Kris4o.g Публикувано 23 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 23 Юли 2013 Здравейте ентусиасти, Искам да ви попитам дали някой е сменял масло на заден диференциал и да ме упъти каде да отида за да ми го сменят и какво и колко масло да си купя? Благодаря предварително на всички! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 23 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 23 Юли 2013 А искаш да го сменяш защото ... ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kris4o.g Публикувано 23 Юли 2013 Автор Доклад Share Публикувано 23 Юли 2013 При навиване на ляв или десен и потегляне се осещат вибрации в купето. Един приятел които кара Голф 4х4 имаше същия проблем и се оправи със смяна на маслото на задния диференциал. При движение направо няма нищо така че мисля да опитам с това първо.Естествено ако някой има по-добра идея нека да я сподели. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Emillion Публикувано 23 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 23 Юли 2013 от книжката,която си водя за колата - масло заден диференциал/2 л.,90W/-оригинално/G 052 145 S2/-100.40 лв./цената е от миналата година,с отстъпка/смениха ми го в близкия сервиз,не е много удобно за работа иначе Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kris4o.g Публикувано 23 Юли 2013 Автор Доклад Share Публикувано 23 Юли 2013 Мерси много Emillion!А някой друг да кара Quattro и да усеща такива вибрации в купето при потегляне с навит волан? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 23 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 23 Юли 2013 (Редактирано) Ауди куатро с надлъжните мотори няма нищо общо с напречните,както е при голфа.Той отзад е със системата халдекс,при която теб я няма и масло в диференциал не се сменя , а се долива.При голфа се налива съвсем различно масло.В твоя случай си с диференциал ТОРСЕН,който разпределя мощността постоянно към 4-те колела.При голф 4х4,постоянно зацепен е предния мост,а като превърти някой от предните колела,тогава се включва системата и за секунди включва и задното предаване,много са те заблудили.Трябва да търсиш проблем ана друго място,може би опорен лагер или вътрешни карета на полуоските.Аз имах подобен проблем преди време,оказа се счупено предно каре на кардана,но не самокато завивах , а като карам и направо.Сменял съм лагери тампони,но при пълен ляв завой има някакво леко клатушкане на колата,но така си я карм вече 5 години.Твоята кола е по нова,едва ли ще е това причината,проверете тампоните по окачването,както и на двигателя.Със задния диференциал изобщо не се занимавай,най много да отвиеш пробката,която може би се намира отстрани и да провериш с пръст има ли масло там. Ауди QuattroНякъде през далечната 1977-та година Ауди са провеждали тестове из големите гори на Финландия. Тестовият автомобил е бил Ауди 100 със съвсем нов двигател разполагащ с 200 к.с и точно там, на снеговете, можели най-добре да разберат дали въобще толкова мощност е била смислена за само две водещи колела. Младият ръководител на проекта трябвало да следи поведението на автомобила като се мъчел да го догонва с джип 4х4, който разполагал с „цели” 75 коня и се казвал Илтис. Странното обаче било, че на всеки завой си задавал един и същ въпрос: „Защо по дяволите карат толкова бавно?”. Е, на приятна приказка привечер с колегите стигнали до извода, че проблема не бил в това колко мощен бил Илтис-а, ами в това, че Ауди-то губело много, губейки сцепление и носейки се по завоите. Веднага идеята за лимузина с 4х4 била прехвърлена на по-високо ниво за доодобряване и точно 3 години по-късно, след кански труд, невероятни пречки и инжинерно умуване, се появил на бял свят първият пътнически автомобил с перманентно двойно задвижване в сериино производство, представен на франкфуртското изложение през 1980 г.Тяхното предложение за 4х4 система доказва вече повече от 25 години, че гениалните неща са прости. Сърцето на системата е диференциал, който се казва Торсен и идва от английските думи torque (мощ) sensing (усещане). Торсен диференциала е конструиран така че „надушва” къде има по-добро сцепление и мигонвено прехвърля въртящия момент натам. Най-добрата част на Торсен е, че е напълно механичен и не се нуждае от електроника за бъде винаги в час къде и какво се случва. Всъщност по-горе думата „елементарен” е доста грешно използвана, защото Торсен е метална черупка с 8 специални зъбни колела в него поставени по строго определен начин, които вършат цялата черна работа (виж диаграмата). Самия диференциал е сравнително сложен за изработка, но за сметка на това след това не му е необходима поддръжка. Резултатът е прехвърляне до 75% от цялата мощност към предната или задната ос. Volkswagen Syncro и 4motionНачалото е било поставено през 80-те години, когато първата система на компанията за 4х4 е била представена и се е казвала Syncro. Разбира се, задачата като цяло била улеснена от факта, че Ауди вече разработили идеята с конкретни решения, а по това време вече били под крилото на VW. Тя използвала Виско съединител за среден диференциал, който в основата си е имал вискозитетна течност, която позволява известна разлика в скоростите между предната и задната ос (достатъчно за завиване и т.н.), но при увеличаване на тази разлика, тоест при превъртане на някое от колелата, вискозитетното съпротивление рязко се увеличава, което води до зацепване на механизъма и го превръща в (почти) блокиран среден диференциал. За съжаление проблемите с Виско били повече от преимуществата му. Системата не работи при заден ход, мъчи се да изравнява скоростите на осите дори и при отсъствие на тяга, като по този начин затормозява излишно движението на колата, а при по-агресивнo шофиране вискозитета оставал непроменен, което го превръщало буквално в кардан и по този начин се обезсмислялo всичко. Поради това към края на 90-те години Фолксваген прави сериозна крачка напред, като замества Syncro с 4motion при всичките си актуални модели, които използвали системата. Това е една светкавично мислеща система, представляваща комбинация от перфектна електоника и технология. Електроника следи много прецизно поведението на колелата и оказва на Халдекс съединител в средата на шасито какво и кога да прави. На теория това не е чиста перманентна 4х4 система, защото при нормални обстоятелства тя чака някое от 4-те колела да превърти или да загуби обороти, за да прехвърли въртящ момент към някоя от двете оси и съответно към конкретно колело. През останалото време колата остава с предно предаване. На практика обаче прехвърлянето на въртящ момент се случва за части от секундата и остава напълно неусетно за всички Редактирано 23 Юли 2013 от integrale45 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sag Публикувано 23 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 23 Юли 2013 Прекрасно изложение! Бих добавил, че всички Quattro имат леко бръмчене или вибрации при пълен завой. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baba Публикувано 24 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 24 Юли 2013 Маслото в задният деф се подменя!Стига вече с тези вечни масла .... няма такова нещо.Всички флуиди по автомобилите се сменят!Сменено ли ти е маслото в кутията?На един колега му бяха сложили неправилно масло в кутията и имаше същите проблеми. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
itolev Публикувано 24 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 24 Юли 2013 Аз също съм си подменил всички масла който може да се сменят. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 24 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 24 Юли 2013 (Редактирано) Не виждам логика от неправилно масло да има вибрации само при завиване,щеше да има вибрации примерно постоянно,за каква кола говориш,ако колата е само със задно,го няма този ефект,но при куатро го има-все пак има 3 диференциала-много зъбчатки,много нещо.Карал съм две куатрота,имаха същия момент при пълен ляв завой и потеглане,бяха със здраво окачване и трансмисия.Най хубавото масло в трансмисията е заводското,има коли на над 25 години /лично познавам двама,които карат своето Ауди 100/С3 куатро вече 22 години,над 450 000 км,тъй като вече не им работят километражите,дори единия още не е сменял съединител/,които не са бутали там изобщо,тъй като не са имали течове,така че не е задължителна смяната му! Редактирано 24 Юли 2013 от integrale45 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
terziev20 Публикувано 29 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2013 (Редактирано) аз карам с 19ки джанти 255/35/19 , от място като тръгвам ( и при обратен завой)с навит волан и в двете посоки има вибрации докато не изправиш волана Редактирано 29 Юли 2013 от terziev20 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 29 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2013 Може ли гумите ти да опират в подкалниците.Ако волана не е завит докрай,ами примерно половин оборот на волана по малко,има ли ги тези вибрации? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
terziev20 Публикувано 30 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 30 Юли 2013 не само като е навит до край го има и само при тръгване , в движение не се усещат вибрации Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 30 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 30 Юли 2013 Я си провери предните гуми да не ти опират някъде при пълен навит волан,онзиден карах една А4-ка с гуми 225/45/17 на предно,като правих обратен завой усетих стържене и слаби вибрации Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 2 Август 2013 Доклад Share Публикувано 2 Август 2013 не само като е навит до край го има и само при тръгване , в движение не се усещат вибрацииВибрацията при тръгване не би трябвало да има нещо общо, ако има значи е общо по-сериозен проблем и това, което усещаш при обратен завой е доста повече от нормалното. Между другото съмнявам се на чисто нова кола да го има тоя момент, а още повече се съмнявам да се оправи със смяна на масло.ЯВрно е че при всички куатрото съм го усещал тоя момент, но това леко прибучаване при пълен завой е наистина много леко на що годе читава кола и на 100% няма други ефекти свързани с него. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 13 Август 2013 Доклад Share Публикувано 13 Август 2013 Колега,има ли някакво развитие по темата? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kris4o.g Публикувано 14 Август 2013 Автор Доклад Share Публикувано 14 Август 2013 Поразпитах и други познати които са имали quattro и ми обясниха, че и при тях има слаби вибрации особено при хората които карат с 18-ки като мене. Така, че мисля че до някаде може да е нормално при положение че гума широка 245 се завърта по асвалта около себе си може да предизвика треперене заради самото сцепление с повърхноста на пътя. Както бях написал това се случва само при тръгванеи при скорост по-голяма от 5км/ч не се осеща. Така че за сега мисля да не предприемам нищо понеже поведението изглежда да е нещо нормално. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hysterics Публикувано 12 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 12 Септември 2013 (Редактирано) Цитиране на предходен пост!Същото го има и при мен - карам със заводските 16ки (225/55) и е точно както го описваш. Редактирано 12 Септември 2013 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
itolev Публикувано 12 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 12 Септември 2013 Аз съм с 19 и нямам такива проблеми... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
N1995 Публикувано 13 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 13 Септември 2013 Иди в парадайс мол в паркинга, някаква гума е отдолу да видиш как вибрира колата. Ако там го прави, а на асвалт не е ясна работата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sag Публикувано 13 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 13 Септември 2013 Толев, и твоята го прави, всички го правят, мога да ти го покажа ао искаш :-) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
itolev Публикувано 14 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 14 Септември 2013 В паркинга на мола да, но на улицата не го прави. Но не винаги, а на улицата изпбщо го няма. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
N1995 Публикувано 14 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 14 Септември 2013 Значи е от гумите. Нормално е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sag Публикувано 14 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 14 Септември 2013 Аз само уточних, че всички го имат при определени обстоятелства. На мола се усеща най-лесно, защото настилката е гладка и въртиш бързо пълни ляв-десен и обратно за да се паркираш без да пречиш. Съответно тогава се усеща най-осезаемо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
N1995 Публикувано 14 Септември 2013 Доклад Share Публикувано 14 Септември 2013 На 99% съм сигурен, че това, което се усеща в мола идва директно от гумите защото "лепнат" за гумираната настилка отдолу и не е причинено от диференциала. Ако го прави и на асвалт вече е отделен въпрос. Крематора беше сменял маслото и беше доволен до колкото си спомням. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване