Jump to content

Извеждане на картерната вентилация в атмосферата при 1.8Т мотор


VBI

Recommended Posts

Колеги прочетох тази тема, но въпроса ми е следния: Само това ли се прави на ADR да се запуши отвора от към дросела?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
  • Отговори 126
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Здравейте, моя мотор е AEB и нещо нещата не съвпадат със снимките по-горе. Горе до дросела има само един маркуч - него трябва да го резна и запуша двата свободни края. Другия край на този маркуч отива някъде надолу където не виждам много добре, а от там тръгва и металната тръба, която отива до пластмасовия клапан, но там долу май работа нямам. Пластмасовия клапан ми е директно на гофрирания маркуч - там да махна клапана, да запуша с тапа отвора в гофрето и да отведа с един маркуч изхода на металната тръба.

Това ли ми е задачата или пропускам нещо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, моя мотор е AEB и нещо нещата не съвпадат със снимките по-горе. Горе до дросела има само един маркуч - него трябва да го резна и запуша двата свободни края. Другия край на този маркуч отива някъде надолу където не виждам много добре, а от там тръгва и металната тръба, която отива до пластмасовия клапан, но там долу май работа нямам. Пластмасовия клапан ми е директно на гофрирания маркуч - там да махна клапана, да запуша с тапа отвора в гофрето и да отведа с един маркуч изхода на металната тръба.

Това ли ми е задачата или пропускам нещо?

Колега,провери си пластмасовото коляно което излиза от самия блок под всмукателните колектори,от там често се пука,къса или нацяло разпада от високата темперарура на масленните изпарения.Ако е спукано там няма да стига нищо до металната траба и ще е доста мизерно под колекторите,всичко ще е в масло.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе да ти кажа там има доста масло иначе, ама нямам никакъв достъп до там. Ако направя останалите неща дето съм описал, ще има ли ефект, но без да пипам това пластмасово коляно, че е на много трудно достъпно място и яко омазано с масло ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,това че ще се омажеш с масло небива да те притеснява,както имаше един лаф : Това не е мръсотия,а това е плът от звяра :) . Казанчето на Антифриза се държи на 3 винта,развиват се,дърпа се казанчето на една страна,разкача му се буксата на датчика отдолу ,и ще можеш още по-настрани да го дръпнеш.Сега вече имаш достъп да се пооправят нещата там .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под казанчето е изпарителя и тръбите към него, а него няма как да го местя. Мисля да елиминирам вентилацията на картера, но без да пипам пластмасовото коляно долу, за да видя поне дали има ефект. Там при маслата мога да понапръскам с обезмаслител и да изплавя за да разгадая кое на къде, че изобщо нищо не се разбира в това състояние в момента - има много масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ейтва пластмасовото коляно или отдушник на маслените изпарения направо шупва с времето.Както ти каза колегата по горе,казанчето на антифриза се измества и го вадиш.Нов отдушник е почти без пари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го търся за да го сменя, но както бях написал преди под казанчето ми е монтиран изпратителя за газовата уредба(него почти не мога да местя без да развия тръбичката за газта, а уредбата е в гаранция и не искам да пипам) и не съм сигурен дали изобщо ще имам достъп до въпросния елемент. Той как е хваната за двигатела, за металната тръба и останалите маркучи - със скоби за водни съединения или ? Мога ли да дърпам без притеснение, че ще направя беля?

Редактирано от Velislav Iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пластмасовото коляно е хванато за блока със една скоба която странично се подпъхва и така се затопорява,за металната траба не знам как е хванато защото при мен така или иначе тя роля вече не играе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

И аз да попитам за тая прословута картерна вентилация. Днес установих че маркуча който излиза от "нещо си" закрепено на блока е сцепен близо до това нещо. Установих го като вчера съвсем случайно отворих предният капак и при запален двигател на празен ход чух съскане около всмукателният колектор и като се поразровихме намерихме виновника. Ако реша да разкарвам цялата картерна вентилация как се процедира в моя случай?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По начина, който е описан по-горе - в момента в който се запуши извода на всмукателните колектори ще спре да "съска".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да съска защото няма да има вакуум - ще си затапил извода на всмукателния колектор, съскането идва от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах, но ако този маркуч остане скъсан дори и да изведа вентилацията в атмосферата, няма ли да ми прави мазало около местото на спукване/скъсване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята на тази тема е единствено и само картерната вентилация. Вакуумите са друго нещо и единственото място, където имат допирни точки и може да е проблемно за тях е извода на всмукателните колектори за картерната вентилация. Т.е. като се премахне картерната вентилация по начините описани по-горе вече няма начин тя да влияе на вакуумите.

 

Хубаво е да се направи отделна тема за вакуумите от някой който е в час кое за какво е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата в темите е, че тук става въпрос само за картерната вентилация. Затова и темата се нарича "Извеждане на картерната вентилация в атмосферата ...", а не "Премахване на картерната вентилация, вакууми и ...". При всички двигатели свързването на картерната вентилация към всмукателните колектори (и съответно вакуумите) е направено с цел екология. Идеята да се изведе навън е да не цапа всмукателните колектори, турбо пътищата, дросела и т.н. и от това да влошава поведението на двигателя. В този смисъл ако е зле картерната вентилация това оказва влияние на разхода и на мощността. Реално могат да се изхвърлят всичките й клапани и тръби и да се сложи по един маркуч долу от картера (и един горе на капака на клапаните с тройник за моторите, които имат), но това по никакъв начин няма да влияе на двигателя ако преди това е изведена в атмосферата по начин описан в темата.

Тази тема, която си постнал от audizine е интересна, но и доста радикална - там махат много неща. Скоро един колега идва при мен с Б6, където буквално бяха орязали вакуумите и картерната вентилация (двигателя беше неестествено "гол" като отвориш капака) и трябва да ти кажа, че работеше много лошо - няма динамика, турбото включва късно и т.н. Не бих си причинил това на моята кола. Човека в момента се чуди как да възстановява вакуумите в заводски вид - не му завиждам честно казано.

 

Затова проблема с вакуумите е "друга бира" и няма много общо в тази тема - имат една единствена допирна точка, писах я по-горе.

 

Надявам се да си ме разбрал какво имам в предвид.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

здравейте колеги значи от страната на турбото разбрах какво трябва да затапя и къде да изведа маркуча в атмосферата,но от другата страна (всмукателния колектор) ми е тъмна индия кво трябва да се направи.От снимките не ми става никак ясно  :nixweiss: има ли колега от Старозагорския край с който можем да я свършим тази работа,че АЕБ-то само харчи и няма никаква мощност и оборотите ми седят на 1100-1200 като се движа по енерция някъде.Лека вечер

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой да се е замислял че точно през маркуча на вентилацията който е на колектора влиза част от въздуха за празния ход? Другото което е, че вакума създаден в двигателя от тази вентилация спомага за по добрата церкулация на маслото в турбото (ако има такова), като се получава засмукване на изхода на маслената магистрала на турбото. Също се подобрява отичането на маслото от главата, тъй като вакума се създава в картера. За тези неща също трябва да се помисли когато се прибегне до извеждането и в атмосферата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Когато е повреден клапана отдолу се губи голяма част от вакуума за ниските обороти и съответно дросела не успява да ги регулира - почват да "играят" нагоре/надолу. Връзката с всмукателните колектори е само за екология - не влияе пряко на вентилирането на картера на двигателя. Циркулацията на маслото през турбото няма нищо общо с картерната вентилация - турбото се смазва от маслена магистрала под налягане. Единственото общо между турбото и картерната вентилация са мизериите, които вкарва по турбо-пътищата и дросела - това при неизправна картерна вентилация.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...