Jump to content

Полиране на фарове А3 Facelift!


apisabvgd

Recommended Posts

Та ето какво сготвих докато беше топло времето,от доста време се канех,тъй като и на къси и на дълги са ми ксенони и нз от тях ли или не,фаровете бяха станали меко казано зле,има доста теми,но все пак никога не е излишна още една!

Необходимите продукти са:

1.Комплект инструменти(еврейски звезди и отверки "+")

2.Пистолет за топъл въздух

3.Парцали(доста)

4.Някаква полираща паста

5.Силикон за залепването на стъклата(не много)

6.Кръгла пила

Както очаквах,трябваше да се свали бронята на колата за да могат да се извадят фаровете,аз го правих по бавният и сложен начин,сигурно има и по-бърз!Та свалих предните гуми,подкалниците(държат ги 6-7 винта(звезди),след което 3 болта пак звезди държат бронята за калника.Отивате в горната страна,под капака,където до лостчето за отваряне ще видите 4бр.пластмасови щипки,изваждате ги!Останаха само 2-3 винтчета с който е захваната от долу дето е ножа на бронята,ще трябва да легнете.Та това е бронята е свалена,може да я свалите и да я овесите както съм направил аз.ВНИМАНИЕ:за хората,които имат халогени и пръскачки по броните,след като отвиете винтовете,внимателно разкачете кабелите и тръбите свързващи тези аксесоари,преди да дърпате бронята,да не стане проблем!

Започваме фаровете:

Тях ги държат общо 3 винта и някаква пластмаска,отвивате двата винта който са лесно достъпни най-отгоре и след това гледате хубаво,страната на фара до калника,има една дупка от горната страна през която се вижда друг винт,него само трябва да го охлабите,за да може да освободи скобата която го държи,тя се вижда когато бронята не ви пречи.Остава само да издърпате фара.ВНИМАНИЕ:не дърпайте силно само напред,има пластмаска която държи фара от към емблемата на колата,трябва да се дърпа на пред и към калника за да не се повреди нещо,след това е лесно разкачате крушките и сте готови на 65%.

Отварянето на фара става като нагреете с пистолет с топъл въздух,преди това обаче махнете винтчето което се намира зад мигача,то държи фара и стъклото в тази част,както и ламаринените щипки,които са 2 горе и 2 долу,и нагрявате след това,моя пистолет има опция да се нагласят градусите,сложих на 200 и започнах да нагрявам,страна по страна като след като нагрея го разчовъркам с много тънка права отверка,за да не повредя,пластмасата.След една обиколка на фара,вече можа да започнете да го отваряте с ръце,с малко повече усилие стъклото пада,от там е лесно.

Измивате добре вътрешната част на стъклото с вода,пиете една бира за да изсъхне и започвате да търката.Слагате на един парцал малко полираща паста и с движения в кръг търкате,докато не получите желан резултат.След това,пак вода и ги оставяте на страна!ВНИМАНИЕ:в едната част на стъклото има рефлектор,не пълнете и не пръскайте каквито и да било препарати в стъклото,защото рефлектора ще пострада сериозно.

Та след стъклата отиваме на самият фар,ще виите,че рефлекторите са много прашни и изглеждат зле,пробвате първо с издухване,ако имате компресор на близо,но едва ли ще стане тъй като прахта е много залепена,с много фин парцал,без да натискате много избърсвате рефлектора,лупите и т.н ВНИМАНИЕ:Не слагайте препарати по рефлекторите ще ги съсипете,дори и вода не се препоръчва,само фин сух парцал!

Аз се заиграх и с дупките на габаритите,тъй като си бях купил габарити за 12лв,а те бяха малко по-големи от дупките и не влизаха,взех една кръгла пила и си разширих дупката за да влезе,че са си 12лв!

Следва сглобяването,преди да слагате силикон,нагрейте останалият такъв по самият фар,а не по стъклото и след като го нагреете сложете стъклото,нагрейте пак и натиснете хубаво,може да сложите и щипките който го държат.Ако мислите,че някъде не е залепнало хубаво сложете,тогава от вашият силикон,но внимавайте,че има дупки за вентилация и не трябва да ги запълвате и тях!А ако решите направо целия да е нов,почистете хубаво старият,нанесете новия и лепете,аз лично избрах първият вариант и ползвах стария с малки добавки от мен.Оставете да се втвърди,през това време си огледайте кабелите на габарити,крушки за стопявания и т.н и ги подменете ако има,че така и така сте ги свалили!Започвате да сглобявате по обратният ред,с усмивка до ушите от резултата!Като време на мен ми отне около 3 часа,на по-опитни ще е по-малко,самите фарове за отваряне,полиране и затваряне отнемат по 30-40 минути на фар!Ефекта е много добър,слагам снимки,късно се сетих да правя тема и с предишното състояние на фаровете има само една две снимки само на стъклата!Но много коли са с изгорели фарове,така че имате представа как са били!

Поздрави и успех!

post-14699-0-76162500-1347792568_thumb.j

post-14699-0-27282700-1347792578_thumb.j

post-14699-0-52956900-1347792580_thumb.j

post-14699-0-39068600-1347792583_thumb.j

post-14699-0-59645400-1347792585_thumb.j

post-14699-0-79266700-1347792587_thumb.j

post-14699-0-79094000-1347792592_thumb.j

post-14699-0-32227400-1347792595_thumb.j

post-14699-0-64847300-1347792597_thumb.j

post-14699-0-13248900-1347792601_thumb.j

post-14699-0-06019900-1347792604_thumb.j

post-14699-0-79733700-1347792611_thumb.j

post-14699-0-52498700-1347792615_thumb.j

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за положения труд и постигнатите резултати, колега! Това е единствения начин по който тези фарове могат да се направят да светят и да изглеждат както трябва. Обикновено хората си ги полират само отвън, но както бях писал и в друга тема, вътре има още 4 повърхности, които трябва да са добре почистени или полирани, за да бъде фара в оптимално състояние. Това са стъклото от вътрешната страна, двете страни на лупата и самия рефлектор. Ти като гледам не си чистил вътрешната(плоската) страна на лупата и рефлектора, но пак е много по-добре отколкото само външно полиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След външното полиране, стъклото (пластмасата) се драска много лесно. Само като мина по него с пръст и остават драскотини. Някой има ли решение?

Продава се лак спрей за пластмаса, но мисля че има голяма вероятност след време да започне да се лющи...

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След външното полиране, стъклото (пластмасата) се драска много лесно. Само като мина по него с пръст и остават драскотини. Някой има ли решение?

Продава се лак спрей за пластмаса, но мисля че има голяма вероятност след време да започне да се лющи...

Точно на същия проблем се опитвам да намеря решение в момента. Когато полирах моите фарове преди 2-3 месеца умишлено единия го оставих без никакво покритие, а другия го пръснах с лак спрей от тези по 10-15лв флакона. Преди него ръснах и много тънък слой пластификатор. Лакът не се лющи, и не е наранен от камъчета и др., но много пожълтя. На тази снимка може горе-долу да се види разликата, на живо е доста по-забележимо.

Аз също мисля да пробвам варианта с фолиото след като полирам отново фаровете. Има фолио специално за фарове, не знам с какво точно е по-различно от обикновеното, но го имат общо взето навсякъде където се занимават с фолиране на авто стъкла. Не знам колко ще е трайно, но едва ли ще изкарва колкото оригиналния лак. На едно място ми обявиха цена 60лв за облепване на двата фара с такова фолио.

Иначе относно лакирането говорих с един бояджия и той ми каза че лака за фарове е много по-скъп от обикновените безцветни лакове, с които се ръсят колите. Струвал от порядъка на 200-300лв едно флаконче и се изисквала по-специфична подготовка на повърхността за него. Въпросния бояджия ми каза че може единствено да ми полира фаровете и не се наема да ги лакира с каквото и да било защото не може да ми гарантира колко ще е траен резултата.

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм ги пръскал или фолирал,ще видим колко ще изкарат така.До колкото знам,не е задължително при външно полиране да се махне цялото покритие иначе казано зависи колко време полирате за да падне предпазния слой.Моите също са полирани външно първо,преди да ги свалям,това беше преди месец,ефекта не беше нещо особено,но пък нямам драскотини след това и т.н,просто явно са полирани по-малко.Мой съвет е да не се занимавате с външно полиране,а ги отваряйте и търкайте вътре,там е проблема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам с какво си пръскал този фар от снимката, но по някаква причина има някакъв увеличителен ефект, лупата във този фар изглежда видимо по-голяма от лупата в другия фар

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам с какво си пръскал този фар от снимката, но по някаква причина има някакъв увеличителен ефект, лупата във този фар изглежда видимо по-голяма от лупата в другия фар

Ако имаш предвид моята снимка, просто така е излязло. На живо няма нищо такова, а и просто няма такива лакове с увеличаващ ефект :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 месеца моите ги полирах и лакирах и се получи така:

Редактирано от joro09
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 месеца моите ги полирах и лакирах и се получи така:

Снимката от преди 3 месеца ли е или от сега? Ако е от сега значи много добре си се справил с лакирането. Какъв лак използва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От преди 3 месеца е,но и в момнта изглеждат така.Като имам възможност ще ги снимам.Колата беше в сервиз за боя на предната броня,използвах момента да ги сваля и полирам,после в сервиза ги лакираха.Незнам какъв лак са ползвали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Ефекта от полирането е поразителен! Кажете само какъв трябва да е лака след полирането? Колко ръце се нанасят?

Вече от 2-ма бояджии чувам че лакът за фарове е по-различен и по-скъп от обикновения безцветен лак. Единия ми обяви цена 200-300лв за флакон(както писах по-горе), а другия ми го предложи за 100лв, като с един флакон могат да се лакират много фарове. 100лв ми се струват висока цена за едно спрейче 400мл(за 200-300лв да не говорим), затова питах в няколко магазина за бои, но навсякъде ми казват че за фарове си се използва обикновен безцветен лак. Даже на някои им е смешно, че питам за такова нещо. Дано някой колега бояджия види темата и се изкаже по въпроса.

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече от 2-ма бояджии чувам че лакът за фарове е по-различен и по-скъп от обикновения безцветен лак. Единия ми обяви цена 200-300лв за флакон(както писах по-горе), а другия ми го предложи за 100лв, като с един флакон могат да се лакират много фарове. 100лв ми се струват висока цена за едно спрейче 400мл(за 200-300лв да не говорим), затова питах в няколко магазина за бои, но навсякъде ми казват че за фарове си се използва обикновен безцветен лак. Даже на някои им е смешно, че питам за такова нещо. Дано някой колега бояджия види темата и се изкаже по въпроса.

момчета ще споделя опита от това което правих онези дни на пумата си правих фаровете . Първо фаровете ги минах с водно 800 после с водно 1000 и ги минах с пластификатор за пласмаса (но от него малко са ми смесени чуствата ) после ги лакирах. Лака беше флакон и беше около 30 лв и беше най-високия клас който държи на ув лъчни, но не е специалено за фарове.След лакирането ги минах с 2000 водно на 3М след това с трите пасти пак на 3М като първо с твърда гъба после с мека. Станаха перфектни интересно ме е колко време ще изкарат така. Интересно ми е при вас как хваща лака на полирана повърхност не се ли нацепва ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

момчета ще споделя опита от това което правих онези дни на пумата си правих фаровете . Първо фаровете ги минах с водно 800 после с водно 1000 и ги минах с пластификатор за пласмаса (но от него малко са ми смесени чуствата ) после ги лакирах. Лака беше флакон и беше около 30 лв и беше най-високия клас който държи на ув лъчни, но не е специалено за фарове.След лакирането ги минах с 2000 водно на 3М след това с трите пасти пак на 3М като първо с твърда гъба после с мека. Станаха перфектни интересно ме е колко време ще изкарат така. Интересно ми е при вас как хваща лака на полирана повърхност не се ли нацепва ?

При мен лакът продължава да не е нацепен и да няма наранявания, но пожълтява все повече. Би ли споделил от къде си набавяш материалите и какъв точно е лакът който си ползвал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та ето какво сготвих докато беше топло времето,от доста време се канех,тъй като и на къси и на дълги са ми ксенони и нз от тях ли или не,фаровете бяха станали меко казано зле,има доста теми,но все пак никога не е излишна още една!.......

.....Поздрави и успех!

Супер изглежда! Направо слагай цена за услугата и може да си стане бизнес. разни бояджии и автомивки полират набързо, ама без много ефект, поне това, което съм виждал де...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Пластмасата на фара е един вид "закалена" отвън и позволява известно търкане с шкурка. Когато "закаления" слой падне нещата стават необратими. Аз след полирането (само с 3М паста) си залепих едно фолио и съм предоволен. Говоря за абсолютно прозрачно фолио. Ако се захаби фолиото също позволява леко полиране. Ако пожълтее ще го сменя.... Това беше и причината да не го пръскам с лак. :hilezh:

Редактирано от neon
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Моите фарове бяха доста зле и следвах процедурите описано в тази тема, почистих си лупите с сух парцал а стъклото почистих от вътрешна страна с някакъв препарат и светнаха идеално. Не ми бяха прегорели фаровете но вътре в тях имаше някаква мазна слуз, като влага примесена с прах и след избърсване резултата е поразяващ. Вече виждам в тъмното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фолиото мисля, че ще се наранява от камъчета... нека някой даде отзив.

 

Моите след една година и не са мръднали. С фолио на 3М са. Сега в снега като се събере сняг или лед, само с ръката минаваш и пада без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фолиото може да е проблемно според мен ако замръзне лед по фара и като минеш със стъргалката,но нека кажат ползващите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...