Jump to content

Климатик-разход


kody

Recommended Posts

Не е така... И на В4-ката, и на Астрата климатика е на копче ON/OFF и като загасиш колата, без да изключиш климата, после пали и почва да духа студено... Както и да е, мерси бате Влади :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

За климатроник това НЕ важи, защото ако не сте заблеязали ТОЧНО поради тази причина той активира компресора на климатика ЕДВА няколко секунди след като колата е била запалена. Така че да му мислят само онези с копчето AC :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За климатроник това НЕ важи, защото ако не сте заблеязали ТОЧНО поради тази причина той активира компресора на климатика ЕДВА няколко секунди след като колата е била запалена. Така че да му мислят само онези с копчето AC :D

Копче АС = копче ECON,демек и двете изпълняват една и съща функция-пускат компресора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво - не мога да го включвам когато съм в движение.

Тоест карам си, решавам че ми е топло спирам натискам АУТО и отново потеглям

Много неудобно.

А дали не е по удачно просто да натиснеш съединителя и да си вкл. климатика вместо да спираш :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съединителят няма нищо общо с това в този конкретен случай с климатика....

Има, има - натиснат съединител + пуснат педал на газта в движение = празен ход.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие нещо тотално се объркахте.... я помислете отново как точно съединителят комуникира с компресора на климатика и елате пак да споделите ново съчинение с елементи на разсъждение :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нали казвате че климатика трябва да се пуска само на празен ход на двигателя е тогава кога при движение на автомобила двигателя е на празен ход(или на свободна или.....)?

Редактирано от GOGATA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно сигурно. Няма значение вида на климатика. Проблемът е чисто технически.

Все пак не мога да схвана какъв е проблема - може ли по-подробно. Не съм инженер по хладилна техника, но работих една година в хладилния завод, вкл. в цеха за производство на компресори и не виждам какъв е проблема, да се включва климатика по всяко време?

Освен това - ако това води до повреда, защо не са го записали в книжката за експлоатация на колата? Нали е ясно, че производителя ще ремонтира ВСИЧКИ компресори, котито са се счупили поради включване в движение в гаранционния срок, след като ИЗРИЧНО не е записано кога да се включват....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде тръгнахме,на къде забихме :D..... Валерката е прав :

" Освен това - ако това води до повреда, защо не са го записали в книжката за експлоатация на колата?"...............

Едва ли има толкова голямо значение, кога се пуска климатика. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, на никого не натрапвам мнението си. Все пак трябва и сервизите да живеят. В неделя мога да обясня на тези, които приемат съвети, защо точно това действие е вредно за компресора. На другите-успех! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За гасенето на климатика няма строго изискване.Но включването му става задължително на празен ход на двигателя. Тоест не включвайте климата, когато сте на скорост!

Ами при мен климатика (имам предвид компресора) се включва през повечко секунди за няколко секунди и това зависи само от регулатора на налягане. Като вдигне налягане значи няма кой да изпари агента и съединителя на компресора го изключва. След малко пак го включва и т.н. Значи ли това, че трябва да си сложа лампа и като светне лампата да пускам празен ход? Горното твърдение е пълна смехурия :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горното твърдение е пълна смехурия :-)

Правилното изписване на думата е смехОрия, колега. Смей се на воля, смехът е здраве! Само ако знаеш как се смеят техниците, когато дойде някой професор с тъжна физиономия и пр..бан компресор. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилното изписване на думата е смехОрия, колега. Смей се на воля, смехът е здраве! Само ако знаеш как се смеят техниците, когато дойде някой професор с тъжна физиономия и пр..бан компресор. :D

Така е, смеят се, но определено смятам, че не аз трябва да робувам на компресоа, а той на мене. Като гръмне компресора се сменя. Никой не може да ти каже точно от какво е гръмнал, а най малкото да твърди, че е точно от включване на обороти. При моята кола например, а и на много от този форум, е цяло чудо, че 15 години е работил безотказно. По твоята логика карането няма да е приятно занимание, а един безкраен кошмар в размисли - "- добре ли натиснах спирачката?", "- сега ли трабваше да включвам климатика?", "- превключих ли на правилната предавка?" и т.н.

Моето твърдение е, че щом като производителя е направил така, че компресора да се включва и изключва по всяко време на работа на двигателя, независимо в какъв режим е, то следва, че е взел предвид опасностите от честото включване и изключване. Съгласен съм, че включването на високи обороти не е добре за компресора, но след като не можем да го избегнем какво правим? Ако да кажем тръгна за морето и карам 4 часа без да спирам и компресора направи няколко стотин включвания на 4000 оборота, с какво съм помогнал аз, като съм го включил веднъж на празен ход? Хайде да видим твоите аргументи?

А за правописа прочети тук как се пише :-)

http://www.bulgaria.com/children/romani/ra...rstvo/moda.html

А, забравих да кажа, че половината от постовете тук са някакви маймунки дето се кланят и се радвам, че мога да поспоря на технически теми. Не смятам, че съм професор, но обичам да знам какво става с колата ми и никога няма да спра да се правя на професор :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при "обикновения" климатик дали компресора включва и изключва? Това не беше ли опция при климатроника чрез това вкл. изкл. да поддържа зададената температура?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за правописа прочети тук как се пише :-)

http://www.bulgaria.com/children/romani/ra...rstvo/moda.html

А, забравих да кажа, че половината от постовете тук са някакви маймунки дето се кланят и се радвам, че мога да поспоря на технически теми. Не смятам, че съм професор, но обичам да знам какво става с колата ми и никога няма да спра да се правя на професор :-)

1. ЯКО си се объркал за правописа... В твоя случай е име, думата не произлиза от него... Не трябва да спориш за неща, които не разбираш, такъв е случая и с климатика :D

2. По основния въпрос - никой не твърди, че компресора ще се счупи от 1000, 2000 или 10 000 грешни пускания... В случая дискутираме как теоретично е по-правилно, а не как на теб ти е удобно, дали можеш да си позволиш нов компресор и тем подобни простотии...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. ЯКО си се объркал за правописа... В твоя случай е име, думата не произлиза от него... Не трябва да спориш за неща, които не разбираш, такъв е случая и с климатика :D

Съгласен за правописа:

смехория ед.ч. сме·хо·рия

членувано сме·хо·ри·я·та

мн.ч. сме·хо·рии

членувано сме·хо·ри·и·те

Ееее.. Не схващаш символиката. :D

А за другото чакам аргументите

Твой приятел вечен: Весел Патиланчо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за другото чакам аргументите

Твой приятел вечен: Весел Патиланчо

Весел Патилане,

Писах, брисах и преписвах

за аргументи сложни мислех,

но после мисъл ми просветна,

и нещо в мене се преметна

Щом не искаш ти да слушаш

няма зорлем аз с ботуша

да пазя твоята глава,

от зла, неканена беда.

Поздрав: Баба Цоцолана :D

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Весел Патилане,

Писах, брисах и преписвах

за аргументи сложни мислех,

но после мисъл ми просветна,

и нещо в мене се преметна

Щом не искаш ти да слушаш

няма зорлем аз с ботуша

да пазя твоята глава,

от зла, неканена беда.

Поздрав: Баба Цоцолана :)

:)

Имало и такива дето четат между редовете :-) Та аз не случайно пиша по въпроса. В момента чакам kinjal да ми прати компресора от Бургас - моя гръмна преди месец, т.е. няма нужда от ботуша :-) Ако си мераклия можеш да ми го монтираш, сигурен съм обаче, че след това няма да се замисля нито за секунда кога да го включа, колкото и полезно да е за него това :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, на никого не натрапвам мнението си. Все пак трябва и сервизите да живеят. В неделя мога да обясня на тези, които приемат съвети, защо точно това действие е вредно за компресора. На другите-успех! :)

Нещо не мога да схвана - мисля, че съвсем уважително помолих за по-подробно обяснение на твърдението за пускането на компресора, а се получава нещо от сорта на детските игрички: - Аз знам, ама на никой няма да кажа :):)

Ако съществува технически обоснована причина компресора да се включва САМО на празен ход - просто я кажи и нека я дискутираме. Ако пък това ти го е казал някой майстор от сервиз - това е съвсем друго нещо.

Но все пак обърни внимание, че индиректно обвиняваш производителя в некоректност към потребителите - укриване на информация, която е от съществено значение за правилната експлоатация на автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен казват че трябва да се пуска климата на около 1000 оборота защото тогава е най-малко натоварването на съединителя на климатика, тоест шокът е примерно 3 по-малък в сравнение ако е пуснат на 3000 оборота. Не съсм сигурен в това обаче, в момента подготвям една "шокария" на моя климатик която ще го шокира постоянно, ще го изключва при рязко подаване на газ ... за сравнение BMW-та серийно са с такава "шокария" ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега,ясно е,че АКО има значение кога да си пуснеш климатика,то то е пренебрежимо малко,затова и производителите на автомобили не го пишат в упътването за управление на автомобила и системите по него,така,че мисля този спор за детски вече,особено като говориме за баба Цоцолана и патиланско царство!Наистина ако колегата знае нещо по въпроса,да сподели,но ми се струва,че информацията е от някой всеразбиращ майстор,"по-умен" от завода производител на колата или климатика. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...