Jump to content

Счупени лули на свещите!


georgixristov

Recommended Posts

Здравейте! Мисля, че темата ще е полезна на доста съфорумци :hilezh:/>

Днес след опит да сваля лулите на подгревните свещи те се строшиха. Едната беше полуцяла и я позакърпих, но другите се изпочупиха тотално и останаха само по обувката която се нанизва на плюса на свеща. Имах под ръка един доста стабилен маркуч със сходно фи като на свеща и го нанизах на свеща без да се опира на главата и отгоре си нахлузих обувката на свеща. Стана сравнително стегнато, НО не е много надеждно.

За комплекта нов ми казаха 3 цифрена сума и викам си дали някой тука не е сърбал същата попара като мен и да е решил проблема по цивилизован начин :)/>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е и моите се изпочупиха като сменявах свещите.Стиснах ги леко с клещите за да влизат по плътно и така.

А тоя маркуч хубаво си го сложил,но дали ще издържи на топлината и няма да се разтопи върху свеща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойте само са напукани и издържаха тази смяна. Най-вероятно обаче следващия път, като се наложи да ги махам ще предадът бого дух. И аз мислих по въпроса, а и потърсих инфо в интернет какво се прави.

Та идеята ми е като се наложи:

1) Ще срежа лулите.

2) На тяхно място ще взема кабелни обувки.

3) Ще запоя кабелните обувки за силиконов кабел.

4) Има едни втулки за кербоване на кабели, с тях мисля да съединя новия кабел с кабелните обувки, към стария на мястото на ампотираните лули.

5) Plug & Ply, на мястото на лулите.

Ето и кабелните обувки, които съм наумил да ползвам:

post-71410-0-71571300-1356199518_thumb.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойте само са напукани и издържаха тази смяна. Най-вероятно обаче следващия път, като се наложи да ги махам ще предадът бого дух. И аз мислих по въпроса, а и потърсих инфо в интернет какво се прави.

Та идеята ми е като се наложи:

1) Ще срежа лулите.

2) На тяхно място ще взема кабелни обувки.

3) Ще запоя кабелните обувки за силиконов кабел.

4) Има едни втулки за кербоване на кабели, с тях мисля да съединя новия кабел с кабелните обувки, към стария на мястото на ампотираните лули.

5) Plug & Ply, на мястото на лулите.

Ето и кабелните обувки, които съм наумил да ползвам:

това е начина,вече е отработен при мен и работата спи.Аз силиконовите кабели ги свързах с щатните кабели с кабелна обувка и болтче с гайка и федерка за контра а отгоре снадката е покрита с термошлаух.2 ра година не е мръднало нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кьм автора на темата

огладай зад серво апарата на спирачките дали нямаш пусната инсталация за допьлнително подгряване(3 броя черни кабела с обувки )

моята бангия б4 94-та има предвидена инсталация и обувките на кабелите са сьщите като на подгревните свещи на мотора

поздрави и весела коледа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето намирате си подходящи кабелни обувки, а другото е въпрос на виждане.

Мисля, че може да се получи доста сполучливо и не на последно място всичко струва няколко лева. А оригиналните лули вървят с целия сноп кабели и цифрата плаши и смяната е трудоемка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема със счупените лулички е решен при мен като взаимствах идеята на колегите hristtov и ivajlo petroff който отвзивчиво ми изпрати снимки на вече заменените от него лули. Аз ги направих по неговия начин с малка разлика, че силиконовия кабел го облякох в шлаух. Разходите по ремонта не надхвърлят 5лв.

Благодаря Ви за идеите! :bia:/>

post-44677-0-13023700-1356811556_thumb.j

post-44677-0-60849700-1356811560_thumb.j

post-44677-0-34153400-1356811564_thumb.j

Редактирано от georgixristov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво! :zustimm:

Като мине време пиши пак, как се държат достатъчно устойчиви ли са на температурата на мотора и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой точно силиконов кабел ползвахте ,нали трябва да издържа на висока температура и от къде се закупува?

благодаря предварително,весели празници

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабела си е устойчив на температура, човек занимаващ се с ремонт на електродвигатели и електроуреди ме увери, че е добър за тази цел. Отгоре на това съм го пъхнал допълнително в шлаух и така, че температурата не може да го порази. А намерих същия тук в Пловдив във Викиват, но мисля, че и в един по-голям магазин за електроматериали ще ги има и обувките и всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Аз направих нещо просто и лесно. Вкарах по малко многожилен проводник в дупките, малко си поиграх да го закрепя и да не дава накъсо с главата и нахлузването стана със силен натиск и явно са уплътътнили добре, защото днес на -12 запали по-добре от всякога - с 3-4 оборота, а не беше пален 7 дни.

С 1,5 погряване, т.е. първото го спирам на 6-7 секунди и си чакам второто към 8-10 секунди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Кой точно силиконов кабел ползвахте ,нали трябва да издържа на висока температура и от къде се закупува?

благодаря предварително,весели празници

По електро - магазините има едни нещо, което се нарича СТЪКЛОЛАКОВЛАКНО! Използва се в електротехниката, там къдео има загряване. Най-вече в електродвигателите! Има електро и термо изолационни своиства! Обещавам прдпазване на проводниците! УСПЕХ!!! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По електро - магазините има едни нещо, което се нарича СТЪКЛОЛАКОВЛАКНО! Използва се в електротехниката, там къдео има загряване. Най-вече в електродвигателите! Има електро и термо изолационни своиства! Обещавам прдпазване на проводниците! УСПЕХ!!! :zustimm:/>

ееее колко е горещо в тоз кош на двигателя/80 градуса в най-лошия вариант/,4е толкова се изписа за тоз силиконов кабел,той за това е силиконов щото държи на жега и изолацията му не си променя еластичността.Искаш 2метра 4 квадрата кабел за ключовете готварска печка и твориш.Зорът е да почне човек да майстори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Браво! :zustimm:/>

Като мине време пиши пак, как се държат достатъчно устойчиви ли са на температурата на мотора и т.н.

Тези дни свалях капака на мотора и кабелите са си там и не са мръднали. Още веднъж мерси човече за идеята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер. :zustimm:

Важното е че всичко работи така. Аз проверявах сумата за нов сноп кабели и сумата е трицифрена, а смяната е по-трудна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Какъв кабел да си взема за подмяната и как да изолирам спойката на кабелите ?
За кабел доколкото разбрах трябва да е силиконов, но колко квадрата дебел ?

За изолация на спойката имаше някаква тръбичка която като се нагрее се свива , но как точно се казва ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

термошлаух

Оригиналния не е много дебел - 2,5мм2 да е според мен, най-много 4. Вземи си 4, не пречи ако е по-дебел, ще е с по-дебела и трайна изолация.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...