Jump to content

Проблем с таблата на А6/S6


orlin_emilianov

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Може би много са ми разглеждали темата за продажба на части от табла. Това се наложи поради два факта - първо че се опитвам от доста време да събера идеалното за мен табло табло за Ц4 - с доп.уреди волтмер, налягане и температура на маслото, с дигитален часовник в основата на оборотомера, с дигитален брояч на километрите, с борд комп, мини чек и... бели циферблати. Таблото съм го постигнал, но втория факт на разпродажбата на части се дължи на това, че вече трета платка ми "сдава багажа" и се питам при мен ли е проблема, нещо фабрично ли е или просто съм си карък и не ми върви с таблата. През ръцете ми за последните 2 години след таблото от 100 ми минаха 2 големи платки от А6, а последната ми беше от S6 и визията и начина на осветеност на борда, чека и дисплея за километри няма нищо общо с това от А6, просто си личи S класата.

Но да не се отклонявам. Въпроса е в това, че и при трите случая ми отказват оборотомера и скоростомера. При първите две табла от А6 платките ходиха при най-добрия майстор в града ни и са с диагноза "изгоряла интеграла", това са 2 чипчета с множество крачета от 4-те страни който нямам представа какво точно управляват. Намират се точно едното над оборотомера, другото над скоростомера и явно са вързани едно с друго. Майстора каза, че дори и да се намери някой да ги смени, трябвало да се обучат и ставало дълга и широка... В единия случай ми беше изгорала едната интеграла, в другия случай - другата. Интересно е че първия път се виждаше видимо петно върху интегралата и даже леко намирисваше отблизо (или може и да си въобразявам за второто), а във втория случай нямаше видими белези. Той каза, че не винаги има такива. Третото табло от S6 с което карах до преди Нова година го последва същата съдба. Само че този път майстора не можа да открие нищо по елементите и платката. Иначе самите уреди си работят - тествани са на друга платка.

Държа да кажа че колата ми е 100 2.5 TDI ,изчел съм всички теми във форума по въпроса за интервенция на таблата от А6 на 100, съветвал съм се с множество колеги, сменил съм пновете за АБС-а за да не ми свети лампата, монтирал съм реле, сложил съм си уредите от 100-така за горивото и температурата на охл.течност за да ми показват коректно, прекодирал съм таблата и т.н. Който е правил всичко това знае за какво говоря.

Кажете, че започвам да се замислям някакъв фабричен дефект ли имат тези табла от А6/S6 или просто нещо не ми е в ред? Ако някой е имал подобен проблем нека сподели.

Редактирано от orlin_emilianov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОффТопик - обясни ми малко за разликата между нормалното и С моля,че съм пред взимане на табло и аз за да подкарам борд и чек на АЕЛ rolleyes.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, аз лично нямам опит точно с тези табла, но съм чоплил разни интеграли ... искам първо да те питам да поясниш, забелязал ли си при какви условия умират таблата или просто една сутрин като станеш и те не работят ..., единия от вариянтите е да им видиш номерата(предполагам, че са стандартни броячи или не знам си там какви логични схеми) и да видиш в нет-а някой ПДФ с тяхна блок схема и напреженията които ги оправляват и изходните от тях и да се мери по таблата какво идва до чипчетата, евентуално може някъде нещо да се допира ... колко им е средния живот на таблата или е различно :blink:/> ... като си сменял голямата платка и останалите платкили си сменял илиима такива които са минали през всичките табла ... в смисъл има ли някакви общи части м/у таблата :gruebel:

Редактирано от Furba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз чета отдавна форума и не съм срещал оплаквания за изгорели табла на А6.

Повече от сигурно е, че като ги слагаш на 100 има нещо, което не е същото и може би се товари или се подава не каквото трябва на някое краче и с времето изгаря.

Все пак 3 изгорели по един и същи начин си е сериозна статистика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... искам първо да те питам да поясниш, забелязал ли си при какви условия умират таблата или просто една сутрин като станеш и те не работят ...

Aми не съм забелязал при какви условия "умират". Просто в един момент отказват скоростомера и оборотомера без видима причина. Аз съм на "вие" с електрониката, така че дори и да намеря схеми, няма да съм наясно какво да правя и какво да меря. Средния живот е не повече от година, като колата не я карам всеки ден, даже не минавам и 10000 км. на година. То със сигурнос има нещо което товари и с времето избива някъде, но ако знам откъде иде бих сложиш нещо като предпазител, поне да не се стига до смяна на платка или цяло табло.

Темата ми е най вече към колеги които са си слагали табла от А6 или S6 на 100-таците, защото знам със сигурност, че има такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам колега, ам то наистина е малко трудно такава диагноза отдалече, нека колегите правили такава замяна да кажат, но според мен не би трябвало да има такъв проблем да се заменят двете та да изгори чак, а и по странното е, че не гори веднага .... за мен лично е проблем или в задната платка или някакъв транзистор или ПН преходен елемент се бъзика, но щом е изгоряло едното табло с видими белязи по чипа и то след една година не мисля, че е несъвместимост .... Успех дано скоро го разрешиш, мойте идеи свершиха от разстояние :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм слагал С6 табло на С4, колата повече от 5-6 години няма никакви ядове с таблото...

Да, но на 100 или на А6 си го слагал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Най сетне един колега да ми потвърди че е имал подобен проблем - колегата ivo totev

Започвам да се успокоявам hilezh.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих го оставил с аналоговия километраж, ако държиш, прехвърли ринговете, макар че без тях на мен повече ми харесва :rolleyes:

o633737055418020000.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих го оставил с аналоговия километраж, ако държиш, прехвърли ринговете, макар че без тях на мен повече ми харесва rolleyes.gif

Въпрос на вкус. Мен пък така по си ме кефи cool.gif

72vo05.jpg

Не е въпрос до ринговете. Самото табло на S6 си ме кефи повече. А ринговете не могат да се прехвърлят. На таблото на S6/А6 има улей и ринговете се захващат чрез "клипс". На 100-така ги няма тези улеи. Единствения вариант е побългаряване - чупене на щипките на ринга и лепене с лепило, силикон и т.н.

По темата - взех си друга платка, засега таблото работи ( да чукна на дърво) но да видим до кога hilezh.gif

Чудя се дали да не прекарам плюсовите кабели които влизат в таблото през предпазител за всеки случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , дано имаш късмет с последното табло ! Но като ти гледам волтметъра , направо бягай да си оправяш генератора .

Нямам проблем с генератора. Просто снимката е правена когато имах друг проблем с лампата за индикация на акумулатора. Проблема беше минимален, породен от моето невежество hilezh.gif ако мога така да се изразя и вече е отстранен. А ето я темата в която исках съвет за проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тговарям директно на въпроса ти: Тези табла са доста здрави и надежни и нямат фабрични проблеми, както таблата на някой други модели Аудита. Проблема е някъде другаде... ;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

... Тези табла са доста здрави и надежни и нямат фабрични проблеми, както таблата на някой други модели Аудита. Проблема е някъде другаде... ;-)

Здрави и надеждни - да, но след 20-тина години едва ли чак толкова smile.gif

Проблемът при последното табло е открит и не същият като преди. Просто се е отпоил един друг елемент от едната страна (прилича ми на интеграла но не съм сигурен). Следва ходене по мъките - презапояване, но с тези ситни писти ..... stupid.gif

344p3dj.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запояването на тази интегралка е проста работа. Но наистина се замисли , че ти има нещо по тоците , щото аз съм пробвал 10 табла на моята и никога не съм имал какъвто и да е проблем. Или попадаш на някакви ремонтирани преди теб табла (което е много странно) , или тоците ти не са наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе замислям се аз за тоците, но не знам в каква посока да тръгна за да търся причината. Не знам проблема в самия ток ли е или в това, че ползвам табла от А6/S6 на 100. Ама то и други колеги съм чул че са слагали от А6 на 100.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запояването на тази интегралка е проста работа. Но наистина се замисли , че ти има нещо по тоците , щото аз съм пробвал 10 табла на моята и никога не съм имал какъвто и да е проблем. Или попадаш на някакви ремонтирани преди теб табла (което е много странно) , или тоците ти не са наред.

Ако таблото е ремонтирано както трябва, то трябва да изкара повече от такова неремонтирано табло! Замислям се да ти кажя, че при някой модели табла например при Рено СценицII може да изкара и повече от ново... но все още не са минали 6-7 год. за да се убедя в това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...