Jump to content

Свързване на модул за автоматични дневни светлини


Recommended Posts

След като за половин година изхвърлих един комплект ксенони(~90 лева),заради постоянното включване и изключване,а и с това темпо и лостчето за фаровете(~XXX лева) едва ли ще издържи дълго,реших да сложа модул за автоматични фарове.Цената,32 лева е колкото половин комплект евтини ксенони и почти половината на евентуален акт от КАТ.Та така,купих си(няма да споменавам марката за да не излиза,че правя реклама на някой) и се разтърсих за кабелите към които да го включа.По-точно са ни необходими постоянен силов +12V,маса,+12V след контакт,директен сигнал към фаровете,сигнал от габарити и сигнал от така наречения "светлинен клаксон"(някои го знаят и като блинкер).За съжаление никъде не открих необходимата информация и днес си я намерих сам :)/>/> .Ето я и цялата процедура:

-това представлява модулът:

opt1363458046u.JPG

-понеже след едночасово гевретене под таблото в поза "майстор на йогата" не намерих нужните кабели,реших да разглобя ключа на фаровете.Започваме с горния капак на волана:

cqs1363458261r.JPG

Трябва ни кръстата отвертка,развиваме два винта от долната страна и надигаме капака.

-след това идва ред на волана,като първо се сваля еърбега:

opt1363458416i.JPG

Трябва ни торкс 27,развиваме два винта от задната страна на волана.

-на вече сваленият еърбег,откачаме внимателно червената букса и с тресчотка и камък 27 развиваме централната гайка на волана:

jdv1363458663i.JPG

За по-сигурно се изключва акумулатора,поради евентуална възможност от задействане на еърбега!

-преди да свалим волана,трябва да бележим текущото му зацепване към шлиците(за да не стои на криво после) и внимателно да изключим тези две букси:

opt1363459184o.JPG

-развиваме тези три болта:

viu1363459290s.JPG

-сваляме дясното лостче за регулиране на волана,закрепено е с шплент:

opt1363459461z.JPG

-после лявото,то е закрепено с винт,за кото ще ни трябва шестограм 2,5мм:

jdv1363459586q.JPG

-след като сме свалили и долния капак,разхлабваме с шестограм 6мм конзолата на лостчетата:

opt1363459708d.JPG

За да свалим конзолата с помоща на права отвертка разкачаме буксите на фарове,чистачки и мигачи.

-буксата на фаровете и необходимите ни пинове:

opt1363461017z.JPG

58-габарити;

30-постоянен силов +12V;

3-12V след контакт;

56а-дълги светлини и "светлинен клаксон";

56-къси светлини(тук трябва да се вържат тези които ще ползват късите за дневни,аз ще ползвам дългите);

Тук няма къде да вържем маса,но тя е лесна за намиране,та който където иска да си я върже.

А ето и цветовете на кабелите които са на тези пинове:

bwy1363461717n.JPG

и от другата страна:

arx1363461757p.JPG

-за повече удобство,предпочетох да проследя кабелите и да вържа модула зад километража,а не директно на буксата:

bfi1363461937a.JPG

За целта сваляме таблото с уредите(от тази процедура нямам снимки,но пък в други теми е показвано нееднократно),издърпваме изолационната мрежа и заголваме необходимите кабели.

-връщаме се на кабелите на модула:

bfi1363462177a.JPG

Калаисваме необходимите и изолираме ненужните.

-запояваме кабелите според схемата на свързване,изолираме спойките,връщаме изолационната мрежа на местото и, като я захващаме с опашка и след това закрепяме модула:

klz1363462312n.JPG

Изключително важно е да запоите стабилно и изолирате много добре всички кабели!!!

Следва тест на системата и ако всичко работи,не пуши и не гори :D/>/> ,започваме обратния процес по сглабяне на колата.

Когато се включи "екстрата" ,ми светва слабо лампата за дългите:

klz1363462737d.JPG

Резултатът е това:

viu1363462842u.JPG

Дълги светлини на 30%,не заслепяват никой,не горят рефлекторите,не ни пишат актове,не си трошим лостчетата на фаровете.

Надявам се да съм бил полезен!

Редактирано от KM5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 63
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега много яка тема :zustimm: с риск да я оплескам ще констатирам че или не ти работи коректно темп.датчик или ти си бая луд да работиш на толкова студено :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мн добра тема колега да си го ползваш със здраве и безпроблемно, защото един мой пр. си сложи такъв модул и вече 2 пъти го оставя без фарове и то все вечер.Дано да нямаш проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... или не ти работи коректно темп.датчик или ...

В отлично здраве е температурния датчик :hilezh:

Не би трябвало да има проблем със светлините,защото не съм прекъснал нито един кабел.Дори и да дефектира модула в краен случай мога да му махна предпазителя и всичко си е по старо му :zustimm:

Точно това ми хареса на този модул,че не се налага да прекъсваш никоя верига.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато са включени дългите на 30 или повече проценти с модула,таблото и останалите уреди светят ли?

А задните габарити и номера?

Редактирано от joro09
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не свети нито интериора, нито задните светлини, няма и смисъл, за това са дневни светлини.

Хубаво за труда на колегата, ама защо толкова сложно го е направил, като цялото това нещо може да се монтира без никакво разглобяване и преправяне в отсека с бушоните за фаровете (както аз направих на моята)? :gruebel:/>/>

ПС - там където е кръглото изпъкнало на платката е зумерчето, съответно е хубаво да се пробие дупчица по средата през термошлауха.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Хубаво за труда на колегата, ама защо толкова сложно го е направил...

Това е идеята на темата.Направих го сложно,защото никъде не намерих конкретно към кои кабели да се вържа.Затова се наложи да свалям волан,да меря кой кабел-кой е и т.н.

Така вече,който пожелае да си сложи DRL,просто мята един поглед,записва кабелите и действа.Нямам идеята , че всеки трябва да повтаря моите действия,а да улесня колегите които не знаят къде да го свържат :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За А6 Ц4 най лесно е да се свали само кората над педалите под таблото .Там има всички необходими връзки на 6мм болчета само от предпазителя за дълги трябва да се направи Т връзка и готово.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам само 1 въпросче,ако ползваме пина за късите накрая пак ли ефекта ще е 30% от късите?Ако е така,то те почти няма да се виждат,все едно са габарити и полицаите няма да ги броят за живи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Печеников - почти всички,а и когато знаеш кои кабели ти трябват е песен,но понеже сме в нашенски форум инфото се дава САМО на лични,да не би да изтече нещо в wikileaks :zustimm:

malkoto jivotno - ако 30% са ти слаби,нищо не ти пречи да си ги пуснеш на 40,50,60 ако щеш и 100%

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже никъде не е описано какви функций има модула,от него ли се регулират на колко % да светят фаровете?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да управлява се от лостчето за светкавица идва с подробно ръководство.

http://drl.viewbg.net/cardrl.htm Нищо сложно описано е кое къде се свързва.

Печеников - почти всички,а и когато знаеш кои кабели ти трябват е песен,но понеже сме в нашенски форум инфото се дава САМО на лични,да не би да изтече нещо в wikileaks

Как почти нали в ляво ти в е таблото с предпазители (дълги ,къси ,габарит и каквото си искаш)

Редактирано от Печеников
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей,това по обяснението само дето не кара колата само :hilezh: Определено ми харесва.Най-много ми допада това,че има 2 години гаранция и то независимо дали е монтирано в сервиз или си си го сложил сам.Идеална е тая платка,в най-близко опаричено време определено ще се сдобия с такова

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със слагането на модула при всяко заплаване на колата ще се пускат дневните светлини.При работа с ключа модула се деактивира-габарити,къси,дълги се командват от ключа.

Има ли вариант в който да не свети нищо по колата при запалване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, има начин да се деактивира и активира модула без сваляне. Обяснено е в упътствието. Май беше в първата група на настройките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега прочетох,прав си,в първа група е!

Това което издава звук в модула ли е монтирано?

Пише че има възможност да управлява дългите светлини,при работата им примерно на 30% при подаване на светкавица работи ли?

Редактирано от joro09
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звука издава зумера монтиран на платката на модула. Зумера се вижда на третата отдолу снимка - цилиндърче на дясната страна на модула. Един колега предложи да се пробие покритието на модула на това място, за да се по-силно чува зумера. Но това може да влияе на гаранцията.

За светкавицата не знам, но сигнал од светкавицата се подава на модула по кабел, така че най-вероятно работи светкавицата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си поставих същия модул, като го свързах към дългите светлини. На въпроса дали в този случай работи светлинния клаксон - Да, работи! Условието обаче е да си настройл силата на светене да е под 100% (на дългите няма и смисъл да е повече от 50% лично според мен), защото в противен случай просто няма да има промяна в силата на свете при подаване на светлинен клаксон и никой няма да забележи, че му примигваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случай че дългите се настроят на 40,50 или повече %,светят ли задните габарити,номер,арматурно табло?

Редактирано от joro09
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не,не светят.Има опция обаче и те да се включват с модула.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината е че сме направили модула с процесор и можем да го командваме както си пожелаем. В случея на А4 ката е като рекламна закачка, иначе всеки си преценява как да се палят фаровете. Модула е с 2 канала и може да се направят и габаритите да се палят плавно, с цел да не горят крушките по таблото и разни други елементи по интериора :zustimm:/>

871c7111984906cb2d5688a29cc83d76_120x90.jpg03df446c1a4d3d6f4b9fb7d072dab56e_120x90.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...