Jump to content

Въпрос относно ел. водна помпа


Kompresor

Recommended Posts

Колеги искам да подкарам електрическата водна помпа. Мисля че открих датчика който е `мозъка` за включването и. Само ще ви помоля ако има ел.схема за свързването със цветове на кабелите, защото датчика е строшен и буксичката му я няма. Искам тази помпа да работи, макар да казват, че няма нужда от нея.

Ето я помпата:

Ето го датчика:

Търся схема на въпросната верига и название на датчика за да го закупя нов.

flehan.gif

Редактирано от Kompresor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата помпа я има при мерцедесите 250тд и 300тд и датчика пуска помпата при 102 градуса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на 100-цата си сложих допълнителна ел. водна помпа от Форд на малкия кръг (на маркуча преди радиаторчето на парното) и се включва след подаване на контакт през отделен предпазител и се изключва през реле ако е пуснат компресора на климатика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

При мен възникнаха проблеми с парното и така и така ще ръчкам, реших да мотирам допълнителна помпичка. Според вас има ли смисъл да дам някакви смешни пари за тази съмнителна помпа, която уж до 100 градуса я дават,

 

http://www.ebay.com/itm/K1BO-12V-Direct-Current-Micro-Brushless-Devices-Submersible-Electric-Water-Pump-/251333831142?pt=BI_Pumps&hash=item3a84a9e9e6

 

или по-добре от морга да си търся някоя втора употреба, но все пак предназначена именно за това.

 

Всъщност не знам какъв е дебита, на тези които се монтират в колите. Тази китайската малко "лабава" ми се вижда.

Редактирано от Dakata_m
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това, което си показал е потопяема помпа и за 10 долара много ме съмнява да устиска на това място в колата.

На моята кола тази помпа работеше, но текна и я разкарах, защото по моргите ми обявиха цени от порядъка на 120 лв(преди 3-4 години). Била рядка :D Не усетих никаква разлика в колата - нито загряваше повече, нито нищо.

 

Ако питаш мен - не се занимаай с глупости :)

 

Аз замених помпата с парче маркуч и така си реших проблема.

Редактирано от supervlao
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, общо взето ми мина мерака с тия помпи. Просто трябва да си оправя парното, щото от Неделя мръзна и карам поприсвит в колата :hilezh:. Още не съм локализирал проблема, но си мисля че ми е запушено радиаторчето на парното, ще трябват промивки на цялата система, евентуалната му смяна и става дълга и широка, ама какво да се прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Да си продължа сагата. Значи източвах антифриза ( само веднъж де), излезе уж някаква мътилка, бутах маркучи където можех. Промивката на системата я правих само с вода. За сега не ми се рискува с химии. Излезе някаква мътилка, ама доста бързо си текна бистра водица. Четох за признаците при прецакана гарнитура на главата и т.н. Смених някаква пластмасова джаджа, излизаща от блока, два маркуча към изпарителя, които бяха цепнати и стана Африка в колата. Да, ама миналия ден се чу "бълбук бълбук" от радиаторчето на парното и всичко свърши - няма топло. Аз съответно:

fuuuck.jpg

 

Много бързо ми дойде мерака за водната помпа и подпалих гумите към първата автоморга в Шумен, която ми беше в района. Тя се оказа специализирана за Vw Sharan, Seat Alhambra и Ford Galaxy. Взех една спомагателна, електрическа водна помпа от Шаран, за 50 лева, без пазарлъци и я монтирах. Ей такава:

$(KGrHqN,!oMFBlWKBW,RBQiOD4PceQ~~60_12.J

Парното се завърна. Аз вече доволен и щастлив, си бръмча и изведнъж чувам добре познатия звук "бълбук бълбук". Мисля че следващата картинка, изрязваща емоционалното ми състояние в този момент, няма да е много подходяща и за това няма да я помествам. Оказа се, че тази помпа бачка когато си поиска. Като я раздрусам тръгва, като тръгне има парно, но помпата работи на някакви ниски обороти, после засили и т.н. Явно съм уцелил куц екземпляр, както винаги :flipoff:. Открих, че като бутам пластмасовия куплунг ( на снимката долу в ляво) се менят оборотите и ако не работи, тръгва като го натисна. Така де, в крайна сметка човека в моргата я маркира при покупката и сега търси друга. Ще ми я смени, понеже не можахме да я пробваме на място, като я взимах. Като сложа следващата, ще видя как се държи и ще пиша, като имам по-продължителни отзиви от ползата и евентуално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е идеята на допълнителната електрическа помпа?

Според мен би имало смисъл от нея само когато не работи основната - примерно при автономно отопление от рода на Webasto, за да циркулира водата и да загрява равномерно двигателя, или пък при изключване на двигателя, когато е загрял над нормалното циркулацията да го охлади равномерно. Във вашите случаи когато я монтирате допълнително без по специфично управление какво се печели?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не слагате допълнителни водни помпи,си направете промивка на водната система.

И не слагаите метне радиаторчета за парно.Аз 2 пъти го ям с евтини радиаторчета и на празен ход няма парно.

След като сложих оригинал,топлото дойде :runningdog:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С ел. водна помпа е много по-добре парното, особено ако висиш дълго в задръстване при не-добре загрял двигател. От както сложих на 100-цата се родих :gut:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пак забравих да пиша. По принцип радиаторчето за парното го сменях преди няколко години и сложих марка BEHR. Тогава струваше 80 лева и уж се водело качествено. До миналата година, никакви ядове. Тази есен обаче, започна да ми прави гореописаните мизерии и поне с помпата успявам да избегна проблема с липсващото парно. Естествено продължавам да търся, каква е причината за всички тези аномалии. Хич не ми се влиза във филма, глави, гарнитури или подмяна на радиаторче, ама ще видим. Преди няколко години е шлайфана главата и сменяна гарнитура, но това предполагам не е никаква гаранция. Моята помпа се активира чрез ключ и си я паля, когато реша. За да стартира, колата най-малкото трябва да е на контакт. Това е с цел, да не я забравя включена и да ми източи акумулатора. Сега имам парно и на загасен двигател, за известено време.

Да си продължа с куция късмет. Нали бях писал горе, за проблема , че помпичката стартира само чрез раздрусване. В моргата ми я смениха с друга, която пробвахме на място и стартира веднага. Днес обаче, видях че сълзи от мястото, където се съединяват двете пластмасови части, при перката. Ще се гръмна вече :flipoff: . Сега се чудя да ги развия ли тия четири болтчета и да видя там някаква гарнитурка ли е, силикон ли нещо да измисля, или пак да ходя да им я връщам, че от утре някакви снегове и студове го дават и се очертават интересни моменти на мръзнене покрай колата :glare: .

Редактирано от Dakata_m
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно има уплътнение, но ако я отвориш има големи шансове съвсем да текне. Ако не могат да се притегнат винтовете и не тече много изчакай - може да "закисне" :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами май ще послушам съвета, понеже според мен теча е нищожен и нямам нерви и време, пак да ходя по моргите и да сменям помпи като невидял. Дано се самопоправи :mrgreen: . Иначе наистина и на тихи обороти, си духа яко жега сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, тази помпа се монтира  на турбодизелови двигатели с турбокомпресор на водно охлаждане идеята е при повишаване на температурата на охлаждащата течност над 105гр. в турбото датчика намиращ се на входящия щуцер на турбото да включи помпата за принудително охлаждане.Моят мотор е 1,6ТД SB и има точно такава помпа.Парното не се влияе от тази помпа.

Редактирано от morskiq
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май не четеш какво е написано? Помпата тук е монтирана допълнително и е сложена преди радиаторчето на парното ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Щом е така при теб значи има ефект, аз си написах мнението защото се занимавам с автомобили и техните ремонти от 30години :bia:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тази тема става въпрос, че ползваме допълнително поставена ел. водна помпа да подобрим парното :).

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, един бърз въпрос. При вас кой маркуч се явява входящия за радиаторчето на парното? При мен си мисля че е този от към шофьора, но да си питам за всеки случай.

 

И да се "похваля". Снощи помпата работи, температура 90 градуса и парно няма или по-точно някво хладко :wall: . Сняг вали, аз масажирам маркучте на отворена капачка. По едно време взе че духна топло, но за кратко :flipoff: .Ще взема един чук и.... Уикенда студено, топло разбомбвам пак всичко и ще търся проблема, че се побърках направо :sauer: .

Редактирано от Dakata_m
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано локализираш проблема без да сваляш таблото колега ... Помня аз една зима преди три години някъде а си беше и бая под нулата как свалях таблото за да сменям клапи , радиаторче и изпарител на климатика . 2 - 3 дни след работа я мъчех за по 2 - 3 часа на студа ... Разказа ми се играта , дано при теб да не се случи така , че моята седеше на улицата , то един снЕг , студ .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и аз се надявам да не стига до там, че като знам предния път, как я карах една седмица без табло, понеже успях да строша един въздуховод и имаше малко лепене, телбодове, поялници и т.н.. Километража свързан и закрепен някак си на кормилна рейка, стърчат там едни ръчки за светлини и един волан и аз си бръмча напред назад. Все пак беше топло времето и нямаше проблем.

 

Така де, доста се измести темата на колегата, който не знам подкара ли неговата помпа. Сега видях, че има пинната специална тема за парното, ама кой да чете?

 

Последно да се похваля, че моята помпичка, освен че протече, вече и спира когато си иска :steinigung: .

През уикенда ще бъде разбомбена на части. Кофти момента е, че в моргата като ми я сменяха, се скъса оригиналния маркуч към радиаторчето на парното и сега без помпата не мога да карам колата, а преди можех. Евентуално някакви снадки трябва да измислям или да ходя в някоя морга да си търся маркуч със същте извивки. И другото което ми сервира, колицата, започна да мига лампата за прегряване, а температурата е 90 градуса. Като изфорсирам до 5000 оборота и държа там, спира да мига. Като пусна газта, пак почва да мига. Извода е да карам само на 5000 оборота :hilezh: . Пак го сързвам проблема със скапания въздух и явно като подам повече газ, водната помпа прави по-голям дебит и разтивка манджата от антифриз и мизерии.

Редактирано от Dakata_m
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си купих чисто нова ел. водна помпа и беше към 70-80лв. Според мен каквато и 2-ра употреба да вземеш все ще има проблем. Другия вариант е да ходиш да я сменяш до пълната победа :).

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да споделиш колега от къде я купи , знам че не е било вчера но все пак ... И за какво кола е , че да знам какво да търся :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах и я купих нова от магазина на Емо (emsi_audi). Беше от някакъв модел форд или VW бус по спомен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...