Jump to content

Проблеми, ускорение, разход и турбо 1.8T AEB


Lucanov

Recommended Posts

Колеги за да не отварям нова тема и аз имам подобни проблеми с колата audi a4 1.8T 99г.AEB по талон а и на блока гледах така пише,а на главата пише APU незнам сигурно е с сменяна глава,скоро я купих колата няма и 2 месеца.Та за 150 коня кола върви доста спънато някак си.Проблеми които съм открил картерната вентилация май е доста срещан проблем видях че е пукнато коляното което излиза от блока така че направо,я отведох към атмосферата,но подобрение няма,после открих че на кът-оффа му е спукана мембраната на клапата,скоро ще го сменя.Но не съм сигурен дали със смяната му ще се оправи мощността.

Притеснява ме друго говореше се тука за зъбното колело на разпределителния вал,че имало значение от кой край са надписите му.Отидох до гаража разфасовах я :)/> нагласих на белези.Резката на демпферната шайба срещу стрелката на пластмасата,погледнах в отвора на скоростната кутия маховика обозначен с нула,всичко точно но зъбното колело на разпределителния вал бяга с около половин или 1 зъб и по важното че надписите са отвънка,а ремъка седи някак си много навътре а не на ръба.

post-77791-0-90376100-1363191377_thumb.j post-77791-0-57823100-1363191403_thumb.j

Снимките не са от моята кола но при мен изглежда същото абсолютно без никаква разлика.

Та четох в един чужд форум обаче неразбирам английски много.Та там говореха за този проблем с обърнатото ангренажно колело и имало от 2-те страни белязки и разликата била ако се обърне някъде 3-4 зъба незнам при колко среща буталата с клапаните но най-вероятно това е проблема за невървежа.

Та сега незнам дали да го обръщам или да видя къде се пада белега в обратно положение без да го свалям?

Ето тук post-77791-0-70365600-1363192035_thumb.j е дадено къде се падат 2-та белега наобратно мисля това се пада 3 зъба отляво на белега от страната на номерата.

Малко дълго стана дано ме разбрахте.Моля помагайте колеги кажете как е при вас това зъбно колело така ли трябва да седи с номерата отпред или трябва да е наобратно?

Поздрави

Редактирано от petio85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 173
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ако си сигурен за мембраната на кът-офф-а първо и задължително смени него.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То че ще се сменя ще се сменя и без това го разглобих.

Ето снимка за който не е виждал какво представлява post-77791-0-15642900-1363196085_thumb.j

Може да се въстанови само трябва мембрана да се намери.Смятам да сложа 710N за който много се говори тук в форума.

По ме притеснява това зъбно колело как трябва да седи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писах още в началото.1.8т АЕБ от завода излиза с различен ангренаж и хидравичен оптегач,който в последствие се заменя с друг ангренаж и оптегач(с един зъб повече мисля)за това бяга малко белега на разпределителния вал.На моята кола миналата година сменях ремъците и белега не съвпадна,застана точно като на снимката,която колегата petio е постнал,това е нормалното положение на ремъка...Вече ако ви е обърнато зъбното колело е друг въпрос,попринцип при смяна на ремъка то не се сваля,освен ако майстора,който е правил колата не е някой тесен специалист. :stupid:

Редактирано от Evotech
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да спомена че съм с ремък и обтегач от стария вид с 152 зъба е,а не като новите с 153.Ще ги сменям,но сигурно другия месец ще е,че малко в криза съм сега.Колата в момента не я карам имам друга.

Пак питам при вас как е обърнато ангренажното колело на разпределителния вал с ваг номера отпред или обратно,защото от 2-та края има белези?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също се интересувам как трябва да е обърнато. Моето е обърнато с ВАГ номера навътре. Нищо няма освен белега да се вижда. Още двама колеги с AEB потвърдиха че е така. Има ли други на които е с номера навън? А и да кажа на мен ми смениха и хидр. обтегач така че предполагам съм с новия вид и ремъка с единия зъб повече но идва на белег (след като го коригираха)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен мисля, че ще е обърнат към моторът, поне сега като се загледах в снимките, които направих днес няма никакви означения и номера освен белега до колкото виждам. При мен преди това беше с новата система 153 зъба, сега пак ги смених със същите части, ефекта по белезите е същият, но все пак има много леко разминаване. Когато белега е точно нагласен на коляновия вал, има разминаване с около половин зъб : http://imageshack.us/photo/my-images/23/dscf5940po.jpg/

А когато е нагласена точно на разпределителния вал, белега изглежда така на коляновия :

http://imageshack.us/photo/my-images/507/dscf5938l.jpg/

Видях тук : http://www.passatworld.com/forums/61-b5-information-base/167704-1-8t-timing-belt-replacement-revised.html че не е проблем това разминаване. При вас колеги така ли е и ако не, трябва ли да направя нещо? Също обтяжната ми ролка е с втулка 6мм (модел 058109243E вместо 058109243D) и ремъкът седи малко навън, но утре ще бъде намалена на 3мм, за да пасне както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е значи правилното поставяне ще да е с номерата към мотора.Значи някой некадърник ми е обърнал тая зъбчатка обратно а центровка няма как да стане по тоя белег от към номерата,защото бяга с 3 зъба.Тая зъбчатка я ползват явно и за други модели различни от 1.8Т и затова става объркването и.Незнам какви интервенции е имало по мотора.По напред бях писал че блока е на AEB,а главата APU явно тогава е станало обръщането на тая зъбчатка при ремонта на двигателя.

Днес пак разглеждах и сравнявах тея белези post-77791-0-97526000-1363378595_thumb.j

Ако направя нов белег където трябва да е в правилното положение и върна с 3 зъба мисля,че ще стане без да я свалям и обръщам.Ще направя една проба ако стане и има подобрение или си строша моторя :D ще пиша,но това ще е като си взема кът-оффа,че сега няма как да я пробвам.

Колега strballer не мисля,че е проблем малкото разминаване все пак и други колеги казаха че е така и при тях.Виж при мен бяга с 3 зъба :)

Благодаря на всички за помоща.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ми попадна един манометър за налягане на масло от камион, разграфен от 0 до 4 като има 0.5 деление. Прокарах едно силиконово маркуче за вакуум от всм. колектор до купето и сложих манометъра за тест. На 3, 4 и 5 скорост при 1500 оборота подавам рязко газ до долу и манометъра до 2000 оборота вече е залепил 0.5 след 3000 пада под 0.5. Повторих го няколко пъти при различни условия и все така така че май турбото надува. Колата като цяло върви малко по леко след като прехвърлихме с един зъб и дойде на белега. Ще трябва да покарам изправна кола със същия мотор за да усетя разликите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Lucanov мисля,че бууста не трябва да пада след 3000,би трябвало след 5000 да пада,но нека някой по компетентен да каже.

А по моя случай ами нямах търпение а и днес имах свободно време та тъй като ремъка седеше навътре направо свалих зъбчатката и я обърнах.После нагласих на белези превъртях 3-4 пъти вала за да се уверя,че няма да стане нещо.Белезите паснаха идеално,ремъка легна много добре по зъбчатката на разпределителния вал.И понеже още нямам кът-офф свързах маркуча без него за да не дърпа непремерен въздух.Налях антифриза и отидох да паля колата с голям страх :unsure: и о чудо запали си пущината :icon_surprised: ослушах се за тракане нещо но няма и форсирах за да видя как ще е и някак си по-добре е преди се замисляше,в смисъл като чукна рязко педала веднага си форсира преди имаше забавяне не голямо може би по-малко от секунда но се усещаше.Остава да взема кът-оффа и да я пробвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих сутринта - надписите трябва да са към мотора. Тогава се вижда верният белег.

Същата ролка се използва и при 2.0 16в.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не:). Става дума за горната ангренажна ролка (колело, шайба - не знам кое е най-правилно).

При 16 клапановия 2.0 мотор се използва абсолютно същата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Lucanov мисля,че бууста не трябва да пада след 3000,би трябвало след 5000 да пада,но нека някой по компетентен.......

Да и аз мисля че не трябва но пада бууста. Нямах възможност да направя повече тестове - днес на път за работа на 2-ра подадох рязко газ до долу на около 1500 оборота - до 2000 оборота вдига 0,5 бара на 3000 вече са паднали и стрелката трепти. На какво може да се дължи това (Blow-off - нов от порше, N75 свалях го бобинката отваря като и подам 12V)????????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз ходя като теб по мъката с това вървене .Моята върви но го няма това лепене за седалката и след много борба видях че ми отваря рано гейта след което го натегнах и колата взе да върви доста прилично .Мисля даго сменя този клапан ,може да му е омекнала пружината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз мисля че не трябва но пада бууста. Нямах възможност да направя повече тестове - днес на път за работа на 2-ра подадох рязко газ до долу на около 1500 оборота - до 2000 оборота вдига 0,5 бара на 3000 вече са паднали и стрелката трепти. На какво може да се дължи това (Blow-off - нов от порше, N75 свалях го бобинката отваря като и подам 12V)????????

Буксата която влиза в клапан N75 има маншон пробвай внимателно да го извадиш и погледни дали не са се прекъснали кабелчетата. При мен това трептене на бууст метъра беше от това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали се слагало тройник с някаква джага откъм уреда точно за успокоение на тия вибрации? Обикновените за чистачки няма да имат. Иначе буста май трябва поне до 6к оборота да може да се задържи на 0,5. При мен от 1,1 почва да пада на около 5к оборота и по спонени на 6к пак си има 0,5 даже да не и малко повече.

Иначе това е добре, че не държи налягане, поне е ясен симптом и би трябвало след проверка на основните неща да се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Пореден тест на 3-та скорост - от 1500 оборота газта до долу. До 1800-1900 оборота турбото бързо наду до 0.5, на 3000 осезаемо стрелката започва да тресе много,бууста пана на 0.3. държах я с пълна газ до 5500 оборота, където бууста беше вече 0.3. Това днес на загрял мотор по наклон нагоре, не много стръмно но пак нагоре. За маншончето значи там имах проблем от началото - беше се прекъснал минуса и набиваше грешка че N75 е постоянно отворен. Запоихме го и сложихме нова букса. Ще я проверя пак но се чудя като няма МАП и няма какво да мери налягането на този мотор (АЕБ) тогава как компютъра управлява N75 клапана, нали трябва все някак да разбира колко надува, кога......

Редактирано от VBI
Коригиране на пост.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам колега, чета всичко под лупа но това го пропуснах. Имам и аз известни съмнения за този гейт, пружини има там мембрани и други мизерии но не знам какво да го правя. Посъветва ме колега пак да си проверя кабелите до N75, ако нищо няма там веча към гейта отиваме. А за тройника с джаджата за успокоение да не мърда стрелката някой ще ме светне ли какво е и от къде да го взема...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и още нещо което ме притеснява. Сутрин колата пали от първото завъртане, след една секунда почва да прекъсва нещо за около 3-4 секунди - падат оборотите до 400 вдигат се, не реагира много много като и подавам газ, ако не подавам вече 2 пъти ми изгасна. След това работи без проблем никъде не прекъсва и не мени обороти. Вчера пак почистих дроселовата клапа, не мисля че е от там само сутрин като не е палена от дълго време е така. Писах в темата че доста конденз излиза като я форсирам възможно ли е да се пълни някой цилиндър с антифриз и сутрин докато го изкара да прекъсва, след това всичко да е ок. Мислих този вариант но пък ако е така и гарнитурата на главата пропуска нали пък тогава трябва като запаля колата да издува маркуча на антифриза от налягането в цилиндъра - не знам кажете си мнението и по това питане....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се пълни някой цилиндър с антифриз като тръгнеш да палиш ще направи "воден удар" и може дори да изкриви глава. Отделно на това ще "затегне" стартера докато въртиш в момента в който стигне до пълния с антифриз цилиндър. Така, че според мен нямаш проблеми от такова естество. Когато на студен двигател има конденз от ауспуха това означава, че е добър двигателя :gut:. Лошо е на топъл двигател ако излиза много пара/конденз и то докато си на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е вярно това което си написал.Първо, ако нещо се изкриви това няма как да е главата, по-скоро ще е биела.Второ стартера няма "сила" да изкриви биела, а камо ли глава.Трето аз съм имал кола(даже две) с такъв проблем и се държи точно така, както е описал колегата.Водата в цилиндъра е много малко, няколко капчици и създава проблем при първоначално палене, но не е толкова много, че да направи воден удар.

Това обаче не означава, че проблема на колегата е точно такъв.Тези признаци могат да се дължат и на много други неща.Свали свещите и ги разгледай.Ако имаш цилиндър в който влиза вода неговата свещ ще е различна на цвят - по-светла и чиста от другите.В повечето сервизи разполагат с "лакмус", който показва дали в антифриза влизат изгорели газове.Можеш да провериш дали след по-продължително каране(15-20мин извънградско) ти надува казанчето за антифриза.Освен това би трябвало да ти се губи антифриз.

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...