Jump to content

Два проблема с А6 1.8Т AWT


ivoair

Recommended Posts

1.Значи периодично колата прекъсва като на Ваг-Ком показва липса на запалване на 4-ти цилиндър.Размених местата на бобините на 3-ти и 4-ти цилиндър и след време пак същото, даже тази вечер на място притриса и угасна и след това припалва и гасне веднага.Понаместих буксите на бобините и запали,даже си работи равномерно без проблем , грешката пак беше за липса на запалване на 4-ти цилиндър.

Миналата седмица монтираха ГИ и имаше проблем със свещите.Сложиха NGK Platinium каквито давали по каталог за този мотор, но колата е с чип,дюзи 312сс и кулер и не знам дали не трябва да са някакви други свещи, особено като е и на газ.

Та питането ми е дали да сменя бобините или да търся проблема другаде?

2.Евентуално може да има връзка с първия проблем.При включени фарове и климатик показва зарядно напрежение 12,88-12,95В до максимум 13,16В. При изключен климатик качва напрежението до максимум 13,37В

Така ли трябва да бъде или проблемът е в алтернатора?

П.С. И може ли от незареждането да идва проблемът с липсата на запалване?

Редактирано от ivoair
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро липсата на захранване би могла да води до липсата на запалване, въпреки, че не бих се надявал само на това, щото все пак зарежда, макар и малко.

Виж буксите да не са пили вода нещо, както и тези на компа и около него, или някоя от масите към шасито. Виж и къде отиват масите на бобините...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разопаковай кабелите които са за бобината на четвърти цилиндър има вероятност да има прекъснат <_< И от вибрациите да прави контакт когато си иска .... Ако е от алтернатора няма да ти дава грешка на 4-ти цилиндър

Редактирано от xsport
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря !Ще проверя утре и интересното е, че го прави предимно при загрял мотор.А алтернатора трябва ли да се прави?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправи и алтернатора - много малко зарежда. Провери/смени реле-регулатора първо и ако не се оправи зареждането значи имаш проблем със статора или диодната плочка. Вие ли алтернатора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво ...

Алтернатора си е за ремонт ... препоръчвам ти да го свалите сега докато е още що годе топло и една пълна профилактика да се направи (четки ... лагери и все)

Проблема със запалването ... сменяй бобина и не се чуди.

Патих вече така няколко пъти.

Не успях да събера пари да купя нови бобини и свещи ... смених само свещите и две бобини втора ръка.

За 10000 пробег да чукна на дърво нямам проблем така ... но ми се иска да сменя и бобините.

Даже до скоро в Порше София Запад мисля имаше акция (звънни по телефона) за замяна точно на тези бобини при някакъв тест на място ... туко виж си извадил късмет и ти сменят и 4-те ако не е свършила акцията разбира се.

За този мотор който се слага на Пасат В5.5 1.8Т от 2001-2004г. имаше тема във братския форум че бобините са проблемни и уж с времето е изчистен проблема като последователно са заменяни с същите разликата е буквата след ориг.номер.

Но най-доброто изчистване както ми бяха писали и там е (нови ориг.кабели ... свещи ... и бобини) и си мисля че занапред няма да имаш проблем.

Успех за сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е от къв зор да купува бобина, при положение, че ги завърта и пак бичи мисфайъри на 4-ти цилиндър?

По-скоро виж буксите както ти казаха по-нагоре. Или евентуално кабел.

Самите букси (пластмасерията) съм чул, че не рядко правят ядове. Продават ги като резервна част и струват нещо пренебрежимо малко. Само трябва някой да ти ги откопчае, че май с игла или нещо остро не става, а си има спец инструментче.

Какво е турбото, че си с тея дюзи?

Бош F5DP0R са хубави свещи, примерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кой е казал че само 1 бобина е проблемна?

Те или умират изцяло т.е никакво напрежение към свеща ... или някакви признаци на живот колкото да шашка всичко и на ВАГ КОМ да излиза грешка.

Решението съм го написъл като цяло.

Едното е кардинално ... другото е под въпрос дали трае още услугата в Порше и мисля,че ще се реши проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

AWT е с "новите" бобини - с вграден комутатор и подлежи на сервизна акция за смяна в Порше.

За чип с газ, аз бих карал с една степен по-студени свещи. Лично предпочитам иридиеви НГК или още по-добре иридий+платина на Денсо, но са два пъти по-скъпи и почти не се намират в БГ.

Бошовете ми се струват много студени за фабрична кола.

Преди да сменяш кабели и бобини, размени свещи и напръскай около 4-ти цилиндър, за да провериш за разхерметизиране след слагането на ГИ.

Алтернатора е ясно, че трябва да се оправи.

ПП Какъв е този чип, който работи с различни от фабричните дюзи? И изобщо какъв е смисълът от големи дюзи за чипнат мотор?

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е бившата на Боби (ghostdog) и е била с К04-ка, но сега е с К03 .А вчера по едно време изписа мисфайър и на 2-ри цилиндър, но само веднъж.Странното е, че след размяна (първо на 4-ти с 3-ти, после на 4-ти с 1-ви, все на 4-ти изписва мисфайър.Днес ще проверя кабелаците около бобините, а и евентуално за някоя хлабава маса, че нищо чудно и от нея да дава проблем с алтернатора, защото и той от време, на време си зарежда нормално(около 14В).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери и за разхлабен плюс:), кабелите са два - алтернатор -стартер и стартер-акумулатор.

Масата за мотора е пак с две кабелчета - акумулатор-купе и късо кабелче десен рог- дясна лапа на мотора.

А съвета ми е да си сложиш чип, т.е. да върнеш заводския софтуер в чипнат вариант + стандартните дюзи.

След време, ако решиш, винаги може да си върнеш по-големите дюзи и мапнатия софт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А съвета ми е да си сложиш чип, т.е. да върнеш заводския софтуер в чипнат вариант + стандартните дюзи.

След време, ако решиш, винаги може да си върнеш по-големите дюзи и мапнатия софт.

Което му казах и аз. Принципно вярвам, че може да е маса, нашите се върнаха от море 2-3 седмици преди ivoair да вземе колата и нямаше проблеми с климатици, прекъсвания и падане на напрежението, а през тези 2-3 седмици колата е седяла на паркинг и никой не я е пипал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за съветите!

Проверих за хлабава маса или + : няма.Премерих зареждането с мултицета и се оказа, че при включен климатик дава 13.2-13.4В , а при изключен 13.6-13.8В . Мисля, че това е нормално зареждане.Взех 4 нови оригинални бобини и за момента прекъсването, което го имаше преди при натиснат до долу педал на газта, сега го няма.Дано да се е решил проблема със смяната на бобините.

Ще я покарам така, да видим какво ще покаже.

Редактирано от ivoair
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго се чудих, разбирачите да кажат. Възможно ли е дебитомера да е тръгнал да заминава и от него да трещи мисфайъри?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За чип с газ, аз бих карал с една степен по-студени свещи. Лично предпочитам иридиеви НГК или още по-добре иридий+платина на Денсо, но са два пъти по-скъпи и почти не се намират в БГ.

Бошовете ми се струват много студени за фабрична кола.

Най добре стоково топлинно число но иридиеви на денсо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото звънях в Порше и ми казаха, че за моята кола в момента няма акция,каквото и да значи това. :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алтернатова също е за правене със сигурност, моя е 14,1 в началото с консуматори, след като позагрее и с всичко пуснато пада под 13V и също се усеща по мотова ако е паднал повечко акумулатора. Това се оказа стандартен ваг проблем с генератора, че всички вкарват вибрацийка под напън, а всички които са са с бош компненти се прецакват по този начин електрически и температурата ги убива още повече. Нямаш избор освен пълна профилактика на всичко, включително лагери и каквото там трябва за алтернатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най добре стоково топлинно число но иридиеви на денсо.

Ти си единственият човек в целия свят, които пише по форумите и споделя такова мнение.

С какви по-студени свещи си опитвал и какво не ти е харесало, за да имаш такова мнение?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си единственият човек в целия свят, които пише по форумите и споделя такова мнение.

С какви по-студени свещи си опитвал и какво не ти е харесало, за да имаш такова мнение?

Да не стана статистик, че толкова убедено такива глупости пишеш ?

С едно число и с две числа по студени, медни, платинени и иридиеви. Сток, с чип, с чип и кулер, с по голяма турбина. Сега с по голямата турбина съм сток топлинно число, но иридиеви денсо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще те помоля заядливите коментари да си ги оставиш за твоята тема.

Вместо да ми цъкаш разни епитети, кажи какво не ти харесва. Вярно, че стоково АЕБ почти не съм карал, но на нито един друг чипнат мотор препоръчваните платинени НГК 6-ци не са се държали по-добре от по-студени свещи.

Като не те интересува статистиката, дай поне един източник, който да твърди, че стоковите свещи са най-добри.

Аз също съм пробвал всичко (включително VK22), като съм купувал и оригинални ВАГ свещи.

Това, че просто си монтирал механично една турбина и колата ти продължава да се движи се дължи на сравнително елементарната електроника на АЕБ. Настрой колата и тогава кажи как караш със стандартни свещи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остави ме мене да се мъча с другата турбина, ти и там беше казвАл че ще стопа 2-3 бутала на газ.

Темата е за чипната кола. Щом желаеш препоръчвай/карай (с) колкото искаш по студени свещи. Не виждал смисъл да продължаваме по темата, всеки си има тиква на раменете да си прецени дали нея да слуша или някой източник по форумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали ти прави впечатление, че изобщо не те закачам, нито коментирам.

За пореден път влиташ в тема и обявяваш, че пиша глупости, но досега нито веднъж не си могъл да посочиш нещо конкретно.

Колкото до буталата, както вече казах единственото ти геройство до момента е механичното монтиране на една турбина с няколко гайки.

ПП Купи ли инжекторите, с които според теб съм прецакал колегата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...