Jump to content

Проблеми, ускорение, разход и турбо 1.8T AEB


Lucanov

Recommended Posts

Не знам обаче като горивна смес е добре, дебитомера регулира въздуха какво вдига разхода на колата така жестоко.

От датчиците единствено ламбда сондата може да вдигне драстично разхода. При повреда обикновено дебитомера показва по-малко, т.е. по-малко гориво.

Измери компресия. Компресията освен от сегменти може да "бяга" и от лошо газоразпределение.

Причини: грешна центровка, разтегната верига, разбити водачи на клапани (100% изпускателните са за смяна). Ако е карана дълго време с лоша смес и незатварящи клапани - пасване на клапаните. За някой може да звучи куриозно, но неподходящо масло и/или повредена маслена помпа също води от нарушено газоразпределение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 173
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Малко развитие по темата.

Смених Blow-off клапана, стария не задържа вакуум. Новия от Porshe Varna. При поставянето му видях че стария е сложен наобратно (като дясната снимка на схемата). На схемата която съм прикачил пише че нормално се поставя така че налягането да влиза от накрайника перпендикулярен на вакуум маркучето - така го и поставих.

Тествах на живо N75 като надух с уста по дългия накрайник който идва преди турбото от филтъра, и след като подадох 12V на бобината - клапана отвори - сега съм сигурен че работи.

Всички маркучета ги почистих с обезмаслител, прегледах ги внимателно, но пробив не открих. Дебелия маркуч който излиза от турбото е омаслен и надебело на трупан с прах... мизерии мисля че като сваля кората отдолу ще имам видимост да го проверя и почистя.

Имаме и нов участник - коляното на картерната вентилация има лека цепнатина от към скобата с маркуча и около него всичко е омазнено. Вероятно дърпа въздух оттам и прави по бедна сместа - може ли от това да вдига разхода? Не успах да достигна от никъде да развия скобата, също така и не знам как се разкача от към блока на двигателя виждам има една метална шайба. Ако някой е обяснявал как става или има тема със снимков материал моля пратете ми линк, че не съм сигурен ще се справя ли с него.

Свалих маслената магистрала на тубото. Минаваше си спокойно масло оттам. Накиснах я със Meglio (обезмаслител) след което с вряла вода я промих. Нямаше много фрапиращи неща, само леки корички нагар. Подсуших я и я сложих обратно.

Един колега спомена за температурни датчици, на ваг-кома не съм ги тествал защото не знам какви показания трябва да показват и как трябва да се променят при ускорение или температурна разлика. Intake air temperature sender-G42 - отвих го от колектора до дросела, имаше мазно по него. Почистих го с спрея за дебитомери. Случва се някой път при форсиране на място след като паднат оборотите да паднат повече от 800 и след това да се нормализират.

За зацепването на ремъка нищо не свърших. Видях единия белег през зъб има друг правен с боя. Четох за това че има ремъци с 272 други с 273, стари нови оптегачи ..... Не видях и къде да гледам другия белег като зацепя първия - това ще трябва да го дам да го провери човек който разбира.

Говорих с един сервиз и ще отида при първа възможност да замеря компресията. Шпонки, клапани и разтегната верига за които се писа по горе как да проверя?

На вакумите до комутатора има едно "възвратно" клапанче, изглежда наранено от скобата до него. Не видях да изпуска но ще го сменя като го намеря по магазините.

Ще търся и манометър да проверя колко надува турбото както и още не съм сменил горивния филтър.

Направих си калибриране на дроселовата клапа.

Пуснах и един тест на Vag-Com на 2, 4 и 7 канал на втора скорост.

Колата сега се движи по-плавно, потегля по-леко, набира осезаемо след 3500 оборота.

Днес на 4 на 2200 оборота подадох газ - бавно бавно започва да се вдигат оборотите.

Няма начин продължаваме да търсим. Дано падне разхода до нормален че да сложа газ че не се трае повече.

post-77955-0-74168900-1362563899_thumb.j

post-77955-0-48755700-1362563907_thumb.j

post-77955-0-74948700-1362563919_thumb.j

post-77955-0-75676200-1362563929_thumb.j

post-77955-0-71113700-1362563945_thumb.j

post-77955-0-71304600-1362563952_thumb.j

LOG.rar

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес откачих от дебелия маркуч картерната вентилация и го запуших. Дори да смуче въздух не е от това .- няма осезаема разлика.

Отидох при един майстор да гледа ремъка каза че разпределителния вал с един зъб закъснение. :blink: Сложи отдолу на белег и отгоре ремъка беше един зъб наляво.

След това се почнахме да гледаме как надува турбото и ми казаха че започва да надува мотора и веднага изпуска налягането.?????

Откачихме големия маркуч който влиза в дросела и така форсирахме и турбото наду според майстора много добре..... Закачиха манометър на колектора и казаха че работи на вакум не надува.????? Нищо не разбрах и още повече се забърках

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зацепи ли ремъка както трябва да е?

Точно от такова зацепване /един зъб закъснение/ един познат скапа две турбини. След първата последва смяна в официален ФВ сервиз с нова /с гаранция/. След 200 км, новата се скапа по същия начин -от прегряване.

Никой не можа да открие причината за греенето на турбото /до червено без много ръчкане/, след като обиколи доста сервизи аз го накарах да проверим ремъка :rolleyes:/>:D/>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пуснах и един тест на Vag-Com на 2, 4 и 7 канал на втора скорост.

Все едно има недостиг на гориво във високите обороти.Да не е намалял дебита на помпата или дефектен регулатор на налягането?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги възможно ли е от коляното на картерната вентилация да менят оборотите когато съм движение? Какви са призначите като е спукана? Понеже имам омазненото около мястото ама несъм сигурен дали това е проблема при мене. Иначе бях продвал с капачката и като подам газ си прави вакум,но незнам дали ще го прави ако е спукана трабата? :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо общо центровката с турбото .

Разбира се че има връзка - и дори е написано точно как са повредени турбините. Друг е въпросът дали само от един зъб може да се получи проблема или има и отежняващи факти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес откачих от дебелия маркуч картерната вентилация и го запуших...

Много важно е къде си запушил - ако си запушил картерната вентилация ще стане мазало!

Колеги възможно ли е от коляното на картерната вентилация да менят оборотите когато съм движение? ...

Възможно е, при мен даже отиваха над 1200 оборота. Аз моята я изведох в атмосферата и запуших тънкия маркуч към дроселовата клапа за да не смуче въздух. Оборотите заспаха на 800 и вече не мърдат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема е като карам примерно и изключа рязко от скорост и падат оборотите до 300об даже поянкога и гасне! НА място като работи е добре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега виж ,като изфорсираш колата дали се мести лостчето на гейта, където разтоварва за да знам какво да мислим по нататък.

Да мести се лостчето. Някой път при трябва да форсирам повече друг път по малко но се мести писах някъде в предни постове.

Все едно има недостиг на гориво във високите обороти.Да не е намалял дебита на помпата или дефектен регулатор на налягането?

Това от лога ли го установи, защото според майсторите вчера като настъпя колата няма достатъчно въздух впръсква много гориво и от там - ниска мощност и голям разход?????

Много важно е къде си запушил - ако си запушил картерната вентилация ще стане мазало!

Не запуших на дебелия маркуч мястото към което се присъединява картерната вентилация за да видя ще има ли разлика ако от там не влиза въздух да бърка дебитомера. А на самата картерна маркуча висеше свободно.

Като подам газ и стисна маркуча действително той се надува и отпуска веднага???? Какво да е:

- новия Blow-off е дефектен и отваря на минимално напрежение освобождава налягането и не достига въздуха - но какво отваря уестгейта тогава.

- слаба пружина на уестгейта - отваря се рано и турбото не може да се завихри. Защо тогава майстора казва че като отвори маркуча към всм. колектор, затисна го с ръка и подаде газ - турбото надува много повече??????

Ще търся манометър за налягане и ще прекарвам с тройник в колата манометъра да следя как е в движение. Не знам вече какво да мисля...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай в предвид, че картерната вентилация се качва нагоре към капака на клапаните и от там през PCV клапан отива в гофрирания маркуч. Т.е. ако си я запушил нагоре - пак ще имаш проблеми. Варианта е или да я откачиш от всякъде и да я оставиш към атмосферата или да си я оправиш. Като гледам обаче колко ти е омаслен дебитомера те съветвам направо да я откачиш. Как става най-лесно:

1. Откачаш тънкия макуч от всмукателните колектори (до дросела), който идва долу от картерната вентилация и затапваш отвора на всмукателните колектори да не смуче въздух. Преди това си закачи обратно гуменото коляно, което си махнал. Може да го увиеш с нещо, там повече няма да има налягане/вакум и няма да ти създава проблеми.

2. Махаш връзката между PCV клапана горе на капака на клапаните и металната тръба, която води към гофрирания маркуч на дебитомера. Самата метална тръба в посока дебитомера я запушваш, а свободния край на PCV клапана слагаш един дълъг маркуч и го извеждаш в атмосферата.

Ако имаш гумен тройник преди PCV клапана, самия клапан направо можеш да го махнеш и маркуча, колто отвежда маслените пари да се свърже направо в гумения тройник - ще ти трябва парче тръбичка за да го направиш. Аз лично съм си махнал PCV клапана и съм сложил тръбичка 5см, която влиза в гумения тройник и към нея съм закачил маркуча, който отвежда картерните газове.

Като гледам колко ти е маслото по снимките нищо чудно проблема с разхода и не невървежа да е от него - зацапан дебитомер, дроселова клапа, интеркулер.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За първото си прав колега. Махнах клапана за картерната вентилация който е между гофрирания дебел маркуч от дебитобера към турбото и запуших изхода на този гофриран маркуч. Не съм бил запушил другия маркуч който идва от тройникана картерната вентилация след спуканото коляно и отива след дроселовата клапа - от там може също да смуче въздух или за изпуска налягане. Запуших го само за проба след това всичко си върнах както си беше.

Не разбрах кои снимки си гледал че си видял омасления дебитомер. На снимките съм сложил омазнени един температурен датчик и въпросното колянона картерната вентилация. Дебитомера съм го чистил със спрей за дебитомери. Дросела не съм почиствал. Интеркулера пък какво той и отдолу и отгоре гледах не видях боклуци или нещо събрало се????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една темичка със снимки, която направих за картерната вентилация: ЦЪК . Прав си за термо-датчика - него имах впредвид, че е много омаслен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега снимките по твойта кола са различни с АЕБ мотора! Моя смукателен колектор излзиа само един маркуч,а при теб са 2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципа е един и същ - просто трябва да намериш кои маркучи са при теб. Ако искаш пусни една снимка да видя как е при теб картерната вентилация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то снимка само на смукателния колектор мога ти снимам другото едва ли ще мога!

Тази вечер като продвах след като запуших маркучите на дросела сякаш повече тяга има,но проблема с обороти остана като изключа от скорос в движение и падат мн ниско до 300об.

Празния ход на място е бетон 850об.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Наместих белега на коляновия вал, погледнах на маховика - вижда се една нула, и като погледнах на разпределителния вал - бяга с един зъб и още малко. На снимката изглежда че е почти зъб но е малко повече, просто от ъгъла на снимане. Грешка обаче не записва. Ще видя какво ще кажат по въпроса в сервиза в който ми смениха ремъка. Ремъка е гейтс, смениха ми и ролки и някакъв хидравличен обтегач.

Смених горивния филтър - голяма мъка.

Изолирах и картерната вентилация от дебелия маркуч, както и от всм. колектор, но няма разлика във вървенето.

Като запаля колата и я форсирам от ауспуха изкарва страшно много конденз? Вече втори път ми прави впечатление, на какво се дължи това? Помислих си че може да изпуска гарнитурата антифриз в някой цилиндър, но пък като работи колата не издува маркучите и разширителния съд???

На четвъртата снимка открих един откачен кабел - от къде може да е??? Намира се точно до дупката, в която се вижда 0-та на маховика.

post-77955-0-21731400-1362945805_thumb.j

post-77955-0-91261100-1362945812_thumb.j

post-77955-0-46920000-1362945822_thumb.j

post-77955-0-66594100-1362945839_thumb.j

post-77955-0-29331500-1362946661_thumb.j

Редактирано от Lucanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако става дума за правоъгълната букса със синьо/белия кабел,

то това е за датчика за температурата на маслото.

Трябва да имаш индикатор на таблото и датчик завит на масления охладител,

именно на датчика се закача тази букса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабелът и кондензът нямат отношение към вървенето.

Проверете днес центровката и ги накарай да развият болта на горното ангренажно колело, за да се провери дали шпонката е на мястото си. За тази проверка ремъкът не се сваля. Сравнете с друг 1.8Т, дали ролката не е обърната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отивам днес казвам че според мен ремъка е сложен некоректно, майстора който го е слагал гледа, наглася белези, гледа, мъдрува и накрая заяви че неговите белези които е правил с маркер си пасвали..... Накарах го да го сложи на белег долу на коляновия вал, и горе на чертичката показа зъб и нещо. Той каза че нямало белег а този, който е сменял ремъка преди него го е чукнал тука да си бележи.... Напъна с един шестограм обтегача да охлаби ремъка, свали го то зъбното колело, превъртя го с зъб и доброзорлем успя да го нахлузи пак ремъка - сега стои ОК. Ще го огледам на спокойствие че днес закъснявах и не можех да се занимавам повече.

Не познавам никой с такъв мотор, но ще се оглеждам за някой колега, не мисля че ще откаже да погледнем само.

За тази шпонка кой номер е от схемата и какво да и се гледа, не мисля че ще ми свършат работа в този сервиз, ще търся някой друг или ще опитам сам.

Нямам впечатления от каране докарах я на 1 км, с 3 светофара, май върви по-леко но ще я покарам и ще пиша...

post-77955-0-53369400-1363000478_thumb.p

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шпонката е на самото колело и го фиксира в едно положение спрямо вала. Понякога се къса и колелото започва да се мести спрямо вала. Когато избяга с няколко зъба датчика на хол записва грешка.

Пак ще повторя - колелото може да се обърне, има белези и от двете страни, но те не съвпадат. Какво е нормалното положение (дали с ВАГ номера напред или към мотора) - не помня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...