Jump to content

Горене на масло А4 В6 1.9 TDI 131 к.с.


Audi A4 Avant

Recommended Posts

Здравейте, искам да питам колко масло е нормално да гори този мотор за една смяна ? И сега конкретно- Карам Ауди А4 В6 1.9 TDI 2004г. и от както съм купил колата преди 1.5 г. два пъти съм сменял масло. Сменям маслото в сервиз "Юнитрейд" Дружба 2. Марката е Castrol SLX Long Life III 5W30. От сервиза ми дават да карам с това масло 15000 км. и ми казват, че на 3-4000 км. е нормално да доливам около 0,250 грама. Колата е на 258 000 км. (реални) и до този момент пробега от последната смяна на маслото е 12000 км., за които съм долял 1л. от гореспоменатото масло, тоест за 15000 км. ще трябва да долея 1.3 л. масло горе-долу. Това как ви се струва като разход? И още нещо, нивото на маслото къде е най-добре да седи на щеката.......аз го държа най-често в полето на щрихованата част между минимума и максимума, някъде по средата на маркировката на щеката. Там ли трябва да е или в най-горната част на маркираното поле? Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода ми се струва приемлив. Нивото е добре навсякъде в щрихованата част.

--------

Ако ползваш по-нормално масло 0W40 може и да намалее загубата. Но ще се сменя на 10000 мисля.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола също е 1.9. Като го сменях беше точно на средата на щрихованата част. Видимо започна да намалява след 8000км и до 10000 съм долял остатъка до 4 л., които бях купил за смяната.

Едит: Казвам го само за справка. Да не си помислите, че се хваля нещо.

Редактирано от stanislav85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много да е караш 15 000км. от смяна до смяна на мотор на доста километри, дизелов, в България.

Доста време карах А4 с този мотор и си спомням, че разхода на масло зависеше основно с каква скорост я карам при извънградско.Като я подкарах 180 и нагоре тогава пада нивото. На мен ми е харчела максикум 0.7л. за 10 000км., карах я с оригинално масло на Audi/VW 5w40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е AWX двигателя и доливам по около 300-400 мл на смяна. Т.е. купувам 4 литра....около 3,5 сипвам(по каталог го дават 3,6, ма то винаги малко остава от предишното) и остатъка през около 5000 км доливам по малко. Показанието по щека го държа да е винаги над средата и под максимума. маслото е 5W30 (505.01) и го сменям на година(минавам по по-малко от 15000км...около 10-12000).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е AWX двигателя и доливам по около 300-400 мл на смяна. Т.е. купувам 4 литра....около 3,5 сипвам(по каталог го дават 3,6, ма то винаги малко остава от предишното) и остатъка през около 5000 км доливам по малко. Показанието по щека го държа да е винаги над средата и под максимума. маслото е 5W30 (505.01) и го сменям на година(минавам по по-малко от 15000км...около 10-12000).

Каква е марката на маслото с което караш колега? Моята кола я докарах от Германия на 230000 км., обслужих я и смених маслото с гореспоменатото 5W30. Като минах около 9000 км. първия път започна да ми намалява нивото и долях до 15000. Втората смяна беше със същото масло, но нивото по щека започна да намалява на около 3000 км. и така до момента съм минал 11000 км. и съм долял 1 л. Не знам защо се получава така, маниера ми на каране е един и същ, извънградско по магистралата карам с около 150 км/ч. Действително по-вече от половината от изминатите км. са ми от извънградско. А с какви масла се кара 15000 пробег или 1 година и с какви 10000 пробег или 1 година?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марката масло мисля, че не е важна, по-интересно е да има спецификация по фолцв. 505.01. Аз карам с това Fina (http://www.lubricants.fina.com/lub/lubroot.nsf/VS_OPM/802C12F350F18FECC1256E8C0057986A?OpenDocument). Моята в момента е на 245000. Минал съм й 40000 с 4 смени на маслото и винаги от този вид и винаги разхода ми е същия. Даже при първата смяна сипнах повечко в началото и не доливах до смяна въобще...щеката от макс, на края показаваше почти минимум...т.е. окло 300-400 мл...пак същото. Ако караш по-бързо с по-големи обороти и натоварвания е нормално и да похапне повечко. Аз рядко я "пържа" , но все пак от време на време на удобен и ненатоварен участък й продухвам дюзите и катализатора :). Сервизният интервал на нашите аЛдита с такова масло(505.01) е 1 г или 15000 км, което първо настъпи. Всички спецове препоръчват заради калпавите горива смяната да е на по-малко километри(около 10000), което при мен се получава от само себе си, защото за 1 г. не успявам да й навъртя повече от 12-13000км.(когато я взех нафтата беше 1.60....а сега е 2.60лв.-фак, шит и прочее). За 2 годишен или 30000км интервал се иска масло long life, ма все пак това се прави на нова кола. На нашите дърти баракудки няма смисъл(според мен). Разход 1 л на 11000 км е допустим, но според мен имаш някъде лек теч...я по турбо пътища, я гарнитури, я семеринги. Така мисля, защото сравнявам с моята, която е на същите км . Все пак е допустимо и не е много, така, че свиркай си и си карай. Не се вкарвай в излишни филми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен това 15000 е много. Това бих го направил, ако живеех в Германия и карам по "аутобан". 15000 ще се навъртят много бързо. Обаче тук с кратките разстояния и каране на къси дистанции това са много километри.

На италианците (Алфа и Фиат) слагат пак някакв "лонг лайф". Пак така сменят масло след много време (пробег). Двигателите им, най-вече бензиновите, често похапват масло и идва момент, когато пробега ... не знам колко е ... 15-20 хил. км. няма как да се спази, защото маслото се опреснява два пъти до достигане на този пробег (доливат). Виждал съм не една и две масларки фиат и алфа. Не си причинявайте и вие това на колите си. Сменяйте на 10 хил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да имам един теч от ЕГР-а, но в сервиза ме посъветваха да не го сменям(така и така е много скъп....само 460 лв.), пък и това казват, че няма да има отношение около разхода на масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е абсолютно същата. Ползвам Castrol Edge 5Х30 и за 14700-14800 км не съм доливал въобще, защото почти не беше мръднало от максимума.

То това попринцип е нормално. Не знам какви са тези долаванки от по литър... То на дизел ли е или на масло в крайна сметка?

Sent from my GT-I9300 using Xparent Blue Tapatalk 2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да имам един теч от ЕГР-а, но в сервиза ме посъветваха да не го сменям(така и така е много скъп....само 460 лв.), пък и това казват, че няма да има отношение около разхода на масло.

Този проблем с ЕГР-а почти всеки го има май. Моят течеше точно от мястото м/у колекторите и него. Бях се замислил да го сменям с нов, но при едно посещение в Ауди Бургас, когато се консултирах с тях ме посъветваха да сменя само О-пръстена м/у егр-а и колекторите. Комплект О-пръстен с гарнитурка ми излезе 15 лева. Свалих ЕГР-а направо със смукателните колектори, защото иначе много трудно се сваля, а и бях решил така или иначе да ги почистя. ЕГР вътре беше ужасно наслоен с чернилка - имаше изключително много и по стержена, което ме навежда на мисълта, че изобщо или много трудно се е движил. Изчистих го с Меглио. Стария О-пръстен беше камък - разпадна се на парченца, когато го свалих. Изобщо не е уплътнявал. След поставянето на новия всичко заспа - няма вече теч - изобщо. Ако някой го прави като мен - със сваляне на колекторите, купете си гарнитурка и за тях, че е задължителна за смяна при сваляне на колекторите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с горенето на масло е доста разтегливо понятие Със същия мотор съм и може да гори 400-500мл за 15 000км както и 1литър за 1000км всичко зависи от това как се кара Кола дето да не гори масло още не е измислена така че моля ви не пишете че вашата не харчи капка :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много са тези, дето колата им не харчи "капка масло", "не пипа грам", " не го бара", и др....и всички те не знаят изобщо принципите на работа на двигателя с вътрешно горене. Ако го знаеха, щяха да се сетят, че винаги има разход!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с горенето на масло е доста разтегливо понятие Със същия мотор съм и може да гори 400-500мл за 15 000км както и 1литър за 1000км всичко зависи от това как се кара Кола дето да не гори масло още не е измислена така че моля ви не пишете че вашата не харчи капка :bia:/>

Както и да караш с този мотор, ако ти гори 1 литър за 1000 км., карай я на вторични :)

То това попринцип е нормално. Не знам какви са тези долаванки от по литър... То на дизел ли е или на масло в крайна сметка?

Sent from my GT-I9300 using Xparent Blue Tapatalk 2

:zustimm:

Да, нормално е да има някакъв разход на масло, но 1,3 л. на 15000 км., както е писал колегата е доста. Освен тези 15000 км., ако не са пробег, а нальот :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и да караш с този мотор, ако ти гори 1 литър за 1000 км., карай я на вторични smile.gif

zustimm.gif

Да, нормално е да има някакъв разход на масло, но 1,3 л. на 15000 км., както е писал колегата е доста. Освен тези 15000 км., ако не са пробег, а нальот biggrin.gif

Колега, само ще ти кажа за инфо.....Преди 2 -3 години карах един служебен Golf 5 1.9 TDI 90 коня. Беше на 50000 км. като го взех и го обслужвах в "Порше София Изток". Смяната на маслото беше на 15000 км. и още първия път като го смених какво се случи....Пътувам в провинцията по работа и по едно време ми светна зелената лампа за нивото на маслото, като аз съм изминал около 3000 км. от последната смяна. Прибирам се във София и директно отивам във сервиза. Обяснявам за случая и от там приемчика ми каза, че този разход е напълно нормален за този тип мотор и ми дадоха една тубичка, за да си доливам когато се наложи. Само за инфо, фирмата в която работех имаше около 60 автомобила VW, които се обслужваха в "Порше София изток". И сега конкретно за моето ауди, в момента съм изминал 11000 км. и съм долял 1 л. масло, а до 15000 не знам още колко ще долея и затова предположих 1.3 л. И последно да те питам какво е това "НАЛЬОТ"????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в мойта книжка пише че е възможно да гори до 0.5л. на 1000 км. в зависимост от фактори като къде се кара автомобила и персонален начин на каране. и че през първите 5000 км. е вероятно по голям разход. и сега какво правим?

нальот, сигурно има предвид напъване на двигателя. нов лаф, не го знаех :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в мойта книжка пише че е възможно да гори до 0.5л. на 1000 км. ...

Така се презастрахова производителя.

Не е нормално такъв разход.

...От сервиза ми дават да карам с това масло 15000 км. и ми казват, че на 3-4000 км. е нормално да доливам около 0,250 грама. ...

Тоя сервзи може да го подминеш другия път.

1л разход масло на 10000 км е прекалено много.

..Кола дето да не гори масло още не е измислена така че моля ви не пишете че вашата не харчи капка :bia:/>

Не бъди толкоз сигурен.

Редактирано от alexvan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, само ще ти кажа за инфо.....Преди 2 -3 години карах един служебен Golf 5 1.9 TDI 90 коня. Беше на 50000 км. като го взех и го обслужвах в "Порше София Изток". Смяната на маслото беше на 15000 км. и още първия път като го смених какво се случи....Пътувам в провинцията по работа и по едно време ми светна зелената лампа за нивото на маслото, като аз съм изминал около 3000 км. от последната смяна. Прибирам се във София и директно отивам във сервиза. Обяснявам за случая и от там приемчика ми каза, че този разход е напълно нормален за този тип мотор и ми дадоха една тубичка, за да си доливам когато се наложи. Само за инфо, фирмата в която работех имаше около 60 автомобила VW, които се обслужваха в "Порше София изток". И сега конкретно за моето ауди, в момента съм изминал 11000 км. и съм долял 1 л. масло, а до 15000 не знам още колко ще долея и затова предположих 1.3 л. И последно да те питам какво е това "НАЛЬОТ"????

Пробег - изминато разстояние при автомобилите, нальот - същото, но за самолетите в авиациата :)Исках да кажа, че ако си любител на високите скорости и въртиш основно по пътищата извън града е нормално да има по-голям разход на масло.....но чак толкова- не знам?! Съгласен съм с това, което казваш, щом го пишеш значи е така. Просто ме учудва, защото карам същата кола от няколко години, няколко пъти съм сменял маслото. При мен разходът за около 15000 км. наистина не надвишава 200-300 гр. и тъй като го слагам на max и след 15000 е напълно в нормите, т.е. пак е почти на max. Това е, просто споделих как е при моя автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам и аз да се включа. Аз карам едно "антично" Б5, дизелово 110 к.с. Интересното което съм забелязал при моят автомобил е, че маслото не го пипа до към 4-5 хил. км. поне не е забележимо. Но след това до 9-10 хил. изчезва с близо 800 гр. Три пъти съм и сменял маслото, повече от 10 хил. не съм надвишавал и трите пъти ми правеше този номер. Къде е зависимостта, каква е вероятната причина? При последната смяна подмених гумените уплътнения на капака на клапаните, защото имах теч и вече близо 2 хил. км не е текло не е и изхарчило масло. Турбината не ми се вярва да харчи масло, поне по нищо не го показва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извадка от ръководството на А4 за 2000-2004 г.:

" Расход двигательного масла

Макс. 0.8 л/1000 км, в зависимости от стиля вождения.

Расход масла двигателем может быть определён только после прохождения длинной дистанции. В период обкатки он может превышать приведённое значение. Частое движение с высокими оборотами двигателя ведёт к увеличению расхода масла."

В интерес на истината тук влизат и бензиновите двигатели, които повече се хранят с масло, но за ремонти трябва да се мисли след преминаване на тези стойности :) Т.е. до към 12 литра на 15000 км е допустимо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извадка от ръководството на А4 за 2000-2004 г.:

" Расход двигательного масла

Макс. 0.8 л/1000 км, в зависимости от стиля вождения.

Расход масла двигателем может быть определён только после прохождения длинной дистанции. В период обкатки он может превышать приведённое значение. Частое движение с высокими оборотами двигателя ведёт к увеличению расхода масла."

В интерес на истината тук влизат и бензиновите двигатели, които повече се хранят с масло, но за ремонти трябва да се мисли след преминаване на тези стойности :)/> Т.е. до към 12 литра на 15000 км е допустимо :)/>

Значи от тук насетне, който ме попита колко ти гори колата... Ще започна първо с въпрос: Масло или дизел ? Това са глупости написани от производителя да се презастраховат. Ако наистина наливам 12 литра масло на 15000км ще си купя колело :stupid: ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извадка от ръководството на А4 за 2000-2004 г.:

" Расход двигательного масла

Макс. 0.8 л/1000 км, в зависимости от стиля вождения.

Расход масла двигателем может быть определён только после прохождения длинной дистанции. В период обкатки он может превышать приведённое значение. Частое движение с высокими оборотами двигателя ведёт к увеличению расхода масла."

В интерес на истината тук влизат и бензиновите двигатели, които повече се хранят с масло, но за ремонти трябва да се мисли след преминаване на тези стойности :)/> Т.е. до към 12 литра на 15000 км е допустимо :)/>

Е,че то нищо не е. 12 литра за 15 000 км. Купуваш една тубичка от 4 л. за смяната и още 3 такива за доливане :D И докато дойде време за следващата смяна, ти си го сменил още 3 пъти.

Колега,понеже гледам, че ръководството е на руски, да не би вместо на Ауди, да си гледал на Москвич :blink: Защото, ако го видят инженерите от Ауди, сигурно ще се :2gunsfiring_v1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извадка от ръководството на А4 за 2000-2004 г.:

" Расход двигательного масла

Макс. 0.8 л/1000 км, в зависимости от стиля вождения.

...

Стига сте преписвали разни книжки и упътвания.

На здрав двигател нормалния разход на масло е 0,1-0,3л на 10000км.

И то ги изгаря след 5000-6000км - тогава маслото започва да губи малко от свойствата си.

Тия разходи дето ги говорите - 0,6л,1л,1,3л - са ненормални.

Просто гумички или сегменти.

Стига сте убеждавали че са нормални.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...