eic-idimitrov Публикувано 6 Март 2014 Доклад Share Публикувано 6 Март 2014 Връзката с всмукателните колектори е само за екология - не влияе пряко на вентилирането на картера на двигателя. Как са нещата при работеща карт. вент (както е моята) ?Нямам проблеми с обороти, клапана е замене с нов оригинален. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 6 Март 2014 Автор Доклад Share Публикувано 6 Март 2014 (Редактирано) @firepower: не мисли, че нещо се заяждам, ако имаш друго виждане по въпроса как работи картерната вентилация - пиши, затова е форума.@eic-idimitrov:Нямаш проблеми щом всичко си работи при теб - идеята на връзката с всмукателните колектори е на ниски обороти да "доизгаря" част картерните газове. Принципно при атмосферните двигатели има поставен пластмасов "рестриктор" на въпросния маркуч между картерната вентилация и всмукателните колектори. Отвора му е малък и при повреда в маркуча след него най-много да почнат да играят ниските обороти и да пали по-трудно заради вкарването на неотчетен от дебитомера въздух. Лошо е ако се скъса маркуча преди него - тогава ще гасне двигателя на ниски обороти. Вариантите за картерната вентилация при проблем винаги са 2 - ремонт или махане . Принципно с годините маркучите/клапаните се повреждат от маслото и става трудно с ремонта - в смисъл направиш едно, след известно време се разваля на друго място. По тази причина съм махнал картерната вентилация и на 100-цата (AAD мотор). При турбо моторите особено е хубаво всичко да е в изправност с нея защото почва да цапа турбо-пътищата, пълни се кулера с масло, цапа се дроселовата клапа и от това страда цялостното поведение на двигателя, не само ниските обороти. Моето мнение е или сменяш всичко от-до за да си сигурен в картерната вентилация или я извеждаш към атмосферата. От както съм я махнал нямам капка масло в турбо-пътищата - всичко е сухо, дросела е чист. Редактирано 6 Март 2014 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eic-idimitrov Публикувано 6 Март 2014 Доклад Share Публикувано 6 Март 2014 Като купих колата и едно от първите неща, които направих бе да огледам този "възел"Реално, скоро смених един гумен тройник (намиращ се под колетора), защото бе започнал да се деформира.Питането ми беше за евентуалното... отрицателно въздействие на картерната, но в случая е в изправност и няма да предприемам отстраняването и. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Williams Публикувано 30 Май 2014 Доклад Share Публикувано 30 Май 2014 Аз съм с АЕБ двигател. Вчера реших да махна картерната вентилация от гофрирания маркуч между въздушния филтър и турбината. Премахнах PCV клапана, затапих с тапа от напитка дупката, изведох с кривка и маркуч отдолу в десния подкалник, отрязах маркуча от всмукателния колектор на 5-10 см. от входа на колектора и затапи с болт и скоба двата края на среза. Пропуснал ли съм нещо или трябва да си адаптирам дроселовата клапа, защото оборотите ми на празен ход полудяха?! Под всмукателния колектор всичко ми е чисто и според мен изрядно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 1 Юни 2014 Автор Доклад Share Публикувано 1 Юни 2014 Според мен ти смуче въздух от някъде - не се налага адаптация. Провери отново там, където си затапил тръбичката, която идва от всмукателния колектори и отива към "У" клапана. Виж да не си обърнал възвратния клапан, който е покрай кутията на въздушния филтър ако си го свалял. Виж и тапата, която запушва гофрирания маркуч да не е хлабава и да смуче въздух покрай нея. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
slipepower Публикувано 2 Юни 2014 Доклад Share Публикувано 2 Юни 2014 Здравейте ,аз съм нов във форумът, но искам да попитам дали би трябвало да е благоприятна процедурата с премахването на PCV и за 2.0TFSI b7 07г.?Той влиза директно в смукателя след инжекцията,като го гледам.Оборотите ми плуват както на колегата в 1 вия пост.Само че при мен има една допълнителна грешка (Boost presure control valve) n2.... и нещо си е грешката и свети ЧЕК лампата.Обиколих сума ти сервизи трият само , приказват един куб клупости и се чешат през каските .Днес поръчах такъв PCV нов ще видим каква ще е .Ако някой нещо преположение и мнения , Благодаря ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Williams Публикувано 9 Юни 2014 Доклад Share Публикувано 9 Юни 2014 Според мен ти смуче въздух от някъде - не се налага адаптация. Провери отново там, където си затапил тръбичката, която идва от всмукателния колектори и отива към "У" клапана. Виж да не си обърнал възвратния клапан, който е покрай кутията на въздушния филтър ако си го свалял. Виж и тапата, която запушва гофрирания маркуч да не е хлабава и да смуче въздух покрай нея.Благодаря ти! Оказа се прав. Тапата ми е била от НЕкачествена напитка. Смених я и нещата заспаха. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 9 Юни 2014 Автор Доклад Share Публикувано 9 Юни 2014 Да, типа напитка е важна за правилния избор на тапата . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
veni 76 Публикувано 12 Юни 2014 Доклад Share Публикувано 12 Юни 2014 много полезна тема Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
slipepower Публикувано 16 Юли 2014 Доклад Share Публикувано 16 Юли 2014 Благодаря ви все пак за необърнатото внимание , оправих проблема .......разбрах от къде кво що беше . ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 17 Юли 2014 Автор Доклад Share Публикувано 17 Юли 2014 (Редактирано) Може би просто никой не може да помогне по твоя въпрос, не си ли се замислял? Ако искаш да си полезен на останалите пиши как си се оправил или си пусни отделна тема за твоя тип двигател. Разликата между 1.8Т и 2.0ТФСИ е от земята до небето като принцип и технология, нормално е и да не получиш отговор . Редактирано 17 Юли 2014 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zeushell Публикувано 22 Юли 2014 Доклад Share Публикувано 22 Юли 2014 А някой да се е замислял че точно през маркуча на вентилацията който е на колектора влиза част от въздуха за празния ход? Другото което е, че вакума създаден в двигателя от тази вентилация спомага за по добрата церкулация на маслото в турбото (ако има такова), като се получава засмукване на изхода на маслената магистрала на турбото. Също се подобрява отичането на маслото от главата, тъй като вакума се създава в картера. За тези неща също трябва да се помисли когато се прибегне до извеждането и в атмосферата.След изключително дълго четене по форумите, вкл. и за други модели и марки, мога да споделя, че освен екология има и други причини картерните газове да се всмукват в колектора. Трябва да са изпълнени следните: Първо, в картера трябва да се поддържа вакуум, за да има минимално количество влага, второ картерът трябва да бъде затворен, т.е да не влиза влага отвън и трето, когато моторът работи трябва да влиза "свеж", сух филтриран въздух, което също има отношение към влагата в картера. В противен случай маслото отива на кино... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zeushell Публикувано 22 Юли 2014 Доклад Share Публикувано 22 Юли 2014 Аз лично моята картерна вентилация (А4 1.8t 2002-ра) за сега я оставих почти фабрична, с нови тръби и клапани (PCV и PRV) и с малка промяна на мястото на включване към вакуумния път - на практика я направих така, както е на следващите модели (от 2003 напред) - това е ревизираният вариант, който работи доста по-добре и не налага честата смяна на вакуумната помпа (suction pump). До колкото зная, специално на 1.8t картерната вентилация е доста зле, особено по време на бууст. Според мен най-добре е да се изведе в аупуха по време на бууст, където може да се използва сносно количество вакуум, особено на по-високи обороти (където при заводската вентилация всичко минава през един много малък отвор на PRV клапана), а по време на вакуум, в колектора, както е заводски, но през catch can. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
slipepower Публикувано 22 Юли 2014 Доклад Share Публикувано 22 Юли 2014 Може би просто никой не може да помогне по твоя въпрос, не си ли се замислял? Ако искаш да си полезен на останалите пиши как си се оправил или си пусни отделна тема за твоя тип двигател. Разликата между 1.8Т и 2.0ТФСИ е от земята до небето като принцип и технология, нормално е и да не получиш отговор . Виж това не бях помислил ........ извинявайте ако нещо ?! Проблема е решен с оборотите и PCV клапана след подмяна та му .Сега е наред имам друг кахър ,но пуснах в друга тема ......... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladyp Публикувано 7 Август 2014 Доклад Share Публикувано 7 Август 2014 Колеги, възможно ли е от картерната вентилация колата да пуши като трабант? Оставям я на място да поработи 3-5 мин и като пипна педала става страшно.. Обороти не играят, теста с капачката го минавам успешно! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 8 Август 2014 Автор Доклад Share Публикувано 8 Август 2014 Не, друг ти е проблема - може би турбо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladyp Публикувано 8 Август 2014 Доклад Share Публикувано 8 Август 2014 Ситуацията ми е ясна в такъв случай... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanley_S Публикувано 10 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 10 Декември 2014 Искам да благодаря на колегата VBI за темата. Почти 6 месеца ми играеха оборотите, кой ли не я гледа, смених 3 клапана за общо 240 лева и никакъв резултат! Най-накрая им теглих една майна на експертите, зарових се във форума и видях, че има и трети клапан при картера и ако има проблем с него не се отваря лесно капачката за маслото при работещ двигател.. Точно и това се оказа, отидох в сервиза, занесох си клапана купен от Порше, смениха ми го за 10 мин и ужаса приключи. Сега колата върви настрани с вратите при повече газ и отказва да й сипвам бензин - мъчела се да го отказва Мерси, колега! Темата ти ми беше много полезна, да я бях видял по-рано! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kosio85 Публикувано 11 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 11 Декември 2014 Колеги, възможно ли е от картерната вентилация колата да пуши като трабант? Оставям я на място да поработи 3-5 мин и като пипна педала става страшно.. Обороти не играят, теста с капачката го минавам успешно!За съжаление ще те зарадвам, че почти на 100% е турбото. При мене беше по същия начин. В движение пуши ли или само като постои на място и след това като тръгнеш изпушва? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
atanasata Публикувано 22 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 22 Февруари 2015 Браво и от мен за полезната тема. След смяната на пластмасовата тръба, която беше на две части и на клапана скрит в гумени тройния, който не беше вече клапан, колата замърка като котенце. И всички грешки описани в началото на темата от колегата VBI спряха да се появяват. Между другото, ако някой има грешки за пропуск на вакуум в YouTube има полезни съвети как се търси този пропуск със самоделен генератор на пушек. На мен много ми помогна. Дано съм помогнал и аз на някой, както тази тема помогна на мен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jentaro1 Публикувано 6 Април 2015 Доклад Share Публикувано 6 Април 2015 колеги , при мене се чува това свистене мисля от този pvc клапан които е от горе на двигателя зад колектора в горната част и като отвотя капачката на маслото свистенето се усилва. дали е прецакан клапана ? и може ли да гори масло от това ? колата е a4 3.0 2002 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kosio85 Публикувано 7 Април 2015 Доклад Share Публикувано 7 Април 2015 Браво и от мен за полезната тема. След смяната на пластмасовата тръба, която беше на две части и на клапана скрит в гумени тройния, който не беше вече клапан, колата замърка като котенце. И всички грешки описани в началото на темата от колегата VBI спряха да се появяват. Между другото, ако някой има грешки за пропуск на вакуум в YouTube има полезни съвети как се търси този пропуск със самоделен генератор на пушек. На мен много ми помогна. Дано съм помогнал и аз на някой, както тази тема помогна на мен.Колега къде се намира този клапан, за който говориш? В кой тройник? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
atanasata Публикувано 26 Април 2015 Доклад Share Публикувано 26 Април 2015 (Редактирано) Пластмасовата тръба на картерната вентилация, която излиза от охладителя на маслото, влиза в един гумен тройник. Единия изход с друга тръба се качва във вентилацията на кланите, а от другия изход с гумен маркуч влиза в смукателния колектор. Ето този маркуч е хванат на изхода на клапанчето, а самото клапанче е вътре в тройника и го държи една скоба. Като разхлабиш скобата ще изкараш клапана заедно с гумения маркуч. Естествено клапана е еднопътен и в едната посока (към тройника) трябва да затваря. При мен пружината вече неможеше да натиска мембраната и клапана си беше като тръба. Новия ... - друго казва.Успех! Цитиране на предходно мнение! Редактирано 27 Април 2015 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
panterawalk Публикувано 27 Април 2015 Доклад Share Публикувано 27 Април 2015 Здравейте колеги, искам да ви питам, дали някой успешно е направил процедурата на двигател AEB, защото наистина по друг начин са разположени маркучите и не знам кое да режа. Благодаря предварително Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKO Публикувано 27 Април 2015 Доклад Share Публикувано 27 Април 2015 Здравейте колеги, искам да ви питам, дали някой успешно е направил процедурата на двигател AEB, защото наистина по друг начин са разположени маркучите и не знам кое да режа. ...........Преди да реагираш(или някой волнонаемен справедливко) с коронното "в българския форум ......, в чуждия......!", да те попитам нещо: - а ти прочете ли темата от самото И начало? Не че десетина човека не питат същото като теб, че и отговори получават, ама все пак...... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване