Jump to content

DPF allroad 3.0 TDI


vassilev_georgi

Recommended Posts

Привет,

След като ми светна лампата за DPF филтъра за твърди частици реших да действам, както е описано в няколко теми тук. Излезнах извън София и карах колата на ръчен режим около 60 км ( 20 мин ) на 3000 оборота. Лампата изгастна. Това се случи преди седмица. В момента отново светна. Вярно е, че карам колата на много кратки разстояния. Едва ли обаче би трябвало да процедирам по този начин с чистенето всяка седмица.

Имате ли други идеи, как да оправя проблема. Маслото е сменено, има добавки за чистене на такъв филтър, дали да не купя ?

Благодаря предварително

Редактирано от vassilev_georgi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

За добавки не съм чул досега да са оправили и изчистили DPF.По принцип 5W30 е специално за тези филтри , но запушването зависи и от качеството на горивото.Най-удачния вариант е да се премахне самия филтър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ти предлагам да не го махаш, че така както са тръгнали законодателните промени, след известно време ще се налага да си търсиш.

По-добрият вариант е да слагаш хубаво масло и хубава нафта (по възможност с добавка) и всяка седмица да правиш по едно извънградско, за да не се запушва.

Има и вариант да го профилактираш посрдством ВАГ-КОМ, знам че процедурата отнема около 1 час и колата обикновено е в стационарно положение.

Дано съм ти бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря за съвета, аз също не мисля да го премахна. Това е сравнително нова и модерна кола, едно време махах катализатори на голфа, но ДПФ-а не бих махнал за момента.

Маслото, което смених преди седмица е Castrol EDGE 5w30 507.00 стандарт. Колата е внос от Германия през декември. 3 месеца не е карана, но най-интересното и това, което ме кара да изпитвам притеснения е, че е докарана на ход. Тоест би трябвало да е изчистен.

Ще опитам с ВАГ-КОМ някой да ми го направи.

Поздрави !

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само дето забравяш каква нафта сипваш тук в България и с каква нафта, е карана в Германия. Карайки с лоша нафта в комбинация с градско, ще има всяка седмица да правиш отсечки по околовръсното :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е точно така, моята е с ДПФ и за повече от 2 години лампата не е светвала нито веднъж, дори и след 1-2 месеца само градско и с течащи дюзи дори. Моят съвет е да го видиш тоя ДПФ защо така бързо набива пак, че е запушен.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да греша колега, но ти сигурен ли си, че твоя не е премахнат софтуерно и ти си мислиш, че го имаш :gruebel:/>

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най интересното е, че съм минал само 400 км от както съм я купил. А тя не е карана 2.5 месеца след като е докарана. Може би заради това.., защото не е минало време. Та аз съм заредил само 1 резеровар с нашата нафта. Сипвам на ЕКО

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега погледни този линк.:http://vinarovavto.w...%BD%D0%B0%D1%81

Колегите от БМВ форум са много доволни и не се налага сваляне на пдф филтъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

<едит

Предполагам не проверяваш маслото при студен двигател?

Мери се при топъл двигател, няколко минути след като го загасиш.

едит>

Случайно маслото да мирише на нафта?

Погледни показанията във вагком-а от 72 до 77 канал. Там стойностите трябва да са +/-25, ако на някой от каналите ти показва над 35 проблема ти не е в ДПФ филтъра!

Редактирано от baba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да греша колега, но ти сигурен ли си, че твоя не е премахнат софтуерно и ти си мислиш, че го имаш :gruebel:/>

Не съм специалист,но по пътя на логиката, ако един ДПФ е премахнат софтуерно и стои само физически на автомобила, би трябвало да се запуши предполагам и да тормози колата. Второ ауспусите би трябвало да станат черни, като на такава без ДПФ. Може и да греша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тема преди няколко седмици колега имаше подобен проблем и се оказа някакъв датчик (по спомени), който е леко повреден механично и лъже цялата система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

След стабилно ръчкане днес и повече каране на спорт спря да свети. Записах си час в Порше, 70лв ще ми струва да ми го изчистят.

Но пък направих профилактичен реглаж на преден и заден мост в Хеед Ауто и всичко е бомба.

Редактирано от vassilev_georgi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Публикувано (Редактирано)

Здравейте,

 

Както обещах ще разкажа историята, която се разви след посещението ми в Порше запад.

 

След като DPF-а светеше по пътя за сервиза лампата изгасна, отивайки при примчика той ме прие и каза да изчакам. След 30 мин се върна. Направили са диагностика на колата, всичко е перфектно и тъй като лампата не свети няма проблем. Разбира се препоръча ми  да покарам отново на дълго. Междувременно ми сменa 3ти стоп на багажника (изгорял), както и две биалетки от пред бяха за смяна. Смених ги !.

Същия ден пак в Порше ми препоръчаха и да направя update на двигател за цената от 50-60лв ( не помня ), съгласих се и след всичко, което бе направено си тръгнах спокоен.

 

Разбира се след няколко дни филтъра отново светна, това се повтаряше няколко седмици, в който карах и той спираше да свети.

Спокоен, че найстина трябва да карам колата започнах да излизам повече извън София.

 

Преди седмица обаче карайки по бул. България колата изведнъж ( без индикация ) мина в авариен режим. Тогава филтъра не светеше ! Извадих късмет, че в събота в 8:30 вечерта с мен имаше приятел, който веднага се обади на известния адаш - Жоро Аудито.

 

Отидохме при момчетата, който закачиха колата и направиха за 40 мин регенерация на DPF-a. Предполагам знаете процедурата.

 

И о чудо ! Колата беше пак същата !

 

Това се случи преди 2 седмици, сега отново обаче този DPF светна. Честно казано съм объркан. Това, което ми се каза, че следващатата стъпка е : да се смени някакъв датчик и последна стъпка - премахване на филтъра.

 

Какво е вашето мнение ??? Много ще се радвам на повече конструктивни мнения. Имам предпожение  да сменя DPF-a от друга кола, която е ударена или направо да го премахна. Филма е голям, колата е в топ състояние но този филтър ми къса нервите.

Редактирано от vassilev_georgi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто го разкарай ( физически и софтуерно).... не си залужава да си губиш времето и нервите на всеки 10 дни

Това да дадеш още 200 лв. за термосонда, после още незнайно колко за друг ДПФ и накрая пак да не е ясно какво ще стане е абсолютна глупост :)

А че в Порше работят на принципа "няма свЕтнала ламба, няма проблем" е ясно на всички...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо го махай! И аз минах по твоя път, ходих при Жоро и 100 пъти се налагаше да го чистя принудително в най-неудобните възможни моменти. Често светваше направо втората степен на задръстване със свинската опашка. Смених датчика на диференциалото налягане, карах само с хубава нафта и масло - нищо, просто удулжавах времето до следващата принудителна регенерация. Тези регенерации обаче са супер вредни за колата - двигател, турбо и т.н.!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, след като караш предимно градско по-добре го махни наистина - тази практика взе да се налага успешно. Аз моя не бих го махнал, но мойта я ползвам вече предимно и само за извън града, поради което и вече нямам ядове с ДПФ, паркиране, деруги и т.н. А в малкото случаи в които я карам в града, премиум нафтата все пак спомага да не се задръсти на втория ден и да се налага разхождане, но не дава дългосрочна гаранция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...