Jump to content

Детонации на 2-ри цилиндър


Tsanko Veselinov Dimitrov

Recommended Posts

Здравейте колеги,

от няколко месеца насам имам проблем с колата си и немога да го реша. Проблемът се състои в това, че независимо на топъл или студен двигател имам детонации на 2-ри цилиндър придружени с леко клатене на оборотите на свободен ход. По ВАГ-КОМ за с около 60 оборота в минута.

До сега какво съм направил:

1. Дросела е чистен, адаптиран, сменен с други два от морга. Мерени и нямат никакви проблеми със съптотивлението.

2. Нови дюзи (втора ръка), почистени и стендовани със сменени всички уплитнения.

3. Нови свещи NGK.

4. Стендовани бобини и лули и проверка за утечки както и спуквания.

5. Дебитомер почистен и измерен през ВАГ-КОМ. На свободен ход измерва около 2,33 до 3,33 грама. Без отклонения. Работи уж добре.

6. Измерена компресия на цилиндрите (1,2,3,4) - 10,5 ; 11,3 ; 10,9 ; 10,7

7. Няма тропащи повдигачи. Двигателя работи тихо.

8. Сменян съединител заедно с лагер и притискател. Маховика е много добре. Нямам вибрации в съединителя.

9. Маслото е Мотул 8100 ако има значение.

10. Сменени са ремъци, ролки и наскоро водната помпа, не че е от значения за проблемът.

11. Огледал съм всички турбо пътища за пробиви както и всички маркучи са с пристегнати скоби.

12. Кулера е почистен.

Не съм направил все още:

1. Не е сваляно турбото както и не е чистено.

2. Маслената магистрала не е сваляна.

Колата е А4-ка 1.8T AJL мотор. Загуба в мощността нямам, карам я с ОМВ 100 както и с Шел 100. Някой път слагам и 98 за проба, но без промяна.

Нужни са ми съвети и неща, които да проверя и направя за да оправя колата. Не че е нещо фрапиращо, но колата ми върши чудесна работа и искам да се погрижа за нея както тя не ме оставя.

Поздрави на всички.

Редактирано от Tsanko Veselinov Dimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега първото което ми прави голямо впечатление ти е компресията на двигателя.Много е малка и си на минимални стоиност.За твоя двигател трябва да отчиташ 14.5 - 15 bar. и разлика между цилиндрите не по голяма от 1 bar.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това ми намирисва на ремонт на двигателя. Компресията съм я мерил в Порше София Изток. Момчето от сервиза, ми каза, че е добре, има тяга и няма за какво да се притеснявам. За ниска компресия ми каза, че при 9 и под 9 трябва да се ремонтира двигателя.

Обаче аз вътрешно не съм убеден в това. На мен също не ми харесва ниската компресия. Явно има сегменти за смяна. Благодаря ти все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За твоя двигател трябва да отчиташ 14.5 - 15 bar. и разлика между цилиндрите не по голяма от 1 bar.

Сигурно ли е това? :gruebel: Не е ли малко множко 14-15 за такъв мотор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купи си нови оригинални нок сензори и махни тия старите.

Компресията ти е перфектна.Друг е въпроса как е измерена и дали изобщо тия показатели имат нещо общо с действителността, тия 20 клапана са доста трудни за коректни данни.

А защо по принцип смяташ че тия корекции по детонации са ненормални?

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.

Компресията я мериха в Порше и силно се надявам да е измерена както трябва. Данните от детонационните датчици ги измерих през ВАГ-КОМ и на 1,3,4 цилиндър напрежението от датчиците е около 0,5-0,6V. Резки промени няма.

На 2-ри цилиндър напрежението е около 0,8V като стига до 1 и в този момент оборотите падат с около 60 и двигателя леко претриса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега волтажа няма нищо общо с детонацията. Детонация се отчита по характеристика на сигнала не по волтаж на сензора. Сензорите улавят всякакви паразитни шумове и от това може да е показанието. Примерно леко потропващ подвигач или нещо такова. Но не е детонация. И при мен има подобен ефект и не съм успял да го разгадая. Ту го има ту го няма, както му дойде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според Autodata за този двигател степента на сгъстяване е 10.3 което отговаря не компресия която съм написъл.Степен на сгъстяване и компресия са две отделни неща.

Степен на Р, Начално Р, Гранично

сгъстяване Bar Bar

6,0 --------------->7,7 <----------------5,4

6,5 --------------->8,5 <----------------6,0

7,0 --------------->9,3 <----------------6,5

7,5 --------------->10,1 <---------------7,1

8,0 --------------->10,9 <---------------7,6

8,5 --------------->11,7 <---------------8,2

9,0 --------------->12,6 <---------------8,8

9,5 --------------->13,4 <---------------9,4

10 ---------------->14,3 <---------------10,0

16 ---------------->25,1 <---------------17,6

17 ---------------->27,0 <---------------18,9

18 ---------------->28,9 <---------------20,2

19 ---------------->30,8 <---------------21,6

20 ---------------->32,8 <---------------22,9

21 ---------------->34,7 <---------------24,3

22 ---------------->36,7 <---------------25,7

Ето и таблица за преобразуване.Който смята че тази компресия е нормална добре,аз ползвам технически дани за определения двигател.Поне аз не знам какво значение има броя на клапаните като се мери компресия.Единственото условие е двигателя да е топъл и дросела да е отворен напълно,това е.

Редактирано от koko76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има значение и колко и как въртиш също. ако премериш всички цилибдри и се върнеш на първия ще покаже друго 100%. А за тая компресия ми се иска да чуя и още едно мнение, че за замислих и аз дали е възможно да е 14-15? По бегли спомени моята на всички цилидри беше по-малко, а мотора е 6.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моят двигател степента на сгъстяване в 10.2 и като съм я мерил си е точно 14.5 само на 1 цилиндър ми даде 14.8 но това е в рамките на грещката.Точно с тази голяма компресия се постига голямата мощност от тази кубатура и ако се говори и за турбо двигател нещатата стават други.При нормално работещо турбо налягането на турбината се умножава по степента на сгистявана на двигателя и се получава за конкретния случай 10.3*(1bar атмосферно + 1bar турбо)= 20.6 и това е сумарната степен на сгъстяване при работещ двигател и турбо.Ще кажете че то направо си отива в областа на дизелите,да съгласен съм че е така но точно по този начин се извличат всички тези коне от тази кубатура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте момчета. Днес звънях в Порше и ги попитах относно измерената компресия на двигателя. За щастие си пазят архив от посещението ми и казаха, че това не е компресия а степен на сгъстяване. Съдейки по вашите коментари и разсъждения нещата излизат горе долу добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изобщо не е вярно. :rotcol:/>/>/> Степента на сгъстяване е отношението на обемите в цилиндъра при ГМТ и ДМТ. Това е конструктивен параметър на двигателя и той не се променя през целият му живот. Това, което са ти измерили е компресия т.е. максималното налягане, което се постига в цилиндъра при въртене на двигателя без да има горивен процес.

Като гледам, твоите стойности са някъде по средата на диапазона на работа преди ремонт. Не познавам този двигател, но не е ли възможно да се разменят детонационните датчици на 2-ри цилиндър с някой от другите и да се види какво ще стане. Все пак тези датчици дават на компа информация за детонационно горене и въз основа на тази информация той променя ъгъла на предварение. Мисълта ми е че, ако датчика лъже, е възможно компа да изтегли запалването напред и ето ти детонациите.

Редактирано от IvoPP
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно си прав, но проблемът е, че на 1-ви и 2-ри цилиндър датчика е един и на 3-ти и 4-ти е друг. Тоест два датчика се грижат за това. От тук отпада вероятността за повреда в датчика. При измерване на сиглалите с ВАГ-КОМ им пуснах по една графика. Значи графично напреженията от датчиците са почти като права линия с леки чупки. Стойностите на 1,3,4 са около 0,5 - 0,6 волта без никакви резки промени. На втори обаче напражението е около 0,8 до 1 волт като видът на графиката е същата като на другите цилиндри но с по-високо напражение. От време на време то пада до 0,6 волта и пак се вдига на 0,8. Това ме навежда на мъсълта, че има детонация. Точно в този момент падат оборотите и двигателя претриса.

Изобщо не е вярно. rotcol.gif/>/>/> Степента на сгъстяване е отношението на обемите в цилиндъра при ГМТ и ДМТ. Това е конструктивен параметър на двигателя и той не се променя през целият му живот. Това, което са ти измерили е компресия т.е. максималното налягане, което се постига в цилиндъра при въртене на двигателя без да има горивен процес.

Като гледам, твоите стойности са някъде по средата на диапазона на работа преди ремонт. Не познавам този двигател, но не е ли възможно да се разменят детонационните датчици на 2-ри цилиндър с някой от другите и да се види какво ще стане. Все пак тези датчици дават на компа информация за детонационно горене и въз основа на тази информация той променя ъгъла на предварение. Мисълта ми е че, ако датчика лъже, е възможно компа да изтегли запалването напред и ето ти детонациите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата е прав за това.Отиди някъде на друго място да направят замерване на компресията и ако и тогава стоиностите са сащите отива на ремонт.В момента двигателя е все едно небалънсиран и от там идват тези проблеми а електрониката не може да ги компенсира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак защо не опиташ да размениш датчиците? :rolleyes:/> Ако проблема е в датчика, детонацията трябва да се пренесе на 4-ти цилиндър. Ако не, поне ще знаеш, че проблема не е в него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моят двигател степента на сгъстяване в 10.2 и като съм я мерил си е точно 14.5 само на 1 цилиндър ми даде 14.8 но това е в рамките на грещката.Точно с тази голяма компресия се постига голямата мощност от тази кубатура и ако се говори и за турбо двигател нещатата стават други.При нормално работещо турбо налягането на турбината се умножава по степента на сгистявана на двигателя и се получава за конкретния случай 10.3*(1bar атмосферно + 1bar турбо)= 20.6 и това е сумарната степен на сгъстяване при работещ двигател и турбо.Ще кажете че то направо си отива в областа на дизелите,да съгласен съм че е така но точно по този начин се извличат всички тези коне от тази кубатура.

по принцип бензинов мотор с турбо е с по-малка компресия и степен на сгъстяване с цел да се избегнат детонациите ,а по-принцип мога да ти измеря компресия на здухан мотор и да покаже доста голяма като уплътнява маслото , за бензинов мотор нормална компресия е 10-13 атм. има и турбо мотори с по-надути турбини 6-9атм. умишлено е така , за всяка кола си има спецификация която трябва да се знае ,твоя мотор е 10,2 но виж на 1.8т е по-малка 9.5 е , колкото по напомпена е турбината толкова по малак степен на сгъстяване ти трябва , сметни по твоя коефициент и кво излиза , че ще има по малко мощност ли, не е вярно това което казваш

Редактирано от cougar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабела на сензордетонации от 3/4 цилиндър не стига до мястото на другия.Това напрежение на празен ход не може да е от детонации,напрежението е все още в нормални граници.Вероятно датчика улавя някакво почукване,което все още не е много,за да го чуеш и ти.При мен напреженията на 2-ри и 3 ти цилиндър стигаха на загрял мотор до 1,4-1,5 волта на празен ход.След смяна на биелни втулки и здрави бутални болтове показанията се нормализираха(при мен се чуваше леко) .Мисля си че не трябва да се притесняваш още от нищо.Щом мотора работи нормално и няма шумове или почукване не го пипай.Компресията за нов мотор 1,8Т е от 10 до 13 бара.Границата на износване е 7 бара.Макс разлика между цилиндрите 3 бара

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.Щом мотора работи нормално и няма шумове или почукване не го пипай.Компресията за нов мотор 1,8Т е от 10 до 13 бара.Границата на износване е 7 бара.Макс разлика между цилиндрите 3 бара

Точно същото прочетох и аз на няколко места. А при 3бара разлика между цилидрите все още можело да работи супер мотора дори пише.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по принцип бензинов мотор с турбо е с по-малка компресия и степен на сгъстяване с цел да се избегнат детонациите ,а по-принцип мога да ти измеря компресия на здухан мотор и да покаже доста голяма като уплътнява маслото , за бензинов мотор нормална компресия е 10-13 атм. има и турбо мотори с по-надути турбини 6-9атм. умишлено е така , за всяка кола си има спецификация която трябва да се знае ,твоя мотор е 10,2 но виж на 1.8т е по-малка 9.5 е , колкото по напомпена е турбината толкова по малак степен на сгъстяване ти трябва , сметни по твоя коефициент и кво излиза , че ще има по малко мощност ли, не е вярно това което казваш

Колега това което съм написал 10.2 е степен на сгъстяаване за моя двигател и съм написал и компресията.Това е двигател 1.6 няма турбо и разни такива.А за двигателя на колегата които е започнал темата в Autodata дават степен на сгъстяване 10.3 и според таблицата много ясно се вижда колко трябва да е компресията.Не знам от каде ги гледаш тези дани но почти навсякаде дават степен на сгъстяване,обърни внимание какво гледаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Много благодаря на всички за информацията. Страшно много ми помагате. Та на какво се натъкнах вчера по колата. На първи и втори цилиндър пластмасовите (или от друга сплав незнам точно как се нарича) втулки, в които влиза самият инжектор са леко омазани с бензин. Тече не от уплътненията на инжектора а някъде между смукателя и самите пластмасови втулки. Изключвам уплътненията като виновник, защото са сменени с нови и уплътняват много добре. На 3-ти и 4-ти няма течове. Там е супер. Интересно този теч има ли вина за тези клатения на обороти - съмнявам се.

Тези дни ще сваля дросела да го чистя и ще го меря пак. Вакуумите ще прегледам отново, клапаните за вакуумите. Има доста неща, които може пак да се видят. Странно е че двигателя работи много тихо и спокойно, няма тропане и чукане. Мощност има и не усещам да е намаляла. Забелязах, че когато паднат леко обротите и претрисва мотора в този момент моторчето за свободния ход се опитва да коригира, но оборотите падат още и двигателя леко се изфорсирва. Мисля че графитните писти на свободния ход са проблемът. Ще измеря събота и ще пиша.

Поздрави на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега това което съм написал 10.2 е степен на сгъстяаване за моя двигател и съм написал и компресията.Това е двигател 1.6 няма турбо и разни такива.А за двигателя на колегата които е започнал темата в Autodata дават степен на сгъстяване 10.3 и според таблицата много ясно се вижда колко трябва да е компресията.Не знам от каде ги гледаш тези дани но почти навсякаде дават степен на сгъстяване,обърни внимание какво гледаш.

разводнихме темата , но ти си в грешка аз има от къде да ги гледам,по скоро ти смени източника на информация

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега това което съм написал 10.2 е степен на сгъстяаване за моя двигател и съм написал и компресията.Това е двигател 1.6 няма турбо и разни такива.А за двигателя на колегата които е започнал темата в Autodata дават степен на сгъстяване 10.3 и според таблицата много ясно се вижда колко трябва да е компресията.Не знам от каде ги гледаш тези дани но почти навсякаде дават степен на сгъстяване,обърни внимание какво гледаш.

Степента на сгъстяване на 1.8Т е 9.5.Незнам къде ги гледаш тия данни.

Към колегата пуснал темата: Пробвал ли си да размениш бубините и да видиш дали детонациите ще се преместят в друг цилиндър?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата пуснал темата: Пробвал ли си да размениш бубините и да видиш дали детонациите ще се преместят в друг цилиндър?

Само да уточним,той нали няма отчетени детонации ,да не съм пропуснал?Или говориш дали ще се повиши напрежението на датчика на другия цилиндър(с бобината от 2-ри)?

Редактирано от autorazsipnik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...