Jump to content

Проблеми, ускорение, разход и турбо 1.8T AEB


Lucanov

Recommended Posts

Белези задължително се сверяват по маховик. На скоростната кутия има отвор, през който трябва да се вижда белега на маховика, отбелязан с нула или голяма резка. Тогава се гледа и отпред на горната ангренажна ролка.

ВНИМАНИЕ - горната ангренажна ролка има два белега от двете страни, които се разминават с няколко зъба, а самата ролка може да се обърне и монтира грешно.

По спомен се гледа вътрешния белег, а щампата с ВАГ номера трябва да е към мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 173
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Как да проверя за прехвърлен зъб, един колега сподели че на този мотор винаги се получавало малко разминаване? Симптомите дето описвате са ми познати, само за разхода кажете при прехвален зъб ще се вдигне ли, защото при мен е много-висок. Ще успея ли да видя белезите без да свалям маски, брони и т.н.

А за скъсана шпонка на разпределителния вал как може да се провери. На мен на двигателя никакви грешки не ми показва Ваг-ком-а.

Няколко поста назад един колега пита за катализатора: ходих при майстор който се занимава с гърнета и катализатори )демонтрира ремонтира), та той форсира двигателя няколко пъти и каза че няма "металически" шум от катализатора(не се е разпаднал вътре) както и отзад спокойно излизат газовете с нужното налягане и гарантира че не е запушен.

Катализатора едва ли е запушен,по-вероятно да е издухан и да няма вече пита вътре или да е малка част.Белезите се виждат без разглобяване.Махаш само горния капак (внимателно, само по един начин излиза и влиза) ,за да се види белега на шайбата на р.вал.Долу се вижда ясно с фенерче,гледано отгоре на долу между мотора и радиатора.На скорост придърпваш колата докато ги нагласиш.Със стария модел обтегач и ремък и при мен имаше разминаване.Разликата е около половин зъб напред или назад,но не е един както писа един колега.Ако е цял зъб разлика винаги може да се нагласи точно.С новите белезите си паснаха почти идеално.Струва ми се ,че с разминати белези вървеше по-добре и гореше по-малко.Не говоря за фрапиращи разлики.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ВНИМАНИЕ - горната ангренажна ролка има два белега от двете страни, които се разминават с няколко зъба, а самата ролка може да се обърне и монтира грешно.

По спомен се гледа вътрешния белег, а щампата с ВАГ номера трябва да е към мотора.

В елса пише,че се гледа страната ,на която пише ОТ .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм написал един зъб,а около един зъб.И както и да го гласиш с този ремък и оптегач,които се продават в момента няма да може да го нагласиш точно,просто си седи с малка разлика.А това,че може да се видят белезите без да се разглобва предницата не го знаех. :zustimm:

П.С Този мотор е с една ламбда сонда,няма никакъф проблем да се махне катализатора.

Редактирано от Evotech
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен, че ще започне да звучи като изпърдял полски фЯт :steinigung:/> Катализатора според мен не трябва да се пипа освен в краен случай. Лесно се маха ама после ако ти бръмне главата не можеш да го върнеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще махате катализатора само го избушете и си оставете външното тяло няма да дрънчи и да е шумно не слагаите тръби и резунатори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво правим с 2-та л-сонда и грешките, които ще набива заради празния катализатор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая моторът е АЕБ. А при другите, втората сонда се "изключва" софтуерно. Не съм го правил, но вече навсякъде се предлага и предполагам, че работи.

За турбините няма проблем, дори напротив - без загрят до 900 градуса катализатор до тях им е по-добре. А за шума не знам - не съм се возил на стокова и запазена турбо кола с махнат катализатор.

На АДР махането на катализатора води до неприятно бучене, но една турбина (особено малка) променя много....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С хубав резонатор няма проблем при махането на катализатора. Всичко зависи от изпълнението. За АДР става дума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, в събота нямах никаква възможност да работя по колата но в неделя следобед и отделих малко време.

За горивния филтър - нищо не направих. Купих си друг филтър с резба от двете страни какъвто е нужен но не успях да го сваля. Той се намира в много тясно пространство и на високо, не успях нито със ключ звезда нито с какъвто и да е друг да отвия скобата която го държи. Ще търся някой да ми го смени.

Дебитомера - свалих го и обилно го напръсках със спрея след което го оставих да изсъхне напълно. През това време разкачах маркучите, свалих и почистих клапана за картерната вентилация. Надувах и засмуквах и от двата извода нищо не реагиара, или иска сериозен поток от въздух или си е отишъл. Огледах дебелия маркуч, позатегнах една скоба. Надолу не успях да разглобя защото за да сваля дебелия маркуч трябва да го откача от оригиналните скоби на N75 и на Blow-off маркуча а не разбрах как се сваля фара че да имам достъп по-надолу.

Маркучето от колектора до Blow-off-а го отрязах отпред и му смених скобата, защото лесно излизаше и ми се струваше че е спукано леко отпред. След доста надуване и на него установих на 100% че Blow-off клапана като засмучеш нищо не затваря въздуха минава спокойно, а като надуеш задържа. За нов ли да мисля??? Малко по нагоре един колега сподели че трябва да държи и при двете положения????

Колата запали лесно но ми се струваше че пуши повече от обикновено, като поработи я форсирах леко няколко пъти от което изкара доста вода от ауспуха, като паднеха оборотите бяха малко нестабилни и между 2-3000 оборота леко тресеше. Закачих го за лаптопа дадох на контакт и 10-на секунди нещо се чуваше да бръмчи може нещо да си е тествала. Ваг-Кома не отчете грешки. При второто палене нямаше никакви проблеми и пушеци.Завъртях около блока вижда ми се че потегля доста по-леко и набира по-бързо. Още е далеч от истината но усещам подобрение.

Днес повторих теста на 2-ра до прекъсвач но се наложи към 4000 оборота за миг да отпусна газта и след това пак я натиснах до долу. Може би да е повлияло на резултатите не знам вижте ги ако не стават ще го повторя при първа възможност.

LOG-01-002-004-007.rar

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пръсни резбите с ВД40 или най добре спрей специален за клеясали резби , чакай малко и ще стане номера. Но едва ли проблема ти е от филтъра. Рядко там е заровено кучето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

относно клапана на картерната вентилация - при надуване, през който и да е отвор, трябва да пропуска въздух. Когато запушиш единия отвор и надуеш през другия тогава една мембранка в самия клапан да се запуши т.е когато турбото надуе, тогава клапана не трябва да изпуска. Ако питаш мене, най-добре е да намериш някой с двигател като твоя, чиято кола няма никакви проблеми и след това започваш да сменяш заподозрените модули с неговите. Така най-лесно ще разбереш къде е проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно катализатора, на мойто сток АЕВ, като го махнах и заварихме права тръба, звука не се промени! Вървежа си остана същия и турбината почна да се чува!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще махате катализатора само го избушете и си оставете външното тяло няма да дрънчи и да е шумно не слагаите тръби и резунатори.

Напротив.Аз си купих колата с избушен катализатор.Усещаше се един резонанс спецефичен шум.Като сложих тръба гадния шум и резонанс изчезнаха.

Всичко др. по колата е сток.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

относно клапана на картерната вентилация - при надуване, през който и да е отвор, трябва да пропуска въздух. Когато запушиш единия отвор и надуеш през другия тогава една мембранка в самия клапан да се запуши т.е когато турбото надуе, тогава клапана не трябва да изпуска. Ако питаш мене, най-добре е да намериш някой с двигател като твоя, чиято кола няма никакви проблеми и след това започваш да сменяш заподозрените модули с неговите. Така най-лесно ще разбереш къде е проблема.

Колега извинявай ама ти въобще виждал ли си клапана за картерната вентилация и имаш ли си идея къде се намира? Поне не обърквайте човека повече като не знаете. rotcol.gif/>

За колегата Луканов.

За смяна на горивния филтър се развиват болтовете на една греда която държи резервоара. Ама не до край а просто да падне 1-2 см. И тогава имаш достъп да го смениш.

Не разбрах какво искаше да кажеш за блоу офа.

Тия тръби и клапани около турбото се свалят без да махаш фара. Просто трябва малко да работиш опипом на места.

Няма някаква драстична разлика с предишния лог. Дебитомера покзва 5-6 гр отгоре. На едно място между 6500 и прекъсвач сместта е била много бедна въпреки, че газта е била натисната до край. Може ли да предположа, че теста е правен по надолнище и в тия обороти вече не е имало почти никакво натоварване на мотора? Ефекта е все едно си пуснал газта.

Редактирано от Todir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркучето от колектора до Blow-off-а го отрязах отпред и му смених скобата, защото лесно излизаше и ми се струваше че е спукано леко отпред. След доста надуване и на него установих на 100% че Blow-off клапана като засмучеш нищо не затваря въздуха минава спокойно, а като надуеш задържа.

Като засмучеш трябва да прави вакуум за да отвори клапана.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За филтъра и аз предположих че резервоара трябва да мръдне нанякъде, но не бях сигурен как. Благодаря ще опитам.

Маркучите бях ги развалил останаха само клапаните но на Blow-off клапана отдолу трудно достигах скобата и ме беше страх че ако го сваля няма да успея после да бръкна да го закача. Реших да ви пиша да ме посъветвате да сменям ли този клапан, защото аз от това което намерих във форума ми трябва нов. Обаждах се в Порше Варна нямат но за ден два ще пристигне от София. Става въпрос за този клапан от Ауди ТТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде смяташ да го сменяш филтъра? Най-лесно ще стане на подемник. На канал е малко филм понеже филтъра се пада точно в стъпката на гумата и пак трябва да я вдигнеш на крик. Трябва да спреш така че задната дясна гума да е възможно най-близо до ръба. Евентуално трябва и гумата да свалиш. Без подемник или канал не знам дали може да стане. Измисли и начин да подпреш резервоара, че ако се откачи става филм. И гледай да е възможно най-празен за да е лек. Ако е пълен това са си 60-70 кила и е тегаво.

Има достатъчно писано за блоу офа във форума. Ако смяташ, че е за смяна сменяй го възможно най-скоро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтъра остава за уикенда ако намеря кой или къде.

Поръчах Blow-off (06A 145 710 N cut-off Valve) от Порше Варна. Като го сложа ще видя ще имам ли подобрение.

Не знам обаче като горивна смес е добре, дебитомера регулира въздуха какво вдига разхода на колата така жестоко. Като кажа на някой майстор той веднага: "Че колко искаш да ти гори, едно че е 150 коня, второ че е куатро???..." Карам нормално колата, не съм агресивен шофьор, не се дърпам по светофарите, движа се "около" ограниченията на скоростта и повече от 12-14л./100 км ми се струва ненормално.

Ще слагам ГИ но първо искам да се оправи колата и всички системи да работят нормално, както и разхода да се нормализира.

Интересува ме и от къде си купувате маркучи за вакуум, особено това дето е оплетено отвън??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност ти така и не каза колко точно гори тая ламя, но си прав, че нормалния е 12-14/100 градско.

Не случайно предположих заклинили спирачки или нещо такова. От това което виждам няма никаква причина тази кола да харчи наднормено. Варианта който ми идва на ум е нещо механично да я спира. Това би обяснило и невървежа и разхода.

Не каза успя ли да прегледаш белезите на ангренажа?

Редактирано от Todir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като свалях маркучите и чистих дебитомера колата почна да се форсира по-лесно и да набира малко по-бързо но всяко чудо за 2 дни. Сега пак е на същото положение - на място като подам газ има едно забавяне, следва бавно вдигане на оборотите до 2000 - 2500, нагоре вече е добре. При преминаване на по висока предавка забива муцуна ..... .

За 40 км градско си дърпа 7,5 литра.

Като дойде Блоу оф клапана ще разкача и N75 за проверка и ще отворя капака на ремъка да видя дали ще разбера на белезите ли е.

Умувах нещо да не пречи от куатрото, тоя торсен диференциал или нещо друго затова ходих да ми прегледат и долеят масло на диференциали, скоростни и т.н. Като пусна по инерция върви не намаля скоростта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на място като подам газ има едно забавяне, следва бавно вдигане на оборотите до 2000 - 2500, нагоре вече е добре. При преминаване на по висока предавка забива муцуна ..... .

Акумулатора добре ли е?Адаптира ли дросела?Студена държи ли по-високи обороти (1200 после 900) колебае ли ги след форсиране?На мен ми звучи като датчик на температурата..

Редактирано от T.Todorov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора е ок. Сутрин на студено държи 12,7V. Още първия ден му долях дейонизирана вода и го заредих.

Дросела го адаптирах по този начин - стойностите мърдаха на първите 2 клетки но не чух клапа да се движи. Видях обаче на

клипче че първо влизат в (Basic Settings 04) и от там търсят група 098 и натискат "Switch to basic settings" а не както е в инструкцията. Каква е истината?

Студена държи около 1000 оборота след това падат. Случвало се е да колебае оборотите но обикновено когато е студена.

Датчик на температурата не съм гледал. На всм. колектор с едно шестограмче захванато - това ли е? Как да го проверя, да го напръскам ли със спрея за дебитомери?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи на 25-ти канал един лог .Ако има проблем с налягането ще покаже.Намери си място където да не пускаш газта поне до към 4500-5000 об/мин. Само на 3-та от 2000об/мин с пълна газ .Ако искаш запиши 2-3 теста,но да не са излишно дълги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...