Jump to content

Въпроси относно А3 2.0TDI


baha

Recommended Posts

Здравейте, от вчера съм Audi колега със въпросната А3- ка 2004г. Изскочи ми добра оферта и се разделих с един Гранд 3.1TD за сметка на Audi- то, но съм много доволен! Изчетох към 5- 6 теми свързани с 2.0tdi и сега ще ви попитам това което не ми стана ясно от другите теми. Прословутото притрисане на празен ход го има и при мен. Независимо студена или топла си се усеща и като я запаля сутрин и загряла на светофар, прави го и при натиснат съединител. Мотора не бих казал, че се тресе кой знае колко, по- скоро по изразена вибрация, но не смятам, че е извън рамките. Не се чува или усеща никакво притрисане нито при гасене нито при палене на двигателя, което ме кара да си мисля, че не е маховика. Не знам дали има някакви ъпдейти мотора. Имаше една тема в която Мишо е оправил на колега проблема със смяна на тампон на скоростите ако не се лъжа, но не мога да я намеря.

Друго, което ми прави впечатление, е че сутрин пали от четвърт, а загряла пали след повече въртене на стартера. Защо се получава това?

Когато натисна ECON копчето за да изгасне лампата (да включа климатика) не чувам да се включва компресора и няма промяна на оборотите. Това означава ли, че имам проблем или се обяснява със постоянно зацепената ролка?

Има ли колата DPF филтър, за да знам какво масло да сложа. Насочил съм се към Castrol 5w30 със спецификация VW 507.00.

Мога ли да сменя езика на борд компютъра от ръчките и ако да, как става?

Разход от 7,5 по (борд компютър) в града нормален ли е?

Иначе като цяло ми харесва, колко е пъргава колата, возията макар и по- твърда ми допада. Днес търсих филтри и ми казаха, че горивния бил 2 вида. Така ли е? Има ли филтър на купето, къде се намира? Има ли нещо друго, което да знам по двигателната, изпускателната и ходовата част, като слабо място на колата?

Много питам, но ще се радвам да получа няколко изчерпателни отговора. ;]

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 77
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Компресора на тази кола е без електромагнитен съединител и за това не се чува нищо при включване на климатика.

Филтъра на купето е под жабката, а горивния - излизат три различни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега колата ти е чук. Карай си я и не се притеснявай тва с паленето и при мен е така,като я паля сутрин или не съм я палил няколко дена пали от четвърт, а като е топла малко върти и тогава. Филтъра на купето е при жабката.И при мен притриса колата лекичко понякога ама не му обрущам внимание. :Д

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите! Остават още няколко питания от първия пост, за които се надявам да се включат колеги и да отговорят. Да добавя какво ми направи впечатление, когато колата достигне 90 градуса стрелката заковава точно на 90, но до сега не съм забелязал да се включи нито една от перките. Понякога забелязвам стрелката да се отклони с 0.1 от милиметъра по вдясно от чертичката на 90, но не и повече, предполагам не е от датчика ами стрелката се бъзика. Но се чудя защо не съм видял перките да завъртят за момента. Не съм сигурен, но дори и когато пусна климатика не виждам да върти нищо. А стрелката си е там където трябва- на 90!

Стрелката на оборотомера също играе с по- малко от милиметър в спряло положение, а мотора си работи равномерно като часовник, предполагам да е някакъв проблем в стрелката? Не съм ходил още на диагностика, но предполагам всичко ще е наред. Ускорява идеално, няма придърпване за което съм чел, чувам леко тропане отпред само ако мина по- бързо през легнал полицай, но не при изкачването му, ами когато колелата тръгнат обратно към асфалта след него. Иначе окачването е много стегнато. Като цяло много ми харесва колата, понастъпих я няколко пъти и разхода почна да катери към 8, но ще гледам да не минавам по- нагоре :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и мойта стрелка седи много леко в дясно почти незабележимо нормално е, а за оборотите на място и мойте също играят по табло а иначе не играят според мен е проблем в таблото. Поздрави ! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стрелките на "модерните" коли не отчитат реални стойности ... те дават "заковани" стойности за определен интервал - да кажем от 79 до 103 градуса винаги показва 90

Това е направено за да не се шашкат шоферите от това, че температурата на мотора играе в определни граници

Сега е хладно и за дизелова кола е нормално да не и тръгват перките, те ще ти трябват лятото в задръстванията...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно и аз така мислих относно стрелките. Днес смених маслото с Castrol EDGE 5w30 и сипах добавка за маслото SX6000 на QMI. Може някои колеги да скочат срещу добавките за масло, но аз съм я изпитал и на други двигатели и съм доволен от тази. Въздушния филтър също е за смяна, утре ще го действам. Горивния по нататък. Майсторите казаха, че няма DPF филтър. Огледаха я от долу и всичко по окачването е стегнато. Чудя се трябва ли да пипам маслото в скоростите или не се сменя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4естито колега за придобивката.Сега притрисването може да е от тампони,дюзи може и да е от маховик.При мен е от маховика проблема.Трябва да видиш стоиностите на дюзите на ваг-ком.Относно топлия старт и аз го имах но с прекодиране на софтуера се опрявя и колата пали от раз както топла така и студена.Един съвет следи си нивото на антифриза!Аиде успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза колегата , следи си нивото на антифриза, че няколко познати вече се опариха с уж на далавера купена кола с 2.0 ТДИ двигател и в последствие откриха , че губят антифриз .. без да има теч никъде и .. сещаш се какво се оказа :) Разходът ми се струва , че е малко висок ... нека кажат и другите колеги, но на мен ми е 6,0 по борд градско и 5.0 по борд извънградско. Много безаварийно каране и да даваш пари само за нафта по колата ти желая :):zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито! Можеш да пишеш и в тази тема: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=96170&st=0

Пожелавам ти да не си следиш антифриза често ;) Колкото до разхода, от последното ми зареждане до днес, когато ми светна лампата по борд 6.9, но до 6 не съм падал сега зимата.

Разходът зависи първо дали караш в София или в друг град, както и точно кога караш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разходът ми се струва , че е малко висок ... нека кажат и другите колеги, но на мен ми е 6,0 по борд градско и 5.0 по борд извънградско. Много безаварийно каране и да даваш пари само за нафта по колата ти желая :)/> :zustimm:/>

Колега, айде не говори глупости да заблуждаваш човека и да го вкарваш в размисли. По каталог( който както знаем никога не е точен и винаги разхода е занижен ) е 7.2 градско на този двигател.Та ти биеш и супер занижените каталожни данни, явно си краля на икономичното каране. Да казваш, че ти е 6 зимата при студени стартове, задръствания и т.н е просто смешно. Възможно е единствено, ако караш 80% по околовръстното...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смешно, не смешно ... Толкова ми дава на мен по борд с 40% каране по околовръстното

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Мерси за пожеланията! При днешното ми каране в града разхода се въртеше около 7. Не съм карал бързо, абсолютно нормално без да изключвам от скорост като я засиля и си махна крака от газта (за да харчи 0). Днес си взех няколко диска записани на различни скорости- 52х, 36х, 24х... и нито един от тях не ми тръгна, изписва ми CD Error и до там. Познат проблем ли е при тази система или трябва да си търся проблема индивидуално. Audi concert със диск е системата. Относно притрисането, ще я закарам при Мишо другата седмица да й направим една диагностика, че утре отивам в провинцията да я тествам и на дълъг път. А предкодирането на софтуера предполагам е ъпдейт? Кой ти го направи и колко ти струваше?

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моето СД не чете МП3, само аудио за жалост

А за разхода явно сте си щастливци, моето 2.0тди с куатро под 9 трудно пада в града.

Редактирано от 1948
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за аудио дискове говоря, mp3 не съм записвал, защото и предишната кола беше със чейнджър четящ само аудио. Как мога или ако не мога сам, кой може да ми повдигне малко шофьорската врата защото е много леко провиснала. Едвам се вижда, но ме дразни... За разхода аз си мислих, че трябва да е под 7 градско и под 5 извън с до 130км/ ч, но да не ставаме нагли, все пак имаме 140 пъргави кончета под капака :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моето СД не чете МП3, само аудио за жалост

А за разхода явно сте си щастливци, моето 2.0тди с куатро под 9 трудно пада в града.

Разхода е нещо много относително , но и аз не вярвам с 2.0ТДИ да се постигне 6 разход по борд.Освен ако човека не кара в Мадан или Мелник и има топъл гараж:)/> И аз в по-студените дни немога да падна под 9 , в момента съм на 7.9 по борд.

На колегата честито и от мен за колицата.Можеш да пуснеш някоя снимка да видим :)/>

Редактирано от owwyxw
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Записвай дисковете на по-ниска скорост и ще тръгват. Аз намерих едно решение за мп3 освен carlynk в авител, но към момента не съм го купил, за да кажа дали си заслужава.

А колкото до разхода пак казвам, че много зависи колко, къде и кога се кара, тъй че не може да се сравнява така лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес обърнах повече внимание, защо нито един диск не ми тръгва и установих, че диска изобщо не се завърта. Някаква идея или майстор? Относно разхода, днес напълних резервоара до гърловината, изминах 230км от които 130 магистрала със 140- 150км/ч и 100 пътя Асеновград- Пампорово (постоянно изкачване) с 60- 90км/ч, резултатът е 6.5/100 по борд комп, а стрелката за горивото е малко преди 1-вата чертичка. Сложих Castrol TDA в горивото преди да тръгна да посмаже системата и изчисти дюзите и не знам дали си въобразярам, но като спирах притрисането едвам го усещах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз установих,че имам не малка разлика от показанието на борда и реалното потребление на гориво(по колонка). По борд ми показва с 0.5-0.6 по-ниско. Но отделно от това разликата между момента, в който изключва пистолета на бензиностанцията и допълването до максимума е 1 литър! Може и от това да е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз установих,че имам не малка разлика от показанието на борда и реалното потребление на гориво(по колонка). По борд ми показва с 0.5-0.6 по-ниско. Но отделно от това разликата между момента, в който изключва пистолета на бензиностанцията и допълването до максимума е 1 литър! Може и от това да е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Допълването е повече от литър. Аз за това го напълних до горе, така че предполагам има към 58 литра? Ще го засека като свърши горивото. Вече съм почти с 260 изминати километра а стрелката на таблото още е преди първата чертичка откъм F. Вчера на 2 пъти ми направи един номер- сама си вдигна оборотите на 1000- 1050 и си ги задържа там, а колата беше над 50 градуса ( 1-вия път стана след като изгоря крушката на задния габарит). Втория стана след като я смених, значи явно няма отношение. И двата пъти след гасене и запалване оборотите се нормализираха. Със сигурност електрониката дава сигнал да се дигнат оборотите, но кое може да е причината- дебитомер? Забелязах, че понякога, ако не изчакам лампите на таблото да изгаснат като дам контакт ми светва някаква грешка (за спирачки...). Пак след гасене и палене всичко се нормализира. Дали има някъде проблем по ел. схемите или и на вас ви се е случвало?

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допълването е повече от литър. Аз за това го напълних до горе, така че предполагам има към 58 литра?

Няма как да е 58 чак според мен. Навсякъде,където съм чел, пише, че е 55л

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ами не знам, може и 56 да е. Днес се прибрах в София. Общия пробег който направих е 530км. Стрелката за горивото е точно на средата или 1 идея е тръгнала на ляво. Разход по борд- 5.7л. По магистралата 130км съм карал със средна скорост 140км/ ч. Борд- а казва, че имам гориво за още 470км. Имам в предвид, че въздушния филтър е изключително замърсен (черен) и за спешна смяна (не можах да го сменя преди да замина), може би разхода ще падне с 1 идея и ускорението ще се повиши. Това ще го свърша утре. В общи линии изчислих, че тези 530км ми струват по- малко от 70 лева. Като имам предвид със предишната- Гранд Чероки 3.1td колко щяха да ми струват... с Ауди- то направо се родих! Иначе вчера и днес оборотите не са ходили към 1000- 1050 (може би това го направи онзи ден заради мръсния филтър). На най- сериозните изкачвания на магистралата (преди тунела и изкачването при Ихтиман) на 6- та ускорявах без никакво замисляне и стрелката отиваше към 200 без никакъв проблем. Относно проблема с главите, откакто съм взел колата нивото на антифриза не е мръднало и на база тази тема: http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-sportback-8p-chassis/76277-%5B2-0-tdi%5D-how-know-if-your-cylinder-head-will-crack-if-hasnt-yet.html проверих серийния номер и моя завършва на "C", което ме кара да си мисля, че главата е сменена и не би трябвало да имам проблеми.

Редактирано от baha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери някой път като караш на дълго дали ти дава отклонение от показанието по борда. Зареди до горе, карай 100-200 км със занулен преди това борд и виж резултата като допълниш пак, защото при мен доста ме учуди разликата от 0.6л., очаквах да е по-точен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...