Jump to content

A4 B5, фейслифт - ядове със спирачки!


tbby

Recommended Posts

Здравейте колеги,

проблемите почнаха малко преди да падне първия сняг. Колата не спира, а просто намалява постепенно. Забравх що е то рязко спиране и карах супер бавно.

Това се случваше на случаен принцип, няма определени условия при които да съм сигурен, че ще се случи. Сякаш нещо пречеше на спирачната система да стисне дисковете като хората.

Викам тая кола не може да се кара така, хайде при vladi_di.

Той човека ме пита - мек ли става педала или твърд и аз казах мек (не помня вече). Той смени спирачната помпа и аз си тръгнах по живо по здраво.

Така до след няколко дни, когато проблема беше отново налице.

Хайде обратно при vladi_di - сменихме сервото. Мойто било от B6, което е по-тумбесто и т.н. Тръгнах си аз и наистина имаше подобрение... до след няколко дни/седмици.

Не съм я карал много по големия студ, то времето си минаваше и аз не предприемах нищо.

Обаче се постопли и аз пак яхнах колата - проблема пак почна.

Този път отидох при колегата buzzi. Той човека я обезвъздуши, оправи заден десен спирачен апарат, че беше блокирал и си тръгнах щастлив... до след няколко дни!

Пак същата драма - хода на педала се променя когато си иска.

Колата започва да намалява от средата на педала (нарочно казвам намалява, защото това за мен не е спиране), а към края се включва ABS... и това на 90 градусов завой с 20 км в час на 20 градуса външна температура!

Обратно при buzzi - повторно обезвъздушаване - тръгвам супер доволен, спирачките цепят мрака... до днес!

Тук искам да вметна, че като си тръгнах от buzzi педала започваше да спира на 1 см от горно положение. С времето (1 месец) запона да хваща все по-надолу, но спираше.

Почна да ми прави впечатление, че точно на такова време като днешното (06.04.2012) започват проблемите.

Колата стоя цял ден пред офиса и като си тръгнах в 17:30 на първото натискане педала стигна с лекота до средата, оттам стана твърд и колата пак почна да намалява едвам-едвам. Напомпах 1-2 пъти и сякаш нещо се отпуши и пак почна да спира.

Надявам се ме разбирате в какво положение съм. Не смея да настъпя колата, постоянно карам на страх, че следващото ми натискане на педала колата няма да спре и ще се набия някъде. Направо в чудо се видях, един куп пари по ремонти дадох и няма оправия.

Днес ми направи впечатление, че като я оставих пред нас и отидох до магазина, на връщане пипнах дисковете - предните хладки, задните и двата лед?!

Вчера примерно времето беше сухо и нямах такива проблеми.

Давах я на един приятел да я кара, той има същата, да сподели мнение... Той човека вика всичко ми се вижда наред. За лош късмет при него не иска просто да си покаже магариите.

Съжалявам за романа, но съм малко отчаян вече.

Приемам всякакви съвети и помощ.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега, още ще трябва да чепкате...

На първо място - изглежда, сякаш имаш сцепен маркуч някъде, откъдето влиза въздух.

Ще трябва да огледате внимателно всички маркучета по серво, спирачна помпа,

тръбички към всички колела, профилактика на серво, спирачна помпа, спирачни апарати.

Имаш предимство - колегата buzzi ти е под ръка :).

Имам обаче няколко питания: спирачна течност кога си сменял?

Спирачни маркучи? Сервото втора употреба ли беше?

В краен случай, остава за смяна хидравличният блок на ABS-а,

но едва ли ще се стигне дотам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как така сервото е от B6, някой преди теб го е сменял ли що ли? :gruebel:

Направило ли ти е впечатление спирачната течност да намалява?

Ако педала става мек значи в системата има въздух!

Редактирано от DOHC!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачната течност я смених като купих колата (октомври миналата година). След това колегата buzzi ме накара да взема една половинка (взех BOSCH), долива като обезвъздушава.

Последно като проверих спирачната течност си беше на едно ниво.

Старото серво е от Б6, да. Така ми каза vladi_di, даже ми го показва, но аз на тема коли съм лаик отвсякъде. Новото серво всъщност е втора ръка, vladi_di го намери и сложи.

Педала става мек от само в отделни случаи и после се оправя, но по принцип с времето мисля че почва да хваща все по-ниско и по-ниско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен спирачната помпа ти е за смяна(макар че си я сменял веднъж)Ама то няма кой знае какво за смяна.Продухай с компресор всички спирачни тръбички.Огледай маркучите към спирачните цилиндри дали не са протрите спукани(най-добре ги смени).

Свали спирачните цилиндри и ги раздвижи и почисти(ако се налага-смяна)Със спирачките компромиси не трябва и над 1000лв да ти струва цената е нищо в сравнение със сигурноста на хората в колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се оказа ABS. От несменяне на спирачна течност изгниват клапаните на ABS-а и започват едни странни явления. Това не става за ден два. Разликата е само , че при мен вече беше станало перманентно лошо - блокирали задни апарати и никакво усилие на предно ляво колело.

80лв втора ръка от Спас, и хоп при buzzi :)

Всичко работи без изненади повече от месеца :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се оказа ABS. От несменяне на спирачна течност изгниват клапаните на ABS-а и започват едни странни явления. Това не става за ден два. Разликата е само , че при мен вече беше станало перманентно лошо - блокирали задни апарати и никакво усилие на предно ляво колело.

80лв втора ръка от Спас, и хоп при buzzi :)

Всичко работи без изненади повече от месеца :)

Buzzi първо предположи това, но после огледа и каза, че не мисли, че ABS-а е проблем в случая. Според него е серво.

Какво ще ме посъветвате:

При Влади ли да ида първо или при buzzi да смениме маркучите като за начало?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влади не го познавам, може и да е добър майстор,а за buzzi мога да ти гарантирам че е :bia:

Редактирано от gec1bg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да е от спирачната помпа,аз преди на една джета имах такъв проблем и се оказа от нея.Или се скапват уплътняващите гумички или понякога в самия корпус има язвички заради,които не може да уплътни добре и педала пропада.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той педала не пропада като заклан до долу. Просто първите няколко сантиметра все едно го няма и след това захапва, но апаратите един вид нямат сила да стиснат като хората и накрая се пуска ABS.

Звъннах му на Пепи сега, довечера ще се разберем кога ще я борим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз три пъти смених за два месеца спирачна помпа, като и аз бях със същите симптоми. А до колкото знам и Пепи беше пускал тук тема за прословутото серво на Б6, имаше и снимки на какво прилича. Най-вероятно е някое от двете. Ако сменяш нещо, защо не си сложиш серво и помпа от Б5, каквато е и твоята кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tова с неприятно поведение на спирачките на случаен принцип е мн кофти,надявам се да решим проблема ,помпа , АБС или раздут маркуч,утре ще я магерим,дано да си покаже магариите,няма къде да ходи ева ги у спирачките

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз три пъти смених за два месеца спирачна помпа, като и аз бях със същите симптоми. А до колкото знам и Пепи беше пускал тук тема за прословутото серво на Б6, имаше и снимки на какво прилича. Най-вероятно е някое от двете. Ако сменяш нещо, защо не си сложиш серво и помпа от Б5, каквато е и твоята кола.

Колега, отдавна го смених с такова от B5, но уви - разлика никаква. Утре ще пиша след интервенцията...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно още спира,след неделната интервенция ,то на човек като му е добре не пише,само като има грижи .......

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво и прави buzzi, че му я оставих и ходих да свърша една работа. Не съм го и питал, че и двамата бързахме.

За момента спира, надявам се да продължи така.

Ще пиша ако има нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата buzzi е точен , и аз изках да погледне някой неща по моята ама така и не успях да отида , че съм от далечко , но съм решил да го посетя в скоро време ;)

Редактирано от dak
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Малко да събудя темата.    

           

А4, Б5 2000г. 2,8 квадро, автомат

 

Следната ситуация:  Карам, чува се леко цъкане от към волана/подобно на това, ако си пуснал аварийните, но само веднъж/ и веднага с него се чува помпата на АБС да бучи и леко да вибрира(това го разбрах след няколко дни ровене, търсене, мислене, каране и след като реших, че е от спирачната система и изкарах бушона на АБС, за да съм сигурен, че е от него)

С изкаран бушон и без АБС няма грижи.

ЕСП- с изключено копче не оказва влияние.

Закачах я и всички датчици отчитат еднаква скорост.

Колата спира както преди с разликата, че понякога педала потъва на пресекулки, т.е. не плавно, има леко пропадане в дълбочина, но почти незначително.Не е като да потъва веднага и до долу, по-скоро като лека вибрация?!??!

Случи ми се нещо, което също може да е свързано- на темпомат на 100 извънградско по баир с десен завой, на който скоростта не би следвало да е проблем ми се включи ЕСП и веднага се изкл. темпомата. Странното е, че е на едно и също място по един и същи начин а там може да се мине поне със 130 без изобщо да има някакви драми за колата!??!

Мисля сега да гледам за размърдан датчик и за счупен ринг на АБС.

Някой с други преположения и идеи къде да ровя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Колеги, нека и аз да ги изям..и хвърля един боб..

От много години го имам проблема и не попаднах на разбирач, но днес видях, че накладките ми са се износили клинообразно, като към центъра почти няма износване , а само замазване и оксидирал слой. Надявам се на съвет или чудо..благодаря..

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съпорта е с мн наслоена ръжда,някой водач не се движи ,накладките при смяна се проверява как седят на мястото си ,без усилие трябва да се движат,обикновено ,на евтините  марки има остатъци от метал по заготовката и накладките заклинват

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

И аз имам същия проблем работят когато си искат колата е б5 2000г 1.9 115коня смятам скоро да я карам по сервизи а вие колеги решихте ли проблема ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 years later...

Здравейте колеги. Аз имам идентичен проблем с моята само че при мен започна първо със задържане на спир. Апарати смених заден ляв . Нямаше проблеми 1 седмица след това започнаха да задържат предните. Разглобих почистих водачите защото бяха пълни с мръсотия и ръжда. Пак 1 седмица окей. След това почнаха пак да задържат леко. Сега чакам нови водачи и цилиндърчета. Дотук добре обаче с течение на времето се появи друг проблем: педала на спирачките както при колегата понякога от самосебеси променя хода си(там от където почва да хваща). Само че при мен става супер твърд и спира няма проблем но започна да хваща още преди да е светнал стопа тоест дори само като леко го докосна. Майстор ми каза серво. Дайте някакво мнение и вие. Дали от това се получава задържането на спирачките по време на движение? Може ли да е от ABS-а ? Колата е а4 б5 фейс 1.8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...