Jump to content

Смяна масло на диференциал 3.0TDI quattro


Kris4o.g

Recommended Posts

Здравейте ентусиасти,

 

Искам да ви попитам дали някой е сменял масло на заден диференциал и да ме упъти каде да отида за да ми го сменят и какво и колко масло да си купя?

 

Благодаря предварително на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При навиване на ляв или десен и потегляне се осещат вибрации в купето. Един приятел които кара Голф 4х4 имаше същия проблем и се оправи със смяна на маслото на задния диференциал. При движение направо няма нищо така че мисля да опитам с това първо.

Естествено ако някой има по-добра идея нека да я сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от книжката,която си водя за колата - масло заден диференциал/2 л.,90W/-оригинално/G 052 145 S2/-100.40 лв./цената е от миналата година,с отстъпка/

смениха ми го в близкия сервиз,не е много удобно за работа иначе

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ауди куатро с надлъжните мотори няма нищо общо с напречните,както е при голфа.Той отзад е със системата халдекс,при която теб я няма и масло в диференциал не се сменя , а се долива.При голфа се налива съвсем различно масло.В твоя случай си с диференциал ТОРСЕН,който разпределя мощността постоянно към 4-те колела.При голф 4х4,постоянно зацепен е предния мост,а като превърти някой от предните колела,тогава се включва системата и за секунди включва и задното предаване,много са те заблудили.Трябва да търсиш проблем ана друго място,може би опорен лагер или вътрешни карета на полуоските.Аз имах подобен проблем преди време,оказа се счупено предно каре на кардана,но не самокато завивах , а като карам и направо.Сменял съм лагери тампони,но при пълен ляв завой има някакво леко клатушкане на колата,но така си я карм вече 5 години.Твоята кола е по нова,едва ли ще е това причината,проверете тампоните по окачването,както и на двигателя.Със задния диференциал изобщо не се занимавай,най много да отвиеш пробката,която може би се намира отстрани и да провериш с пръст има ли масло там.

 

 

Ауди Quattro
Някъде през далечната 1977-та година Ауди са провеждали тестове из големите гори на Финландия. Тестовият автомобил е бил Ауди 100 със съвсем нов двигател разполагащ с 200 к.с и точно там, на снеговете, можели най-добре да разберат дали въобще толкова мощност е била смислена за само две водещи колела. Младият ръководител на проекта трябвало да следи поведението на автомобила като се мъчел да го догонва с джип 4х4, който разполагал с „цели” 75 коня и се казвал Илтис. Странното обаче било, че на всеки завой си задавал един и същ въпрос: „Защо по дяволите карат толкова бавно?”. Е, на приятна приказка привечер с колегите стигнали до извода, че проблема не бил в това колко мощен бил Илтис-а, ами в това, че Ауди-то губело много, губейки сцепление и носейки се по завоите. Веднага идеята за лимузина с 4х4 била прехвърлена на по-високо ниво за доодобряване и точно 3 години по-късно, след кански труд, невероятни пречки и инжинерно умуване, се появил на бял свят първият пътнически автомобил с перманентно двойно задвижване в сериино производство, представен на франкфуртското изложение през 1980 г.
Тяхното предложение за 4х4 система доказва вече повече от 25 години, че гениалните неща са прости. Сърцето на системата е диференциал, който се казва Торсен и идва от английските думи torque (мощ) sensing (усещане). Торсен диференциала е конструиран така че „надушва” къде има по-добро сцепление и мигонвено прехвърля въртящия момент натам. Най-добрата част на Торсен е, че е напълно механичен и не се нуждае от електроника за бъде винаги в час къде и какво се случва. Всъщност по-горе думата „елементарен” е доста грешно използвана, защото Торсен е метална черупка с 8 специални зъбни колела в него поставени по строго определен начин, които вършат цялата черна работа (виж диаграмата). Самия диференциал е сравнително сложен за изработка, но за сметка на това след това не му е необходима поддръжка. Резултатът е прехвърляне до 75% от цялата мощност към предната или задната ос.
 

 

Volkswagen Syncro и 4motion
Началото е било поставено през 80-те години, когато първата система на компанията за 4х4 е била представена и се е казвала Syncro. Разбира се, задачата като цяло била улеснена от факта, че Ауди вече разработили идеята с конкретни решения, а по това време вече били под крилото на VW. Тя използвала Виско съединител за среден диференциал, който в основата си е имал вискозитетна течност, която позволява известна разлика в скоростите между предната и задната ос (достатъчно за завиване и т.н.), но при увеличаване на тази разлика, тоест при превъртане на някое от колелата, вискозитетното съпротивление рязко се увеличава, което води до зацепване на механизъма и го превръща в (почти) блокиран среден диференциал. За съжаление проблемите с Виско били повече от преимуществата му. Системата не работи при заден ход, мъчи се да изравнява скоростите на осите дори и при отсъствие на тяга, като по този начин затормозява излишно движението на колата, а при по-агресивнo шофиране вискозитета оставал непроменен, което го превръщало буквално в кардан и по този начин се обезсмислялo всичко. Поради това към края на 90-те години Фолксваген прави сериозна крачка напред, като замества Syncro с 4motion при всичките си актуални модели, които използвали системата. Това е една светкавично мислеща система, представляваща комбинация от перфектна електоника и технология. Електроника следи много прецизно поведението на колелата и оказва на Халдекс съединител в средата на шасито какво и кога да прави. На теория това не е чиста перманентна 4х4 система, защото при нормални обстоятелства тя чака някое от 4-те колела да превърти или да загуби обороти, за да прехвърли въртящ момент към някоя от двете оси и съответно към конкретно колело. През останалото време колата остава с предно предаване. На практика обаче прехвърлянето на въртящ момент се случва за части от секундата и остава напълно неусетно за всички
 

 

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото в задният деф се подменя!

Стига вече с тези вечни масла .... няма такова нещо.

Всички флуиди по автомобилите се сменят!

Сменено ли ти е маслото в кутията?

На един колега му бяха сложили неправилно масло в кутията и имаше същите проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам логика от неправилно масло да има вибрации само при завиване,щеше да има вибрации примерно постоянно,за каква кола говориш,ако колата е само със задно,го няма този ефект,но при куатро го има-все пак има 3 диференциала-много зъбчатки,много нещо.Карал съм две куатрота,имаха същия момент при пълен ляв завой и потеглане,бяха със здраво окачване и трансмисия.

Най хубавото масло в трансмисията е заводското,има коли на над 25 години /лично познавам двама,които карат своето Ауди 100/С3 куатро вече 22 години,над 450 000 км,тъй като вече не им работят километражите,дори единия още не е сменял съединител/,които не са бутали там изобщо,тъй като не са имали течове,така че  не е задължителна смяната му!

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз карам с 19ки джанти 255/35/19 , от място като тръгвам ( и при обратен завой)с навит волан и в двете посоки има вибрации докато не изправиш волана

Редактирано от terziev20
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли гумите ти да опират в подкалниците.Ако волана не е завит докрай,ами примерно половин оборот на волана по малко,има ли ги тези вибрации?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я си провери предните гуми да не ти опират някъде при пълен навит волан,онзиден карах една А4-ка с гуми 225/45/17 на предно,като правих обратен завой усетих стържене и слаби вибрации

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не само като е навит до край го има и само при тръгване , в движение не се усещат вибрации

Вибрацията при тръгване не би трябвало да има нещо общо, ако има значи е общо по-сериозен проблем и това, което усещаш при обратен завой е доста повече от нормалното. Между другото съмнявам се на чисто нова кола да го има тоя момент, а още повече се съмнявам да се оправи със смяна на масло.

ЯВрно е че при всички куатрото съм го усещал тоя момент, но това леко прибучаване при пълен завой е наистина много леко на що годе читава кола и на 100% няма други ефекти свързани с него. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Поразпитах и други познати които са имали quattro и ми обясниха, че и при тях има слаби вибрации особено при хората които карат с 18-ки като мене. Така, че мисля че до някаде може да е нормално при положение че гума широка 245 се завърта по асвалта около себе си може да предизвика треперене заради самото сцепление с повърхноста на пътя. Както бях написал това се случва само при тръгванеи при скорост по-голяма от 5км/ч не се осеща.

 

Така че за сега мисля да не предприемам нищо понеже поведението изглежда да е нещо нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Цитиране на предходен пост!

Същото го има и при мен - карам със заводските 16ки (225/55) и е точно както го описваш.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иди в парадайс мол в паркинга, някаква гума е отдолу да видиш как вибрира колата. Ако там го прави, а на асвалт не е ясна работата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само уточних, че всички го имат при определени обстоятелства. На мола се усеща най-лесно, защото настилката е гладка и въртиш бързо пълни ляв-десен и обратно за да се паркираш без да пречиш. Съответно тогава се усеща най-осезаемо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 99% съм сигурен, че това, което се усеща в мола идва директно от гумите защото "лепнат" за гумираната настилка отдолу и не е причинено от диференциала. Ако го прави и на асвалт вече е отделен въпрос. Крематора беше сменял маслото и беше доволен до колкото си спомням. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...