Jump to content

Проблеми, ускорение, разход и турбо 1.8T AEB


Lucanov

Recommended Posts

Чета сега темата, година и нещо след последния пост, положението не се е променило много. Сложих ГИ Романо, карам главно градско и то на кратки разстояния. Градско си харчи 18 извънградско 9 газ. Смених N75 - много често даваше грешка, отскоро почна и ламбда сондата да ми дава грешки за изгорял подгрев, мудна била каза газаджията и я смених със същата - оригинална на Bosch. Очаквах че ще има осезаема разлика, доста хора във форума пишат че след смяна колата е съвсем друга, но при мен нищо не се промени. Много малко може би по леко поема между скоростите.

Някакви съвети как да проверя knock датчик-а работи ли коректно, температурния също как най сигурно да го проверя? Също бобините могат ли да се проверяват през VAG COM, отчитат ли грешки ако не работят правилно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • Отговори 173
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега, разхода ти е доста за градско при мен е 13-14 спокойно каране и то при преходи по 5 км със студена кола…На ваг ще ти покаже грешка ако има нещо със knock sensor, но хвърли един поглед на 13 канал ако не се лъжа за детонации. При мен имаше повечко детонации на първи цилиндър и се оказа бубина. Но гледай на 3-та или 4-та скорост, иначе на място ако всичко е наред ще ти показва 0 но това не е гаранция какво става при високи оборти.

Редактирано от krosov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета сега темата, година и нещо след последния пост, положението не се е променило много. Сложих ГИ Романо, карам главно градско и то на кратки разстояния. Градско си харчи 18 извънградско 9 газ. Смених N75 - много често даваше грешка, отскоро почна и ламбда сондата да ми дава грешки за изгорял подгрев, мудна била каза газаджията и я смених със същата - оригинална на Bosch. Очаквах че ще има осезаема разлика, доста хора във форума пишат че след смяна колата е съвсем друга, но при мен нищо не се промени. Много малко може би по леко поема между скоростите.

Някакви съвети как да проверя knock датчик-а работи ли коректно, температурния също как най сигурно да го проверя? Също бобините могат ли да се проверяват през VAG COM, отчитат ли грешки ако не работят правилно?

Това за темп.датчика,също можеш да го видиш на VAG-COM как отчита температурата трябва да се променя плавно(без големи скокове и падове)

Бубините най добре вземи от някой за проба работещи.

Нок сензорите освен при работещ мотор чукни с нещо около тях и виж дали си променят стойностите-за друго не се сещам.

post-5048-0-51734300-1425754589_thumb.jp

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не изчетох цялата тема, защото е доста стара, но АЕБ има и един барометричен сензор в кутията на копютъра, който също трябва да се провери. А компресията пак я измерете на топло с извадени бубини и напълно отворен дросел, само да кажа че смяна на сегменти не е скъп ремонт. Мотора е водещ е трябва да е норми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си клапана които връща бензиновите пари от резервоара в двигателя.При мен беше болкирал отворен,и от там двигателя смучеше въздух.В резервоара ми се образуваше вакум и доста шумеше.Предполагам че и смесите са се бъркали заради не измерения въздух.(N80 valve)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При първа възможност ще погледна какво става на 13-ти канал на ВагКома, за бобината трябва да намеря някой със същия мотор, клапана на бензиновите пари се чува как работи, а и не съм забелязвал нещо при отваряне на резервоара.

Барометричния сензор как да го проверя??? 

Днес забелязах и друго - при работа на място едно леко разтрисане от време  на време, ще намеря начин да тествам бобините а комутатора може ли и той да бърка нещо? Свещите ги смених с оригиналните миналата година.

Повторих един тест на ваг кома и на бензин и на газ, за да видя как се държи дебитомера - мисля че е ок (логовете). Със сменени свещи, нова ламбда, нов N75, две години по късно стойностите не се различават съществено от предните. Ако някой вижда някакви други проблеми в логовете с инжекторни времена и др. да каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Колега виждам, че е стара темата, но до къде стигна и оправи ли се колата(надявам се ДА) :) Имам и аз проблеми с разход и вървеж на АЕБ.

 

.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Съмнявам се че и моята ролка на разпределителния вал на ангренажен ремък е обърната. Ремък стой много навътре към главата. И ролката е с номера навън. 

 Имам завишен разход на гориво и масло. 

 Нямам грешки в еку-то, няма ли да набие грешка на датчика на хола.

 Като загрее колата малко колебае обороти 40-50. И е някак си спъната.

 Моля колегите минали по този път да постната за поведението  на колата преди и след обръщането на ролката.

 Поздрави на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ли да се сваля верига, за да се напасне и белега на валовете или само се обръща ролката.

Редактирано от bobitur
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 20.10.2019 г. at 8:18, bobitur написа:

 Ремък стой много навътре към главата. 

Според мен може да са ти сложили другия вариант на обтяжна ролка на ремъка. Има 2 варианта за първите 1,8т, ролките са еднакви, разликата е във втулката за болта, различно са изнесени. По-дибре виж там какво се случва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А артикулния номер отвън ли трябва да е 2001 г. ARX е двигателя.

 Проблем нямам с ремъка и изнасянето му навътре, но разхода ми е голям и не върви както трябва колата. Търся проблема и до сега няма решение. Явно ще го решава друг.

Редактирано от bobitur
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягане 0,5-0.6 бар.

Грешка има след темпомата на магистрала бедна смес, но мисля че е от карането на бензин. Тъй като ми свърши газта и е покарах към 50 км.

Но мисля, че е вследствие на горивната помпа, защото като падне нивото на бензин към резервата, сутринта трудно пали.

 На газ анализатор и елкон е повече от идеална. 

 Моя ремък стои като на колегата на 3 страница.

post-77791-0-57823100-1363191403.jpg

post-77791-0-70365600-1363192035.jpg

Редактирано от bobitur
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето, отвън е номера. Иначе не би трябвало да имаш грешка за бедна смес - заради нея компютъра ти реже мощността. Пробвай да занулиш тримовете, изтрий грешките,  след това покарай само на бензин, и виж дали ще излезе грешка за бедна смес.

20191022_144539.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е колата и какъв е кода на двигателя?

 Моята ролка е с номер 027 109 111 Н.

Редактирано от bobitur
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дългосрочния трим беше 17.2. занулих го и покарах на бензин.

 Сега е 3.1, което е пак малко бедна сместа.

 Дюзите гледам има разлика в напрежението. 1 и 2 около 0.7 в. На празен ход 3 и 4 0.37в. 

 Премерих компресия и е на всички цилиндри 11 бара.

 Изкарах картерна вентилация навън, но пак си дърпа масло. Не пуши грам на място и в движение. Катализатора си е на мястото. Тея дни ще погледна турбото за луфтове. 

 Ако дърпа въздух от гумички нА дюзите или входящ колектор, как мога да разбера.

 ВакумА ми е около 0.55 на празен ход. Турбото си прави 0.5-0.6 в движение на всички предавки. Това е по манометър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако пръснеш със спрей покрай дюзите и промени работата, значи смуче оттам. Моя вакуум е около 0.3 -0.35 на загрял мотор, без консуматори( с кеч кен съм, с изолирана/затапена картерна откъм колектора). Пробвай да затапиш и маркуча от EVAP клапана, може той да не затваря.

Иначе е възможно да ти се е позапушил катализатора. Доста често това е причината за невървяща и харчеща много кола. На едно APU  се беше задръстил яко, не можеше да направи повече от 0,2 бара. Та може за пробата да го отвиеш от турбото, и да направиш един рън без него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягане на турбината е постоянно 0.5 във всички диапазони. 

На елкон и газ анализатор е повече от идеална.

 Къде е точно ВакумА на евап клапана. 

 Повече ме притеснява харча на масло. При компресия 11 бара на студена кола на всички цилиндри, изключвам проблем в мотора. Остава турбината или гумички на клапаните. А защо ВакумА ми е 0.5 а твоя е 0.35? Колко трябва да е при загряла кола без консуматори. При изолирана картерна вентилация в атмосферата.

 Колко трябва да е дългосрочен трим на бензин т.е. в - или в + да е. Моя е +3.1 което е малко бедна сместа.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕВап клапана е до въздушния филтър, тръгни по тръбата/маркуча и ще видиш къде влиза в колектора.  Отделно картерната вентилация оригинално има маркуч, който също влиза в колектора. Затова уточнявам, че моята е изолирана - защото може оттам да идва разликата във вакуума спрямо твоята кола. 

+ 3 трим не е болка за умиране, даже според мен е нормално, трудно ще стои на 0, все пак е кола на 20 години :)

 Относно харченето на масло - в повечето случаи идва от главата - водачи, гумички на клапаните. Компресията няма отношение към разхода на масло.

п.п. ще погледна моите трим-ове колко са( информативно, че не съм ги гледал), и ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изолирал съм Този маркуч като съм затапил единия край към клапана, а другия към атмосферата. А след въздушния филтър клапана който обира маслени пари съм махнал и затапил с тапа дупката.

 Къде също да изолирам?

IMG_20191027_103422.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При а3  къде е евап клапана? При а4 е до въздушния филтър. При а3 мисля, че е до казанчето за антифриз.

Редактирано от bobitur
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...