KM5 Публикувано 16 Март 2013 Доклад Share Публикувано 16 Март 2013 (Редактирано) След като за половин година изхвърлих един комплект ксенони(~90 лева),заради постоянното включване и изключване,а и с това темпо и лостчето за фаровете(~XXX лева) едва ли ще издържи дълго,реших да сложа модул за автоматични фарове.Цената,32 лева е колкото половин комплект евтини ксенони и почти половината на евентуален акт от КАТ.Та така,купих си(няма да споменавам марката за да не излиза,че правя реклама на някой) и се разтърсих за кабелите към които да го включа.По-точно са ни необходими постоянен силов +12V,маса,+12V след контакт,директен сигнал към фаровете,сигнал от габарити и сигнал от така наречения "светлинен клаксон"(някои го знаят и като блинкер).За съжаление никъде не открих необходимата информация и днес си я намерих сам :)/>/> .Ето я и цялата процедура:-това представлява модулът:-понеже след едночасово гевретене под таблото в поза "майстор на йогата" не намерих нужните кабели,реших да разглобя ключа на фаровете.Започваме с горния капак на волана:Трябва ни кръстата отвертка,развиваме два винта от долната страна и надигаме капака.-след това идва ред на волана,като първо се сваля еърбега:Трябва ни торкс 27,развиваме два винта от задната страна на волана.-на вече сваленият еърбег,откачаме внимателно червената букса и с тресчотка и камък 27 развиваме централната гайка на волана:За по-сигурно се изключва акумулатора,поради евентуална възможност от задействане на еърбега!-преди да свалим волана,трябва да бележим текущото му зацепване към шлиците(за да не стои на криво после) и внимателно да изключим тези две букси:-развиваме тези три болта:-сваляме дясното лостче за регулиране на волана,закрепено е с шплент:-после лявото,то е закрепено с винт,за кото ще ни трябва шестограм 2,5мм:-след като сме свалили и долния капак,разхлабваме с шестограм 6мм конзолата на лостчетата:За да свалим конзолата с помоща на права отвертка разкачаме буксите на фарове,чистачки и мигачи.-буксата на фаровете и необходимите ни пинове:58-габарити;30-постоянен силов +12V;3-12V след контакт;56а-дълги светлини и "светлинен клаксон";56-къси светлини(тук трябва да се вържат тези които ще ползват късите за дневни,аз ще ползвам дългите);Тук няма къде да вържем маса,но тя е лесна за намиране,та който където иска да си я върже.А ето и цветовете на кабелите които са на тези пинове:и от другата страна:-за повече удобство,предпочетох да проследя кабелите и да вържа модула зад километража,а не директно на буксата:За целта сваляме таблото с уредите(от тази процедура нямам снимки,но пък в други теми е показвано нееднократно),издърпваме изолационната мрежа и заголваме необходимите кабели.-връщаме се на кабелите на модула:Калаисваме необходимите и изолираме ненужните.-запояваме кабелите според схемата на свързване,изолираме спойките,връщаме изолационната мрежа на местото и, като я захващаме с опашка и след това закрепяме модула:Изключително важно е да запоите стабилно и изолирате много добре всички кабели!!!Следва тест на системата и ако всичко работи,не пуши и не гори :D/>/> ,започваме обратния процес по сглабяне на колата.Когато се включи "екстрата" ,ми светва слабо лампата за дългите: Резултатът е това:Дълги светлини на 30%,не заслепяват никой,не горят рефлекторите,не ни пишат актове,не си трошим лостчетата на фаровете.Надявам се да съм бил полезен! Редактирано 16 Март 2013 от KM5 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitaka madafaka Публикувано 16 Март 2013 Доклад Share Публикувано 16 Март 2013 Колега много яка тема с риск да я оплескам ще констатирам че или не ти работи коректно темп.датчик или ти си бая луд да работиш на толкова студено Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alter_breed Публикувано 17 Март 2013 Доклад Share Публикувано 17 Март 2013 Мн добра тема колега да си го ползваш със здраве и безпроблемно, защото един мой пр. си сложи такъв модул и вече 2 пъти го оставя без фарове и то все вечер.Дано да нямаш проблеми. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KM5 Публикувано 17 Март 2013 Автор Доклад Share Публикувано 17 Март 2013 ... или не ти работи коректно темп.датчик или ...В отлично здраве е температурния датчик Не би трябвало да има проблем със светлините,защото не съм прекъснал нито един кабел.Дори и да дефектира модула в краен случай мога да му махна предпазителя и всичко си е по старо му Точно това ми хареса на този модул,че не се налага да прекъсваш никоя верига. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro09 Публикувано 17 Март 2013 Доклад Share Публикувано 17 Март 2013 (Редактирано) Когато са включени дългите на 30 или повече проценти с модула,таблото и останалите уреди светят ли?А задните габарити и номера? Редактирано 17 Март 2013 от joro09 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ogip Публикувано 17 Март 2013 Доклад Share Публикувано 17 Март 2013 (Редактирано) Не свети нито интериора, нито задните светлини, няма и смисъл, за това са дневни светлини.Хубаво за труда на колегата, ама защо толкова сложно го е направил, като цялото това нещо може да се монтира без никакво разглобяване и преправяне в отсека с бушоните за фаровете (както аз направих на моята)? :gruebel:/>/>ПС - там където е кръглото изпъкнало на платката е зумерчето, съответно е хубаво да се пробие дупчица по средата през термошлауха. Редактирано 17 Март 2013 от VBI Цитиране на предходен пост! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KM5 Публикувано 17 Март 2013 Автор Доклад Share Публикувано 17 Март 2013 ...Хубаво за труда на колегата, ама защо толкова сложно го е направил...Това е идеята на темата.Направих го сложно,защото никъде не намерих конкретно към кои кабели да се вържа.Затова се наложи да свалям волан,да меря кой кабел-кой е и т.н.Така вече,който пожелае да си сложи DRL,просто мята един поглед,записва кабелите и действа.Нямам идеята , че всеки трябва да повтаря моите действия,а да улесня колегите които не знаят къде да го свържат Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Печеников Публикувано 17 Март 2013 Доклад Share Публикувано 17 Март 2013 За А6 Ц4 най лесно е да се свали само кората над педалите под таблото .Там има всички необходими връзки на 6мм болчета само от предпазителя за дълги трябва да се направи Т връзка и готово. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
malkoto jivotno Публикувано 17 Март 2013 Доклад Share Публикувано 17 Март 2013 Аз имам само 1 въпросче,ако ползваме пина за късите накрая пак ли ефекта ще е 30% от късите?Ако е така,то те почти няма да се виждат,все едно са габарити и полицаите няма да ги броят за живи? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KM5 Публикувано 17 Март 2013 Автор Доклад Share Публикувано 17 Март 2013 Печеников - почти всички,а и когато знаеш кои кабели ти трябват е песен,но понеже сме в нашенски форум инфото се дава САМО на лични,да не би да изтече нещо в wikileaks malkoto jivotno - ако 30% са ти слаби,нищо не ти пречи да си ги пуснеш на 40,50,60 ако щеш и 100% Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
malkoto jivotno Публикувано 17 Март 2013 Доклад Share Публикувано 17 Март 2013 Понеже никъде не е описано какви функций има модула,от него ли се регулират на колко % да светят фаровете? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Печеников Публикувано 18 Март 2013 Доклад Share Публикувано 18 Март 2013 (Редактирано) Да управлява се от лостчето за светкавица идва с подробно ръководство.http://drl.viewbg.net/cardrl.htm Нищо сложно описано е кое къде се свързва.Печеников - почти всички,а и когато знаеш кои кабели ти трябват е песен,но понеже сме в нашенски форум инфото се дава САМО на лични,да не би да изтече нещо в wikileaksКак почти нали в ляво ти в е таблото с предпазители (дълги ,къси ,габарит и каквото си искаш) Редактирано 18 Март 2013 от Печеников Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
malkoto jivotno Публикувано 19 Март 2013 Доклад Share Публикувано 19 Март 2013 Ей,това по обяснението само дето не кара колата само Определено ми харесва.Най-много ми допада това,че има 2 години гаранция и то независимо дали е монтирано в сервиз или си си го сложил сам.Идеална е тая платка,в най-близко опаричено време определено ще се сдобия с такова Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro09 Публикувано 23 Март 2013 Доклад Share Публикувано 23 Март 2013 Със слагането на модула при всяко заплаване на колата ще се пускат дневните светлини.При работа с ключа модула се деактивира-габарити,къси,дълги се командват от ключа.Има ли вариант в който да не свети нищо по колата при запалване? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ставров Публикувано 23 Март 2013 Доклад Share Публикувано 23 Март 2013 Да, има начин да се деактивира и активира модула без сваляне. Обяснено е в упътствието. Май беше в първата група на настройките. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro09 Публикувано 23 Март 2013 Доклад Share Публикувано 23 Март 2013 (Редактирано) Сега прочетох,прав си,в първа група е!Това което издава звук в модула ли е монтирано?Пише че има възможност да управлява дългите светлини,при работата им примерно на 30% при подаване на светкавица работи ли? Редактирано 23 Март 2013 от joro09 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ставров Публикувано 23 Март 2013 Доклад Share Публикувано 23 Март 2013 Звука издава зумера монтиран на платката на модула. Зумера се вижда на третата отдолу снимка - цилиндърче на дясната страна на модула. Един колега предложи да се пробие покритието на модула на това място, за да се по-силно чува зумера. Но това може да влияе на гаранцията.За светкавицата не знам, но сигнал од светкавицата се подава на модула по кабел, така че най-вероятно работи светкавицата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SeH Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 Аз си поставих същия модул, като го свързах към дългите светлини. На въпроса дали в този случай работи светлинния клаксон - Да, работи! Условието обаче е да си настройл силата на светене да е под 100% (на дългите няма и смисъл да е повече от 50% лично според мен), защото в противен случай просто няма да има промяна в силата на свете при подаване на светлинен клаксон и никой няма да забележи, че му примигваш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro09 Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 (Редактирано) В случай че дългите се настроят на 40,50 или повече %,светят ли задните габарити,номер,арматурно табло? Редактирано 25 Март 2013 от joro09 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KM5 Публикувано 25 Март 2013 Автор Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 (Редактирано) Не,не светят.Има опция обаче и те да се включват с модула. Редактирано 25 Март 2013 от VBI Цитиране на предходен пост! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
joro09 Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 По добре е да не светят,на по-новите коли с оригинални дневни светлини е точно така. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
m.i.l.e.n Публикувано 2 Април 2013 Доклад Share Публикувано 2 Април 2013 Ето и моя модул какво представлява Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KM5 Публикувано 3 Април 2013 Автор Доклад Share Публикувано 3 Април 2013 А каква е причината да светва първо десния фар? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
m.i.l.e.n Публикувано 3 Април 2013 Доклад Share Публикувано 3 Април 2013 Причината е че сме направили модула с процесор и можем да го командваме както си пожелаем. В случея на А4 ката е като рекламна закачка, иначе всеки си преценява как да се палят фаровете. Модула е с 2 канала и може да се направят и габаритите да се палят плавно, с цел да не горят крушките по таблото и разни други елементи по интериора :zustimm:/> Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KM5 Публикувано 3 Април 2013 Автор Доклад Share Публикувано 3 Април 2013 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts