Jump to content

Климатик-разход


kody

Recommended Posts

Здравейте,

въпроса може да е и глупав отстрани погледнато,но аз така и не разбрах отговора му след дъъъългото разбрицване на търсачката:

Когато климатика е в работен режим и променяме самата степен на въздушната струя в купето,в какво отношение се променя разхода на гориво?Има ли изобщо значение на каква степен сме поставили перката и това съответства ли на разхода:при по-силна струя по-голям разход,при по-слаба по-малък.....или пък климатика си изразходва едно и също количество гориво независимо от силата на обдухване??? Е те тоя въпрос го мислих 40 минути как да го задам и накрая пак се запелтавих..... :bia:

Благодаря за евентуалните предположения и отговори.... :respekt::dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Няма значение силата на въздушната струя с разхода на гориво тъй като силата на струята се определя от оборотите на вентилатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pif и аз така предполагам......не е много логично,но все пак климата и перката не са свързани-всъщност логично...:respekt:

Още някой?....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен разлика има, но е минимална, до толкова че идва малко по-голям товар на генератора ...

Стига бе това е толкова нищожно съпротивленийце че ако смяташ и него тогава и включването на касетофона и фаровете също дигат разхода, ама тук вече колегата БРУНО БАНАНИ ще каже :respekt::D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pif и аз така предполагам......не е много логично,но все пак климата и перката не са свързани-всъщност логично...:D

  Още някой?....

И аз мисля че нямя кой знае какво значение силата на струята.

Разхода с климатик е повече с около литър и половина. И аз не знам колко точно

:respekt:

А като говориш за разход - колко ти е разхода с и без климатик ????

Редактирано от jaby
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се че преразхода е СУПЕР НЕЗНАЧИТЕЛЕН, отговорих ти защото мисля че търсиш принципен отговор, а дали е 1-2 грама отгоре ... на кой му пука ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

увеличения разход на гориво идва от това дали са задействани електромагнитете на компресора или не са, т.е. дали е включен климатика или не е . а силата на струата идва от това колко са усилени вентилатора, което няма нищо общо с компресора. това е все едно колата да започне перз зимата да ти гори повече, ако пуснеш да духа топло до края....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвайте за куриоз да си включите климата като карате по право и равно с еднаква газ. Резултатът е многозначителен. На секундата падат 300-400 оборота от оборотомера.

Имам чувството че моето клима е с мощността на някои по-мощни мотопеди.

А относно перката според мен тя сама по себе си не вдига особено разхода на бензин но вдига разхода на ток и пада напрежението. Това от своя страна се отразява лееко на някои по-чувствителни електро-джаджи, като например разни клапи които използват електрическо съпротивление за да се отварят и затварят колкото трябва. Според мен ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля,че е можело да има някаква правопропорционална

зависимост,като са измисляли авто климатиците и по-точно:по-интензивна работа на климатика,повече гориво и обратното,както си е и при стационарните електрически климатици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като говориш за разход - колко ти е разхода с и без климатик ????

С климатик не знам колко е,а без е 15 в града,10 извънградско-на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че пускането на касетофон, нагревателя на задния прозорец и включването на фаровете води до увеличаване на разхода! Просто защото тази енергия трябва да дойде от някъде, а това "някъде" в случая е алтернатор. Той пък от своя страна черпи сила и тормози двигателя, така че при всяко включване на нещо електрическо, вие автоматично намалявате мощтността на двигателят. Лошо нали? Направо кошмар, мен ако питате.... Добре де, ето добрата новина: ако ще да си включите всичко на куп, без климатик, ще горите преко сили малко над 0.5л на всеки сто километра.

До колкото си спомням мощността, коят климатика израсходва, се равнява на около 7 конски сили. Може и да греша, но едва ли е много повече. Залагам на най-много същата стойност в киловата :respekt:

Редактирано от Wizi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е че всеки един консуматор в колата се отразява на разхода, но разликата в натоварването на двигателя м/у копмресора на климатика и степените на вентилатора на парното са от земята до небето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че не се разбираме макар да говорим за едно и също, ... ПРИНЦИПНО всеки допълнителен консуматор повишава разхода - ЗАКОН! А с колко това вече е друг въпрос, климатика примерно с 1 литър, вентилатора - примерно с 0.01 литър, никой не казва че ако караш на фарове ще трябва да си монтираш втори резервоар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато включиш климатика и намалиш степента на вентилатора и караш по-бавно ти намаляш обдухването на испарителя (малкия радиатор в купето)и това води до обледеняване на испарителя. В този случай се задейства защитата на климатика и спира компресора докато се размрази испарителя. Само в този случай може да ти падне разхода обаче това е чисто хипотетично тъй като това се случва много рядко (почти никога) защото има още много фактори за да се получи. Тъй че почти е сигурно че това не влияе на разхода на гориво. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При включване на климатика в зависимост от техническото състояние на компресора и от това на газта вътре в системата мощността, която се пренасочва за него е от порядъка между 3 до 8 kW.

Интензивността на работа на компресора се равнява на интензивността работа на вентилатора/колкото по силно върти вентилатора толкова по-висока температура навлиза в купето на автомобила, заради недостатъчното време за охлаждане на потока въздух, колкото по висока е темпереатурата толко по-бавно се достиг азададената ниска температура./

С две думи казано разхода на автомобила ще се повиши, ако си пуснал вентилатора да духа по-силно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не пускам нова тема, да питам тук...

Гасите ли си климатиците, преди да загасите колата? Чувал съм, че не е хубаво за компресора да се включва с паленето на колата. Каква е истината, защото лично аз предпочитам да не се занимавам с включване и изключване всеки път, а като си запаля колата веднага да почне да ми духа студено?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За гасенето на климатика няма строго изискване.Но включването му става задължително на празен ход на двигателя. Тоест не включвайте климата, когато сте на скорост!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това сигурно ли е? Защото аз съм с климатроник и никъде вкнижката не видях да пише за такова изискване за включването му.. :D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За гасенето на климатика няма строго изискване.Но включването му става задължително на празен ход на двигателя. Тоест не включвайте климата, когато сте на скорост!

Това значи ли, че няма никакъв проблем да си държа климатроника включен и той се си тръгва с паленето на колата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми Васе, то май не може така. Когато изключиш от котнакт, елекромагнитът също изключва и после след стартиране трябва да си го включиш допълнително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...