Jump to content

Извеждане на картерната вентилация в атмосферата при 1.8Т мотор


VBI

Recommended Posts

Връзката с всмукателните колектори е само за екология - не влияе пряко на вентилирането на картера на двигателя. 

Как са нещата при работеща карт. вент (както е моята) ?

Нямам проблеми с обороти, клапана е замене с нов оригинален.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 126
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Публикувано (Редактирано)

@firepower: не мисли, че нещо се заяждам, ако имаш друго виждане по въпроса как работи картерната вентилация - пиши, затова е форума.

@eic-idimitrov:

Нямаш проблеми щом всичко си работи при теб - идеята на връзката с всмукателните колектори е на ниски обороти да "доизгаря" част картерните газове. Принципно при атмосферните двигатели има поставен пластмасов "рестриктор" на въпросния маркуч между картерната вентилация и всмукателните колектори. Отвора му е малък и при повреда в маркуча след него най-много да почнат да играят ниските обороти и да пали по-трудно заради вкарването на неотчетен от дебитомера въздух. Лошо е ако се скъса маркуча преди него - тогава ще гасне двигателя на ниски обороти. Вариантите за картерната вентилация при проблем винаги са 2 - ремонт или махане :). Принципно с годините маркучите/клапаните се повреждат от маслото и става трудно с ремонта - в смисъл направиш едно, след известно време се разваля на друго място. По тази причина съм махнал картерната вентилация и на 100-цата (AAD мотор). При турбо моторите особено е хубаво всичко да е в изправност с нея защото почва да цапа турбо-пътищата, пълни се кулера с масло, цапа се дроселовата клапа и от това страда цялостното поведение на двигателя, не само ниските обороти. Моето мнение е или сменяш всичко от-до за да си сигурен в картерната вентилация или я извеждаш към атмосферата. От както съм я махнал нямам капка масло в турбо-пътищата - всичко е сухо, дросела е чист.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като купих колата и едно от първите неща, които направих бе да огледам този "възел"
Реално, скоро смених един гумен тройник (намиращ се под колетора), защото бе започнал да се деформира.
Питането ми беше за евентуалното... отрицателно въздействие на картерната, но в случая е в изправност и няма да предприемам отстраняването и.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Аз съм с АЕБ двигател. Вчера реших да махна картерната вентилация от гофрирания маркуч между въздушния филтър и турбината. Премахнах PCV клапана, затапих с тапа от напитка дупката, изведох с кривка и маркуч отдолу в десния подкалник, отрязах маркуча от всмукателния колектор на 5-10 см. от входа на колектора и затапи с болт и скоба двата края на среза. Пропуснал ли съм нещо или трябва да си адаптирам дроселовата клапа, защото оборотите ми на празен ход полудяха?! Под всмукателния колектор всичко ми е чисто и според мен изрядно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ти смуче въздух от някъде - не се налага адаптация. Провери отново там, където си затапил тръбичката, която идва от всмукателния колектори и отива към "У" клапана. Виж да не си обърнал възвратния клапан, който е покрай кутията на въздушния филтър ако си го свалял. Виж и тапата, която запушва гофрирания маркуч да не е хлабава и да смуче въздух покрай нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ,

аз съм нов във форумът, но искам да попитам дали би трябвало да е благоприятна процедурата с премахването на PCV  и за 2.0TFSI b7 07г.?

Той влиза директно в смукателя след инжекцията,като го гледам.

Оборотите ми плуват както на колегата в 1 вия пост.

Само че при мен има една допълнителна грешка (Boost presure control valve) n2.... и нещо си е грешката и свети ЧЕК лампата.

Обиколих сума ти сервизи трият само , приказват един куб клупости и се чешат през каските .

Днес поръчах такъв PCV нов ще видим каква ще е .

Ако някой нещо преположение и мнения , Благодаря !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ти смуче въздух от някъде - не се налага адаптация. Провери отново там, където си затапил тръбичката, която идва от всмукателния колектори и отива към "У" клапана. Виж да не си обърнал възвратния клапан, който е покрай кутията на въздушния филтър ако си го свалял. Виж и тапата, която запушва гофрирания маркуч да не е хлабава и да смуче въздух покрай нея.

Благодаря ти! Оказа се прав. Тапата ми е била от НЕкачествена напитка. Смених я и нещата заспаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Публикувано (Редактирано)

Може би просто никой не може да помогне по твоя въпрос, не си ли се замислял? Ако искаш да си полезен на останалите пиши как си се оправил или си пусни отделна тема за твоя тип двигател. Разликата между 1.8Т и 2.0ТФСИ е от земята до небето като принцип и технология, нормално е и да не получиш отговор ;).

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой да се е замислял че точно през маркуча на вентилацията който е на колектора влиза част от въздуха за празния ход? Другото което е, че вакума създаден в двигателя от тази вентилация спомага за по добрата церкулация на маслото в турбото (ако има такова), като се получава засмукване на изхода на маслената магистрала на турбото. Също се подобрява отичането на маслото от главата, тъй като вакума се създава в картера. За тези неща също трябва да се помисли когато се прибегне до извеждането и в атмосферата.

След изключително дълго четене по форумите, вкл. и за други модели и марки, мога да споделя, че освен екология има и други причини картерните газове да се всмукват в колектора. Трябва да са изпълнени следните: Първо, в картера трябва да се поддържа вакуум, за да има минимално количество влага, второ картерът трябва да бъде затворен, т.е да не влиза влага отвън и трето, когато моторът работи трябва да влиза "свеж", сух филтриран въздух, което също има отношение към влагата в картера. В противен случай маслото отива на кино...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично моята картерна вентилация (А4 1.8t 2002-ра) за сега я оставих почти фабрична, с нови тръби и клапани (PCV и PRV) и с малка промяна на мястото на включване към вакуумния път - на практика я направих така, както е на следващите модели (от 2003 напред) - това е ревизираният вариант, който работи доста по-добре и не налага честата смяна на вакуумната помпа (suction pump). До колкото зная, специално на 1.8t картерната вентилация е доста зле, особено по време на бууст. Според мен най-добре е да се изведе в аупуха по време на бууст, където може да се използва сносно количество вакуум, особено на по-високи обороти (където при заводската вентилация всичко минава през един много малък отвор на PRV клапана), а по време на вакуум, в колектора, както е заводски, но през catch can.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би просто никой не може да помогне по твоя въпрос, не си ли се замислял? Ако искаш да си полезен на останалите пиши как си се оправил или си пусни отделна тема за твоя тип двигател. Разликата между 1.8Т и 2.0ТФСИ е от земята до небето като принцип и технология, нормално е и да не получиш отговор ;).

 

Виж това не бях помислил ........ извинявайте ако нещо  ?!

 

Проблема е решен с оборотите и PCV клапана след подмяна та му .

Сега е наред имам друг кахър ,но пуснах в друга тема .........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Колеги, възможно ли е от картерната вентилация колата да пуши като трабант? Оставям я на място да поработи 3-5 мин и като пипна педала става страшно.. Обороти не играят, теста с капачката го минавам успешно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Искам да благодаря на колегата VBI за темата.

 

Почти 6 месеца ми играеха оборотите, кой ли не я гледа, смених 3 клапана за общо 240 лева и никакъв резултат!

 

Най-накрая им теглих една майна на експертите, зарових се във форума и видях, че има и трети клапан при картера и ако има проблем с него не се отваря лесно капачката за маслото при работещ двигател..

 

Точно и това се оказа, отидох в сервиза, занесох си клапана купен от Порше, смениха ми го за 10 мин и ужаса приключи.

 

Сега колата върви настрани с вратите при повече газ и отказва да й сипвам бензин - мъчела се да го отказва ;)

 

Мерси, колега! Темата ти ми беше много полезна, да я бях видял по-рано!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, възможно ли е от картерната вентилация колата да пуши като трабант? Оставям я на място да поработи 3-5 мин и като пипна педала става страшно.. Обороти не играят, теста с капачката го минавам успешно!

За съжаление ще те зарадвам, че почти на 100% е турбото. При мене беше по същия начин. В движение пуши ли или само като постои на място и след това като тръгнеш изпушва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Браво и от мен за полезната тема. След смяната на пластмасовата тръба, която беше на две части и на клапана скрит в гумени тройния, който не беше вече клапан, колата замърка като котенце. И всички грешки описани в началото на темата от колегата VBI спряха да се появяват. Между другото, ако някой има грешки за пропуск на вакуум в YouTube има полезни съвети как се търси този пропуск със самоделен генератор на пушек. На мен много ми помогна. Дано съм помогнал и аз на някой, както тази тема помогна на мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

колеги , при мене се чува това свистене мисля от този pvc клапан които е от горе на двигателя зад колектора в горната част и като отвотя капачката на маслото свистенето се усилва. дали е прецакан клапана ? и може ли да гори масло от това ? колата е a4 3.0 2002

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво и от мен за полезната тема. След смяната на пластмасовата тръба, която беше на две части и на клапана скрит в гумени тройния, който не беше вече клапан, колата замърка като котенце. И всички грешки описани в началото на темата от колегата VBI спряха да се появяват. Между другото, ако някой има грешки за пропуск на вакуум в YouTube има полезни съвети как се търси този пропуск със самоделен генератор на пушек. На мен много ми помогна. Дано съм помогнал и аз на някой, както тази тема помогна на мен.

Колега къде се намира този клапан, за който говориш? В кой тройник?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Пластмасовата тръба на картерната вентилация, която излиза от охладителя на маслото, влиза в един гумен тройник. Единия изход с друга тръба се качва във вентилацията на кланите, а от другия изход с гумен маркуч влиза в смукателния колектор. Ето този маркуч е хванат на изхода на клапанчето, а самото клапанче е вътре в тройника и го държи една скоба. Като разхлабиш скобата ще изкараш клапана заедно с гумения маркуч. Естествено клапана е еднопътен и в едната посока (към тройника) трябва да затваря. При мен пружината вече неможеше да натиска мембраната и клапана си беше като тръба. Новия ... - друго казва.

Успех!

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, искам да ви питам, дали някой успешно е направил процедурата на двигател AEB, защото наистина по друг начин са разположени маркучите и не знам кое да режа. Благодаря предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, искам да ви питам, дали някой успешно е направил процедурата на двигател AEB, защото наистина по друг начин са разположени маркучите и не знам кое да режа. ...........

Преди да реагираш(или някой волнонаемен справедливко) с коронното "в българския форум ......, в чуждия......!", да те попитам нещо: - а ти прочете ли темата от самото И начало?  Не че десетина човека не питат същото като теб, че и отговори получават, ама все пак......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...