Jump to content

Audi 80 91г. двигател NE - инфо?


Dido-etr

Recommended Posts

Здравейте, колеги, моята 80-ка е 1.8s, 90к.с, карбуратор, NE-мотор.

С каква скоростна кутия може да е, тъй като вдигам следните скорости:

1-ва: 5000 об./60км-ч

2-ра: 5500 об./100км-ч

3-та: 5000 об./140км-ч

4-та: -

5-та: 2000 об./100-110км-ч; 3000 об./150-160км-ч; 4000 об./200км-ч

За ниските скорости не съм категоричен за километрите, защото най-много

обръщам внимание на оборотите когато съм на 5-та предавка.

След 4000 об. на пета не знам какви км ще вдигне понеже е слаб двигателя

и не може да развърти по-високи обороти.

Това е единият ми въпрос, другият е "Какъв двигател, като мощност, може да издържи тази скоростна кутия?", защото искам да сложа нещо от сорта на 140-150к.с.

Редактирано от Dido-etr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- на 3 - та един път съм я пробвал и направи 155, оборотомерът беше над 6000 оборота,

- на 4 - та след 5000 оборота е около 180 по километраж,

- на 5 - та при 4000 ми отчита 160 км/ч, при 4500 показва 200 км/ч, при 4800 ми отчете 215 км/ (реално предполагам, че не е повече от 190 , ама повече не го пробвам това упражнение)

Кодът на кутията ти трябва да е AKM и няма да има проблем да издържи тези коне.

Какви са размерите на предните ти гуми?

Редактирано от okops
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги, моята 80-ка е 1.8s, 90к.с, карбуратор, NE-мотор.

5-та: 2000 об./100-110км-ч; 3000 об./150-160км-ч; 4000 об./200км-ч

Скоростна кутия мечта.Чудно ми е защо следващите бензинови модели на 5 ск с 3000 об се движат с около 110 км/ч

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти пробвал ли си с АКМ да настъпиш на V-та при около 110 :hilezh:

В смисъл не се случват много неща ...

Не знам какво толкова ви радват тия скорости :blink:

Мой познат има РУ с АКМ, и само реве че по Витиня повече от 120 не ще ...

Викам значи с разхода си добре - без малко каза 7-ца .. Ми то моето АБК дава 7 и много малко (и двете на чесън) ... :hilezh::flehan:

Да имате под капака нещо с торГ (както каза Ради ДоЖ Коронет small block :hilezh: ) - разбирам да има такива скорости ...

Aз преди с Бенца беше ужас - както бях с 4 скорости, последна директна и диф 3.2 :steinigung:

Имаше повер, обаче след 140+, а с 100-120 ми беше по-неикономична отколкото със 140 :stupid:

Е Насо да сподели далматинците с най-късите скорости кфо праааТ :hilezh::respekt:

Малко му е шумно около 100, ама голяма работа :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей изтръпнал и ти падна от далматинците и все съм ти в устата... къси-къси ко да ги правим... като дам газ на 5-та не вика БОООООО като некоя 318-ка :hilezh: , а почва да се налита :dance:

Ако искате сменяите на 1500 оборота ,по добре си вземете легендата 1.9 TDI мега-хипер-улра-кюмур-сажда повер....

Аз си въртим до 6500 бал съм го... Ако ще да се коти,ражда,затега... нали е 100 лв дева и мотора му.

Убаво масълце и пИдало до мИтала,тез убавците с дългите скорости ги гледам в огледалото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти пробвал ли си с АКМ да настъпиш на V-та при около 110 :hilezh:

В смисъл не се случват много неща ...

Случва се само едно: виждаш, че нищо не става, връщаш на 3-та и изчезваш :hilezh:

5-та: 2000 об./100-110км-ч; 3000 об./150-160км-ч; 4000 об./200км-ч

Дали ти е верен километража ?

На 5-та с 2800 оборота съм на 130-140 аз ? (така си я поддържам на магистралата)

Скороста става 200 над 5000 оборота.

По твоята скала излиза, че може да дигнеш много над 200, щом си с 4000 оборота там.

Редактирано от ram_pz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ве ... Тоа пА !

Мен много ме кефи как се зоби за 1.6 :respekt::rotcol:

Случва се само едно: виждаш, че нищо не става, връщаш на 3-та и изчезваш :hilezh:

Ненужни гимнастики ... :zustimm:

Не ми е баш да ръчкам скорости ...

Не че кой знае колко повер имам, но магистрално не изключвам V-та ...

Вие се редете там 3-4-5 ...

Не се подигравам, просто няма нужда от толкова дълги скорости, при положение че по баир издиша ...

А аз там най-обичам да вадим душата на някой набор на бабата, или на някой дизел ... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- на 3 - та един път съм я пробвал и направи 155, оборотомерът беше над 6000 оборота,

- на 4 - та след 5000 оборота е около 180 по километраж,

- на 5 - та при 4000 ми отчита 160 км/ч, при 4500 показва 200 км/ч, при 4800 ми отчете 215 км/ (реално предполагам, че не е повече от 190 , ама повече не го пробвам това упражнение)

Кодът на кутията ти трябва да е AKM и няма да има проблем да издържи тези коне.

Какви са размерите на предните ти гуми?

175/70/R14

Случва се само едно: виждаш, че нищо не става, връщаш на 3-та и изчезваш :hilezh:

Дали ти е верен километража ?

На 5-та с 2800 оборота съм на 130-140 аз ? (така си я поддържам на магистралата)

Скороста става 200 над 5000 оборота.

По твоята скала излиза, че може да дигнеш много над 200, щом си с 4000 оборота там.

Първоначално и аз си мислех че може да не е верен, но след като го засичах с други коли излиза че си показва вярно. Искам да сложа по-мощен двигател, за да видя колко ще направи при 6-6500об., но ме съмнява че ще се наложи да сменя и километража, защото тея 220 са малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

По-добре сложи твоята кутия на по-мощен двигател ... :hilezh:

Това имам предвид, че ще сменя двигателя, а купето и скоростите са си същите. :hilezh:

Имам и друг проблем, като форсирам двигателя нещо се мъчи, трудно вдига високи обороти(над 3000), казаха ми че може да се е скапало делкото и да трябва да се смени с ново!?

Редактирано от Dido-etr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен го имаше този проблем - след 3000 няма сили, смених кабели, свещи, дистрибуторна капачка, палец, ефект нямаше. Карах я на центровка, пак нямаше промяна. После се захванах с делкото - първо му оправихме вакуум регулатора, после сменихме и втулката, понеже имаше луфт, ама пак нямаше ефект. Един ден се захванах да разгледам карбуратора и се оказа, че втората клапа на карбуратора не отваря, тъй като лостчето, което я командва, се беше откачило. Предполагам и при теб ще е това проблемът. След това моторът си има сила до 6000 оборота.

Редактирано от okops
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само Кейхин съм виждал да го прави после този "номер" ... После обаче не си седи на гумите ... Поне не и за 75 коня кола на чесън ... :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора....карах NE около 45 000 км....и с тези АКМ скорости си е супер. Тази кола е само за магистрала. Между 120 и 160 км. си върви най-добре. По АМ Тракия срещу тунела съм правил 160 км. на газ. Какво ми говорите, че от 120 нагоре не отлепя....явно има проблем, но той не е в скоростите.

АБК-то е една идея по-вървежно, но не много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти верно ли написа че 90 коня кола с евати дългата V-та, може да отупа 115 с по-къса V-та ... RealYYY ...

Колко предавки и върна на тунела ?

В смисъл не че се заяждам, ама няма как да стане ... :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти верно ли написа че 90 коня кола с евати дългата V-та, може да отупа 115 с по-къса V-та ... RealYYY ...

Колко предавки и върна на тунела ?

В смисъл не че се заяждам, ама няма как да стане ... :zustimm:

Намери някое читаво NE да се повозиш, особено на извънградско, па и на светофарите дърпа прилично. С тези 200 кг. по-леко купе спрямо Б4 си е сериозно предимство. АБК-то се усеща по-живо на път със завои и баир например. Там при ръчка на 3-4 скорост по-добрия въртящ момент си личи.....ама на магистрала, на тези дълги прави участъци....ела да видиш дали се връща предавка на Б3-ката :zustimm: хвърка, хвърка :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как се ревизира втората клапа на карба ?

Мнението ми за NE мотора, е че е адски удобен за каране, особено извънградско. За изтегляне на къси разстояния, няма да говоря, тъй като смятам, че точно 80-тките не са подходящи за тази цел. Всъщност няма да говоря въобще за вървежа. Ще кажа, че е адски не претенциозен мотор, което мисля, че е по-важното. При първо палене се чуват повдигачите, но е добре позната болка на 80-тките. Никакви други проблеми/ремонти не съм имал, за 4год. вече.

Само където ми се струва, че тази втора клапа на карбуратора не функционира, след 4000об. става много тегаво ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

втората клапа е свързана към един вакуум регулатор чрез лостче, това лостче най - вероятно и при теб е откачено от клапата. Сваляш кутията за въздушния филтър и пред теб е карбураторът.

022324239.jpg

2e8f4c995145.jpg

Това е проблемният регулатор - от другата страна е въпросното лостче, което е за втора клапа. Проверяваш свързано ли е лостчето или свободно се "вее". Възможно е и самият реглуатор да се е развил от болтовете и да няма опора, поради което пак да не се отваря втора клапа (при мен наскоро се случи така и пак спря да върви) Ако всичко е свързано и го няма проблемът, тогава може да провериш дали не са скъсани мембраните на двете вакуум регулаторчета, които се виждат на снимките.

Редактирано от okops
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко сме пристрастни колегите с NE моторите,въпреки това е прекрасен мотор за нормално каране и скоростите са чудни :zustimm:

И друг път съм го казвал,че NE-то е по-вървежно от АБТ и една идея по-малко от АБК,споделям го от проби с такива мотори,взимам предвид и състоянието на моторите,щотото моя ако е пушка другите може да имат известни проблеми,но това е което съм пробвал с NE-то и съм доволен,че го карам :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро махах кутията на въздушния филтър, за да лепя шпилките. Не ми направи впечатление да има хлабави лостчета, но не съм ги и проверявал. Ще разглобя в почивните дни и ще разглобя.

На снимките твоя карб ли е ? Питам, защото видях, че единия край на ел.магнитния клапан е затворен, защо е така ? С климатик ли е колата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега "okops",моето ауди е с NE мотор но карба нещо ми се струва по-различен.Възможно ли е това?Кой кейхин е 1 или 2?

Редактирано от Pacidi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...