора?

Като спомена ALT и имам чувството, че ме съжалявате едва ли не :lol: Няма ли други колеги с ALT мотора, кажете при вас как е :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравей,

и аз съм с този прословут мотор ALT.

На работа съм в момента и нямам възможност да чуя шума от твоите клипчета.

Колата ми е на 111 000 км реални и трака веригата

с обтегача.

При мен проблема се оправя с ВАГ-ком ( или поне Мишо може)

и спира да трака, но за малко!!! Мишо ми каза, че

освен обтегач и верига ( около 400 лева и двете) се налага и смяна

на зъбното колело на вала ( което струва към 900 лева).

Мишо сподели, че голяма част от тези мотори имат този проблем и

че просто караш и си свиркаш.

Моля те кажи ми твоята кола харчи ли масло ?

При мен светва "лейката" доста често, но вместо да доливам масло изчаквам да

изстине мотора и като проверя маслото то е над половината от маркировката на пръчката!!!

Това на какво прилича-Маслена помпа или .... ?

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз съм с този мотор 4-5к км му навъртях,нямам го този шум,карам го съшо като теб с 5в30 това ми препоръчаха в магазина.Казах им марката на колата годината и казах най-доброто.Дадоха ми Мобил 1 ЕСП формула 5в30 пише,че надхвърля дори най-новите изисквания за ново поколение двигатели.Това масло е за коли с филтър за твърди частици,който ние го нямаме,но не ми пречи да си сипя хубаво масло и нямам ядове до тоя момент.Ако искаш мога едиинствено да пусна и аз 2-клипа,сутрин като го паля и когато е загрял,сега в горещините! :gruebel: Ако има нещо питай,каквото знам ще ти споделя. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей dido_en ,аз карам с 10W40 такова масло ми препоръчаха,все пак моята е по старичка от твоята :) , за по-хубаво ми препоръчаха Кастрол,Лики Моли или GM. Аз сложих GM,защото и беше по-евтино,но все пак се подобри значителни двигателя и доста по-рядко се получава този шум.Карам така вече около 3000 км.,някаква сериозна опастност не са ми казали че може да стане, но не е за препоръчване да се кара така,и аз също възнамерявам скоро време да я оправя.А самия проблем се получава не от разтягане на веригата ,а от износване на "бананките" на самия оптегач.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се, че се включихте повече хора. Явно майката му е смяна на този обтегач и веригата, но ми е много странно как при някои хора това тракане се оправя от масло. Знам, че този обтегач е хидравличен, но маслото да има толкова голямо влияние дори да спре да трака от него е някак странно. Все пак, ако спре да трака от по-хубаво масло, логично няма да се сменя самия обтегач.

Колега papy, за сега (да не казвам голяма дума) колата не пипа масло изобщо. Нямам и този проблем, който описваш ти, но някъде във форума бях чел, че може помпата да ти качва прекалено много масло и датчика да се лъже, но това не са мои думи и ако някои е написал глупост сега и аз я пиша :) А относно Мишо, предполагам че е колега от форума. Кой е той и от кой град е? Може да се пробва да се направи нещо през ВАГ. А друг човек може ли да го направи това или той има нещо по-специално?

Danielle благодаря че споделяш какво е положението при теб. Не, няма нужда да правиш клипчета, щом не трака, значи не трака. Пожелавам ти и така да се задържи де, че сумата не е малка.

Stanislav A4 ами аз до колкото четох не че само не е хубаво, а може и да прехвърли и да стане мазало с клапаните, че и цели 10 (ако не се повлияе и другия вал и да ги направиш 20). Искам да те питам само какво представляват тия "бананки"? Какъв им е принципа?

В крайна сметка, обаче никой не каза нищо за тоя хидравличен повдигач - опасно ли е това кратковременно тракане и от какво се получава? Може ли да се кара така спокойно или?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Въпросните "бананки", поне така съм чувал да ги наричат тия кафевите като полумесец джаджи :), които са на снимката post-62228-0-99336200-1333723687_thumb.j. Точно тези "бананки" помагат на веригата да е в опънато положение, но с времето се износват и нямат тази възможност да опъва добре веригата и се получава това тракане. Поне така на мен ми го обясниха, извинявам се ако не съм бил неясен или съм казал нещо погрешно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз минах през тази фаза. Само че аз моята си я купих със счупени плъзгачи на въпросния хидравличен обтегач и с четири липсващи зъба на зъбчатката на всмукателния вал. Веригата беше добра и за това не съм я сменял.

Равносметката: Обтегач за 215лв, Зъбчатка за всмукателния разп. вал за 796лв - предлагат се само оригинални, няма алтернативни фирми.

Гарнитури за глава и капак и гумички за клапани за още около 200лв, понеже не успях да развия долния болт за клапана, задействащ въпросната зъбчатка.

Плъзгачи отделно не се продават. Освен това при запитването за обтегача ми казаха, че е консуматив, който се сменя на 200 или 250хил.км, не помня точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото разбирам въпросните "бананки" са тия плъзгачи на обтегача. Въпроса ми е точно те ли се повреждат (износва се повърхността или се чупят) или механизма на обтегача, който ги кара да държат веригата (както си го обяснявам аз - ги повдига). Между другото намерих в ebay само плъзгачите. Могат ли да се демонтират от обтегача или трябва заедно, както по думите на колегата Pav3l?

Колега Pav3l до колкото разбирам за да се смени обтегача и евентуално веригата, трябва да се махне капака на клапаните, което е свързано и с подмянан а гарнитура, но тези гумички на клапаните и те ли трябва да се сменят или не е задължително и имат ли нещо общо с тракането на повдигач?

А за това, дали обтегач е консуматив... не съм видял някъде в официална литература да пише, че е консуматив, но в крайна сметка може да не съм че лкъдето трябва :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То май цяла глава да се вземе пак ще е по файда.

То аз ако знаех, че и масло ще харчи - за тея пари цял 1.8Т с периферията щях да взема...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, първо вземи и замерете налягането на маслото, че най- вероятно да е клапана на маслената помпа. Обтегача опъва веригата от налягането на маслото и е много чувствителен в това отношение. Може да не ти свети лампата на маслото, а да ти охлабва веригата и да чука. Аз бях с такъв проблем и се оказа този клапан на маслената помпа.Сменях масло, промивки, чистене на двигателя и накрая се оправи с нова маслена помпа. Успех!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде може да се провери налягането на маслото и колко ти излезе нова маслена помпа?

До dido_en : Мишо е майстор, който е позициониран между кв. Горубляне и Врана.

Много е свестен и много разбира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, малко ми е далеко Мишо, аз съм във Варна :)

Колеги, днес ходих на една диагностика в Джили Кар - Варна (ако някой има впечатления от там нека да сподели, въпреки че ми казаха че сервиза е от скоро).

Та излезе наяве проблем в стоп-машинката, както си мислех и преди, понеже на седмица- две светват лампичките на ESP и ABS.

Също така и код 17698, като пояснението беше "прекъсва" и ми казаха, че няма проблем. Излезе и код 16706 за скоросният сензор, като пояснението беше "забавен сигнал", още код 16523 за Oxygen Sensor - Bank 1 Sensor 2 Input High, което да си призная не знам точно какво значи, може би ламбда сонда и накрая 17545 за горивната смес до колкото разбирам. До колкото си обяснявам, може би последната грешка се дължи на предходната, ако има проблем в ламбда сонда.

А относно веригата се заговорихме с механика (сравнително млад на 30-30 и няколко), та каза че е сменял обтегач и верига на такива коли. Предложи да се почне от налягането на маслото, маслената помпа, след това да отвори капака на клапаните и евентуално да се види какво е положението там. Въпроса ми главно е дали някой има впечатления от този сервиз? Също така - чувал съм, че ALT в България не всеки трябва да отваря (още повече, че моя за сега уж не гори масло), та да попитам, като интервенция специфичен ли е много този ремонт?

Геца, да разбирам, че този клапан на маслената помпа не се подменя и си купил нова?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен прежали гарнитурата на капака на клапаните и погледни напряко какво е положението с веригата и обтегача. Не е нужно да разглобяваш друго - само тази гарнитура.

Пък и да ти кажа после един силикон Дирко (на Елринг) или Ренцозил (на Виктор Рейнц) спасява положението с гарнитурата доста убедително...

Между другото за кой си чувал добри отзиви за отварянето на ALT-a?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен прежали гарнитурата на капака на клапаните и погледни напряко какво е положението с веригата и обтегача. Не е нужно да разглобяваш друго - само тази гарнитура.

Пък и да ти кажа после един силикон Дирко (на Елринг) или Ренцозил (на Виктор Рейнц) спасява положението с гарнитурата доста убедително...

Между другото за кой си чувал добри отзиви за отварянето на ALT-a?

Да и майстора това ми предложи - да се отвори капака и да се види в крайна сметка какво е положението. Дори ми предложи да оставим колата за една вечер при тях и да се види на сутринта и кой повдигач не е твърд (т.е. е изгубил масло).

А колкото до добри отзиви за отваряне на ALT - нямам такива, понеже имам колата от февруари месец :rolleyes:

Редактирано от dido_en
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, отварях капака на клапаните. Чистих всичките 20 повдигача плюс и този обтегач/ има една цедка/ и не се оправи. Това стана само с нова маслена помпа. А ако е някой повдигач то цената там е 55лв. за оригинален и 39/ 40 за заместител. Прави си сметката кое е по добре да направиш първо. А като смениш помпата ще почистиш и цедка и картер и повече няма да ги мислиш. НО, моята започваше да трака и като загрее....примерно спра на някой светофар и паднат оборотите, но не свети лампа на маслото та в този случай ако и ти си така да знаеш си за помпа.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Пичове сега да ви споделя:

Аз съм с този велик двигател АЛТ. Много тъпа работа да ви кажа. Значи веригата между валовете и обтегачите си тракат на студено сутрин. Съвет-ако искате да сте сигурни сменяте, но ако нямате кинти 10W40 и стискате зъби до зимата. Смяната аз лично препоръчвам защото като ги наредите тия клапани....

Маслото и при мен свети а аз карам с 5w40 по каталог, много е бърза помпата и хвърля маслото на високо, особенно когато е рядко. За ваше спокойствие- светва,спирам, дигам пръчката и видищ ли на половина.

П.С. Когато купих колата беше с 10w40 и тракането едва се долавяше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Здравейте,

Моя АЛТ мотор издава същия шум при студен старт, както в първото клипче. При следващо стартиране шума изчезва. Аз мисля че това е от маслото, в момента карам с 5W30 но мисля да го сменя с 5W40. Карам на газ и разхода на масло е около 0.4-0.5л. на 1000км.

Ако колегата didо_en е разрешил проблемите си, моля да сподели с нас опита си. Също ако има и други колеги горди собственици на АЛТ да споделят и техния опит!

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...