kody Публикувано 23 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 23 Юли 2006 Здравейте, въпроса може да е и глупав отстрани погледнато,но аз така и не разбрах отговора му след дъъъългото разбрицване на търсачката: Когато климатика е в работен режим и променяме самата степен на въздушната струя в купето,в какво отношение се променя разхода на гориво?Има ли изобщо значение на каква степен сме поставили перката и това съответства ли на разхода:при по-силна струя по-голям разход,при по-слаба по-малък.....или пък климатика си изразходва едно и също количество гориво независимо от силата на обдухване??? Е те тоя въпрос го мислих 40 минути как да го задам и накрая пак се запелтавих..... Благодаря за евентуалните предположения и отговори.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kody Публикувано 23 Юли 2006 Автор Доклад Share Публикувано 23 Юли 2006 Притеснявам се,че не пуснах темата на нужното място .... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
forest Публикувано 23 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 23 Юли 2006 Според мен разлика има, но е минимална, до толкова че идва малко по-голям товар на генератора ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pif Публикувано 23 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 23 Юли 2006 Няма значение силата на въздушната струя с разхода на гориво тъй като силата на струята се определя от оборотите на вентилатора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kody Публикувано 23 Юли 2006 Автор Доклад Share Публикувано 23 Юли 2006 pif и аз така предполагам......не е много логично,но все пак климата и перката не са свързани-всъщност логично... Още някой?.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pif Публикувано 23 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 23 Юли 2006 Според мен разлика има, но е минимална, до толкова че идва малко по-голям товар на генератора ...←Стига бе това е толкова нищожно съпротивленийце че ако смяташ и него тогава и включването на касетофона и фаровете също дигат разхода, ама тук вече колегата БРУНО БАНАНИ ще каже Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jaby Публикувано 23 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 23 Юли 2006 (Редактирано) pif и аз така предполагам......не е много логично,но все пак климата и перката не са свързани-всъщност логично... Още някой?....←И аз мисля че нямя кой знае какво значение силата на струята.Разхода с климатик е повече с около литър и половина. И аз не знам колко точно А като говориш за разход - колко ти е разхода с и без климатик ???? Редактирано 23 Юли 2006 от jaby Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
forest Публикувано 23 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 23 Юли 2006 Разбира се че преразхода е СУПЕР НЕЗНАЧИТЕЛЕН, отговорих ти защото мисля че търсиш принципен отговор, а дали е 1-2 грама отгоре ... на кой му пука ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Roni Публикувано 24 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 24 Юли 2006 увеличения разход на гориво идва от това дали са задействани електромагнитете на компресора или не са, т.е. дали е включен климатика или не е . а силата на струата идва от това колко са усилени вентилатора, което няма нищо общо с компресора. това е все едно колата да започне перз зимата да ти гори повече, ако пуснеш да духа топло до края.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kestrel Публикувано 24 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 24 Юли 2006 Пробвайте за куриоз да си включите климата като карате по право и равно с еднаква газ. Резултатът е многозначителен. На секундата падат 300-400 оборота от оборотомера. Имам чувството че моето клима е с мощността на някои по-мощни мотопеди. А относно перката според мен тя сама по себе си не вдига особено разхода на бензин но вдига разхода на ток и пада напрежението. Това от своя страна се отразява лееко на някои по-чувствителни електро-джаджи, като например разни клапи които използват електрическо съпротивление за да се отварят и затварят колкото трябва. Според мен ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kody Публикувано 24 Юли 2006 Автор Доклад Share Публикувано 24 Юли 2006 Все си мисля,че е можело да има някаква правопропорционална зависимост,като са измисляли авто климатиците и по-точно:по-интензивна работа на климатика,повече гориво и обратното,както си е и при стационарните електрически климатици. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kody Публикувано 24 Юли 2006 Автор Доклад Share Публикувано 24 Юли 2006 А като говориш за разход - колко ти е разхода с и без климатик ????← С климатик не знам колко е,а без е 15 в града,10 извънградско-на газ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 24 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 24 Юли 2006 (Редактирано) Разбира се, че пускането на касетофон, нагревателя на задния прозорец и включването на фаровете води до увеличаване на разхода! Просто защото тази енергия трябва да дойде от някъде, а това "някъде" в случая е алтернатор. Той пък от своя страна черпи сила и тормози двигателя, така че при всяко включване на нещо електрическо, вие автоматично намалявате мощтността на двигателят. Лошо нали? Направо кошмар, мен ако питате.... Добре де, ето добрата новина: ако ще да си включите всичко на куп, без климатик, ще горите преко сили малко над 0.5л на всеки сто километра. До колкото си спомням мощността, коят климатика израсходва, се равнява на около 7 конски сили. Може и да греша, но едва ли е много повече. Залагам на най-много същата стойност в киловата Редактирано 24 Юли 2006 от Wizi Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pif Публикувано 24 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 24 Юли 2006 Вярно е че всеки един консуматор в колата се отразява на разхода, но разликата в натоварването на двигателя м/у копмресора на климатика и степените на вентилатора на парното са от земята до небето. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
forest Публикувано 24 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 24 Юли 2006 Мисля че не се разбираме макар да говорим за едно и също, ... ПРИНЦИПНО всеки допълнителен консуматор повишава разхода - ЗАКОН! А с колко това вече е друг въпрос, климатика примерно с 1 литър, вентилатора - примерно с 0.01 литър, никой не казва че ако караш на фарове ще трябва да си монтираш втори резервоар. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pif Публикувано 24 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 24 Юли 2006 еми значи всички сме на едно мнение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GOGATA Публикувано 24 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 24 Юли 2006 Когато включиш климатика и намалиш степента на вентилатора и караш по-бавно ти намаляш обдухването на испарителя (малкия радиатор в купето)и това води до обледеняване на испарителя. В този случай се задейства защитата на климатика и спира компресора докато се размрази испарителя. Само в този случай може да ти падне разхода обаче това е чисто хипотетично тъй като това се случва много рядко (почти никога) защото има още много фактори за да се получи. Тъй че почти е сигурно че това не влияе на разхода на гориво. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
forest Публикувано 24 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 24 Юли 2006 еми значи всички сме на едно мнение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
madwolf Публикувано 25 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 25 Юли 2006 При включване на климатика в зависимост от техническото състояние на компресора и от това на газта вътре в системата мощността, която се пренасочва за него е от порядъка между 3 до 8 kW.Интензивността на работа на компресора се равнява на интензивността работа на вентилатора/колкото по силно върти вентилатора толкова по-висока температура навлиза в купето на автомобила, заради недостатъчното време за охлаждане на потока въздух, колкото по висока е темпереатурата толко по-бавно се достиг азададената ниска температура./ С две думи казано разхода на автомобила ще се повиши, ако си пуснал вентилатора да духа по-силно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Васко Публикувано 25 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 25 Юли 2006 За да не пускам нова тема, да питам тук...Гасите ли си климатиците, преди да загасите колата? Чувал съм, че не е хубаво за компресора да се включва с паленето на колата. Каква е истината, защото лично аз предпочитам да не се занимавам с включване и изключване всеки път, а като си запаля колата веднага да почне да ми духа студено? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi_di Публикувано 25 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 25 Юли 2006 За гасенето на климатика няма строго изискване.Но включването му става задължително на празен ход на двигателя. Тоест не включвайте климата, когато сте на скорост! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lord of the Rings Публикувано 25 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 25 Юли 2006 Това сигурно ли е? Защото аз съм с климатроник и никъде вкнижката не видях да пише за такова изискване за включването му.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi_di Публикувано 25 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 25 Юли 2006 Абсолютно сигурно. Няма значение вида на климатика. Проблемът е чисто технически. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Васко Публикувано 25 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 25 Юли 2006 За гасенето на климатика няма строго изискване.Но включването му става задължително на празен ход на двигателя. Тоест не включвайте климата, когато сте на скорост!Това значи ли, че няма никакъв проблем да си държа климатроника включен и той се си тръгва с паленето на колата? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladi_di Публикувано 25 Юли 2006 Доклад Share Публикувано 25 Юли 2006 Ми Васе, то май не може така. Когато изключиш от котнакт, елекромагнитът също изключва и после след стартиране трябва да си го включиш допълнително. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts